پوستر فیلم راهبه 2

خبیث‌ترین راهبه جهان در فیلم ترسناک راهبه 2 (نقد تخصصی)

مقدمه

پارادوکسی عجیب به نام «فیلم ترسناک راهبه!». افراد موقعی که از چیزی وحشت می‌کنن یا توی موقعیت‌های ترسناک قرار می‌گیرن، اولین گزینه‌شون برای کسب آرامش، متوسل‌ شدن به هرچیزیه که رنگ‌ولعاب دین رو داشته باشه. حالا فکر کنید، یکی از جلوه‌های فرد مذهبی که راهبه‌ (خواهر روحانی) باشه، بشه دلیل و منشا این ترس! اون‌وقت باید چه‌کار کرد؟!

فیلم راهبه 1، یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های ترسناک توی تاریخ سینمای وحشت شد و حالا فیلم راهبه 2، می‌خواد براش قَد عَلم کنه. قبل‌از اکران رسمی فیلم راهبه 2، پیش‌بینی‌های اهالی سینما این بود که این فیلم در عرض چند روز رکورد میزان فروش و پرمخاطب‌ بودن رو می‌شکنه و روی دست فیلم سینمایی ترسناک راهبه 1 می‌زنه. اما برخلاف تصورات منتقدان، The Nun II نتونست انتظارات بینندگان پر‌وپا‌قرص فیلم‌های ترسناک رو برآورده کنه. اگه تشنۀ دونستن بیشتر دربارۀ این فیلم هستید و شما هم براتون سواله که چرا والاک نتونست توی فیلم راهبه دو، خواب رو از چشمان مخاطب بگیره، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

شرورترین راهبه جهان در فیلم راهبه 2
شرورترین راهبه جهان در فیلم راهبه 2

فیلم راهبه 2؛ گزینۀ مطرح «ترسناک ترین فیلم تاریخ سینما»

فیلم سینمایی ر اهبه ۲ (2 The Nun) یه فیلم توی ژانر ترسناک و وحشته که روکشی رازآلود و هیجان‌انگیز داره. این فیلم آمریکایی‌انگلیسی، 8سپتامبر2023 میلادی [17شهریور1402] اولین تجربۀ اکرانش رو چشید. نمایش و اکران آنلاین این فیلم، یه‌ روز بعداز روی پرده رفتنش توی اکثر کشورهای جهان شروع شد. فیلم راهبه 2، در واقع قسمت جدید فیلم راهبه (The Nun) محصول 2018 بوده که از این به‌ بعد باید ازش با عنوان راهبه 1 یاد کنیم. The Nun دو وقایع بعدی فیلم راهبه 1 رو برای مخاطب‌ها، بیان می‌کنه و می‌شه مستقلا اون رو هم دید. ناگفته نمونه که بعضی‌ها هم از این فیلم به‌عنوان قسمت نهم فرانچایز دنیای سینمایی احضار (The Conjuring Universe) یاد می‌کنن. راهبه 2 مشترکا توسط کمپانی‌های Atomic Monster و New Line Cinema و The Safran Company تولید شده و کمپانی برادران وارنر پیکچرز (Warner Bros) عهده‌دار توزیعش بودن.

قبل‌از اینکه به سراغ نقد و بررسی The Nun دو بریم، باید گذر کوتاهی به فیلم راهبه یک بندازیم تا در نهایت بشه نتیجه گرفت که راهبه دو ارزش دیدن داره یا نه!


ترسناک‌ترین و مهیج‌ترین لحظات عمرتان را تجربه کنید: 

.

گذری کوتاه به فیلم راهبه 1 – (The Nun I) 2018

شروع داستان با خودکشی و حلق‌آویز شدن یه خواهر روحانی جوان توی یه صومعۀ قدیمی، شکل می‌گیره. واتیکان به این اتفاق واکنش نشون می‌ده و برای روشن‌ شدن جزئیات ماجرا یه پدر روحانی رو همراه با یه راهبۀ نوآموز که هنوز سوگندهای مقدسش رو نخورده، راهی این صومعۀ قدیمی تو رومانی می‌کنه. مردم‌ِ محلی دربارۀ این دِیر و راهبه‌هاش چیزهای ترسناکی می‌گن. پدر بورک که از کشیش‌های صاحب‌نام توی کلیسای کاتولیکه، می‌تونه به‌ کمک خواهر آیرین، پرده از رازهای گذشته و البته شوم این صومعه برداره.

در طول اقامت پدر بورک و خواهر آیرین توی این دِیر، یکی‌یکی خواهران روحانی کشته شدن. بعضی‌ها خودشون اقدام به خودکشی کردن و بقیه هم از پنجره‌ها به دار آویخته شدن، گلوشون پاره شد یا… . اون‌ها توی این مسیر با اتفاقات زیادی دست‌و‌پنجه نرم کردن تا بالاخره فهمیدن زیر این صومعۀ دورافتاده یه راز مخوف وجود داره؛ یه دروازه به جهنم! از این دروازه یه اهریمن به اسم والاک فرار کرده و هدفش از کشتن خواهران روحانی، فرار کردن از دیوارهای بلند صومعه‌ست. اهریمن هر شکلی می‌تونه به‌خودش بگیره و اهریمن این صومعۀ قدیمی، ضدخداترین و کفرآمیزترین شکل رو انتخاب کرد تا دیگه هیچ‌کس به راهبه‌ها اعتماد نکنه. در نهایت این دو شکارچی اهریمن، به کمک موریس [اولین کسی که خواهر روحانی حلق‌آویز‌شده رو پیدا کرد]، می‌تونن به همۀ حوادث شیطانی این منطقه پایان بدن.

فیلم ترسناک راهبه 2

فیلم سینمایی راهبه 1 (The Nun) دقیقا 7 سپتامبر 2018 اکران خودش رو شروع کرد. این فیلم توسط ایالات‌ متحده توی ژانر ترسناک و وحشت ساخته شد و به‌خاطر همین فراطبیعی‌ بودنش، خیلی‌ زود رفت توی لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما. کورین هاردی (Corin Hardy) کارگردانی این پروژه سینمایی رو به‌ عهده داشت. سناریوی اولیۀ راهبه رو دیوید لزلی جانسون نوشت که البته بعدا گری دابرمن کارش رو تکمیل و تموم کرد. فیلم سینمایی راهبه 1 درمجموع تونست فروش 365 میلیون دلاری رو تجربه کنه و به پرسودترین فیلم این فرنچایز تبدیل بشه.

راهبه که می‌شه اون رو پنجمین قسمت از فرنچایز سینمایی احضار به‌ حساب آورد، به‌ تهیه‌کنندگی جیمز ون و با بودجۀ 22 میلیون دلاری ساخته شد. خیلی از اهالی هالیوود وقتی می‌خوان از جیمز یاد کنن، همین ویژگیش رو می‌گن که این توانایی رو داره، یه پروژۀ پرفروش رو با یه‌ بودجۀ خیلی‌ کم، ببنده. استدیوهای فیلم‌سازی زیادی هستن که لااقل برای همین ویژگی جیمز ون هم که شده، آرزو دارن یه‌ بار باهاش کار کنن. ازجمله بازیگران راهبه 1 می‌شه به دمیان بیچیر، تایسا فارمیگا، جوناس بلوکت و بانی آرونز اشاره کرد.

فیلم ترسناک راهبه 1

داستان فیلم راهبه 2 (خطر اسپویل!)

فرانسه؛ سال 1956 میلادی. شهر، آبستن حوادث شومی‌ست. پچ‌پچ‌های مردم درباره‌ش، این آشوب و بلوا رو بیشتر هم می‌زنه و ترس جامعه، هر روز پررنگ‌تر می‌شه. همه‌چیز از کشته‌ شدن یه کشیش شروع شد. بعداز اتفاقاتی که توی صومعۀ قدیمی افتاده بود، همه فکر می‌کردند اهریمن شکست خورده. اما به آتش کشیده شدن پدر روحانی توی کلیسا، خاطرات صومعه و دو شکارچی اهریمن رو دوباره زنده کرده. تنها چیزهایی که از خاطرات صومعه و شکارچی‌های اهریمن مونده؛ یک کشیش مرده‌ست و یه راهبه که بعضی‌ها می‌گن دیوونه شده! همین موضوع وحشت بیشتری رو به جون مردم شهر انداخته. یه جورایی همه دارن از والاک می‌گن؛ راهبۀ شیطان. برای همین، واتیکان سراغ راهبه آیرین می‌ره تا این موضوع رو هرچه سریع‌تر رفع‌ورجوع کنه. اما واقعا کی می‌دونه که دقیقا چی انتظار خواهر آیرین رو می‌کشه؟!

تریلر فیلم راهبه 2 

آیرین به کمک خواهر دِبرا، با تحقیق دربارۀ مرگ‌ومیرهای اخیر توی کلیساها در نهایت به والاک می‌رسه. فرشته‌ای که توسط خدا از جایگاهش طرد شده و برای به‌ دست آوردن نیروی شیطانی توی مدرسۀ شبانه‌روزی دنبال چشم‌هاش می‌گرده. حالا که مشخص شد والاک پشت همۀ این ماجراهاس، چشم‌های امید به خواهر روحانی آیرین دوخته شده؛ راهبه‌ای که همه فکر می‌کردن بعداز شکست والاک دیوونه شده! رویارویی عجیبی است؛ دو راهبه در مقابل هم، یکی خِیر و دیگری شَر! به میدان جنگ این دو راهبه خوش آمدید!

رویارویی آیرین با والاک

بازیگران

والاک تنها اهریمن راهبه دو نبود. بلکه با حضورش توی مدرسه پای اهریمن‌های دیگه رو هم به اونجا باز کرده بود؛ یه بز شیطان‌مانند و جسد پوشیده‌شده از سوسک که نشونه‌هایی از بیشتر شدن قدرت والاک بود. راهبه دو تونست با بیشتر کردن تعداد بازیگران، روایت‌های ترسناک بیشتری رو خلق کنه. درحالی‌که توی راهبه 1 تمرکز اصلی داستان تنها روی سه شخصیت پدر بورک، خواهر آیرین و فرنچی (موریس) بود.

 ازجمله هنرمندانی که توی این فیلم خوش‌ درخشیدن می‌شه به کسانی اشاره کرد که توی جدول زیر اسمشون رو براتون آوردیم:

نام بازیگرنقش
استورم رید (Storm Reid)دِبرا
تایسا فارمیگا (Taissa Farmiga)خواهر آیرین
بونی (بانی) آرونز (Bonnie Aarons)راهبه یا همون والاک شیطان
آنا پاپپلول (Anna Popplewell)کیت
جوناس بلوکت (Jonas Bloquet)موریس (فرنچی) تریو
کیتلین رز داونی (Katelyn Rose Downey)سوفی

تجربه تماشای دسته‌جمعی فیلم ترسناک

.

نیم‌نگاهی به عوامل پشت‌صحنه

توی فیلم راهبه 2 تقریبا همۀ عوامل حرفه‌ای هستن و توی تیتراژش کمتر اسم ناشناخته به‌ چشم می‌خوره. کارگردانی این پروژۀ سینمایی ترسناک ولی دوست‌داشتنی رو مایکل چاوز (Michael Chaves) همون کارگردان فیلم پرطرفدار «احضار3» به‌ عهده داشته. سناریوی این فیلم سینمایی رو آکیلا کوپر (Akela Cooper)، ایان گلدبرگ و ریچارد ناینگ با همکاری هم نوشتن. تهیه‌کنندگی فیلم راهبه 2 که یکی از پرهزینه‌ترین پروژه‌های سینمایی وقت به‌شمار میاد رو ریچارد برنر، دیو نویستادتر، مایکل کلیر، جادسون اسکات، ویکتوریا پالمری، گری دابرمن، جیمز وان و پیتر سفرن (سافران) انجام دادن. گریگوری پلاتکین که یکی از بهترین تدوینگرهای سینمای هالیووده، به‌حق تونسته از پس ویرایش و تدوین این کار به‌ بهترین شکل‌ ممکن بربیاد. البته ناگفته نمونه که حرفه‌ای بودن تریستان نایبی توی فیلمبرداری راهبه2، کار پلاتکین رو خیلی‌خیلی آسون‌تر کرده بود.

 


 

 

نگاه نقادانه به فیلم ترسناک راهبه 2

  • همیشه سکانس آغازین فیلمه که می‌تونه مقدار ارزش اون فیلم رو مشخص کنه. شروع داستان با کشته شدن غیرمعمول یه کشیش، مُهر تاییدی بر حرفه‌ای بودن کارگردانیه فیلمه. اینکه ابتدای فیلم راهبه دو، با وحشت خالص شروع می‌شه، بی‌نظیره. اما رفته‌رفته فیلم کمی به‌سمت حاشیه می‌ره و تا اواسط فیلم تقریبا بیننده درگیر همون حواشیه. در نهایت، داستان با یه پایان‌بندی سطحی و معمولی تموم می‌شه. مثلا تعداد زیادی از سکانس‌های فیلم به عشق پنهانی موریس با کیت [معلم مدرسۀ شبانه‌روزی] اشاره کرده و تصویرهای زیادی از ارتباط احساسی بین سوفی [دختر کیت] و موریس توی فیلم به نمایش گذاشته شده. با‌این‌حال نمی‌شه منکر این موضوع شد که توی هر سکانس راهبه دو، اهدافی نهفته‌ست. حضور این شخصیت‌های فرعی کمک کرده تا داستان از نظر احساسی پیچیده‌تر بشه و مخاطب رو درگیر این موضوع کنه که چطور موریس می‌تونه هم انسان باشه و هم شیطان!
  • حواشی داستان به همین‌جا ختم نمی‌شه. سکانس‌هایی که خواهر آیرین، دربارۀ مرگ‌ راهبه‌ها و پدران روحانی تحقیق می‌کنه و دنبال دلیل برای برگشتن والاک هست، ترس و وحشت رو توی بیننده کم می‌کنه. این سکانس‌ها برای فیلمی با ژانر ترس و وحشت که با هدف ترسوندن بیش از حد مخاطب ساخته شده، سناریویی ابتدایی‌ محسوب می‌شه.
  • پیدا کردن رمز‌و‌رازی که بین موریس و والاک وجود داره از نگاه مخاطب پیچیدگی خاصی نداشت و داستان جدیدی رو روایت نمی‌کرد. برای همین، به این قسمت از داستان هم می‌شه به‌عنوان یکی از نقاط ضعف سناریوی راهبه 2، اشاره کرد.
  • با همۀ این‌ها نمی‌شه از این موضوع چشم‌پوشی کرد که نویسنده سعی کرده توی یه سناریو با ژانر ترسناک دست به نوآوری بزنه و دو تا قصه رو با هم پیش ببره. دو قصۀ‌ موازی که هر کدوم یه قسمت از پازل داستان رو تکمیل می‌کنن و در نهایت به هم وصل می‌شن و به راهبۀ شَر یعنی والاک می‌رسن. اگه از این دید به فیلم نگاه کنیم، شاید نویسنده این داستان لایق تحسین هم باشه! چون معمولا داستان‌هایی با این سبک و سیاق کاملا تک‌بعدی هستن و یه قصۀ واحد رو دنبال می‌کنن.
  • سکانسی که به گذشته فلش‌بک زده بود و رابطۀ احساسی بین موریس و خواهر آیرین رو نشون می‌داد، جذابیت خاصی برای مخاطب نداشت و موضوعی نبود که برای مخاطب اهمیت ویژه‌ای داشته باشه.

کلیسای نفرین شده

  • اگه بخوایم به حضور دبرا، کنار خواهر آیرین هم نیم‌نگاهی بندازیم؛ در کل حضور راهبۀ جوونی که اعتقادات ضعیفی داره، انتخاب درستی برای این همراهی نبود. این مسئله باعث شد که خواهر آیرین به‌عنوان کسی که شکارچی اهریمنه، بسیار بی‌تجربه دیده بشه. این احساس توی اولین سکانس دیدار خواهر آیرین و دِبرا با موریس کاملا به مخاطب منتقل می‌شه! مخصوصا زمانی ‌که خواهر آیرین از دِبرا می‌خواد جلوی والاک رو بگیره، دِبرا سعی می‌کنه با گرفتن گلوی اهریمن اون رو مهار کنه! این یعنی دِبرا هنور باور نداره و نمی‌دونه دقیقا با کی طرفه. در واقع خواهر آیرین نماد اعتقاد و ایمان بود و دِبرا نماد بی‌اعتقادی. وقتی انتهای فیلم، دعا خوندن دِبرا به همراه خواهر آیرین باعث می‌شه تا والاک شکست بخوره، اولین سوالی که توی ذهن بیننده نقش می‌بنده اینه که «دِبرا از سر ترس دعا می‌خونه یا از سر تحول شخصیتی و اعتقادات دینی؟!»
  • به اعتقاد بعضی کارشناس‌ها، بیشتر از اونیکه فیلم حاوی صحنه‌های دلهره‌آور و وحشتناک باشه، حاوی صحنه‌های دل‌خراش و خشن هست. فیلمی که تصور می‌شد بسیار دلهره‌آور باشه و تا آخر داستان با حضور والاک هیجان و ترس رو به مخاطب منتقل کنه، بیشتر به فیلم‌هایی با تم زامبی شباهت پیدا کرد. چیزی که از راهبه 2 انتظار نمی‌رفت دقیقا همین موضوع بود، اینکه بیشتر به‌جای ترس به خشونت بپردازه! در کل می‌شه گفت که اگر بخوایم The Nun 2 رو با صحنه‌های رعب‌انگیز راهبه 1 مقایسه کنیم؛ راهبه دو نتونست به‌حد اعلا انتظارات بیننده رو برطرف کنه و مخاطب رو تا سرحد مرگ بترسونه و این فاجعۀ راهبه دو بود!

درسته که نویسنده سعی داشت با حضور سه اهریمن والاک، بز شیطانی و جسد پوشیده‌شده از سوسک ترس بیشتری رو به مخاطب منتقل کنه اما در واقع موفق نشد. نویسنده، شخصیت‌هایی رو ساخت که برای زنده موندن مدام در حال فرار از اتاقی به اتاق دیگه بودن! دوسوم پایانی فیلم برای برخی مخاطب‌ها تا حدودی کسل‌کننده و یکنواخت بود.

جن در کلیسا

اظهارات نسبتا عجیب کارگردان دربارۀ فیلم

مایکل چاوز [کارگردان راهبه2] ادعا داره که The Nun 2 «خشن‌ترین» فیلم‌ مجموعۀ احضار بوده! اون در مجلۀ SFX گفته: «به‌ همون اندازه که بیننده با یه اثر هنری ترسناک طرفه، صحنه‌های خشن فیلم هم به‌شدت زیاده. در کل، راهبه دو؛ خشونت‌آمیزتر از اون چیزیه که مخاطب انتظارش رو داره.» چاوز این جمله رو هم به صحبت‌هاش اضافه کرد: «توی فیلم جمله‌ای هست که می‌گه، شیطان از بین نمی‌ره. این ایده بسیار برای من جذابه که والاک از بین نرفتنیه و توی اَشکال مختلف می‌تونه ظاهر بشه. به نظرم داستان‌های بیشتری از راهبۀ شیطانی (والاک) برای نوشتن هست.»

آیا فیلم راهبه دو ارزش دیدن داره؟

راهبه دو، داستان کاملا مستقلی از راهبه یک داره و برای دیدن راهبه 2 به دیدن هیچ‌کدوم از فیلم‌های قبلی احضار یا حتی راهبه نیازی نیست. از زمان پخش فیلم تا به امروز خیلی نقدها به فیلم راهبه دو شده که افراد زیادی رو از دیدن این فیلم منصرف کرده. البته که نقد اصلی مخاطبان به این فیلم، ترس و وحشت کم داستان و حدس زدن سناریو و پایان فیلم بعداز حدود گذشتن یه ربع از فیلمه! اما واقعا سواله که چرا هیچ مخاطب فیلم ترسناکی، به‌خصوص استقبال‌کننده‌های فیلم‌های احضار، از دوباره دیدن والاک تو راهبه 2 نمی‌تونن بگذرن؟ اگه شما هم جزو کسانی هستید که به‌تدریج سراغ دیدن فیلم‌های ترسناک می‌رید، The Nun II می‌تونه گزینه‌ای تماشایی برای تجربۀ یه داستان دلهره‌آور باشه! شاید شما تونستید جوابی واسۀ این سوال پیدا کنید!

فیلم راهبه ی دو

جمع‌بندی

توی این نوشتار تلاش کردیم صفر‌تا‌صد فیلم سینمایی راهبه دو رو همراه با نقدهایی که دربارۀ این فیلم بین کارشناس‌های حوزۀ سینما مطرحه، بهتون بگیم. درسته که بعضی وقت‌ها لبۀ این انتقادات تیز و برنده می‌شه ولی عموم کسانی که این فیلم رو تماشا کردن، معتقدن بودن به دیدنش میرزید! خوشحال می‌شیم بدونیم که شما هم بعداز دیدن فیلم راهبه دو با اون‌ها هم‌نظر بودید یا نه!

اگه از طرفدارهای فیلم سینمایی با ژانر ترسناک هستید، بدون شک علاقه‌ دارید که ترس و وحشت رو از نزدیک و با همۀ وجودتون لمس کنید! قطعا اتاق فرار بهترین و بی‌خطرترین گزینه‌تون برای این رویارویی می‌تونه باشه. شما می‌تونید از طریق سایت اسکیپ زوم (EscapeZoom) که سایت مرجع معرفی و رزرو اتاق فراره، با همۀ اتاق فراهای شهرتون آشنا بشید و مناسب‌ترینش رو برای بازی انتخاب کنید. تا حالا به این فکر کردید که توی یه اسکیپ روم، با والاک چشم‌تو‌چشم بشید؟!

نویسنده
 
من زهرا نعمتی یزدی هستم؛ نویسنده‌ای که هیچ‌وقت نتونست کتابش رو چاپ کنه و از سال ۱۴۰۰ تصمیم گرفت با تولید محتوا به آرزوهایی که داشتن فراموش می‌شدن رنگ بپاشه!
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.7 / 5. تعداد: 2469

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

21 نظر

  1. فیلم راهبه 1 و 2 باید بیاد پیش فیلم خوابگاه دختران ما لنگ بندازه😂🤣😅😉 آخه چی بود این فیلم

    14
    1
    • فیلم سینمایی راهبه ۲ بازیگرهاش میتونست بهتر انتخاب بشه، خیلی خوب نبودن😒

      1
      11
  2. خداییش راهبه یک خیلی قشنگ بود و مطمئنم راهبه دو قشنگه اونم با وجود این همه نویسنده و کارگردان سرشناس که استفاده کردن

    24
    3
  3. امیدوارم این راهبه 2مث اولی عالی باشه😍
    مثل فیلم مسخره توطئه آمیز در قرمز جدیده مسخره نباشه😑

    35
    2
  4. بنظر منم راهبه یک عالی نبود. چون بعضی از صحنه هاش زیادی فضایی و دور از واقعیت بود. انقدر اتفاقات ترسناکش زیاد بود که زده می شدی (جا نمی خوردی و دقیقه به دقیقه یه پلان ترسناک میومد) . ببینیم راهبه دو چی میشه و آیا واقعا می شه جز فیلمهای باکیفیت و ترسناکی مثل جن گیر یا کانجورینگ و … گذاشت یا نه

    14
    36
  5. فیلم سینمایی راهبه اونقدرهایی هم که همه دارند میگویند فیلم فوق العاده نیست من که زیاد خوشم نیومد میتوانست بهتر ساخته شود.

    25
    59
    • خوب شما اون جا میرفتی و بهشون میگفتی من دوست ندارم اینجوری ساخته شه یجور دیگه بسازین اون ها هم میگفتن چشم …..****🤣🤣

      19
      6
      • یه جور بهت برمی خوره انگار کارگردان فیلمه تویی 🤣🤣 دلش خواسته نظر منفی بده

        21
        2
      • بنظر من این فیلم حالا یک باشه و یا دو، فیلم قشنگیه و برای دیدن فیلم دو ش لحظه شماری میکنم.

        13
        0
    • خیلی مخالفم، یکی از جذابترین ها بود به نظرم تو فیلمهای ترسناکی ‌که به تازگی ساخته شدن

      8
      0
  6. واقعن بعضی فیلمها رو اگه آدم نبینه به خودش ظلم کرده. فیلم راهبه هم از همین دسته فیلمهای سینمایی محسوب میشه. اگه فیلم ترسناک دوست دارید اصلا از دستش ندید

    64
    8
  7. فیلم راهبه 1 که عالی بود امیدوارم این فیلم هم به خوبی اون باشه . باورتون میشه اگه بگم لحظه شماری میکنم تا فیلم راهبه 2 اکرانش شروع بشه؟؟؟؟؟؟؟🙃

    100
    10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *