افسانه ترسناک جنگل‌های شمال، 10 تیر روی پرده نقره‌ای می‌رود

مقدمه

در 15 امین جلسه از فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با همراهی امیررضا نوری پرتو، نویسنده و منتقد سینما، چهار فیلم کوتاه «یه چوم یه لنگ»، «اشیا»، «بی هوا»، «رو به شب» روز یکشنبه 10 تیر در سینما بهمن نمایش داده و نقد خواهند شد.

 

سینما به دنبال کابوس جنگل‌های شمال!

فیلم 18 دقیقه‌ای یه چوم یه لنگ، جز اون دسته از فیلم‌هایی بود که در زمان اکرانش با استقبال زیادی مواجه شد. یاسر برزگر، کارگردان فیلم اظهار کرد که فیلمی با موضوع یک هیولای خیالی ساخته که بچه‌ها رو ترسونده و از ورود به جنگل جلوگیری می‌کنه. هدف از ساخت این فیلم اینه که به مخاطب بگه هیولاها وجود ندارند و تنها افسانه‌هایی هستن که برای کنترل و ترسوندن مردم به کار می‌رن. روند فیلم نشون می‌ده که معلمی که برای ترسوندن بچه‌ها از افسانه موجود یه چوم یه لنگ استفاده می‌کرد، در نهایت خودش به هیولا تبدیل شده و داستان از حالت افسانه‌ای خارج می‌شه. 

فیلم کوتاه یه چوم یه لنگ

از «یه چوم یه لنگ» چه می‌دونیم؟

یه‌چوم یه‌لنگ (به زبان مازنی یک چشم و یک پا) از اون موجودات ترسناک و مرموزیه که افسانه‌هاش توی جنگل‌های شمال ایران پیچیده. می‌گن این موجود خیلی بزرگه و یه چشم نورانی داره و تو عمق جنگل‌های انبوه شمال پرسه می‌زنه. هرکی که شانس بدی داشته باشه و سر راهش قرار بگیره، به هیچ‌وجه سالم برنمی‌گرده.

می‌گن شب‌ها، وقتی مه غلیظ بین درخت‌ها می‌پیچه و صدای جغدها توی جنگل پیچیده، یه‌چوم یه‌لنگ از مخفیگاهش بیرون میاد. این موجود با قدم‌های سنگین و صدای ناله‌آور، دنبال قربانی می‌گرده. گفته شده که چشمای درخشانش توی تاریکی برق می‌زنه و صدای خرد شدن برگ‌ها زیر پاش، تن هر آدمی رو می‌لرزونه.

قدیمی‌ها می‌گن اگه شانس بیاری و فقط صدای ناله‌هاش رو بشنوی، هنوز فرصت داری که فرار کنی. اما اگه نگاهش کنی، به هیچ‌وجه نمی‌تونی از دستش فرار کنی. قصه‌ها می‌گن که یه‌چوم یه‌لنگ، آدم‌ها رو به چنگ می‌گیره و اون‌ها رو به غارهای تاریک و عمیق خودش می‌بره، جایی که هیچ‌وقت دیگه کسی نمی‌تونه پیداشون کنه.

این داستان‌ها، نسلی به نسل توی دل خانواده‌ها منتقل شده و خیلی‌ها هنوز باور دارن که این هیولا توی جنگل‌های تاریک شمال وجود داره. پس اگه یه شب گذرت به اونجا افتاد و صدای عجیب و ناله‌های وهم‌انگیز شنیدی، بهتره سریع‌تر به جای امن برگردی. شاید یه‌چوم یه‌لنگ توی تاریکی منتظر باشه…

یه چوم یه لنگ در جنگل های شمال

تجربه وحشت دوچندان در پرده سینما

حالا فکر کن تو دل جنگل‌های تاریک شمال هستی، مه غلیظ همه‌جا رو گرفته و صدای جغدها تو گوش‌هات می‌پیچه. یهو چشمای درخشان ترسناکی رو تو تاریکی می‌بینی و صدای خرد شدن برگ‌ها زیر پاش رو می‌شنوی. می‌تونی از این کابوس فرار کنی؟

نگران نباش، این ترس واقعی نیست، ولی می‌تونی تو سینما تجربه‌ش کنی! سینما ترس، جدیدترین فیلمهای وحشتناک رو  به نمایش گذاشته. این فیلم‌ها با جلوه‌های ویژه عالی و داستانی که از دل افسانه‌ها، باورها و حتی داستان‌های واقعی اومده، تو رو به عمق ترس و وحشت می‌بره.

به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 5 / 5. تعداد: 1

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *