نحوه احضار روح

آموزش احضار روح؛ چگونه هم نشین ارواح شویم؟!

مقدمه

شاید در لحظه‌ی اول، تصویری از سکانس یک فیلم برایتان تداعی شود که در آن چند نفر دور میز و در فضایی تاریک مشغول احضار روح هستند. اما داستان احضار یک روح واقعی، آن هم از دنیای مردگان، یک ماجراجویی نه‌چندان لذت‌بخش، بلکه مملو از صحنه‌های موهوم است که تجربه‌‌اش برای همه‌ مناسب نیست. باور مردم به مسئله‌ی احضار روح در جوامع مختلف، با همدیگر فرق می‌کند و بسته به فرهنگ کشورها دارد. این‌که «چگونه روح احضار کنیم؟» سوالی‌ست که در هر سرزمینی، جواب متفاوتی دارد. آن‌چه که هسته‌ی اصلی و مشترک تمامی مجالس احضار را تشکیل می‌دهد، یک چیز واضح است: روح! همان موجود غیرفیزیکی که در حالت عادی دیده نمی‌شود، اما می‌تواند در همه‌جا حضور داشته باشد.

نقطه‌ی ترسناک و شاید هیجان‌انگیز ماجرا این‌جاست، در همین لحظه‌ای که در حال مطالعه‌ی این مقاله هستید، ممکن است یک روح واقعی، کنارتان ایستاده باشد! شاید هم توی کمد انتهای اتاق ماوا کرده و شاید هم منتظر است که رسما او را به دنیای زندگان احضار کنید. اما آیا واقعا یک راهنمای جامع برای فراخواندن روح رفتگان به این دنیا وجود دارد؟ آیا می‌توان در کنار میز احضار روح نشست و با آن‌ها گفت‌وگو کرد؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش‌ها اسکیپ زوم را ترک نکنید.

احضار؛ داستان قدیمی یک دورهمی به‌ظاهر دوستانه!

واژه‌ی احضار (مشخصا احضار ارواح)، در زبان انگلیسی با عنوان séance شناخته می‌شود. این واژه، در اصل فرانسوی و به‌معنای نشست یا جلسه است. اگر معنای دقیق séance را در لغت‌نامه‌های رسمی مثل Cambridge Dictionary جست‌وجو کنیم، با تعریف دقیق‌تری مواجه خواهیم شد. این تعریف، عمومی‌ترین تعریف احضار ارواح در زبان انگلیسی است:

جلسه‌ای که افراد زنده در آن سعی می‌کنند با مردگان ارتباط برقرار کنند. البته با کمک شخصی که ادعا می‌کند، قدرت‌های ویژه‌ای را برای انجام این کار دارد.

به‌عبارت ساده‌تر، داستان احضار روح، همان داستان قدیمی نشست‌های مرموز و اغلب ماجراجویانه است. نشستی که  گاهی کنترل آن از دست احضارکنندگان خارج می‌شود و کنجکاوی‌ها به دردسرهای تمام‌نشدنی تبدیل خواهند شد.

اولین احضار روح‌ رسمی و ثبت‌‌شده در تاریخ

تاریخچه‌ی احضار ارواح به دوران ملکه ویکتوریا (امپراتوری بریتانیا) می‌رسد که در قالب یک رسم در مهمانی‌های اعیانی برگزار می‌شد. افرادی که به این مراسم دعوت می‌شدند، دور میز احضار نشسته و با خواندن وِرد، منتظر حضور موجودات نامرئی و بعضا مرموز می‌شدند. نهایتا یک جلسه احضار ارواح با آداب مخصوص به‌خودش به‌پایان می‌رسید و احضارکنندگان با ارواح موردنظرشان، ظاهرا ارتباط می‌گرفتند!

البته گفتنی‌ست که برخی معتقدند کاری که آن زمان با‌عنوان احضار روح انجام می‌شد، درواقع احضار موجودات ماورایی (مثل جن) بوده است. آن‌ها بر این باورند که این موجودات می‌توانند خودشان را در قالب شبح و روح مردگان درآورند.


لذت رویارویی با ارواح خبیث :

.

چگونه احضار ارواح را احضار کنیم؟

احضار روح در باور و فرهنگ‌های مختلف

روح، در باور بعضی از فرهنگ‌ها، یک موجود خبیث است. این در حالی است که روح در باور بسیاری از افراد، وجود معنوی یک انسان محسوب می‌شود که پس از مرگش، به دنیای مردگان می‌رود. در باور معتقدین به دین‌های ابراهیمی، این ارواح بسته به اعمالشان در دوره‌ی حیات، به بهشت، برزخ و یا دوزخ می‌روند. اما مسئله‌ی اصلی اینجاست که جدای از باورهای مختلف در مورد روح، آیا می‌توان آن‌ها را احضار کرد؟ بسیاری از قومیت‌ها و ملیت‌ها از دیرباز به مسئله‌ی احضار اعتقاد جدی داشته و دارند. برجسته‌ترین این قوم‌ها، اینوئیت‌ها (ساکن در مناطق قطبی کانادا و گرینلند)، مایوری‌ها (ساکن در نیوزلند)، آزتک‌ها (بومیان باستانی مکزیک)، هندوها، بوذی‌ها (ساکن در آسیا) و سرخ‌پوست‌ها هستند.

شاید بحث در مورد احضار روح در قرن 21 برای بعضی‌ها خنده‌دار و غیرعلمی تلقی شود. اما نباید فراموش کرد که علم برای همه‌ی مسائل کائنات، پاسخ کافی، درست و قطعی ندارد. احضار ارواح در دنیای علوم ناشناخته و ماوراءالطبیعه، وجود دارد و طبق ادعای بعضی‌ها، تعداد انگشت‌شماری از افراد قادر به انجام این کار هستند. البته نباید از این موضوع هم غافل شد که احضار ارواح در سال‌های اخیر، دست‌مایه‌ی کلاهبرداری بعضی از سودجویان شده است. اما پس تکلیف تجربه‌ی صدها نفر در مورد احضار ارواح چه می‌شود؟ آیا احضار روح واقعیت دارد؟ چرا بعضی‌ها شانس این را داشته‌اند که بتوانند با روح دوست‌داشتنی‌ترین شخص زندگیشان ارتباط برقرار کنند؟

چه‌کسانی در ایران احضار روح می‌کنند؟

این‌که «در ایران چه‌کسانی احضار روح می‌کنند؟» می‌تواند سوال خیلی از افراد (حتی شما) باشد. به‌طور کلی، احضارکنندگان ارواح در ایران به دو دسته، مدرن و سنتی تقسیم می‌شوند. احضارکنندگان مدرن و امروزی، از همان ابزارهای رایج و جلساتی که به‌سبک اروپایی‌ها برگزار می‌شوند، استفاده می‌کنند. اما احضارکنندگان سنتی، از طریق آداب‌ورسوم و باورهای قدیمی در مناطق مختلف کشور دست‌به‌کار می‌شوند. مثلا احضار روح در بعضی از مناطق شمالی ایران مثل گیلان، به‌عنوان روشی برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود. همچنین، احضار ارواح در بعضی از مناطق کرمانشاه به‌عنوان یک آیین مذهبی مرتبط با ماه‌های محرم و صفر انجام می‌شود. روزهای به‌خصوصی در سال، رسم سنتی در بعضی از روستاها وجود دارد که مردم بومی، به احضار ارواح می‌پردازند. احضارکنندگان ایرانی در باور عامه معمولا با عناوین دعاکُن، دعانویس، رمال، روح‌آور، مرده‌جو و… شناخته می‌شوند. این افراد معمولا کارهای دیگری همچون نوشتن طلسم، گرفتن سرکتاب، باطل‌السحر و جن‌گیری هم انجام می‌دهند.

نکته‌ی جالب در مورد احضار ارواح در ایران، پیوند خوردن آن با باورهای مذهبی است. مثلا بعضی از روستائیان استان قم، در روز شهادت فاطمه زهرا، به احضار روح پیرزنان مومن که در زمان زنده‌بودنشان، آن‌ها را می‌شناختند، می‌پردازند. در بعضی از مناطق خراسان رضوی هم روزی باعنوان «بختیاری» وجود دارد که مردم در آن به احضار ارواح بعضی از شخصیت‌های محلی مشغول می‌شوند. درنتیجه به‌خاطر تعداد زیاد، گستردگی و گاها مخفیانه‌بودن این عمل، نمی‌توان لیست دقیقی از کسانی‌که در ایران روح احضار می‌کنند را ارائه کرد.

آیا احضار کردن روح، یک گناه نابخشودنی است؟

احضار روح در باور بعضی‌ها یک کار نابخشودنی و گناه تلقی می‌شود و می‌تواند عواقب سختی برای احضارکننده و حتی روح متوفی داشته باشد. البته در این‌باره نظرات مختلف است؛ برخی معتقدند که وقتی روح از بدن خارج می‌شود، دیگر به‌هیچ‌عنوان نباید آرامش او را برهم زد. آ‌ن‌ها بر این باورند که اگر این اتفاق بیفتد، روح متوفی برای همیشه بین دو دنیا سرگردان می‌شود. برخی می‌گویند که این کار (احضار روح) باید در ماه‌های اول ورود روح به دنیای بعدی انجام شود. آ‌ن‌ها این‌گونه استدلال می‌کنند که زمانی روان فرد می‌تواند میان دو عالَم رفت‌وآمد کند که به‌تازگی مرده و نسبت به این دنیا و کسانی که با آن‌ها زندگی کرده تعلق‌خاطر داشته باشد.

 این در حالی‌ست که بعضی افراد دیگر دقیقا نظر عکس دارند و معتقدند باید چند‌سال از تاریخ مرگ گذشته باشد تا عمل احضار انجام شود. این‌گونه روان و فروهر فرد درگذشته به شرایط ادامه‌ی حیاتش در دنیای بعدی عادت کرده و دیگر بین دو دنیا حیران نمی‌شود. همان‌طور‌که مشاهده می‌کنید طبق هر فرهنگ و آیینی، رعایت نشدن برخی نکات می‌تواند این عمل را به یک اشتباه بزرگ و گناه کبیره مبدل کند.

تجربه واقعی افراد از احضار روح

احضار روح مردگان

تجربه‌ی اکثر افرادی که در جلسات احضار، شرکت داشتند، یک جلسه مملو از سکوت، دلهره و شاید دریافت پاسخی از جانب ارواح است. در یک جلسه احضار معمولی، وقتی ارتباط بین احضارکنندگان و روح برقرار شود، امکان پرسش‌وپاسخ وجود دارد. حضار سوالی را مطرح می‌کنند و روح، با استفاده از ابزاری که روی میز است (معمولا حرکت دادن دست حضار روی حروف)، پاسخ می‌دهد.

این جلسات در ایران هم برگزار می‌شدند و هنوز هم علاقه‌مندان خاص خودشان را در محافل خصوصی دارند. با افزایش کلاهبرداری از جلسات احضار در دهه‌ی هشتاد در ایران، تقریبا همه‌ی محافل به‌صورت خصوصی و با هماهنگی قبلی برگزار می‌شوند.

یکی از افرادی که تجربه‌ی احضار را داشته، از دیدار با روح پدرش چیزهای جالبی بیان کرده است. او با روان پدرش، در مکانی شبیه به یک باغ بزرگ، دیدار کرده و می‌گفت: «پدر از یک کالسکه پیاده شد و مرا در آغوش کشید». همه‌ی این مشاهدات، طی یک جلسه‌ی احضار روح و در حالی‌که تمام‌مدت چشم‌هایش بسته بود، انجام می‌شد. در واقع، احضارکننده، با تلقین و چیزی شبیه به هیپنوتیزم، روح پدرش را برای ملاقات با او احضار کرده بود. اما این تجربه، چقدر واقعی است و اگر شما بخواهید این کار را انجام دهید، چه باید بکنید؟

تخته، نعلبکی و وِرد؛ مهم‌ترین وسیله‌ی احضار روح

ابزار احضار ارواح

همان سکانس معروف فیلم‌های احضار را که در اول مقاله به آن‌ اشاره کردیم، به‌یاد آورید. یک محفل خصوصی، در محیطی تاریک و غرق‌ در سکوت و ترس. به همه‌ی این‌ها میز گردی که روی آن یک تخته‌ی حروف (اویجا) و یک نعلبکی قرار دارد هم اضافه کنید. این‌ها ابزار رایج و معروف جلسات احضار ارواح هستند که تقریبا با نحوه‌ی عملکرد آن‌ها، آشناییم.

احضارکنندگان، نعلبکی را که از قبل با ماژیک یا خودکار، یک‌جای آن را نشانه‌گذاری کرده‌اند، وارونه روی میز می‌گذارند. حالا باید همه‌ی حضار انگشت سبابه‌شان را بر پشت نعلبکی بگذارند و از روح بخو‌اهند که مسیر حروف را روی تخته طی کند و جواب بدهد. روح احضارشده با حلول خود در انگشتان افراد، باعث جابه‌جایی نعلبکی و قرار گرفتن نشان آن، مقابل حروف تخته می‌شود.

البته فکر کردن به این‌که قرار است یک موجود نامرئی، دستتان را بگیرد و جملاتش را از طریق شما بیان کند، واقعا اضطراب‌آور است. ولی اگر آن‌قدر کنجکاو هستید که بدانید، آیا احضار روح واقعیت دارد یا خیر، باید این کارها را موبه‌مو انجام دهید. شاید کلید موضوعاتی که سال‌هاست ذهنتان را درگیر کرده‌اند، در دستان روح فلان آدم است و باید با او ملاقات کنید. هدفتان هر چه که هست، باید قوانین را رعایت کنید و منتظر بمانید. چرا که قرار است به آموزش گام‌به‌گام احضار روح بپردازیم و شما را با موجوداتی که منتظرشان هستید، تنها بگذاریم!

استکان و نعلبکی برای احضار روح

ابزار احضار روح در فرهنگ غربی‌ها

آن‌چه که برای تشکیل جلسات فراخوانی روح در بین جوامع اروپایی و آمریکایی استفاده می‌شود، ابزار و اشیایی از قبیل این موارد هستند:

  • یک میز گرد یا بیضی‌شکل
  • شمع و غذای ساده (برای جذب ارواح سرگردان دنبال گرما و روزی)
  • تخته‌ی اویجا (تخته حروف الفبا) برای ارتباط گرفتن با روح
  • نعلبکی و یا لیوان (گیلاس) برای حرکت روی حروف و ساختن جملات
  • کاغذ و مداد برای ثبت پرسش‌وپاسخ

تخته اویجا؛ مشهورترین ابزار برای ارتباط با ارواح

تخته اویجا برای احضار روح

اگر به فروشگاه‌های اسباب‌بازی در اروپا سر بزنید، محال‌ممکن است که با تخته اویجا (Ouija) روبه‌رو نشوید. این تخته‌ی چوبی که به آن «تخته احضار روح» و «ویجا» هم می‌گویند، حاوی واژه‌هایی مثل Yes و No و حتی Good Bye است. در قسمت وسط این تخته، حروف الفبای انگلیسی (یا هر زبان دیگری) در دو ردیف و تمام اعداد تک‌رقمی نوشته شده‌ است. احضارکنندگان می‌توانند با قرار دادن وارونه‌ی نعلبکی، استکان و اشیای دیگر که از قبل نشان‌گذاری شده، روی تخته، با روح حرف بزنند.

نحوه‌ احضار روح با تخته اویجا، عملکرد ساده‌ای دارد. کافی است که احضارکننده، پس از احضار و پرسیدن سوال، منتظر بماند تا روح با حرکت‌دادن نعلبکی و تطبیق نشان با حروف، جملاتش را بیان کند.

ایرانی‌ها از چه وسایلی برای احضار روح استفاده می‌کنند؟

احضار ارواح در ایران

در فرهنگ ایرانی هم مراسم‌هایی برای تماس با ارواح و احضار آن‌ها وجود دارد. در بعضی از ارتباطات ایرانی‌ها برای نامبری ارواح، از ابزارهایی مثل سفال یا آیینه استفاده می‌کنند و در بعضی دیگر تلاش می‌شود تا با استفاده از حرکات و صداهای خاص، ارواح احضار شوند. همچنین، در بعضی از مراسم دیگر، افراد سعی می‌کنند تا از طریق دعا، نیایش و خواندن ورد، با ارواح ارتباط بگیرند. به‌طورکلی، مهم‌ترین ابزار ایرانی‌ها برای احضار، عبارتند از:

  • سفال: سفال و ظروف خاکی، به‌عنوان وسیله‌ای برای احضار ارواح استفاده می‌شوند. در این مراسم‌ها باور بر این است که جسم خاکی انسان‌ها، از بین می‌رود و روح آن‌ها برای همیشه باقی می‌ماند. به‌همین‌دلیل است که سفال به‌عنوان واسطه‌ای برای برقراری ارتباط با روح مردگان به‌کار گرفته می‌شود.
  • آینه: در مراسمی که از آیینه برای دعوت روح استفاده می‌شود، آینه روی میز گذاشته می‌شود و شخص احضارکننده، به‌دنبال دیدن تصویر در آئینه، ورد حضور می‌خواند.
  • قلم و کاغذ: در بعضی دیگر از مراسم احضار روح ایرانی، از مداد و کاغذ برای ردوبدل کردن پیام‌ها بین احضارکنندگان و ارواح استفاده می‌شود. در قدیم فراخوانی روان درگذشتگان با کاغذ و قلم رایج‌ترین مدل احضار روح در ایران بود. البته ناگفته نماند که نمونه‌هایی از استفاده از این ابزار در خارج از ایران هم دیده شده است.

چگونگی احضار روح با مداد و کاغذ

احضار روح با مداد و کاغذ

احضار ارواح با مداد و کاغذ یکی از روش‌های مرسوم بوده و هست که در جریان آن، معمولا دخالتی توسط احضارکننده برای دریافت پاسخ سوالات صورت نمی‌گیرد. برای مثال، در یک جلسه احضار روح، دو واژه‌ی بله و خیر یا Yes و NO روی کاغذ نوشته می‌شود تا روح با چرخاندن مداد به‌سمت هر واژه، پاسخ احضارکننده را بدهد.

برای انجام این کار، کافی است محل مناسب را برای احضار آماده کنید و با استفاده از مداد و کاغذ، پیامی را برای روح بنویسید. سپس باید صبر کنید تا در جریان احضار روح به سوالات پاسخ داده شود. البته در بعضی از مراسم، هیچ واژه‌ای روی کاغذ نوشته نمی‌شود. بلکه پس از پرسش‌های شفاهی از روح، او دست احضارکننده را که مداد به‌دست دارد، روی کاغذ حرکت می‌دهد تا پاسخ را روی کاغذ مشخص کند.

تصور کنید که شما از روح می‌خواهید بگوید، آیا قرار است شما را در آینده مورد آزار قرار دهد یا خیر؟ و همین‌طور‌که منتظر پاسخ هستید، مداد به‌سمت واژه بله بچرخد!

بهترین زمان برای احضار ارواح چه‌وقتی است؟

بهترین زمان احضار ارواح

باورهای عمومی مردم در مورد جلسات احضار روح، نسبت به فرهنگ و آیین سرزمین‌های مختلف، متنوع است. معمولا وقتی صحبت از چیزهای ماوراءالطبیعه می‌شود، خورشید و ماه به‌عنوان نمادهای برجسته در فرهنگ کشورها ظاهر می‌شوند. مثلا ارواح در یونان باستان با خورشید ارتباط خاصی داشتند، چرا که آپولون را خدای نبوت می‌دانستند. در عوض، ماه نماد جادوگری بود و واژه نکرومانسی (Necromancy) که مربوط به پیشگویی و ملاقات با ارواح بود هم از همین نماد سرچشمه می‌گرفت.

بعضی از فرهنگ‌ها طلوع خورشید را بهترین وقت برای احضار روح تلقی می‌کنند. اما بعضی از فرهنگ‌ها معتقدند که ارواح در هنگام طلوع خورشید، در دسترس نیستند. ساعت جادوگری در اروپای غربی معمولا نیمه‌شب یا سه صبح در نظر گرفته می‌شود ولی در کل، هیچ محدودیتی وجود ندارد. البته که می‌توان در هر روز و هر لحظه، برای انجام این کار اقدام کرد، اما بعضی از روزها به‌عنوان اوقات به‌خصوص درنظر گرفته می‌شوند. مثل آخرین هفته اکتبر، روزهای نزدیک به هالووین و البته روزهای سه‌شنبه و شنبه‌شب در باور ایرانیان و شب‌جمعه در بین اعراب مسلمان.

فرقی نمی‌کند که امروز چندمین روز از هفته، ماه و یا سال است. هر زمانی‌که شما برای احضار روح آماده شوید، خود را برای میزبانی از موجوداتی آماده خواهید کرد که احتمال دارد پس از حضور، مجددا غیب نشوند. هیچ تضمینی در مورد عواقب بعدی این کار وجود ندارد و گاهی روح احضارشده، احضارکنندگان را رها نخواهد کرد. چه‌چیزی وحشتناک‌تر از این‌که قرار است خانه‌ی شما به مکانی برای رفت‌وآمد ارواح تبدیل شود؟ آیا در مورد مهمان نامرئیتان اطلاعات کافی دارید؟ مهمانی که از ترس انسان‌ها تغذیه می‌کند و لحظه‌ها را می‌شمارد تا او را دعوت به حضور کنند.

مدیوم و واسطه در جلسه احضار ارواح

خود را برای جلسه‌ی احضار آماده کنید!

احضار ارواح، نیازمند یک آمادگی ویژه و البته موقعیت مناسب برای این کار است. همه‌ی احضارکنندگان باید مطمئن شوند که فضا و مکان مناسبی را برای این کار انتخاب کرده‌اند. فراموش نکنید، بسیاری از افراد تلاش خواهند کرد که شما را از انجام این کار منصرف کنند، اما بهتر است که دیگر به آن‌ها گوش ندهید. ارواحی که شما قبلا منتظرشان بودید، حالا انتظار شما را می‌کشند. الان نوبت شماست که مهره‌ی خود در بازی را حرکت دهید و آماده‌ی احضار شوید.

مسئله‌ی اصلی این است که شما با یک عنصر خارج از دنیای فیزیکی روبه‌رو هستید. بنابراین، اولین‌قدم این است که در یک فضای ایده‌آل و مطمئن قرار بگیرید. یکی از نکات مهم احضار روح این است که بی‌خیال ارواحی که نمی‌شناسید، شوید. فراموش نکنید که از قدیم در بیشتر فرهنگ‌ها، زنان باردار حق شرکت در مراسم احضار روح را نداشتند؛ بهتر است به رسوم گذشتگان احترام بگذارید!

ممکن است که در جریان احضار روح، با موجوداتی باهوش، زیرک و مرموز (به‌جز ارواح) هم مواجه شوید. در چنین شرایطی بهتر است که از ادامه دادن صرف‌نظر کنید؛ چرا که موجودات دیگری هم به‌جز ارواح در کمین جلسات شما نشسته‌اند. موجوداتی که چهره جهنمی‌شان، وحشتناک‌ترین صورت‌هاست و صدای سُم‌هایشان، از روی راه‌پله‌ها به‌گوش خواهد رسید.

انتخاب مکان‌های ترسناک برای احضار؛ یک اشتباه هولناک!

مکان، در احضار روح اهمیت زیادی دارد و البته بیشتر برای تامین امنیت شماست. بسیاری از افراد، سعی می‌کنند، ترسناک‌ترین مکان ممکن را برای دعوت از ارواح انتخاب کنند. هیجان، کنجکاوی و ماجراجویی، آن‌ها را به اشتباه وامی‌دارد و مکان‌های ناامن می‌تواند زندگیشان را وارد یک بُعد نامبارک ‌کند.

لازم نیست که شما مرتکب چنین اشتباه هولناکی شوید، پس مرکزی‌ترین مکان خانه را به‌عنوان محل برقراری جلسه انتخاب کنید. فضای هال و پذیرایی خانه، یکی از گزینه‌های مناسب جلسات احضار روح است. چرا که بیشترین ترافیک انسانی را دارد و رفت‌وآمد اهالی خانه در آن زیاد است.

یکی از مزایای جلسات خانگی، کنترل نگرانی‌ها و آرامش خیال است. این‌که مجبور به جابه‌جایی نشوید و نور کافی برای مشاهده کارهایی که می‌خواهید انجام دهید، وجود داشته باشد.

پاکسازی محیط و محافظت از جلسه احضار

پاکسازی پیش از احضار روح

سوزاندن گیاهان معطر، یکی از روش‌های پاکسازی محیط از انرژی‌های منفی است. بسیاری از مردم، به سوزاندن عود، مریم‌گُلی و رزماری اکتفا می‌کنند، اما به‌عقیده بعضی از احضارکنندگان و جادوگران، این اصلا کافی نیست. اگر قصد دارید واقعا فضای جلسه را پاکسازی کنید، بهتر است از گیاه سدر، مورد و سنگ نمک هم کمک بگیرید. سدر، حداقل 5000 سال است که برای مناسک جن‌گیری، احضار روح و پاکسازی محیط از انرژی منفی استفاده می‌شود. مردم بابِل باستان، بومی‌های آمریکای شمالی، ژاپنی‌ها و ساکنین شمال آفریقا همیشه از همین ترفند استفاده کرده‌اند.

نحوه احضار روح دسته جمعی

آموزش احضار روح!

همان‌طور‌که قبلا گفتیم، در بیشتر فرهنگ‌ها احضار کردن روح انسانی که به‌تازگی فوت کرده، اصلا خوش‌یُمن نیست. به‌باور آن‌ها، ارواح انسان‌های تازه فوت‌شده، پس از احضار سرگردان می‌شوند و برای همیشه در زمین باقی خواهند ماند. از طرفی، احتمالا پاسخ‌های بسیاری از جانب ارواح بدخواه و غیرخوب دریافت خواهید کرد که جلسه‌تان را به یک نشست ویران‌گر، با عواقب خیلی‌بد تبدیل می‌کند.

پیش از هر کاری، سوال کنید که آیا ارواح دیگری هم در محیط جلسه هستند که تمایل به برقراری ارتباط داشته باشند؟ فراموش نکنید که حضور ارواح غریبه و ناخوانده در نشست، یعنی بازشدن دروازه‌ای که چیزی به‌جز دردسر و آزارهای جهنمی در پی نخواهد داشت.

حالا باید این مراحل را گام‌به‌گام برای احضار روح واقعی طی کنید:

  • گروه احضارکنندگان را جمع کنید: طبق باور و عقیده‌ی بعضی از افراد، جمع احضارکنندگانی که دور یک میز برای احضار می‌نشینند، باید به عدد سه بخش‌پذیر باشد؛ مثل 3، 9، 12 و… . البته این یک قانون مطلق نیست ولی بهتر است که تعداد انجمن احضار، کم‌تر از سه‌نفر نباشد. چرا که محیط جلسه پس از احضار روح، برای یک جمع کم‌تر از سه‌نفر، از لحاظ عاطفی و جسمی بسیار سنگین و تحمل‌ناپذیر خواهد شد.
  • یک مدیوم انتخاب کنید: مدیوم، واسطه و یا احضارکننده‌ی اصلی، شخصی است که تجربه‌ی احضار روح را داشته و یا از قابلیت‌های ذهنی و روانی ویژه‌ای برخوردار است.
  • تزئین میز را فراموش نکنید: همان میز بیضی‌شکل یا گرد را انتخاب کنید و حضار را دور آن بنشانید. بهتر است که یک تکه نان یا غذایی ساده مثل سوپ هم روی میز باشد تا ارواح از طریق آن‌ها تغذیه شوند.
  • شمع‌ها را روشن کنید: حالا زمان آن فرا رسیده است که لامپ‌ها را خاموش و شمع‌ها را روشن کنید. عدم‌وجود روشنایی زیاد در محیط، باعث ورود راحت‌تر ارواح مردگان خواهد شد.
  • محیط را آماده بسازید: فضای جلسه را از هرگونه اختلال، سروصدا و فعالیت اضافه دور کنید. ضمنا از پخش‌کردن صدای موسیقی، حتی از نوع آرامش‌بخش خودداری کنید تا صدای مرموز موجودات نامرئی را در هنگام احضار بشنوید. این‌کار تمرکز شما را در طول پروسه‌‎ی احضار بیشتر خواهد کرد.
  • دست‌ها را متصل نگه دارید: فراموش نکنید که برای تشکیل یک حلقه‌ی احضار باید دستان یکدیگر را بگیرید. پس، از همه‌ی شرکت‌کنندگان بخواهید که دستان بغل‌دستی‌هایشان را به‌آرامی و در اوج آرامش بگیرند. این‌ عمل باعث افزایش انرژی محیط خواهد شد.
  • احضار کنید: حالا با تکیه بر قابلیت‌ها و تجربیات شخص واسطه یا مدیوم، با خواندن ورد یا جملات مخصوص، از روح بخواهید که در جمعتان حاضر شود. «ای روح عزیز (آوردن نام شخص)، در دستان ما هدایایی از زندگانی برای دنیای مردگان قرار دارد. با ما حرف بزن و در جمع ما حرکت کن.» این‌ها، ازجمله عباراتی هستند که در جلسات احضار روح به‌زبان آورده می‌شوند. فراموش نکنید که این ذکر حتما باید به زبانی گفته شود که روح‌منظور در زمان حیاتش به آن زبان صحبت می‌کرده است. اگر آن فرد چندزبانه بوده، بهتر است به زبان مادری یا زبانی که بیشترین اُنس و الفت را با آن داشته، بیان شود.
  • برای دریافت پاسخ، منتظر بمانید: حالا روحِ احضارشده، باید با بُروز چند رفتار (مثل تکان دادن اشیای اتاق و یا ایجاد سروصدا) اعلام حضور کند. امیدواریم که این موجود، همان روحی باشد که مدنظرتان است. ضمنا اگر پاسخی دریافت نکردید، جمله را مجدد بگویید.
  • پرسش‌وپاسخ را شروع کنید: اگر روح، تمایل خود را برای برقراری ارتباط اعلام کرد، پرسش‌وپاسخ را شروع کنید. پاسخ ارواح، بسته به ابزاری که برای احضار روح درنظر گرفتید، متغیر است. برای مثال، ممکن است که روح با ضربه زدن، حرکت دادن نعلبکی و یا چرخاندن مداد به‌سمت پاسخ‌ها با شما ارتباط بگیرد.
  • جلسه را کنترل کنید: اگر قاب عکس روی طاقچه شکسته شد، لیوان شیشه‌ای روی میز به‌زمین افتاد و یا هر اتفاق مشابه‌ای رخ داد، یعنی جلسه از کنترل شما خارج شده است. سریعا حلقه دستانتان را باز کنید و با روشن کردن لامپ‌ها و برهم زدن سکوت، جلسه را خاتمه دهید.
  • پایان جلسه را اعلام کنید: اگر روند پرسش‌وپاسخ با روح تمام شد و به جواب همه‌ی سوال‌هایتان رسیدید، از او تشکر کنید و برایش آرامش ابدی بخواهید. حالا حلقه دستانتان را باز، شمع‌ها را خاموش و لامپ‌ها را روشن کنید.

تجربه‌ی بی‌خطر احضار روح در بازی اتاق فرار

احضار روح در اتاق فرار

احضار روح، با همه‌ی هیجان و جذابیتی که برای عموم مردم دارد؛ آبستن خطرات زیادی هم هست که باعث می‌شود بعضی‌ها عطایش را به لقایش ببخشند. توصیه‌ی ما به شما تجربه‌ی بی‌خطر این لذت از طریق بازی اتاق فرار است. احضار ارواح و هیجان ناشی از آن، چاشنی سناریوی بعضی از اسکیپ روم‌ها شده است. شرکت‌کنندگان می‌توانند با انتخاب این اتاق‌های فرار با سبک و تم ارواح، شانس خود را برای یک تجربه‌ی ماوراءالطبیعه با طعم حل معما، امتحان کنند.

 

جزئیات مربوط به این نوع از اتاق‌های فرار را می‌توانید در سایت اسکیپ زوم (EscapeZoom) که مرجع معرفی و رزرو اتاق‌های فرار در ایران است، مشاهده کنید. اکت و اکتورهای متناسب، دکور و فضاسازی حرفه‌ای، ایجاد حس دلهره و ترس واقعی و طراحی یک سناریوی جذاب، ازجمله ویژگی‌های یک اتاق فرار با تم ارواح است.

اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی در احضار روح

جمع‌بندی

گفت‌وگو با روح و روان مردگانی که از این دنیا رفته‌اند و در جهان بعدی زندگی می‌کنند، می‌تواند خیلی جذاب باشد. اطلاع از اتفاقات جهان دیگر که قرار است بعدا آن‌را تجربه کنیم یا آگاهی از راز و رمزهای همین دنیا، بخشی از این جذابیت است. این موارد از گذشته باعث شده که افراد مختلف خیال احضار روح و صحبت با مردگان را در ذهنشان بپرورانند. هر جامعه‌ای با توجه به آداب و رسوم و فرهنگی که دارد برای این امر روال و ابزار خاصی را در پیش گرفته است. معمولا در این مراسم‌ها از میز گرد، تخته اویجا، شمع، آینه، نعلبکی یا استکان، کاغذ و قلم، کتاب مقدس و… استفاده می‌شود. امروزه با همه‌ی پیشرفت‌های علمی که بشر داشته هنوز کسی نمی‌داند که آیا واقعا احضار روح مردگان حقیقت دارد یا نه؟!

در این نوشتار تلاش شد تا باورهای عموم مردم دنیا (چه ایرانی و چه غیرایرانی) درباره‌ی این موضوع، بدون‌غرض و یا تایید و رد، بیان شود. آیا واقعا روزی خواهد آمد که بتوانیم همان‌طورکه با افراد زنده در این دنیا ارتباط برقرار می‌کنیم، با روح مردگانمان هم در دنیای بعدی تماس و رابطه داشته باشیم؟!

نویسنده
 
نویسندگی، یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های منه. با من در اسکیپ‌زوم همراه بشید تا به مرموزترین موضوعاتی بپردازیم که تا حالا جایی نخوندید!
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.6 / 5. تعداد: 2786

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

8 نظر

  1. سلام . علاقه دارم روح احضار کنم اما نمی توانم لطفا به سئوالات من پاسخ بدهید 1- آیا من می توانم روح احضار کنم چگونه ؟ 2 – در تهران چه کسانی روح احضار می کنند میتوانم با آنها ملاقات کنم ؟

    7
    1
  2. احضار روح چیزیه که توی همه فرهنگها بوده و هست. کلن انسانها دوست دارن که بتونن با روح مردگانشون ارتباط داشته باشن همچنین

    10
    1
  3. کاش میگفتید تو ایران برای احضار روح باید پیش کی بریم. نفر معرفی کنید لطفا

    14
    2
  4. بعضی از مدیوم ها هم معتقدن که برای احضار روح مردگان بهترین مکان همون اتاق خود مرده هست یا اون فضایی که اون فرد زمان زنده بودنش بیشتر اونجا بوده و باهاش انس و الفت بیشتری داره.

    14
    3
  5. ما یه بار روح احضار کردیم ولی معلوم نبود روح کیه… می گفت اسمم اکبره . ما به جای تخته اویجا از کاغذ و نعلبکی استفاده کردیم با یه دونه شمع. وسطاش انقدر ترسیدیم که مراسم پایانی و خداحافظی با ارواح رو تکمیل نکردیم و بساط رو جمع کردیم. نمی دونم روح اکبر توی خونه مون موند یا نه ولی ما نشانه خاصی از حضور روح توی خونه مون ندیدیم. احتمالا رفت بعد از مراسم . اونایی هم که می گن اینجور چیزا خرافاته حتما تا حالا حضور ارواح رو حس نکردن وگرنه این حرفو نمی زدن

    18
    3
  6. من این چیزها رو قبول ندارم، به نظرم احضار روح خرافاته . اینها همه نتیجه تلقین افراد به خودشونه که میتونن با روح مرده هاشون حرف بزنن

    6
    16
  7. پدربزرگ بابام روح احضار میکرد قدیما. توی ایران کمتر از تخته اویجا برای احضار روح استفاده می‌کنن ، بیشتر از یه تخته چوبی گرد (معمولا از چوب عناب) شبیه سینی که پر از حرف و عدده و ورد هست، استفاده میشه که چند تا مهره استوانه ای مانند ( از جنس برنج ) رو به طرز خاصی روش قرار میدن. معمولا هم کنارش یه آتشدان با زغال گداخته بود که مدام اسپند و گلپر و زاج و کندر توش مینداختن. رسم بود که حتما قران هم روی طاقچه اون اتاقی که میخواستن توش روح احظار کنن ، میزاشتن

    16
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *