پلیس اماکن با فعالیت اتاق فرارها مشکلی ندارد

چراغ سبز پلیس اماکن به اتاق فرار ها!

مقدمه

این روزها بازی‌های “اتاق فرار” حسابی بین طرفداران ماجراجویی محبوب شده. این بازی‌ها، برعکس بازی‌های کامپیوتری که از دنیای واقعی الهام می‌گیرن، از بازی‌های کامپیوتری الهام گرفتن.

سردار علی نوروزی رئیس پلیس اماکن فراجا اعلام کرده که پلیس مشکلی با اتاق‌های فرار نداره، اما بهتره به جای محتواهای ترسناک، از داستان‌های فکری و کمدی استفاده بشه.

اتاق‌های فرار از سال ۱۳۹۵ در ایران

سردار علی نوروزی، رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا، توضیح داد که اتاق‌های فرار یه پدیده جدید تو کشور هستن و از سال ۱۳۹۵ فعال شدن. در ابتدا این اتاق‌ها بدون متولی بودن و بیشتر از نمونه‌های خارجی کپی شده بودن.

وی افزود: در سال ۱۳۹۸، وزارت ورزش وارد عمل شد و اعلام کرد که اتاق فرار یه نوع ورزشه و به همین دلیل خودش رو مسئول این بازی‌ها اعلام کرد.

گفت و گو درباره اتاق فرار با پلیس اماکن فراجا

فقط ۱۰۵ اتاق فرار مجوز دارن!

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا گفت که الان ۲۷۸ اتاق فرار تو کشور شناسایی شدن که فقط ۱۰۵ تای اونا مجوز دارن.

سردار نوروزی یادآور شد که از بین این ۱۰۵ اتاق فرار، ۶۸ تا مجوزشون رو از وزارت ورزش و جوانان، ۳۶ تا از اتحادیه‌های مختلف مثل اتحادیه نظارت بر اسباب‌بازی فروشی‌ها و یه اتاق فرار هم از وزارت میراث فرهنگی مجوز گرفتن.

پرطرفدارترین استان‌ها برای اتاق‌های فرار

بیشترین اتاق‌های فرار به ترتیب در استان‌های تهران، اصفهان، البرز، مازندران، خراسان رضوی، کرمانشاه، گیلان و خوزستان فعال هستن.

پلمب 173 اتاق فرار

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا توضیح داد که 107 اتاق فرار در کشور بدون مجوز فعالیت می‌کنن. همین مسئله باعث شد در سال 1402، 173 اتاق فرار غیرمجاز پلمب بشن.

تغییر محتوا در اتاق‌های فرار

سردار نوروزی به نکته جالبی اشاره کرد که اکثر اتاق‌های فرار در ایران بیشتر از محتواهای ترسناک استفاده می‌کنن و پیشنهاد داد که بهتره متولیان این اتاق‌ها از محتواهای کمدی و فکری استفاده کنن تا این تفریح به یک تجربه سالم و آموزنده تبدیل بشه.

سردار علی نوروزی گفت و گو درباره فعالیت اتاق فرار

پس لرزه‌های اسکیپ روم ترسناک و نظارت بیشتر

به گفته سردار نوروزی، برخی از افراد پس از استفاده از اتاق‌های فرار ترسناک دچار استرس، بی‌خوابی و هذیان‌گویی در خواب شدن. هرچند تاکنون گزارشی از سکته یا فوت به دلیل ترس در این اتاق‌ها دریافت نشده.

سردار نوروزی تاکید کرد که باید به تولید محتوا در اتاق‌های فرار توجه کنیم و نظارت‌ها رو افزایش بدیم تا این تفریح به یک فرصت مناسب و قاعده‌مند برای سرگرمی تبدیل بشه . همچنین، متولیان فرهنگی نیز باید به این موضوع ورود کنن.

پلیس اماکن فراجا مخالفتی با فعالیت اتاق فرار ند

امنیت و ایمنی در اتاق‌های فرار

یکی دیگه از مشکلات اتاق‌های فرار، استفاده از ساختمان‌های کلنگی و مخروبه هست که می‌تونه خطرساز باشه. پلیس اماکن فراجا همچنین اعلام کرد که تمامی اتاق فرارها باید دوربین‌های مداربسته نصب کنن تا پلیس بتونه نظارت لازم رو داشته باشه. این تغییرات و توصیه‌ها می‌تونن اتاق‌های فرار را به یک تجربه مثبت و ایمن برای همه تبدیل کنن.

منبع: تسنیم

به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 5 / 5. تعداد: 1

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *