ترسناک ترین هتل های جهان

17 تا از ترسناک ترین هتل های جهان که نباید پاتون رو اونجا بذارید!

مقدمه

از زمزمه‌های مرموز گرفته تا پیکرهایی شبح‌مانند؛ شما قراره ماجراهای ترسناک زیادی رو توی این هتل‌های تسخیرشده تجربه کنید. سال‌های زیادیه که مردم دنیا داستان‌های عجیب‌وغریبی از مهمان‌های این هتل‌ها می‌شنون. انواع و اقسام اتفاقات ماوراءالطبیعه که باعث شده مخوف‌ترین و ترسناک‌ترین هتل‌های جهان لقب بگیرن. با دیدن این داستان‌های عجیب و مخوف، گمون نمی‌کنیم که بخواید تجربه ماجراجویی در این مکان‌ها رو داشته باشید. ماجراهایی که مجبورتون می‌کنن شب‌ها با یک چشم باز بخوابید…

شماره 1: هتل جهان اول (ارتفاعات جنتینگ، مالزی)

اگه به دنبال راهی برای قمار با مردگان هستید، پیشنهاد می‌کنم یه سفر به کوالالامپور داشته باشید تا حضور در یکی از ترسناک‌ترین‌های جهان رو تجربه کنید. هتل جهان اول بالای کوه‌های Titiwangsa مالزی ساخته شده و جنگل‌های بارونی گرمسیری اطرافش رو پوشوندن. اما اسرارآمیزترین جاذبۀ این هتل، فعالیت‌های ماوراءالطبیعه هست.

گزارش‌ها نشون میده که برخی از بازدیدکننده‌های بزرگترین هتل جهان، به دلیل مزاحمت‌هایی که وجود داره از بی‌خوابی رنج می‌برن! توی هر 7351 اتاق این هتل صداهای عجیبی شنیده می‌شه که خیلی از محققین، این صداها رو به جنگل‌های اطراف نسبت میدن.

اما افسانه‌های محلی میگن که این صداها مربوط به روح قماربازهاییه که توی کازینوهای 24 ساعتۀ این هتل، ضررهای زیادی کردن و حالا پولشون رو می‌خوان!

بهترین بازی‌های معمایی با چاشنی ترس و وحشت !

اتاق فرار ترسناک 

هتل ترسناک جهان اول در مالزی

شماره 2: هتل استنلی (کلرادو، آمریکا)

هتل استنلی سال 1909 توی پارک استس (Estes Park) ایالت کلرادو ساخته شده. دهۀ 1970 بود که چند اتفاق عجیب از یکی از وحشتناک‌ترین هتل‌های دنیا گزارش شد و خیلی سروصدا کرد. این اتفاق‌ها تا امروز موضوع خیلی از تحقیقات ماوراءالطبیعه بودن.

خیلی از افراد محلی معتقدن صاحبان این هتل، یعنی F.O. Stanley و همسرش فلورا، با پیکرهایی شبح‌مانند به مهمان‌های هتل سر می‌زنن و اکثر مواقع توی اتاق بیلیارد یا کنار پیانو توی اتاق موسیقی دیده میشن!

سال 1974، استفن کینگ، نویسنده مشهور داستان‌های ترسناک، چند شبی رو توی اتاق 217 هتل اقامت داشت. استفن کینگ رمان معروف خودش با عنوان The Shining رو بر اساس همین هتل نوشت.

گشت و گذاری در هتل عمارت جن زده تهران:

در حال حاضر این هتل تورهای زیادی تحت عنوان “تور ارواح شبانه” (Nightly Ghost Tour) برگزار می‌کنه. توی این تورها شما با یک روان‌پزشک همراه می‌شید و از کنار تلویزیون‌هایی می‌گذرید که فیلم Shining با بازی جک نیکلسون رو به صورت مداوم پخش می‌کنن!

جالبه که بدونید مدیران فعلی هتل حتی به تقلید از فیلم Shining، یه هزارتوی مینیاتوری جلوی هتل استنلی ساختن. افرادی که به هتل‌های تسخیرشده علاقه‌مند هستن، می‌تونن از سراسر دنیا اتاق‌های این هتل رو رزرو کنن و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی داشته باشن.

مخوف ترین هتل های دنیا : هتل استنلی آمریکا

شماره 3: هتل بوربن اورلئانز (نیواورلئان، آمریکا)

هتل بزرگ و تاریخی بوربون اورلئانز، یکی از ترسناک‌ترین هتل‌های جهان هست که در سال 1827 به عنوان سالن رقص رویدادهای پر زرق و برق افتتاح شد. اواخر سده 1800 بود که این سالن توسط خانوادۀ مقدس (Holy Family) خریداری شد تا به عنوان مدرسه، بیمارستان، پرورشگاه و صومعه مورد استفاده قرار بگیره.

اما دقیقا همون زمان بود که اتفاقی وحشتناک اتفاق افتاد و باعث از اون موقع به بعد اتفاقات عجیب و غریب در اون‌جا شروع بشه. شیوع بیماری تب زرد باعث مرگ بسیاری از کودکانی شد که در هتل حضور داشتن. تعداد زیادی از مهمانان این هتل گزارش دادن که در مدت اقامت‌شون بارها و بارها ارواح کودکان و راهبه‌ها رو همه جای هتل دیدن.

علاوه بر این گزارش‌ها، چندین گزارش از مشاهده شدن ارواح در حال رقص توی سالن رقص معروف اورلئانز شنیده شده. اگه سرتون برای دیدن ارواح و اتفاقات ماورایی درد می‌کنه، وقتی گذرتون به نیواورلئان خورد می‌تونید توی تور پیاده‌روی ارواح (Ghosts & Spirits Walking Tour) شرکت و از این هتل بازدید کنید.



شاید خوشت بیاد:

هتل ترسناک بوربن اورلئانز آمریکا

شماره 4: هتل دل سالتو (سن آنتونیو، کلمبیا)

دل سالتو یکی از مشهورترین هتل‌های تسخیرشده محسوب می‌شه که در حال حاضر موزۀ زیستی و فرهنگی هست. قبل از تبدیل شدن به موزه، دل سالتو به عنوان یکی از لوکس‌ترین مقصدها برای نخبه‌ها و پولدارهای کلمبیا شناخته می‌شد.

اما شاید براتون جالب باشه که بدونید شهرت اصلی این هتل به خاطر خودکشی‌های زیادیه که اون‌جا مشاهده شده! تاریخ نشون میده که تعداد نسبتاً زیادی از مهمان‌های هتل دل‌سانتو خودشون رو از ارتفاع 515 فوتی که روبه‌روی هتل هست، به پایین دره پرت کردن!

وقتی این هتل توی دهۀ 1990 رها شد، شهرت زیادی به تسخیر شده بودن پیدا کرد تا حدی که ساختمان این هتل، رودخانۀ بوگوتا و جاده‌های پیچ در پیچ منتهی به عمارت، تبدیل به یکی از مقاصد اصلی گردشگرها و محققین ماوراءالطبیعه از سراسر جهان شد. احتمالا با دیدن این هتل ، یاد داستان فیلم ترسناک درخشش بیفتید.

هتل مخوف دل سالتو کلمبیا

شماره 5: هتل بورچیانی (فلورانس، ایتالیا)

هتل بورچیانی برای اون‌هایی که قصد سفر به هتل‌های تسخیر شده و ترسناک رو دارن، می‌تونه یه پیشنهاد عالی باشه. با رزرو یکی از اتاق‌های این هتل شما می‌تونید شب رو توی محل زندگی بنیتو موسولینی، یکی از ترسناک‌ترین نقاط فلورانس بگذرونید. بله درست شنیدید! این هتل دهۀ 1930 یکی از محل‌های گشت‌وگذار موسولینی دیکتاتور بزرگ ایتالیایی بود.

این مکان، به این جهت به عنوان یکی از ترسناک‌ترین هتل‌های جهان معرفی شده که طبق گزارشات، روح یه پیرزن در حال بافتن لباس و همچنین روح یه خدمتکار توی سالن‌ها دیده شده. اگه دوست دارید نهایت ترس رو تجربه کنید، پیشنهاد ما اینه که اتاق Fresco رو رزرو کنید. اتاقی که سقف زیبایی داره، اما مهمان‌هاش گزارشاتی مبنی بر نوعی حضور وهم‌انگیز دادن!

مسافرهای نترسی که برای مدتی توی این کاخ اقامت داشتن، احساس تماشای یه موجود ناشناخته (غیر انسانی) رو داشتن و البته بویی رو حس می‌کردن که انگار داره حرکت می‌کنه. ظاهر اتاق‌های این هتل بنظر ترسناک نمیاد اما اقامت در این خوابگاه ترسناک می‌تونه تجربه فراموش نشدنی برای شما به همراه داشته باشه.

هتل بورچیانتی ایتالیا : ترسناک ترین هتل های جهان

شماره 6: هتل امیلی مورگان (سن آنتونیو، آمریکا)

هتل تسخیر شده 177 اتاقه‌ی امیلی مورگان یکی دیگه از ترسناک‌ترین هتل‌های جهان هست که توی لیست ما قرار گرفته و ساختمون تاریخی با معماری گوتیک خفنی داره. هتل امیلی مورگان توی شهر آلامو واقع شده و شهرت زیادی توی مشاهدۀ فعالیت‌های ماوراءالطبیعه پیدا کرده.

این هتل قبلاً یه مرکز درمانی بود. به همین خاطر، توی ساختمونش هم سردخونه و هم بخش روانپزشکی دیده میشه. گزارش‌های زیادی از مهمان‌های این هتل مبنی بر شنیده شدن صداهای غیر قابل توضیح و احساس لمس شدن دریافت شده.

خیلی از افراد محلی به مهمان‌های خارجی این هتل می‌گن که اگه می‌خوان شانسشون برای برخورد با پدیده‌های فراطبیعی بیشتر بشه، بهتره یه اتاق در طبقه‌های هفتم، نهم، یازدهم یا دوازدهم هتل رزرو کنن.

هتل امیلی مورگان سال 1924 ساخته شده و گفته میشه طبقات 12 و 14 مراکز جراحی بیمارستان بوده. مهمان‌هایی که توی این طبقات اقامت داشتن، عمدتاً یه زن پریشون که لباس سفیدی به تن داشته رو دیدن. نکتۀ جالب اینجاست که این هتل دقیقاً کنار قبرستون تاریخی سربازهای جنگی واقع شده. قبرستونی که شایعات زیادی مبنی بر تسخیرشده بودنش وجود داره…

وحشتناک ترین هتل های دنیا : هتل امیلی مورگان آمریکا

شماره 7: قلعه بالیگالی (ایرلند شمالی)

قلعه Ballygally یکی دیگه از وحشتناک‌ترین قلعه‌های جهانه که توی لیست ما قرار گرفته. این قلعه که در سال 1625 ساخته شده، پر از حوادث عجیب و شوم تاریخیه. “لرد جیمز شاو” و همسرش “لیدی ایزابلا” این قلعه رو ساختن و شروع کردن به زندگی کردن. اما خب روزگار خیلی بر وفق مراد اون‌ها پیش نرفت…

چند سال بعد از ساخته شدن قلعه، ایزابلا به دلیل نامعلومی از بالای قلعه سقوط می‌کنه و جونش رو از دست میده. بازدیدکنندگان می‌گن روح غمگین ایزابلا رو توی راهروهای قلعه دیدن. طوری که انگار سرگردانه و جایی برای رفتن نداره!

بعضی وقت‌ها ایزابلا در اتاق‌های قلعه رو می‌زنه و بعدش ناپدید میشه. این هتل یه اتاق رو تو یکی از قدیمی‌ترین برج‌های قلعه، به افتخار ایزابلا به اسم اتاق شبح (The Ghost Room) نامگذاری کرده.

قلعه بالیگالی در ایرلند شمالی

شماره 8: هتل اومنی پارکر (بوستون، آمریکا)

این هتل از جمله مکان‌هاییه که غرق در تاریخ و مملو از افسانه‌های ارواح هست. حتی فضای بیرونی این هتل هنوز نشون ‌دهندۀ عظمت دنیای قدیم هست و از گذشتۀ ادبی و سیاسی بوستون حکایت داره.

هتل اصلی اومنی سال 1855 افتتاح شده و  تا سال 1884 توسط بنیان‌گذارش “هاروی پارکر” اداره می‌شد. خیلی از مهمان‌ها گزارش دادن که هاروی رو توی اتاق‌هاشون دیدن. این مهمان‌ها گفتن که هاروی از اون‌ها دربارۀ کیفیت اقامت‌شون سوال می‌پرسه و مطمئن می‌شه اون‌ها کم و کسری نداشته باشن!

پس از مرگ مشکوک یه تاجر توی اتاق 303 این هتل، گزارش‌های متعددی از شنیده شدن صدای خنده و بوی الکل توی این اتاق و اتاق‌های بغلیش منتشر شد!

با توجه به این اتفاقات، استفن کینگ فیلم سینمایی “داستان 1408” رو با بازی درخشان “جان کیوسک” طراحی و تولید کرد. داستان این فیلم اقتباسی از تجربیات یک نویسنده هست که توی اتاق 303 هتل اومنی پارکر اقامت داشت و بعداً ماجرای اقامت خودش رو منتشر کرده.

هتل ترسناک Omni parker در بوستون آمریکا

شماره 9: هتل لانگهام (لندن، انگلستان)

یکی از مهم‌ترین و البته تاریخی‌ترین هتل‌های شهر لندن، هتل لانگهام هست که از سال 1865 مشغول پذیرش مهمان‌های زیادی از سراسر دنیاست. هتل لانگهام، اولین هتل لوکس و باکلاسی بوده که توی لندن افتتاح شد و به همین خاطر، در اوایل کار استقبال زیادی داشت.

این هتل محل اصلی اقامت افراد مشهور و سلطنتی بریتانیا بوده. افرادی که ظاهراً ارواح بزرگوارشون هنوز که هنوزه قصد ندارن دست از سر این هتل بردارن!

مهمان‌های این هتل بارها گزارش دادن که یک شاهزادۀ آلمانی، چند سرباز آلمانی و یک پزشک بریتانیایی رو دیدن که گویا همسرش رو توی ماه عسل به قتل رسونده. همچنین گفته می‌شه روح امپراطور ناپلئون سوم که آخرین روزهای تبعیدش رو توی لانگهام زندگی می‌کرده، توی زیرزمین این هتل دیده می‌شه.

اما شهرت اصلی هتل لانگهام به دلیل اتاق 333 هست که کسی جرئت اقامت توی این اتاق رو نداره. اگه هوس کردید تجربه اقامت توی وحشتناک ترین اتاق یکی از مرموزترین هتل های دنیا رو تجربه کنید، می‌تونید از طریق تماس با این هتل، یه اتاق رزرو کنید و حالش رو ببرید…

مخوف ترین هتل های جهان : هتل لانگهام انگلستان

شماره 10: عمارت جنوبی (فیلادلفیا، آمریکا)

عمارت جنوبی (The Southern Mansion) اولش یه ملک شخصی بوده که سال 1863 برای صنعتگر معروف ایالت فیلادلفیا “جورج آلن” و خانواده‌‌اش ساخته شد. زمانی که آخرین بستگان آلن یعنی “استر مرکور” درگذشت، شوهرش این ملک رو فروخت.

صاحبان بعدی این عمارت، یه ذره معماری اون رو عوض کردن و این ملک رو به یه هتل باشکوه تبدیل کردن. گفته میشه که هنوز هم استر، خواهرزادۀ آلن، همه‌ جای خونه (مخصوصاً توی آشپزخونه) دیده میشه. پرسنل این هتل در صورت درخواست شما، همۀ داستان‌های ارواح مرتبط با هتل رو براتون تعریف می‌کنن.

شماره 11: هتل تاج محل پالاس (بمبئی، هند)

“دابلیو چمبرز” یکی از معمارهای هتل تاج محل پالاس توی کشور هند بود. چمبرز که نقشه‌های پیچیده و هنرمندانه‌ای برای هتل تهیه کرده بود، وقتی یه سفر به انگلستان کرد و برگشت، متوجه شد که ایده‌هاش اون‌طور که برنامه‌ریزی شده بود عملی نشده. یعنی هتل یه جور دیگه ساخته شده!

افسانه‌های محلی میگن که چمبرز، عصبانی از اینکه بدون اطلاعش هتل رو ساختن، خودش رو از طبقۀ پنجم پرت می‌کنه پایین و جان به جان آفرین تسلیم می‌کنه. مهمان‌های این هتل میگن که هنوز می‌شه چمبرز رو دید که با چشم‌های خیس در حال گشتن توی سالن‌های هتله و از ایده‌هاش میگه…

هتل تسخیر شده تاج محل پالاس هند

شماره 12: کلبه‌های آدوبون (نیواورلئان، آمریکا)

کلبه‌های آدوبون (Audubon Cottages) اولین بار اواخر قرن 18 ساخته شدن و به نام طبیعت‌گرد و نویسندۀ مشهور، جان جیمز اودوبون (که در نیمۀ اول قرن 19 توی یکی از کلبه‌ها زندگی می‌کرد) نامگذاری شدن.

این مکان تاریخی هم مثل خیلی از املاک تاریخی ایالت نیواورلئان، گویا تسخیر شده هست و اتفاقات عجیب زیادی رو از سر گذرونده. کلبۀ شماره دو و کلبۀ شماره چهار ظاهراً مکان‌های اصلی هستن که فعالیت‌های ماوراءالطبیعه زیادی توشون تجربه شده.

صداها و زمزمه‌های عجیب، احساس حضور افرادی نامرئی و لمس شدن بیشترین گزارش‌هایی هستن که در مورد کلبه‌های آدوبون توی فضای اینترنت پخش میشه. فضای داخل این هتل بسیار شبیه به یکی از خوابگاه‌های ترسناک دنیاست. اگه علاقه مند هستید می تونید اتاق فرار خوابگاه رو از همین سایت رزرو کرده و تجربش کنید.

گفته میشه که کلبۀ شماره چهار، اغلب میزبان روح یک سرباز کنفدراسیون هست که دوست داره رادیو همیشه موسیقی محلی پخش کنه! این سرباز رو میشه توی حیاط هتل هم دید…

کلبه‌های آدوبون آمریکا

شماره 13: خانه مارشال (ساوانا، آمریکا)

خانه مارشال یکی دیگه از مخوف‌ترین و ترسناک‌ترین هتل‌های دنیا هست که سال 1851 ساخته شده. این هتل 68 اتاق داره که سربازان اتحادیه رو در طول جنگ داخلی تو خودشون جا می‌دادن. تا حالا گزارش‌های متعددی از مهمان‌ها شنیده شده که گفتن روح این سربازها هنوز که هنوزه توی راهروها قدم می‌زنن.

این هتل که قدیمی‌ترین هتل ساوانا محسوب میشه، تا حالا سه بار به عنوان بیمارستان فعالیت کرده. یک بار برای سربازهای جنگ داخلی و دو بار برای قربانیان بیماری همه‌گیر تب زرد.

وقتی صاحبان هتل تصمیم گرفتن این مکان رو به هتل تبدیل کنن، کارگران اجساد زیادی رو از انسان‌ها بین طبقات و مخروبه‌های این ساختمان پیدا کردن. این اجساد مربوط به زمانی بودن که زمین یخ زده بود و هیچ‌چیز نمی‌تونست دفن بشه.

علاوه بر دیدن ارواح بزرگسال در سرتاسر ملک، مهمان‌های هتل مارشال گزارش میدن که کودکان خردسالی رو دیدن که توی سالن‌ها بازی می‌کنن یا اینکه نصف شب شیرها خودشون باز میشن و صدای تکون خوردن دستگیره‌های در شنیده میشه!

خانه مارشال از ترسناک ترین هتل های جهان

شماره 14: هتل هی آدامز (واشنگتن دی‌سی، آمریکا)

مشهورترین هتل پایتخت ایالات متحده، هی آدامز (The Hay-Adams) هست که تا حالا میزبان خیلی از سیاستمدارها، از جمله باراک اوباما بوده.

سال 1884 بود که جان هِی (منشی خصوصی آبراهام لینکلن و بعدها وزیر امور خارجه) و هنری آدامز (نویسنده و از نوادگان جان کوئینسی) خونه‌های خودشون رو جایی که الان هتل اونجا قرار داره، ساختن.

سال 1927، یعنی 9 سال بعد از مرگ آدامز، این خونه‌ها با خاک یکسان شد و هتلی که امروز وجود داره، جایگزین شد. همسر آدامز، ماریان هوپر آدامز، سال 1885 توی خونه ا‌ش خودکشی کرده بود و گفته میشه روح ماریان هتل رو تسخیر می‌کنه. تعدادی از مهمان‌ها و کارکنان هتل میگن بعضی شب‌ها صدای گریۀ زنی رو توی راهروهای این هتل تسخیر شده میشه شنید.

هتل ترسناک هی آدامز آمریکا

شماره 15: هتل سورنتو (سیاتل، آمریکا)

این هتل که سال‌های ابتدایی قرن بیستم ساخته شده، یکی از عمارت‌های مهم سیاتل محسوب‌ میشه. خیلی از ساکنین محلی و مهمان‌های هتل تا حالا گزارش دادن که شبح “آلیس تاکلاس” زنی که با اختراع کیک‌های قهوه‌ای شناخته میشه، توی سالن‌ها و به ویژه اطراف اتاق 408 دیده شده.

بعضی از مهمان‌ها گزارش دادن که نوشیدنی‌هاشون توی اتاق جابه‌جا شده. برای احترام به آلیس، این هتل یک کوکتل توی منوش داره که توش از بابونه، عسل و آب لیمو استفاده شده!

هتل مرموز سورنتو در سیاتل آمریکا

شماره 16: هتل راسل (سیدنی، استرالیا)

هتل راسل که توی قدیمی‌ترین محلۀ شهر یعنی The Rocks واقع شده، یکی دیگه از وحشتناک‌ترین هتل‌های دنیا است که توسط دریانوردای پر سر و صدا که به دنبال مکانی برای خستگی‌درکردن بودن ساخته شد. این مکان توی دورۀ شیوع طاعون یعنی اوایل دهۀ 1900 به عنوان یک بیمارستان موقت مورد استفاده قرار گرفت. اما بعد از بیماری، هتل راسل به یکی از بهترین مهمان‌سراهای لوکس سیدنی تبدیل شد. گزارشاتی وجود داره مبنی بر این که روح ملوان‌های قدیمی هنوز توی این هتل پرسه می‌زنن. مخصوصاً اتاق شمارۀ 8 که پاتوق اصلی این ارواح محسوب می‌شه!

هتل راسل استرالیا از مخوف ترین هتل های دنیا

شماره 17: هتل پراوینشال (نیواورلئان، آمریکا)

این هتل دوطبقه که 94 تا اتاق داره، توی یه محلۀ تاریخی فرانسوی توی ایالت نیواورلئان ساخته شده. تا این‌جا باید فهمیده باشید که خیلی از ترسناک‌ترین هتل‌های جهان توی این منطقه واقه شدن! اما شاید واقعاً این ایالت تسخیر شده باشه؟!!!

مثل بقیۀ هتل‌های منطقه، هتل Provincial هم به عنوان مرکز درمانی برای سربازای زخمی کنفدراسیون فعالیت می‌کرده و گفته میشه که هنوز روح این سربازها رو در اختیار داره. مهمان‌های هتل تا حالا از سربازان غمگین گرفته تا پزشک‌های جراح با لباس‌‌های خون‌آلود رو توی سالن‌های این هتل و اتاق‌هاش دیدن.

اگر چه اقامت توی این ملک خیلی وحشتناک به نظر می رسه، اما خیلی از تورهای پیاده‌روی ارواح نیواورلئان، توی این مکان توقف دارن.

هتل پراوینشال آمریکا

حرف آخر

حقیقت اینه که هنوز هیچ گزارش مستند و علمی، مبنی بر سندیّت اتفاقات فراطبیعی توی این هتل‌ها وجود نداره. مواردی که توی این مقاله بررسی کردیم، تجربیات بازدیدکننده‌هایی بوده که با گذشت زمان، چندین بار مجدداً اتفاق افتادن و باعث شدن این هتل‌ها، جزو ترسناک‌ترین هتل‌های جهان باشن. به هرحال اگه روزی تونستید از این هتل‌ها بازدید کنید و روح یا شبحی دیدید، برای ما هم از تجربتون بگید!!

نویسنده
 
سال‌های کودکی‌ام به تماشا کردن آدم‌ها و تغییرِ واقعیتِ اطراف در ذهنم گذشت. کاری که به نظرم اگر یک بار لذتش را در بچگی بچشید، دیگر نمی‌توانید از آن دست بکشید. شاید همین خصوصیت باعث شد که در نوجوانی به سمت داستان و داستان‌نویسی متمایل شوم و حالا، آن لذتِ دوران بچگی را کمی جدی‌تر و حرفه‌ای‌تر پیگیری کنم. طی چند سال اخیر در کنار نوشتن داستان، به تولیدمحتوا و مقاله‌نویسی برای سایت‌های مختلف نیز مشغول بوده‌ام.
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.6 / 5. تعداد: 1103

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *