اتاق فرار دو نفره چیست و چه تفاوتی با دیگر اتاق های فرار دارد؟

چرا باید حداقل یک بار اتاق فرار دو نفره رو تجربه کنیم؟

مقدمه

هممون دوست داریم که بعضی وقت‌ها واسه تنوع و رها شدن از خستگی‌های روزمره، یه تفریح شاد و هیجان انگیز رو تجربه کنیم. به همین خاطر، اسکیپ روم یکی از اولین گزینه‌هاییه که به نظرمون میاد. اما بعضی وقت‌ها به هر دلیلی نمی‌تونیم تیممون رو تکمیل کنیم و نهایتا یکی از دوستان یا اعضای خونواده‌مون هست که می‌تونه همراهمون بیاد. حالا باید چی کار کنیم؟ اسکیپ روم کنسله یا اتاق های فرار دو نفره‌ای هم هستن که می‌تونن همون تجربه حس هیجان و آدرنالین خالص رو برامون ایجاد کنن؟
با من همراه باش…

اتاق فرار چیه؟ دو نفره بازی کنیم یا گروهی؟

اتاق‌ فرار سرگرمی هیجان انگیز، متفاوت و چه بسا اعتیادآوره که تا مدت‌ها تأثیر زیادی روی حال و هوامون داره و به شدت لذت بخشه! اتاق فرار مجموعه‌ای از اتاق‌‌های قفل شده‌ پر از معماهای هیجان‌انگیز و پازل‌های جذاب هستن که قراره حدود یه ساعت شما رو سرگرم کنن و شما واسه خروج از اتاق‌ها چاره‌ای جز حل اون‌ها ندارین. اتفاقا جذابیت این تفریح هم توی این هست که شما فرصت محدودی دارین و حتی می‌تونین رکوردشکنی کنین!

اینو هم بخون:

دلهره، هیجان و امید را در اتاق فرار تجربه کنید!

ممکنه شما بتونین حتی به تنهایی یه اتاق فرار رو به آخر برسونین؛ اما خب، تنهایی چه لطفی داره؟ این بازی زمانی هیجان انگیز و باحال می‌شه که با یه جمعی از دوستان، خونواده یا توی یه روز تعطیل با همکاراتون انجام بدین. اتاق فرار یه فعالیت تیمی و گروهیه و مسلمه که چقدر تعدادتون بیشتر باشه، لذت بازی و کار گروهی بیشتر می‌شه و صد البته جمع کردن ایده‌ها و حل معماها هم با سرعت بیشتری انجام می‌شه! با این حال، یه زمان‌هایی هست که خیلی دوست دارین برین اتاق فرار و به زحمت یکی از دوستاتون رو می‌تونین راضی کنین. اما اصلا میشه دو نفره رفت اسکیپ روم؟

خبر خوب اینه که مجموعه‌ها و بازی‌های زیادی هستن که شما می‌تونین دو نفره تجربه کنین و همون حس لذت و شادی براتون می‌تونه القا بشه… .

اتاق فرار (Escape Room) چیست و چرا باید تجربه کنیم؟

ویژگی‌ها و گزینه‌های اتاق فرار دو نفره چیه؟

معمولاً اسکیپ روم دو نفره همه ویژگی اسکیپ روم‌های طراحی شده برای گروه‌های بزرگتر رو داره! به همون میزان هیجان و آدرنالین و همون‌قدر پر از پازل و معما! اما مسلما یه سری تفاوت هایی هم بینشون هست که بد نیست در نظر بگیریم و بهشون توجه داشته باشیم. در ادامه بهتون می‌گیم که برای انتخاب یه اتاق فرار دو نفره خوب بایستی چه ویژگی‌هایی رو مد نظر قرار بدین.

سطح دشواری معماها

ببینید، توی اتاق‌های فرار مختلف شما با معماها و سناریوهای مختلفی روبه‌رو می‌شین که سطح سختی هر کدوم با دیگری متفاوته. گرچه معمولا اتاق های فرار دو نفره، معماهای آسون‌تری دارن و شما کمتر مجبور می‌شین که برای حل یه معما، چندین دقیقه وقت بذارین. اما در کل، انتخاب یه اتاق فرار با معماهای آسون‌تر، به خصوص زمانی که تجربه‌های اولتون رو انجام می‌دین، می‌تونه انتخاب مناسب‌تری باشه. فکر نکنم لذت ببرین که توی تجربه اولتون سر یه معما کلی گیر کنین و حتی نتونین بازی رو تموم کنین.

اگه دوست داشتی اینو هم بخون:

13 راز طلایی که برای حل معماهای اتاق فرار باید بلد باشید!

انتخاب ژانر بازی

خب، همون‌طور که می‌دونین، ژانرهای مختلفی واسه اتاق فرار وجود دارن و دست شما واسه انتخاب ژانر و سبک‌بازی خیلی خیلی بازه! زمانی که می‌خواین دو نفره اسکیپ روم برین، تصمیم‌گیری خیلی راحته و سریع‌تر می‌تونین بازی که مطابق با انتظارات شما هست رو پیدا کنین، پس از این فرصت استفاده کنین و بازی رو انتخاب کنین که واقعا دوست داشته باشید.

برقراری ارتباط با هم

یکی از مزیت‌های اسکیپ روم‌های دو نفره، ارتباط گرفتن خیلی راحت اعضای تیم باهم‌دیگه است. مسلما می‌دونین که ارتباط و هماهنگی با یه نفر، خیلی راحت‌تر از یه گروه چند نفره است. توی اتاق فرار، مهم‌ترین عاملی که باعث موفقیت تیم شما میشه، تعامل و ارتباط موثر اعضای گروهه، نه تعداد شرکت‌کننده‌های بازی! پازل‌ها توی اتاق فرار به هم مرتبط هستن و شاید پاسخ به یک معما بتونه به حل معمای دیگه کمک کنه. بدون ارتباط بین بازیکن‌ها، حل کردن این پازل‌ها خیلی سخت‌تر میشه!

صد البته که بازی کردن به صورت تیمی و گروهی در اتاق‌های فرار سرگرم کننده و جذابه، اما برقراری ارتباط بین این همه هیاهو خیلی سخته! گروه پنج تا هفت نفری رو تصور کنین که هر کدوم کارهای جداگانه‌ای انجام می‌دن و سر و صدا می‌کنن. اونا ممکنه فکر کنن که در حال ارائه اطلاعات هستن و دارن کمک می‌کنن، اما بدون ارتباط خوب با بقیه هیچ‌کس نمی‌تونه بقیه را درک کنه و متوجه منظورشون بشه. به خاطر همین، یه تیم دو نفره هماهنگ، خیلی بهتر از یه گروه بزرگ ناهماهنگه!

داشتن تمرکز بهتر

یکی دیگه از مزایای دو نفره بودن یا زوج بودن اینه که می‌تونین تمرکز بیشتری روی سناریو و معماهای بازی داشته باشین و به همین خاطر، خیلی بیشتر بهتون خوش می‌گذره. مشکل گروه‌های بزرگ اینه که گاهی اوقات ممکنه که بعضی وقت‌ها ممکنه یک یا دو نفر کل کارهای تیمو دست بگیرن و بخوان که بقیه رو کنترل کنن. این مشکلات گاها توی بازی‌های اتاق فرار پیش میاد که البته اگه توی بازی‌های دو نفره، همگی مجبورن درگیر بازی باشن و از بازی لذت ببرن.

وجود فضای بیشتر

حرف از اتاق شد؟ این یه مزیت دیگه‌ست برای دو نفر و نه یک تیم شلوغ. بعضی از اتاق‌های فرار معمولا چندان جادار نیستن. گاهی توی بعضی اتاق‌های کوچیک این قدر تیم‌ها شلوغ هستن که فضایی واسه حرکت باقی نمی‌مونه! چه برسه به چالش و حل معما! به خاطر همین، توی بعضی از اتاق‌ها هر چی گروه خلوت‌تر، بهتر و روون تر!

اسکیپ روم های دو نفره چه فوایدی دارند؟

اما اسکیپ روم‌های دو نفره چه معایبی دارن؟

اما با وجود همه این مزیت‌ها، تیم‌های بزرگتر یه سری مزیت‌هایی نسبت به تیم‌های دو نفره دارن. مثلا هر چه تیم بزرگ‌تر باشه، نظرات و ایده‌های بیشتری می‌تونه مطرح بشه. بالاخره می‌دونیم که همیشه چند تا فکر بهتر از یه فکر کار می‌کنه!

این مشکل وقتی خودش رو بیشتر نشون می‌ده که معماهای بازی سخت باشن و هیچ کدوم از دو نفر ایده‌ای واسه حل معماها به ذهنشون نرسه! زمان هم به سرعت داره سپری می‌شه و ترس و اضطراب زیادی به هر دو نفر اعضای گروه غالب شده. مطمئن باشید که توی این شرایط تا فردا صبح هم که بشینید، نمی‌تونید معماها رو حل کنید!

ممکنه خوشت بیاد:

لذت حل معما را در فضایی به دور از ترس و وحشت تجربه کنید!

حرف آخر

همون طور که دیدیم، شرکت در اتاق فرار دو نفره تهران خیلی لذت بخشه و خیلی به ارتباط گرفتن دو نفر کمک می‌کنه. چه بسا می‌تونه عملکرد دو نفر توی اتاق فرار بهتر از یه تیم شلوغ باشه و حتی خیلی بیشتر هم بهتون خوش بگذره. در حال حاضر 4 تا اتاق فرار دونفره در تهران داریم. اگه تعداد این اسکیپ روم‌ها بیشتر بشه، حتما آپدیت می‌کنیم:


لیست اتاق فرارهای دو نفره

1. اسکیپ روم محفل

اتاق فرار دو نفره باغ کتاب

شاید اسم تالاب ارواح مازندران رو شنیده باشید و فکر کرده باشید که یه تالاب مثل همه تالاب‌های دنیاس. اما بذارید داستان این تالاب رو بهتون بگم:

در اطراف این تالاب یه مکان خیلی مرموز وجود داره که می‌گن محفل یه جادوگر پیره. برای همین نیروهای اهریمنی این محفل روی کل منطقه تاثیر داشته و این تالاب تبدیل به یه مکان رعب آور شده. 
افرادی که ساکن روستاهای اطراف هستن، می‌گن که قدرت این ساحره به اندازه‌ای هست که هر آرزویی رو به وسیله شیاطین و موکل‌ها برآورده می‌کنه؛ اما آخرین افرادی که به این جادوگر مراجعه کردن برنگشتن…
شما این داستان رو باور نمی‌کنید و می‌خواید به هر طریقی که شده شما هم برای برآورده شدن آرزوهاتون بهش مراجعه کنید. امیدواریم به آرزوهاتون برسید…

نام بازیژانرلوکیشنرزرو
محفلترسناک – هیجانی – اکشنتهران – حقانی – باغ کتاب تهراناتاق فرار محفل

2. اسکیپ روم حبس

اتاق فرار حبس

فرعون بزرگ از همان آغاز حکمرانیش روی انجام درست امور حساس‌تر از بقیۀ هم‌قطارانش بود. اون می‌گفت که کاهنان معبد باید برای بقیۀ مردم، از همه نظر الگو باشن. خیلی ساله که فرعون بزرگ مرده ولی روحش آرامش نداره و این رو کاهن اعظم توی مجمع بزرگان اعلام کرده. اون معتقده که روح فرعون، نفرین خانه‌مان‌سوزی رو نثار همۀ اون‌ها کرده که اگر دست نجنبونن…!

نام بازیژانرلوکیشنرزرو
حبسدلهره‌آور تهران – ورزشگاه آزادیاتاق فرار حبس

3. اسکیپ روم شکنجه (تبریز)

اتاق فرار شکنجه(تبریز)

این‌که سادیسمی‌ها شغل شکنجه‌گری رو انتخاب می‌کنن یا شکنجه‌گرها کم‌کم سادیسم می‌گیرن هنوز دقیقا مشخص نیست ولی چیزی‌که مشخصه اینه‌که بعد از تموم شدن دوران کاری و بازنشستگی، آدم‌های خطرناکی می‌شن. چندتا از مشهورترین شکنجه‌گرهای زندان گوانتانامو تصمیم گرفتن حالا که دوره‌ی شغلی‌شون تموم شده بازم خودشون رو از لذت آزار دادن بقیه‌ی افراد محروم نکنن. اون‌ها یه مخفی‌گاه ساختن که افراد رو می‌دزدن و اون‌جا تا سرحد مرگ شکنجه‌شون می‌کنن. از بدِ روزگار شما هم توی تورشون افتادید و حالا دو تا راه پیش روتونه، یا زیر شکنجه بمیرید یا راه فراری برای خودتون و دوستاتون پیدا کنید؛ تصمیم با شماست!

نام بازیژانرلوکیشنرزرو
شکنجه (تبریز)ترسناک، دلهره‌آور، هیجانیتبریز، نصف راهاتاق فرار شکنجه

4. اسکیپ روم توطئه

اتاق فرار دو نفره توطئه

امروز رامین از جلوی مدرسش ربوده شده. کمتر از یکساعت بعد از ربوده شدن، یه فایل رمزدار به اسم “حقیقت” برای پدر رامین ارسال می‌شه و شامل یه فیلم از رامین بوده در حالی که یه بمب ساعتی بهش وصل شده!
آدم ربا خودش رو “سعید میرایی” معرفی کرده. اگه واقعا خودش باشه، باید بدونید که به جرم قتل همسر و فرزندش تحت تعقیبه!
شاید بگین که ارتباط این دو نفر به هم چیه. تنها اطلاعاتی که در دسترس هست اینه که سعید حدود شش سال قبل کارمند پدر رامین بوده. از انگیزه سعید تا این لحظه هیچ اطلاعی در دست نیست. وقت کمه و هر لحظه ممکنه برای رامین اتفاقی بیفته. بجنبید باید محل احتمالی رامین رو پیدا کنید…

پلیرهای عزیز باید حواسشون به این مورد باشه که اتاق فرار «توطئه» از اون دسته از بازی‌هاییه که با توجه به درجه‌ی سختی و شرایط بازی امکان اجرای دونفره اون وجود داره ولی برای Runشدن بازی حتما باید تی‌کت حداقل تعداد پلیرها (چهار نفره) تهیه بشه.

نام بازیژانرلوکیشنرزرو
توطئهغیرترسناک- هیجانی – جناییتهران – حقانی – باغ کتاب تهراناتاق فرار توطئه

5. اسکیپ روم منشور کوروش

اتاق فرار منشور کوروش

شما ماموران مخفی نیروهای امنیتی ایران هستید. این ماموریت با همه‌ی وظایفی که تا حالا داشتید، فرق می‌کنه؛ این ماموریت یه رسالت ملی‌ست که باید به‌هرنحوی شده از پس اون بربیایید. یه محقق دورگه (ایرانی-انگلیسی) تونسته اصل منشور کوروش رو از موزه‌ی بزرگ بریتانیا بدزده و نسخه‌ی تقلبی و بدل اون رو جاش بگذاره. حالا شما مامور شدید که به مخفی‌گاه این باستان‌شناس برید و منشور کورش واقعی رو بردارید و به کشور خوردمون برگردونید. توی این مسیر به شما کمک‌هایی هم شده و سیستم امنیتی اون‌جا موقتا و برای مدت کوتاهی از کار انداخته شده؛ نقشه راه، اطلاعات و جزئیات مخفی‌گاه هم بهتون داده می‌شه. فقط باید حواستون باشه که گیر نیفتید. ببینیم چی‌کار می‌کنید!

پلیرهای عزیز باید حواسشون به این مورد باشه که اتاق فرار «منشور کوروش» از اون دسته از بازی‌هاییه که با توجه به درجه‌ی سختی و شرایط بازی امکان اجرای دونفره اون وجود داره ولی برای Runشدن بازی حتما باید تی‌کت حداقل تعداد پلیرها (سه نفره) تهیه بشه.

نام بازیژانرلوکیشنرزرو
منشور کوروشهیجانیتهران، حقانی، باغ کتاب تهراناتاق فرار منشور کوروش

6. اسکیپ روم وینچستر

اتاق فرار وینچستر

چند سالی از مرگ «الیور وینچستر» می‌گذره؛ بعد از مرگش اوضاع کارخونه یه‌کم به‌هم ریخت، این به‌هم‌ریختگی بعد از کشته‌شدن داماد و نوه‌اش بیشتر هم شد. سارا که تنها بازمانده‌ی الیور بود واقعا حال و روز خوبی نداشت. دکتر خانوادگی وینچسترها مدتیه که سارا رو تحت‌نظر داره. برای دکتر اریک تشخیص نهایی سخته که واقعا سارا چه وضعیتی داره برای همین یه گروه از متخصصین رو دعوت و ازشون درخواست کمک کرده. آوازه‌ی هوشمندی تیم شما، توی کل جهان پیچیده؛ شما تنها کسانی هستید که می‌تونید به دکتر اریک پرایس کمک کنید. دکتر برای ورود شما به عمارت بزرگ و البته خوفناک وینچسترها لحظه‌شماری می‌کنه، پس بهتره عجله کنید و زیاد منتظرش نگذارید!

پلیرهای عزیز باید حواسشون به این مورد باشه که اتاق فرار «وینچستر» از اون دسته از بازی‌هاییه که با توجه به درجه‌ی سختی و شرایط بازی امکان اجرای دونفره اون وجود داره ولی برای Runشدن بازی حتما باید تی‌کت حداقل تعداد پلیرها (چهار نفره) تهیه بشه.

نام بازیژانرلوکیشنرزرو
وینچسترترسناک، تعاملیتهران، تهرانپارساتاق فرار وینچستر
نویسنده
 
نویسنده
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.5 / 5. تعداد: 9604

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

4 نظر

  1. این مطلب باعث شد ما با اتاق فرار محفل آشنا شم و اون رو بریم و خیلی هم بهمون خوش گذشت. کمتر جایی اتاق فرار های دو نفره پیدا میشه ولی وجود این مطلب و لینک های دقیق و سرکاری نبودنش باعث اشنایی من با مجموعتون شد. 🙂 دستتون درد نکنه خسته نباشید

    1
    0
  2. سلام ،
    من میخواستم برای ۲ نفر رزرو کنم اما پشتیبانی گفت که باید هزینه ۴ نفر رو پرداخت کنید. لطفا تو متنی که نوشتید این موضوع رو هم اضافه کنید که اگه بخوایم دو نفری بیاییم باید هزینه چهار نفر رو بدیم تا کسی متضرر نشه

    0
    1
    • البته توی تیکه دوم متن معرفی بازیهای اتاق فرار اومده که کدوم بازیها میشه با خرید تیکت دو نفر اجرا بشه و کدوم بازیها امکان ران بازی برای دو نفر وجود داره ولی باید تیکت سه یا چهار نفر رو خرید.
      بازی اتاق فرار محفل: تیکت دو نفر
      بازی اتاق فرار شکنجه (تبریز): تیکت دو نفر
      بازی اتاق فرار منشور کورش: تیکت سه نفر
      بازی اتاق فرار وینچستر: تیکت چهار نفر
      بازی اتاق فرار توطئه: تیکت چهار نفر

      2
      0
  3. وای تشکر
    مدت ها بود دنبال اسکیپ روم دو نفره بودم . فکر نمی کردم اصلا وجود داشته باشه . هر جا زنگ می زدم می گفتن حداقل باید 4 نفره باشید

    43
    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *