ترسناک ترین فیلم های تاریخ جهان

35 تا از ترسناک ترین فیلم های جهان با درجه ترس بالا (+16)

مقدمه

به جرات میشه گفت که ژانر وحشت یکی از محبوب‌ترین ژانرهای تاریخ سینماست. می‌گین نه؟ این که شما الان این مطلب رو مطالعه می‌کنین، خودش مهر تاییدی به این موضوع هست. ترس یکی از عمیق‌ترین احساسات درونی ماست و دیدن فیلم‌های ترسناک باعث میشه که تصوراتی که از دوران کودکی در ذهن ما نقش بسته بود، دوباره زنده بشه. از اتفاقات فراطبیعی تا ارواح شیطانی، قاتل‌های زنجیره‌ای و… امروز قراره لیستی از ترسناک‌ترین فیلم‌های جهان رو به شما معرفی کنیم.

فهرست مطالب

شاید دوست داشته باشی:


بعضی از این فیلم‌ها برای خیلی از ما معروف و شناخته شده هستن. اما تعداد دیگه‌ای از این فیلم‌ها جدید هستن و واسه علاقه‌مندان به این ژانر، می‌تونه ارزش حداقل یه بار دیدن رو داشته باشه.

این نکته رو هم بگیم که معیار ترس واسه هر کدوم از ما متفاوته. بعضی از ما از قاتل‌های روانی و بی‌رحم می‌ترسیم، بعضی از شیطان و ارواح پلید و برخی دیگه از خونه‌های متروکه یا حتی حیواناتی که ما رو به یاد خاطرات ناخوشایندی توی زندیگمون می‌اندازن. به همین خاطر، هر کدوم از این‌ فیلم‌ها ممکنه جذابیت‌های مختلفی برای هر کدوم از ما داشته باشن. توی این لیست، تعادلی از ترسناک‌ترین‌های کلاسیک قرن بیستم رو در کنار فیلم‌های ترسناک و دلهره‌آور قرن بیست و یکم می‌بینیم.

 ترس و هیجان و وحشت مضاعف در سینما وحشت: 

دیگه بیش از این معطلتون نمی‌کنیم. بریم تا به معرفی و بررسی این فیلم‌ها مشغول بشیم:

دلهره‌آورترین و ترسناک‌ترین فیلم‌های جهان!


1- روانی (Psycho) – 1960

خب بهتره با یه اثر کلاسیک شروع کنیم. از کارگردانی که یکی از نمادها و اسطوره‌ی ژانر وحشت حساب می‌شه یعنی آلفرد هیچکاک!

فیلمنامه روانی بر اساس کتاب روانی اثر رابرت بلاک و توسط جوزف استفانو نوشته شده و آلفرد هیچکاک اون رو به بهترین شکل کارگردانی کرده، به طوری که این فیلم در لیست بهترین‌ فیلم‌های ژانر وحشت – روان‌شناختی جایگاه ثابتی داره و شخصیت اصلی این فیلم، یعنی نورمن بیتس (Norman Bates) بعد از دکتر هانیبال لکتر محبوب سکوت بره‌ها در صدر لیست شرورترین افراد تاریخ سینما قرار داره!

جالبه بدونین که سکانس «قتل زیر دوش حمام» یکی از مهم‌ترین سکانس‌ها در تاریخ سینما محسوب میشه که توی خیلی از دانشکده‌های سینمایی جهان تدریس می‌شه! برای این سکانس سه‌ دقیقه‌ای از ۷۷ زاویه دوربین و ۵۰ کات استفاده شده که به تنهایی نشون دهنده وسواس و دقت کارگردان برای به تصویر کشیدن یه سکانس کوتاه و تاثیرگذاره! در کنار کارگردانی فوق العاده، فیلمنامه قوی، تیم بازیگری قوی و بازی‌های ماندگار، باید به موسیقی متن فوق‌العاده این فیلم اثر برنارد هرمان هم اشاره کنیم!

سینمایی روانی از ترسناک ترین فیلم های جهان (1960)

خلاصه فیلم: منشی فینیکس، ماریون کرین بعد از دزدیدن 40000 دلار از کارفرماش برای فرار با همسر آینده‌ش، سام لومیس، توی طوفان شدید و بارون به شدت خسته می‌شه. اون که توی جاده‌های فرعی سفر می‌کنه تا از پلیس دوری کنه، شب رو در متل بیتس توقف می‌کنه و با مالک مودب اما بسیار جدی، نورمن بیتس، مرد جوونی که به تاکسیدرمی علاقه داره و رابطه‌ی دشواری با مادرش داره، ملاقات می‌کنه و…


2- فیلم ترسناک آن (IT) – 2017

فیلم آن، اثر کارگردان خوش فکر نسل جدید یعنی اندی موسکیِتی در ژانر جذاب فراطبیعی-ترسناک ساخته شده. این فیلم یه اقتباس از کتابی به همین اسمه که توسط رمان نویس محبوب دنیای وحشت یعنی استیون کینگ تهیه شده و بارها و بارها شایستگی خودش رو واسه قرار گرفتن جزو ترسناک‌ترین فیلم‌های جهان ثابت کرده!

پنی وایز، دلقکیه که از ترس بچه‌ها تغذیه می‌کنه و می‌تونه خودش رو به شکل عمیق‌ترین ترس‌های درونی بچه‌ها تبدیل کنه! فکر کنم همین جمله به تنهایی نشون میده با چه عمقی از وحشت قراره مواجهه بشیم!

جالبه بدونین که در حرکت چشم‌های پنی وایز، از هیچ حقه کامپیوتری استفاده نشده و این هنر بازیگر این نقش، یعنی بیل اسکارزگارد هستش که با تغییر حالت صورتش بدون هیچ حقه‌ای می‌تونه ترس رو به عمق وجودتون منتقل کنه!

حرف از بیل اسکارزگارد شد، باید بگیم که این بازیگر به قدری در عمق نقشش فرو رفته بوده که اعلام کرده بود نمی‌خواد خارج از صحنه‌های فیلم برداری با بقیه بازیگرای نوجوون ارتباط داشته باشه تا بهتر بتونه اونا رو در جریان فیلم ‌برداری بترسونه و به گفته خودش، اون هم از کابوس‌های شبانه ناشی از بازی کردن نقش دلقک شرور بی‌بهره نبوده!

داستان فیلم سینمایی ترسناک آن (IT)

خلاصه فیلم: هفت نوجوون طرد شده بین هم سن و سالاشون توی شهر قراره با بدترین کابوس زندگی‌شون روبه‌رو بشن! یه دلقک که از ترس بچه‌ها تغذیه می‌کنه و خودش رو به شکل بدترین ترس اونا در میاره! این دلقک هر 27 سال یه بار از فاضلاب بیرون میاد و بچه‌ها و نوجوونا رو شکار می‌کنه! در طول یه تابستون وحشتناک، این گروه نوجوون طرد شده باید به عمیق‌ترین ترس‌هاشون غلبه کنن تا با این دلقک دلقک قاتل مبارزه کنن. اما آیا موفق می‌شن؟


3- مطب دکتر کالیگاری (Das Kabinett des Doktor Caligari) – 1919

خب بیاین برگردیم به حدود صد سال قبل از ساخت فیلم IT و به سراغ یکی آثار کلاسیک و والای ترسناک سینمای آلمان بریم! یک فیلم دلهره آور و روانشناسانه صامت سیاه و سفید، محصول سال ۱۹19 میلادی به کارگردانی رابرت وینه و بر پایه فیلمنامه‌ای اثر هانس یانوویتز و کارل مایر. این فیلم از ترسناک‌ترین فیلم‌های سینمایی اولیه جهان اولیه محسوب می‌شه و راجر ایبرت، منتقد به نام سینما، این اثر رو «اولین فیلم واقعا ترسناک» می‌دونه!

نقد فیلم سینمایی مطب دکتر کالیگاری

خلاصه فیلم: توی یه کارناوال در آلمان، فرانسیس و دوستش آلن با دکتر کالیگاری دیوانه روبه‌رو می‌شن. این دو مرد، کالیگاری رو می‌بینن که سزار رو به اونا نشون میده. مردی هیپنوتیزم شده که دکتر ادعا می‌کنه می‌تونه آینده رو ببینه! به طرز وحشتناکی سزار مرگ آلن رو پیش بینی می‌کنه و تا صبح پیشگویی هولناک اون به حقیقت تبدیل می‌شه! آیا سزار مقصر این حادثه بوده یا دکتر اون رو کنترل می‌کنه؟


4- جن گیر (The Exorcist) – 1973

یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ دنیا که حضورش در این لیست اجتناب ناپذیره، فیلم معروف و دیدنی جن‌گیره! این فیلم در ژانر فراطبیعی – ترسناک به کارگردانی ویلیام فریدکین و بر اساس رمانی به همین اسم از ویلیام پیتر بلتی ساخته شده و صد البته که اقتباس شایسته‌ایه که ارزش دیدن رو داره!

جالبه بدونین که مکان اتاق خواب ریگان برای حس واقعی خارج شدن بخار از دهن بازیگران به یک یخچال واقعی تبدیل شده بود و همه شرایط به صورت واقعی فیلم برداری شده! و این نکته هم لازمه یادآوری کنیم که این فیلم براساس یه داستان واقعی و اتفاقاتی که برای یه پسر بچه 14 ساله و در دهه پنجاه میلادی رخ داده نوشته شده! فقط توی کتاب و فیلم این شخصیت به یه دختر بچه تغییر کرده!

خلاصه فیلم جن گیر (The Exorcist) - فیلم خیلی ترسناک

خلاصه فیلم: وقتی که یک دختر 12 ساله توسط یک موجود مرموز تسخیر می‌شه و اعمال فراطبیعی اطرافش اتفاق میفته، مادرش برای نجات اون از دو کشیش کمک می گیره و …


5- احضار (The Conjuring) – 2013

یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌ها در ژانر فراطبیعی-ترسناک، مجموعه‌ی احضار هست! این مجموعه که بر اساس داستان‌های واقعی ساخته شده، داستان‌هایی از زوج آمریکایی به نام اد و لورن وارن هستش با قدرت مذهب به مقابله با ارواح شیطانی و اشیا و انسان‌های تسخیر شده میرن!

این فیلم در واقع اولین سری ساخته شده از 8 مجموعه فیلم احضار هست که محصول کمپانی The Conjuring Universe بوده و داستان فیلم به سال 1971 برمی‌گرده. توی این مقاله ابتدا به احضار 1 اشاره می‌کنیم. اگه از سری اول خوشتون اومد به احتمال زیاد 7 سری بعدی این مجموعه هم براتون جذاب خواهد بود و پیشنهاد می‌کنیم که سری‌های بعدی رو هم مشاهده کنید.



جدول خط زمانی دنیای سینمایی احضار ( The Conjuring Universe )

زمان وقوع داستان فیلمنام فیلمتاریخ انتشار
۱۹۵۲راهبه 12018
۱۹۵۵آنابل: آفرینش2017
۱۹۵۶راهبه 22023
۱۹۶۷آنابل2014
۱۹۷۱احضار 12013
۱۹۷۲آنابل به خانه می‌آید2019
۱۹۷۳نفرین لیورونا2019
۱۹۷۷احضار 22016
۱۹۸۱احضار: شیطان مرا وادار کرد2021



فیلم سینمایی احضار ترسناک ترین فیلم تاریخ جهان

خلاصه فیلم احضار 1: سال 1970، محقق‌های ماوراء الطبیعه لورین و اد وارن به خونه کارولین و راجر پرون دعوت شدند. پرون‌ها و پنج دخترشون اخیراً به یه خونه – مزرعه دورافتاده نقل مکان کردن؛ جایی که در اون اتفاقات ماوراء طبیعی خودشون رو نشون دادن. گرچه این اتفاقات اولش به صورت خوش خیم اتفاق میفتن، اما در ادامه به شکل وحشتناکی تشدید می‌شن! به خصوص بعد از اینکه وارن‌ها تاریخ وحشتناک خونه رو کشف کردن و مجبور به مقابله با ارواح شیطانی این خونه می‌شن …


6- پیشکش شیطان (The Offering 2022)

مذهب، روابط خانوادگی، مرگ و جامپ‌اسکیرهای قابل‌قبول؛ این‌ها یعنی با فیلمی طرفیم که قطعا ارزش یک‌بار دیدن رو داره. با‌ این حال، این رو بگم که اصلا انتظار یه‌فیلم هنرمندانه و عمیق رو نداشته باشید که با تعلیق بالا و قصه‌ی چند‌لایه مخاطبش رو به‌وجد بیاره. این شما و این پیشکش شیطان!
فیلم پیشکش شیطان رو می‌شه ترکیب دو فیلم قابل تحسین «کالبدشکافی جین دو» (The Autopsy of Jane Doe) و فیلم The Vigil دونست. اگرچه این فیلم ترسناک به‌انداز‌ه‌ی هیچ‌کدوم از اون‌ها قوی نیست، اما با فضاسازی خوب، موسیقی قابل‌قبول و جامپ‌اسکیرهایی که داره، می‌تونه طرفداران ژانر ترس و مخصوصا طرفدارای اتاق فرار وحشتناک رو راضی کنه.

فیلم ترسناک پیشکش شیطان

خلاصه فیلم:

داستان فیلم از این قراره که پسر یک مدیر تشییع جنازه، بعد از سال‌ها دوری به خونه برمی‌گرده. خونه‌ای که به‌نوعی سردخونه به‌حساب می‌آد و کارای کفن و دفن و… توش انجام می‌شه.

این پسر با زنی که یهودی نبوده ازدواج کرده و طبیعتا پدر خانواده که یهودیه دل خوشی از این ازدواج نداشته. از قضا حالا که پسر با همسر باردارش به خونه دوران کودکی‌ش برگشته، یه شیطان باستانی از طریق یکی از اجساد، به این خونه وارد شده. داستان وقتی جالب‌تر می‌شه که این شیطان باستانی نقشه‌های شومی برای فرزند متولد نشده این زوج جوان می‌کشه… .


یک نقد کوتاه و مختصر:

فیلم سینمایی پیشکش شیطان محصول سال 2022 کشور آمریکا هست و به‌کارگردانی «الیور پارک» (Oliver Park) ساخته شده. فیلم‌نامه‌ی پیشکش شیطان رو «هنک هافمن» و «جاناتان یانگر» به‌طور مشترک نوشتن و هنرمندانی مثل «امیلی وایزمن»، «نیک بلاد» و «آلن کوردونر» توی این فیلم ایفای نقش کردن. نیک بلاد رو از سریال «ایفوریا» به‌خاطر داریم و امیلی وایزمن رو هم از بازی خوبش تو سریال «وینچستر» می‌شناسیم.

با اینکه The Offering اولین فیلم بلند اولیور پارک هست، در کل فیلم راضی‌کننده‌‌ای از آب دراومده و نشون می‌ده این کارگردان می‌تونه در آینده توی ژانر ترس موفق باشه. جالبه بدونید فیلم‌نامه‌ی پیشکش شیطان هم اولین فیلم‌نامه‌ی بلند هنک هافمنه که براساس داستانی از خودش و جاناتان یانگر نوشته شده.  

7- موروثی (Hereditary) – 2018

فیلم بعدی توی این لیست که این روزها در صدر فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما قرار گرفته، فیلم موروثی اثر کارگردان نوظهور و خوش سلیقه‌ آری استر هست که با ساختارشکنی و سبک جدیدش شاخه جدیدی از فیلم‌های ترسناک رو به این ژانر اضافه کرده.

با تماشای این فیلم شاهد وارونه شدن تک تک کلیشه‌های فیلم‌های ترسناک هستیم و باز هم می‌ترسیم! اگه بخوایم از وسواس و جزئی نگری این کارگردان حرف بزنیم، باید بگیم که قبل از نوشتن فیلم نامه توسط کارگردان، شخصیت پردازی به طور کامل انجام شده و بیوگرافی و خلق شخصیت جدا از خط داستانی ساخته و پرداخته شدن و این در دنیای سینمایی بسیار ارزشمنده!

بررسی فیلم موروثی ترسناک ترین فیلم سینمایی جهان

خلاصه فیلم: وقتی که مادر خانواده گراهام فوت می‌کنه، دختر و نوه‌های اون شروع به کشف رازهای مرموز و وحشتناکی در مورد اصل و نسب خودشون می‌کنن و سعی می‌کنن از سرنوشت شومی که به ارث بردن خلاص بشن!

کارگردان فیلم موروثی و میدسامر با ذوق و سلیقه خودش یه در جدیدی توی ژانر ترس باز کرده! احتمالا اگه علاقمند به این سبک از فیلم ها هستید، از اتاق فرارهای ژانر ترسناک و دلهره آور مثل ماماچه خوشتون بیاد.


8- خانه‌ی مومی (House of WAX) – 1953

خانه مومی، فیلمی در ژانر ترسناک و به کارگردانی آندری دی‌تاث در سال ۱۹۵۳ منتشر شده، بعدها نسخه‌های اقتباسی و باز آفرینی هم از این کار ساخته شده که هیچ کدوم نتونستن جای این فیلم رو در کیفیت بگیرن! این فیلم جزو اولین فیلم های سه بعدی وحشت هست که بدون کوچک‌ترین افکت و تکنولوژی‌های امروزی ساخته شده؛ اونم به این ظرافت و تمیزی! به خاطر همین ظرافتی که در ساخت فیلم به خرج رفته و خط داستانی قابل توجهش می‌تونیم اون رو در زمره‌ی ترسناک ترین فیلم های جهان قرار بدیم.

فیلم سینمایی خانه مومی از اولین فیلم های سه بعدی ژانر وحشت

خلاصه فیلم: مجسمه‌ساز مومی، هِنری، از این‌که می‌فهمه که شریک تجار‌یش متیو قصد داره موزه مومی اون‌ها رو برای جمع‌آوری در بیمه‌نامه آتش بزنه، وحشت می‌کنه. هنری به طور معجزه آسایی از یک رویارویی آتشین با متیو جون سالم به در می‌بره و چند سال بعد از اون دوباره با موزه‌ی خودش وارد عمل میشه. اما وقتی که ظاهر مجسمه‌های مومی جدید با ناپدید شدن یه تعداد جسد از سردخونه همزمان میشه، سو آلن دانشجوی هنر به این قضیه مشکوک میشه …


اینو هم حتما بخون:


9- درخشش (The Shining) – 1980

یکی از آثار ماندگار سینما و البته ژانر وحشت، شاهکار استنلی کوبریک درخشش هست! این فیلم‌ که در ژانر وحشت-روانشناختی ساخته شده، اقتباسی از رمانی به همین اسم اثر نویسنده محبوب دنیای وحشت یعنی استیون کینگ هست!

جالبه بدونین که فیلم برداری سکانس معروف «جانی اینجاست!» سه روز طول کشید و برای ضبط اون از ۶۰ در استفاده شد که با تبر توسط جک نیکلسون تخریب شد؛ استنلی کوبریک با وسواس کامل این شاهکار سینمایی رو خلق کرده که بازی کم نظیر جک نیکلسون اون رو کامل کرده!

داستان فیلم سینمایی درخشش (The shining)

خلاصه فیلم: جک تورنس در هتل دور افتاده Overlook توی کلرادو به عنوان سرایدار زمستانی منصوب میشه، به این امید که دوباره بتونه شروع به نویسندگی کنه. اون به همراه همسرش وندی و پسرش دنی که درگیر یه سری پیش‌بینی‌های روانیه، توی این هتل ساکن میشن. از اون جایی که نوشته های جک به جایی نمی‌رسه و حالت‌های روانی دنی نگران کننده‌تر میشه ، جک اسرار تاریک هتل رو کشف می‌کنه و …

اگه از این فیلم خوشت بیاد احتمالا این مقاله هم برات جذاب باشه:


10- حلقه (The Ring) – 2002

این فیلم خوش ساخت در ژانر ترسناک-روانشناختی به کارگردانی گور وربینسکی هستش که همیشه تونسته جایگاه ثابتی بین ترسناک ترین فیلم های جهان در تمامی دوره ها داشته باشه! البته لازمه یادآوری کنیم، این فیلم که نسخه بازخلق‌شده فیلم ترسناک ژاپنی حلقه محصول سال ۱۹۹۸ هست، برگرفته از رمان نویسنده‌ی ژاپنی کوجی سوزوکی به همین نامه که دیدن نسخه اصلی این فیلم خارج از لطف نیست (چه بسا جذاب‌تر از نسخه هالیوودی اونه)!

داستان فیلم ترسناک حلقه (The Ring)

خلاصه فیلم: یه نوار ویدئویی پر از تصاویر کابوس‌وار منجر به یه تماس تلفنی میشه که مرگ بیننده رو دقیقاً در هفت روز آینده پیش بینی می‌کنه! خبرنگار روزنامه ریچل کلر به این داستان بدبینه تا اینکه چهار نوجوون دقیقاً یک هفته پس از تماشای نواری مشابه به طرز مرموزی جون خودشون رو از دست میدن. ریچل ویدیو رو دنبال می‌کنه و اون رو تماشا می‌کنه. اما حالا اون فقط هفت روز فرصت داره تا این راز رو کشف کنه.


11- پرندگان (The Birds) – 1963

یکی دیگه از شاهکارهای آلفرد هیچکاک فیلم پرندگان هست که در ژانر ترسناک-دلهره‌آور به تصویر کشیده شده. این فیلم بر اساس داستان پرندگان اثر دافنه دوموریه ساخته شده‌ و از ایده حمله ناگهانی پرنده‌ها استفاده کرده. این ایده ساده به نظر میرسه، اما کافیه که یک بار این فیلم رو ببینین تا بدونین چرا این اثر به یه شاهکار ماندنی در تاریخ سینما تبدیل شده!

خلاصه فیلم ترسناک و دلهره آور پرندگان (The Birds)

خلاصه فیلم: ملانی دنیلز توی یه فروشگاه حیوانات خانگی در سانفرانسیسکو با میچ برنر آشنا میشه و تصمیم می‌گیره که دو تا مرغ عشق رو به دوستش هدیه بده، اما یه روز پرنده‌ها شروع به حمله به بچه‌ها توی مهمونی خواهر میچ می‌کنن. در ادامه شاهد خلق شاهکار هیچکاک دوست داشتنی و یه حمله بزرگ به شهر توسط پرنده‌ها خواهیم بود که باعث میشه ناخودآگاه با دیدن پرنده‌ها توی خیابون لرزه به تنتون بیفته!


12- MIDSOMMAR – 2019

این فیلم زیبا که به طرز عجیبی روی روح و روان بیننده اثر میذاره؛ خیلی بلند پروازانه ساخته شده و ناراحت کننده است. البته این ثابت می‌کنه که آری آستر برای ساختن فیلم‌های ترسناک، مهارت عجیب و غریبی داره!

یه نکته جالب دیگه اینه که همه ما فکر می‌کنیم فیلم‌های ترسناک توی تاریکی، خوف و فضای بسته و با موجودات فراطبیعی و اتفاقات ناگهانی همراه هستن؛ اما داستان این فیلم عجیب توی آفتابی‌ترین حالت ممکن و توی یه دشت فوق العاده زیبا اتفاق میفته!

داستان فیلم ترسناک میدسامر (Midsommar)

خلاصه فیلم: یک زوج جوان آمریکایی که دارن سعی می‌کنن رابطشون رو از اول بسازن، به یه جشنواره افسانه‌ای نیمه تابستان سوئدی سفر می‌کنن که در اون یه بهشت به ظاهر زیبا تبدیل به یک کابوس شوم و ترسناک میشه؛ چرا که مردم محلی کم‌کم نقشه‌های وحشتناک خودشون رو اجرا می‌کنن!


13- پارکینگ (P2 2007)

این فیلم محصول آمریکاست و در ژانر ترسناک – هیجانی و در سال 2007 میلادی ساخاته شده. کارگردان این فیلم فرانک کالفون نام داره و جز فیلم هاییه که واقعا به یاد موندنیه.

خلاصه فیلم: یک زن تاجر به خاطر حجم کاری مجبور می‌شه که در شب کریسمس تا دیروقت کار کنه. حین بازگشت از محل کار توسط فردی روانی تحت تعقیب قرار می‌گیره و توی پارکینگ زیرزمینی گیر میفته. از بخت بد ماشینش هم روشن نمی‌شه…


14- کشتار با اره‌ برقی در تگزاس (The Texas Chainsaw Massacre) – 1974

فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس به کارگردانی و تهیه‌کنندگی توبی هوپر ساخته شده و درجه خشونت بسیار بالایی داره. هرچند این امکان وجود داره تماشای این فیلم برای دوستانی که به دیدن صحنه‌های خشن در فیلم‌ها عادت دارن، زیاد ترسناک نباشه و حتی عادی تلقی بشه!

جالبه بدونین که داستان فیلم بر خلاف باورها کاملاً ساختگیه و فقط شخصیت صورت‌چرمی، نقش منفی اصلی داستان، از رفتار و زندگی واقعی یک قاتل زنجیره‌ای آمریکایی به نام اد گین الهام گرفته شده!

کشتار با اره‌ برقی در تگزاس اثر توبی هوپر

خلاصه فیلم: پنج دوست برای سر زدن به آرامگاه پدربزرگشون به روستایی در تگزاس میرن. در راه به خونه متروکی می‌رسن که موجودی عجیب در اون ساکنه؛ موجودی مسلح به اره برقی!


15- شوم (Sinister) – 2012

شوم یا شیطانی، فیلم بعدی ما هست که از نظر خط داستانی جزو ترسناک ترین فیلم های جهان قرار گرفته. این فیلم به کارگردانی اسکات دریکسون خوش فکر تهیه و ساخته شده.

یکی از معیار‌ها برای سنجش میزان ترسناک بودن یه فیلم از نظر مخاطبین، اندازه‌گیری تعداد ضربان قلب تماشگرها حین تماشای فیلم هست! جالبه بدونین که میانگین ضربان قلب برای تماشای فیلم‌های ترسناک ۶۵ بوده؛ درحالی‌که این عدد برای فیلم Sinister به ۸۶ تپش بر دقیقه هم رسیده. در نتیجه این فیلم با ترس‌های لحظه‌ای و ناگهانی خودش در بین مخاطبان بسیار پرطرفداره!

فیلم سینمایی شوم از ترسناک ترین آثار دنیا

خلاصه فیلم: نویسنده جنایی، الیسون اسوالت، با خانواده‌ا‌ش به خانه‌ای نقل مکان می‌کنه که قبلاً جنایتی وحشتناک در اون اتفاق افتاده، اما خانواده‌اش از این موضوع بی‌خبرند. اون شروع به تحقیق در مورد جنایت می‌کنه؛ به این امید که بتونه کتابی در مورد اونا بنویسه. اسوالت فیلم‌های ویدئویی رو که در خانه از قتل‌ها پیدا می‌کنه بررسی می کنه تا در تحقیقاتش به اون کمک کنن، اما به حوادثی دامن گیر خودش و خانواده اش میشه!


تجربه هیجان و استرسی بی نظیر در ترسناک ترین اتاق فرارهای ایران:


16- هالووین (Halloween) – 1978

یکی دیگه از ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما، فیلم هالووین به کارگردانی جان کارپنتر، کارگردان سرشناس و خوش فکره که در ژانر وحشت و علمی- تخیلی ساخته شده. این فیلم جزو فیلم های اسلشری (یعنی وجود یه قاتل روانی با ابزار مخصوص برای کشتار) محسوب میشه.

جالبه بدونین که فیلم هالووین سال 1978 میلادی، از حرکات دوربین تا قتل‌های بدون خون، تاثیرات زیادی از فیلم روانی (Psycho) ساخته آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock) گرفته و ادای احترامی به کارگردان ژانر وحشت هست!

فیلم هالووین (Holloween) از ترسناک ترین آثار تاریخ سینما

خلاصه فیلم: سال ۱۹۶۳، در شب جشن هالووین پلیس دختری ۱۷ ساله به نام جودیت میرز رو پیدا می‌کنه که تا سر حد مرگ توسط برادر ۶ ساله‌ا‌ش، مایکل با چاقو ضربه خورده! الان بعد از ۱۵ سال، درست چند روز قبل از جشن هالووین، مایکل از زندان فرار می‌کنه و …


17- فانوس دریایی (The light house) – 2019

فیلم بعدی توی لیست ما، باز هم جزء فیلم‌های وحشت-روانشناختی و درام به کارگردانی رابرت اگرز هست. این فیلم جزو فیلم‌های خوش ساخت و جذاب این ژانره که اگر طرفدار این سبک باشین، حتما باید اون رو توی لیستتون قرار بدین! روند تکاملی خط داستانی در کنار کارگردانی اگرز و بازی کم‌نظیر رابرت پتینسون و ویلم دفو این فیلم رو به یه اثر ماندگار در تاریخ سینمای وحشت-روانشناختی تبدیل می‌کنه!

داستان فیلم فانوس دریایی (2019)

خلاصه فیلم: دهه 1890، زمانی که دو نگهبان فانوس دریایی، درحالی که توی جزیره دورافتاده و مرموز NewEngland زندگی می‌کنن، سعی می‌کنن سلامت عقلی خودشون رو حفظ کنن …


18- سکوت بره‌ها (The Silence of the Lambs) – 1991

سکوت بره‌ها یه فیلم دلهره‌آور، ترسناک-روانشناختی به کارگردانی جاناتان دمی هست که شایستگی قرار گرفتن در تمام لیستی از بهترین‌ها رو داره. این فیلم با تیم بازیگری بسیار قوی شامل جودی فاستر، آنتونی هاپکینز و اسکات گلن به یکی از شاهکارهای تاریخ سینما تبدیل شده.

فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته توماس هریس در سال ۱۹۸۸ میلادی ساخته‌ شده و به زندگی هانیبال لکتر، نابغه روان‌پزشکی، آدم‌خوار و آدم‌کش زنجیره‌ای می‌پردازه. دکتر هانیبال لکتر، رتبه اول شرورترین افراد در تاریخ سینما رو به خودش اختصاص داده!

جالبه بدونین که گامب، یکی از قاتلینی که در این سریال به اون پرداخته شده، ترکیبی از سه قاتل سریالی واقعی بوده. شخصی به نام اد گین (در فیلم کشتار با اره برقی تگزاس هم به این قاتل اشاره کردیم) که پوست قربانیانش رو می‌کند، تد باندی که از گچ گرفتن دستاش به عنوان طعمه‌ای برای کشیدن زن‌ها به ون خود استفاده می‌کرد و گری هیدنیک که گودالی توی خونه‌ی خود حفر کرده و قربانیانش رو در داخل اون نگه می‌داشت.

خلاصه فیلم ترسناک و دلهره آور سکوت بره ها

خلاصه فیلم: کلاریس استارلینگ، دانشجوی ممتاز آکادمی آموزشی FBI هست که جک کرافورد از اون می‌خواد که با دکتر هانیبال لکتر، روان‌پزشک باهوشی که سابقه جنایی وحشتناکی داره، مصاحبه کنه. کرافورد معتقده که لکتر ممکنه نگاه جدید در مورد یه پرونده داشته باشه و استارلینگ، به عنوان یک زن جوان جذاب، ممکنه فقط طعمه‌ای باشه برای حرف کشیدن از دکتر لکتر.


19- جنگل (The Forest) – 2016

فیلم ترسناک و رازآلود جنگل محصول کشور آمریکاست و کارگردان این فیلم جیسون رادا از بازیگرانی همچون ناتالی دورمر، تیلور کینی، ایئوین مک کین ، جیمز اون و … دعوت به ایفای نقش کرده. 

فیلم خیلی ترسناک جنگل

خلاصه فیلم: سارا پرایس یک زن آمریکاییه که از طریق پلیس ژاپن متوجه می شه که خواهرش جس در جنگل آئوکیگاهارا کشته شده. علیرغم هشدارهایی که نامزد سارا بهش می ده، در جست و جوی خواهرش به جنگل مذکور می ره و متوجه می شه که نیرویی ماورائی در اونجا حاکمه. 


20- توطئه آمیز (Insidious) – 2010

فیلم بعدی توی لیست ما که جزو ترسناک ترین فیلم های سینمایی جهان هست، فیلم توطئه‌آمیز در ژانر فراطبیعی-ترسناک و به کارگردانی جیمز وان هست. این فیلم، اولین قسمت از مجموعه‌ فیلم‌های ترسناک توطئه‌آمیز هست که محبوبیت خاصی بین طرفدارای ژانر فراطبیعی داره!

خلاصه فیلم ترسناک توطئه آمیز (2010)

خلاصه فیلم: این فیلم داستان یه زن و شوهره که پسرشون بدون دلیل وارد کما میشه. ارواحی هستن که می‌خوان از بعد دیگه جهان وارد دنیا بشن و زندگی خودشون رو پس بگیرن و یه بار دیگر زندگی کنن و …


21- بچه رزماری (Rosemary’s Baby) – 1968

فیلم بعدی توی این لیست، به کارگردانی رومن پولانسکی خوش آوازه در سینما (کارگردان فیلم پیانیست) و در ژانر ترسناک-روانشناختی ساخته شده! این فیلم که یکی از فیلم‌های سه گانه آپارتمان پولانسکی هست، نقد مستقیم به مدرنیته داره و به زیبایی هرچه تمام‌تر به تصویر کشیده شده!

لالایی معروف رزماری در این فیلم یکی از ترسناک‌ترین ملودی‌های تاریخ سینما به شمار میاد!

داستان فیلم سینمایی بچه رزماری - فیلم خیلی ترسناک

خلاصه فیلم: رزماری وودهاوس و همسرش گای که در حال تلاش برای رسیدن به شهرته، به یه ساختمون آپارتمانی در شهر نیویورک با شهرت شوم و همسایه‌های عجیب و غریب رومن و مینی کاستوت نقل مکان می‌کنن. وقتی که رزماری باردار میشه، به طور عجیبی منزوی میشه و حقیقت شیطانی فقط بعد از زایمان رزماری مشخص میشه!


22- چشم‌های بدون صورت (Eyes Without a Face) – 1960

فیلم چشم‌هایی بدون صورت، اثر کلاسیک در دنیای ترسناک به شمار میره! این فیلم فرانسوی-ایتالیایی ساخته سال ۱۹۶۰ و به کارگردانی جورج فرانژو هست و بر اساس رمانی به همین اسم اثر ژان رودون ساخته و اکران شده! این اثر در ژانر ترسناک-روانشناختی جزء آثار کلاسیک سینمای وحشت به شمار میره که شایستگی قرار گرفتن توی این لیست رو داره!

خلاصه فیلم چشمان بدون چهره (1960)

خلاصه فیلم: دکتر جنسیه بعد از تصادفی که باعث شد چهره دخترش، کریستین که قبلا خیلی زیبا بود، به طور کامل از بین بره، دچار احساس عذاب وجدان و گناه شدیدی میشه! دکتر جنسیه همراه همدست و دستیار آزمایشگاهش لوئیز دختر‌های جوون رو می‌دزدن و به عمارت گنسیر میارن. دکتر جنسیه بعد از بیهوش کردن قربانی‌هاش، صورت اونا رو برمی‌داره و سعی می‌کنه چهره‌های بریده شده رو به صورت دخترش پیوند بزنه!


23- یک مکان ساکت (A Quiet Place) – 2018

این فیلم جذاب که در ژانر درام دلهره‌آور-ترسناک محسوب میشه، به کارگردانی جان کرازینیسکی به تصویر کشیده شده و دارای دنباله هم هست! شاید باور کردن این موضوع سخت باشه ولی فیلم‌نامه ابتدایی فیلم A Quiet Place فقط و فقط یک دیالوگ داشت! یه فیلم خیلی ترسناک بدون دیالوگ و جذاب که نفس شما رو توی سینه حبس می‌کنه!

فیلم یک مکان ساکت از ترسناک ترین های تاریخ جهان

خلاصه فیلم: اگر صدات رو بشنون، شکارت می کنن. یه خانواده باید توی سکوت زندگی کنن تا از موجودات مرموزی که با صدا شکار می کنن، اجتناب کنن. ایولین و لی با دونستن اینکه حتی کوچک‌ترین زمزمه یا قدمی می‌تونه مرگ رو به همراه داشته باشه، مصمم هستن تا یه راهی برای محافظت از بچه‌هاشون پیدا کنن!

این رو هم بخون:


24- آرواره‌ها (Jaws) – 1975

نمیشه فیلم به یاد موندنی آرواره‌ها توی لیست ترسناک ترین فیلم های تاریخ جهان جایگاهی نداشته باشه! این فیلم در ژانر دلهره آور-ترسناک و به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و بر اساس رمانی به همین اسم به بهترین شکل به تصویر کشیده شده! به طوری که بعد از اکران این فیلم، وحشت مواجهه با کوسه، شنا کردن رو توی دریای آزاد برای مردم سخت کرده بوده!

جالبه بدونین که اسپیلبرگ اعتراف می‌کنه وقتی که برای اولین بار رمان آرواره‌ها رو خونده، به دلیل نچسب بودن شخصیت‌های اصلی داستان طرفدار کوسه بوده! این فیلم در فهرست بهترین فیلم‌های دلهره‌آور از نگاه موسسه‌ی فیلم آمریکا جایگاه دوم رو داره!

بررسی فیلم ترسناک و دلهره آور آرواره ها - استیون اسپیلبرگ

خلاصه فیلم: وقتی که یک زن جوون در نزدیکی شهر توریستی آمیتی New England توسط یک کوسه کشته میشه، رئیس پلیس، مارتین برودی، می‌خواد که سواحل رو ببنده؛ اما شهردار لری وان از ترس از دست دادن درآمد توریستی شهر اون رو نادیده می‌گیره. مت هوپر و ناخدای کشتی گریزلز، کوئینت به برودی کمک می‌کنن تا جانور قاتل رو دستگیر کنه و این سه نفر درگیر نبرد حماسی انسان علیه طبیعت میشن!


25- ما (US) – 2019

فیلم سینمایی ما (US) - 2019

فیلم بعدی توی این لیست فیلم ما در ژانر ترسناک و به نویسندگی و کارگردانی جوردن پیل خوش فکر هست. جالبه بدونین که کارگردان این فیلم برای آماده سازی هرچه بیشتر تیم بازیگری، از اونا خواسته یه لیستی از بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما رو ببینن تا هر چه قوی‌تر بتونن توی این فیلم حاضر بشن!

خلاصه فیلم: آدلاید ویلسون با همراهی همسر، پسر و دخترش به خونه ساحلی که در زمان کودکی اون جا بزرگ شده بود برمی‌گرده. آدلاید که با یه خاطره بد از زمان گذشته تسخیر شده، به شدت نگران میشه که اتفاق بدی بیفته. بدترین ترس‌های اون به زودی قراره به واقعیت تبدیل بشن. زمانی که چهار تا غریبه نقابدار به خونه میان و ویلسون‌ها رو مجبور به مبارزه برای بقا می‌کنن. وقتی نقاب‌ها برداشته میشن، خانواده با وحشت می‌فهمن که هر مهاجم ظاهر یکی از اون‌ها رو به خودش می‌گیره.


26- دیگران (The Others) – 2001

فیلم دیگران، فیلمی در ژانر گوتیک ترسناک آمریکایی-اسپانیایی به کارگردانی و نویسندگی آلخاندرو آمنابار با بازی درخشان نیکول کیدمن هست که جایگاه ثابتی در لیست فیلم‌های ترسناک داره! آمنابار با هنرمندی تمام تونسته سه ویژگی تنهایی، ترس و تاریکی رو به طور کامل در این فیلم به کار ببره تا تعلیق و هراس لازم رو برای تماشاگر فیلم ایجاد کنه!

ترسناک ترین آثار سینمایی دنیا : دیگران (The Others)

خلاصه فیلم خیلی ترسناک دیگران: گریس، مادر مذهبی آن و نیکلاس، خانواده خودش رو در طول جنگ جهانی دوم به سواحل انگلیس منتقل می‌کنه. اون در حالی که از بچه‌هاش در برابر یه بیماری نادر حساس به نور که باعث آسیب خورشید به اونا میشه، محافظت می‌کنه، منتظر خبر شوهر گم شده‌اش هم هست. دختر گریس، آن، ادعا می‌کنه که ارواح رو می‌بینه، گریس اولش فکر می‌کنه که خدمتکارهای جدید در حال حقه بازی و اذیت کردن اونا هستن، اما اتفاقات دلخراش باعث می‌شه که اون هم شک کنه که چیزی فراطبیعی در حال اتفاق افتادنه!


27- فعالیت‌های ماوراء الطبیعه (Paranormal Activity) – 2007

مجموعه فیلم‌های فعالیت ماوراء الطبیعه فیلمی در ژانر فراطبیعی ترسناک به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانیِ اورن پلی هستن که ما اولین فیلم رو در این لیست آوردیم. از اون‌جایی که این مجموعه فیلم‌ها به شدت ترسناک و محبوب هستن، پیشنهاد می‌کنیم که ادامه فیلم‌ها رو هم ببینید!

فیلم دلهره آور فعالیت های ماوراءالطبیعه

خلاصه فیلم: بعد از نقل مکان به خونه‌ای توی حومه شهر، کتی و میکابه طور عجیبی از حضوری فراطبیعی در اطرافشون نگران میشن؛ به امید این که بتونن شواهدی رو از این اتفاقا رو توی فیلم ثبت کنن. دوربین‌های فیلمبرداری رو توی خونه نصب کردن، اما برای اتفاقات وحشتناک بعدی آماده نیستن! وقتی خوابیم، چه اتفاقی اطرافمون میفته؟


28- برو بیرون (Get Out) – 2017

فیلم تحسین شده برو بیرون، در ژانر ترسناک – روانشناختی به نویسندگی و کارگردانی جوردن پیل هست که با استقبال کم نظیر مخاطب‌های فیلم ترسناک روبه‌رو شد؛ جوری که پدیده اکران بهار 2017 شناخته شد!

جالبه بدونین که بعد از موفقیت Get Out، مجموعه‌ای از دوره‌های آموزشی با محوریت مسائل نژادی و نمادگرایی در دانشگاه‌های آمریکا برگزار شد. Get Out با دریافت امتیاز ۹۹٪ از سایت راتِن تومِیتوز (Rotten Tomatoes) از مجموع نظر نزدیک به ۳۰۰ منتقد، بین همه آثار ترسناک تاریخ سینما بهترین عملکرد رو به خودش اختصاص داده!

داستان فیلم ترسناک و دلهره آور برو بیرون (Get Out)

خلاصه فیلم: یک جوان آفریقایی-آمریکایی برای آخر هفته با والدین دوست سفیدپوست خودش ملاقات می‌کنه، جایی که نگرانی شدید اون در مورد استقبال اونا از اون در نهایت به نقطه جوش می‌رسه و اتفاقات عجیبی میفته …


29- اره (Saw) – 2004

فرنچایز اره، یکی از پر طرفدارترین فرچایزهای ترسناک پر از صحنه‌های خشن و در ژانر ترسناک-روانشناختی هست! این فیلم اولین قسمت از مجموعه فیلم اره هست که توسط جیمز وان، بر اساس داستانی از لی ونل و خودِ وان کارگردانی شد. این فیلم فقط ۱۸ روز به نمایش در اومد! بعد از موفقیت این فیلم، قسمت‌های دوم تا نهم هم برای ادامه ساخته شد.

باید بهتون پیشنهاد کنیم که فیلم‌های اره رو از اول شروع کنین. این مجموعه درسته که به صورت مستقل ساخته شده؛ اما مثل یه کلاف پیچیده به هم هست که توی هر قسمت به قسمت‌های قبلی هم اشاره شده!

فیلم اره (Saw) ترسناک ترین فیلم جهان

خلاصه فیلم: دو غریبه توی اتاقی بیدار میشن؛ بدون این که یادشون بیاد چطوری به اون جا رسیدن و به زودی متوجه میشن که توی یک بازی مرگبار که توسط یک قاتل سریالی بدنام انجام میشه، تنها هستن و …


30- فیلم ترسناک خام (RAW) – 2016

به ندرت یه فیلم ترسناک به اندازه اولین اثر «جولیا دوکورنائو» یعنی خام به ترس‌ها و فانتزی‌های زنانه پرداخته. جاستین یه گیاهخوار جوانه که هنگام شروع دانشگاه به خوردن گوشت هوس زیادی پیدا می‌کنه. خوردن گوشت خام جاستین رو به مسیری تاریک می‌بره، راهی که خواهر بزرگترش قبلاً اون رو طی کرده بود. فیلم خام یه داستان آدم خواریه بسیار خاص و متفاوته که بر تمایلات روانی آدما برای وحشیگری در یک جامعه مدرن تاکید داره. دوکورنو با فیلم بعدی خودش یعنی «Titane» برنده نخل طلا شد تا به عنوان یکی متفاوت‌ترین کارگردان‌های تاریخ شناخته بشه.

معرفی فیلم ترسناک خام (RAW) - 2016

خلاصه فیلم: در خانواده جاستین همه دامپزشک و گیاهخوار هستن. در 16 سالگی، او نوجوانی با استعداده که سال اول تحصیلش رو تو دانشکده دامپزشکی به همراه خواهر بزرگترش می‌گذرونه. سپس جاستین برای اولین بار در زندگیش مجبور به خوردن گوشت خام می‌شه. بعد از این اتفاق پیامدهای غیرمنتظره‌ای براش پیش میاد.


31- بابادوک (Babadook) – 2014

اولین کارگردانی خیره‌ کننده «جنیفر کنت» فیلمساز استرالیایی، در سال 2014 سینمای ترسناک رو تکون داد. بابادوک مسلماً تبدیل به یکی از فیلم‌هایی شد که آغازگر عصری جدید در فیلم های ترسناک بود. اسی دیویس در نقش یه مادر جوان بیوه هستش که با یه موجود فراطبیعی تو خونش مواجه می‌شه. این اتفاق باعث فروپاشی روانی شخصیت اصلی فیلم می‌شه. فیلم از اول تا آخر حال و هوای خودش رو خیلی خوب حفظ می‌کنه. فیلم با صحنه‌های تکان دهنده توانسته وحشت رو به بیننده القا کنه.

معرفی ترسناک ترین فیلم های جهان - بابادوک 2014

خلاصه فیلم: مادری مجرد که از مرگ سخته شوهرش رنج می‌بره، با ترس پسرش از هیولایی که تو خانه کمین کرده مبارزه می‌کنه. اما به زودی متوجه حضور شوم اون موجود تو اطرافش خودش می‌شه. یه شب، سام از مادرش میخواد که یه کتاب داستان به نام مستر بابادوک رو براش بخونه. بابادوک همون هیولاس!


32- آزمون بازیگری (Audition) – 1999

آزمون بازیگری اوج کار کارگردان پرکار ژاپنی «تاکاشی میکه» هستش. این تریلر تونسته ترس رو آروم آروم به مخاطب تزریق کنه و سپس به اوج دیوانه‌وار و عجیب خودش در پایان فیلم برسه. همانطور که داستان به جلو می‌ره، متوجه می‌شین که این فیلم کاملاً متعلق به دختر داستانه که قطعات پازل زندگی خیلی پیچیدش رو نشون می‌ده. این اثر ماندگار هر ثانیه آشفتگی رو به مخاطب منتقل می‌کنه و باعث میشه بعد از دیدن آن برای چندین روز نتونین از فکرش خارج بشین.

فیلم ترسناک آزمون بازیگری

خلاصه فیلم: آئویاما تصمیم می‌گیره بعد از مرگ همسرش، دوباره ازدواج کنه. او با کمک یکی از دوستانش که تهیه کننده فیلمه، از تست بازیگری برای انتخاب همسر استفاده می‌کنه. هنگامی که آئویاما شیفته آسامی، دختر زیبا و گوشه گیر می‌شه، اونا وارد رابطه‌ای با هم می‌شن. سپس آئویاما میفهمه که آسامی خیلی هم معصوم نیست؛ درواقع آسامی ذاتاً یه شیطانه!


33- پاپ جن‌گیر (The Pope’s Exorcist) _ 2023

همیشه توی فرهنگ‌های مختلف‌، برای مبارزه یا تحت‌کنترل درآوردن موجودات ماورایی‌، سراغ افراد مومن و مذهبی جامعه میرن. برای جوامع غربی، پدرروحانی و خواهران راهبه‌ها در این مواقع، مورد‌اتکا مردم عادی هستن. فیلم «جن‌گیری پاپ» هم تقریبا دستش رو روی همین کانسپت گذاشته.

فیلم پاپ جن‌گیر در ژانر ترسناک با تم فراطبیعی ساخته شده و جولیوس ایوری (Julius Avery) کارگردانی این فیلم سینمایی وحشت‌آور رو به‌عهده داشته. کار نوشتن و بازنگری نهایی فیلم‌نامه با همکاری مشترک مایکل پترونی و ایوان اسپیلیوتوپولوس انجام شده است. از بازیگران اصلی این پروژه‌ی سینمایی که محصول مشترک آمریکا، بریتانیا و اسپانیا بوده، می‌شه به راسل کرو (Russell Crowe)، دنیل زوواتو (Daniel Zovatto)، الکس اسو (Alex Essoe)، پالوما بلوید، فرانکو نرو، لورل مارسدن، درک کارول، کرنل جان، پیتر دسوزافیگونی اشاره کرد.

این فیلم از روی خاطرات و تجربیات واقعی پدر گابریل امورث که سرپرست تیم جن‌گیری واتیکان است، نوشته و ساخته شده است. پراستقبال‌بودن این فیلم چیزی بود که از روز دوم اکرانش بر همه روشن شد تا جایی‌که تو جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های ترسناک، تو ردیف‌های نخست نشست.

فیلم پاپ جن گیر

خلاصه فیلم: گابریل امورث، سال‌هاست که به‌عنوان اسقف اعظم در واتیکان، گروهی تشکیل داده و تلاش می‌کنه تا به انسان‌هایی که توسط موجودات ماورایی تسخیر شدن، کمک کنه. دایره‌ی موجودات ماورایی برای پدر گابریل وسیع‌تر از اونیه که فقط جن، روح و شیطان رو دربربگیره. پدر گابریل تونسته همراه با کشیش‌های تحت‌امرش پرونده‌ی بیشتر از دویست هزار نفر رو توی این زمینه، ببنده.


34- راهبه 2 (The Nun II) _ 2023

موفقیتی که فیلم راهبه 1 توی اکران به دست آورد باعث شد که عوامل فیلم به فکر ساخت نسخۀ جدیدی از اون بعد از پنج سال بیفتن. نمایش دادن درست و باورپذیر شیطان توی قامت یه راهبه یا فرد مذهبی مهارت زیادی می‌طلبه که مایکل داشتن این مهارت رو توی سری فیلم‌های سینمایی راهبه از خودش نشون داد. فکر کنید صومعه‌ای که باید مهد آرامش برای همه باشه، بشه مرکز اتفاقات عجیب و البته وحشتناک!

فیلم راهبه 2 یکی از محبوب‌ترین آثار سینمایی توی ژانر ترسناک بوده که نوشتن سناریوی اون با همکاری مشترک ایان گلدبرگ، آکیلا کوپر و ریچارد ناینگ انجام شده. گفتنیه که مایکل چاوز (Michael Chaves) هم عهده‌دار رُل کارگردانی برای فیلم سینمایی ترسناک راهبه 2 بود. ازجمله مهم‌ترین بازیگران این اثر فاخر ژانر وحشت می‌شه به تایسا فارمیگا (Taissa Farmiga)، بونی آرونز (Bonnie Aarons)، جوناس بلوکت (Jonas Bloquet)، استورم رید (Storm Reid)، آنا پاپپلول (Anna Popplewell) و کیتلین رز داونی (Katelyn Rose Downey) اشاره کرد.

فیلم سینمایی راهبه 2

خلاصه فیلم: راهبه 2 هم مثل محصول هم‌نام شمارۀ یک‌ خودش با یه اتفاق خاص استارت می‌خوره؛ مرگ وحشتناک یه کشیش توسط شیطان اونم توی یه جای مقدس و پاک! پدر روحانی معروف شهر توی کلیسا به آتش کشیده می‌شه. واتیکان که روی این موضوع حسابی حساس شده، خواهر روحانی آیرین رو مسئول تحقیق در این مورد می‌کنه؛ راهبه‌ای که زیاد طول نمی‌کشه بفهمه باید با یه هم‌لباس خودش توی نبرد باشه. دو راهبه، یکی خیر و اون دیگری شر، دقیقا روبه‌روی هم! کی پیروز این میدون جنگ می‌شه؟!


35- جن گیر: مومن (The Exorcist: Believer) _ 2023

توی دنیای هنر هفتم، یه جمله خیلی مرسومه که می‌گن «ادامۀ یه اثر خوب، بد می‌شه!». همۀ ما نمونه و شاهد‌مثال برای این جمله زیاد دیدیم الان وقتشه که به لیستمون فیلم سینمایی «جن‌گیر: مومن» رو هم اضافه کنیم. متاسفانه موفقیت چشمگیری که «جن‌گیر _ 1973» داشت توی قسمت‌های بعدی این فرنچایز تکرار نشد و نمودار محبوبیتش سیر نزولی پیدا کرد. این فیلم امتیاز 4.4 از 10 رو داره و از همون اول آماج حملۀ شدید منتقدها قرار گرفت. با همۀ این‌ها فیلم سینمایی جنگیر مومن تونست فروش 112میلیون‌دلاری رو توی گیشه تجربه کنه.

جن‌گیر مومن که می‌تونیم ازش به‌عنوان قسمت ششم این فرنچایز یاد کنیم توسط دیوید گوردون گرین کارگردانی شده و پیتر ساتلر مسئولیت اصلی نوشتن فیلمنامۀ اون رو بر عهده داشته. ازجمله بازیگرانی که توی این فیلم به ایفای نقش پرداختن می‌تونیم به لسلی (لزلی) اودم جونیور، اولیویا اونیل، لیدیا جیوت، آن داود، جنیفر نتلز، نوربرت لئو بوتس، رافائل اسبارگ، لیندا بوستون، لیندا بلر و الن برستین اشاره کنیم.

فیلم سینمایی جن‌گیر: مومن

خلاصه فیلم: «ویکتور فیلدینگ» عکاسه و همسرش سورن رو از دست داده و الان فقط از اون یه یادگاری به‌جا مونده که دخترشون آنجلاست. دین و خداباوری، توی زندگی این پدر و دختر ساکن جورجیا، تا حد زیادی جایگاه و تاثیر خودش رو از دست داده و نویسنده همین موضوع رو می‌کنه سنگ‌بنای اولیۀ داستان. یواش‌یواش پای پازوزو [یه نیروی شیطانی] به زندگی اون‌ها باز می‌شه و آنجلا و دوستش، کاترین رو تسخیر می‌کنه. حالا نوبت ویکتور می‌شه که باید قهرمانانه تلاش کنه تا بتونه دخترش رو نجات بده و از تسخیر دربیاره البته که… .


ترسناک ترین فیلم دنیا کدوم فیلمه؟

قطعا این سوال جواب خاصی نداره. فیلم های زیادی توی ژانر وحشت و ترس ساخته شدن که اتفاقا برخی از اون ها خیلی معروف شدن و ازشون استقبال شده. اما نمی‌شه به فیلمی لقب ترسناک ترین فیلم جهان رو داد چرا که این امر کاملا وابسته به سلیقه افراد و آستانه تحمل ترس و همچنین فوبیاهای هر فرد بستگی داره . اما ما توی این مقاله سعی کردیم لیستی از بهترین و خوش ساخت‌ترین فیلم های ترسناک جهان رو بهتون معرفی کنیم. 

در آخر …

ژانر ترس و وحشت از ژانرهای محبوب سینما هست که هر سال صدها سریال و فیلم سینمایی با داستان‌های متنوع بر مبنای اون ساخته میشه؛ اما در این بین، تعدادی از فیلم‌ها هستن که با سناریو، کارگردانی، بازی خوب بازیگران استفاده از جلوه‌های سمعی و بصری تونستن دهان به دهان بچرخن و برای سال‌ها ماندگار بشن. ما سعی کردیم توی این لیست فهرست کاملی از ترسناک ترین فیلم های جهان که واسه علاقه‌مندان به این ژانر می‌تونه خیلی جذاب باشه رو معرفی کنیم. شما چه فیلم دیگه ای رو می‌شناسین که شایستگی قرارگرفتن جزو ترسناک‌ترین و دلهره‌آورترین فیلم‌های سینمایی تاریخ رو دارن؟؟ خوش‌حال می‌شیم تا نظراتتون رو برای ما کامنت کنید.

نویسنده
 
نویسنده
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.8 / 5. تعداد: 1422

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

5 نظر

  1. به نظر من با اختلاف، ترسناکترین فیلم سینمایی حلقه و بابادوکه

    5
    0
  2. لیست خیلی کاملی بود که خیلی از اونارو هم ندیدم!
    حتما میذارم جزو برنامه آیندم
    ممنونم

    12
    3
  3. چه جوری تونستی بدون اسپویل همه رو بگی؟ کیف کردم حقیقتا 😱😱

    12
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *