ترسناک ترین عکس های واقعی جهان

23 عکس ترسناک جهان در تاریک‌خانه‌ی دنیا!

مقدمه

ترس و وحشت از جذاب‌ترین ابعاد زندگی است که هیجان پنهانی‌اش، اجازه‌ی صرف‌نظر از تجربه آن را به افراد نمی‌دهد. جذابیت این ترس‌ها گاهی آن‌قدر خواستنی‌اند که آدمی را به‌عطش می‌اندازند، تاحدی‌که به آدرنالینی که هنگام آن ترس ترشح می‌شود، میلی اعتیاد‌گونه ایجاد می‌شود. موضوع این مقاله هم که در مورد ترسناک ‌ترین عکس‌ های دنیا است، نمونه‌ی بارزی از همین مصداق است.

فهرست مطالب

 مشاهده‌ی وحشتناک‌ ترین عکس های دنیا یکی از جالب‌ترین اطلاعات موجود در اینترنت است. تصاویر و عکس‌هایی که واقعی هستند و به‌دنبال خود داستانی منحصربه‌فرد دارند. در این مقاله از اسکیپ زوم به بررسی عکس های ترسناک واقعی و داستان جالب آن‌ها می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

1.      افسانه‌ی واقعی «مرد بدون چهره»

افسانه‌ای در میان کودکان دهه 1960 پنسیلوانیا رواج داشت به‌نام «چارلی بدون چهره». این داستان تخیلی بعدتر با پرسه‌زدن مردی با پوست سبزرنگ که چهره‌اش پُکیده بود، رنگ واقعیت به‌خود گرفت. این «مرد سبز» که به شبگردی‌هایش در خیابان‌های هریسبورگ شهرت داشت، «ریموند رابینسون» بود. با این‌که این داستان، به‌ظاهر افسانه‌ می‌آید ولی واقعی است؛ واقعیتی غم‌انگیز‌تر و البته ترسناک‌.

دلیل سبز بودن پوست این مرد، یک حادثه بود که منجر به تغییر رنگش شد. ریموند هشت ساله در سال 1919 به‌صورت تصادفی با یازده هزار ولت برق برخورد کرد. در‌نتیجه‌ی چنین اتفاقی، بینی و استخوان جمجمه‌اش ترکید و دست راستش را از دست داد. او با وجود جراحات بدی که به‌ صورت و بازوهایش وارد شده بود، زنده ماند اما تا آخر عمر از تمسخر ظاهرش رنج می‌برد. مرد بدون چهره برای فرار از استهزا همشهری‌هایش روز‌ها خانه‌نشین بود و شب‌ها در شهر گشت می‌زد تا بلکه دیگر کسی به او نگوید «قورباغه»!

مرد بی چهره
 «مرد بدون چهره» در حال شبگردی

2.      فروش اعضای بدن فرزند در دوران قحطی

زوجی که در این تصویر که یکی از ترسناک ترین عکس های واقعی جهان بوده، مشاهده می‌کنید از اهالی شهر سامارا در شوروی هستند. این تصویر نشان می‌دهد که این دو نفر در ژانویه 1921 و در جریان قحطی روسیه در حال فروش بقایای بدن انسان‌ها هستند. در قحطی آن دوران روسیه، چیزی قریب به پنج میلیون نفر جان خودشان را از دست دادند. بنابراین بسیاری از مردم برای زنده‌ماندن، سراغ خوردن گوشت انسان‌های دیگر می‌رفتند. وحشت و ترس ناشی از دیدن این عکس به همین‌جا خلاصه نمی‌شود و متاسفانه باید بگوییم که این زن و شوهر در واقع پدر و مادر این اجساد درحال‌فروش هستند! شاید برای همین است که می‌گویند آدمی زمانی که جان خودش را در خطر می‌بیند، خطرناک‌ترین موجود روی زمین است!

.

تصویر هولناک در تاریخ روسیه
پدر و مادری در حال فروش اعضای بدن فرزندانشان

3.      عکاسی از مقتول چند لحظه قبل از مرگ

در 30 آگوست 2015، «جولی کالان» آخرین پیاده‌روی عمرش را با دوست‌پسر سابقش «لورن بانر» انجام داد. این دختر هجده‌ساله چند هفته قبل به‌قصد کالج، شهر محل زندگی خود را ترک کرده بود. با این‌حال بعد از مدتی دوباره تصمیم گرفت تا به دوست‌پسر سابق خودش بازگردد. این یکی از ترسناک ترین عکس های دنیا بوده که جولی را در حال تماشای منظره‌ی مقابلش در پارک ایالتی چیاها در آلاباما نشان می‌‍دهد. با این‌حال دختر بی‌نوا خبر ندارد که لورن با اسلحه‌ای که همراه خود داشته، قرار است چند دقیقه دیگر به سر او شلیک کرده و بعد از آن هم جسد را از صخره‌ای با ارتفاع چهل فوت به پایین پرت کند. این آخرین عکسی بوده که از جولی لحظاتی قبل از کشته‌شدن، گرفته شده است. آیا تا به‌حال به آخرین منظره‌ای که در این دنیا می‌بینید فکر کرده‌اید؟

آخرین تصویر قبل از کشته شدن
آخرین عکس مقتول که توسط قاتل گرفته شد!

4.      شکنجه قربانیان قبل از قتل

«دنیس رادر» رهبر نیروهای پیشاهنگی و رئیس شورای کلیسا، در ظاهر همسری وفادار و پدری دوست‌داشتنی بود. با این‌حال بدون این‌که کسی بداند، بین سال‌های 1974 تا 1991، ده نفر را در ویچیتا، کانزاس و مناطق اطراف آن به‌قتل رساند. او خود را «قاتل BTK» معرفی می‌کرد که مخفف کلمات «ارتباط، شکنجه و قتل» است. دنیس که از اختلال سادیسم جنسی رنج می‌برد، شیوه‌های شکنجه‌ی خاصی برای کشتن قربانیانش (که غالبا زن و کودک بودند) داشت. درنهایت این قاتل، سال 2004 با گزارش فرزند بزرگش که به راز او پی برده بود، دستگیر شد. دنیس اعتراف کرد که از بچگی از عذاب‌دادن افراد لذت می‌برده و زمانی که کودک بود، پنهان از چشم والدینش حیوانات را شکنجه می‌کرده.

مقامات پلیس توانستند عکس‌های قربانیان او را در خانه‌اش پیدا کنند. عکسی که مشاهده می‌کنید یکی از قربانیان او قبل از قتل است. قاتل BTK به 175 سال حبس و در آخر اعدام محکوم شد، درحال‌حاضر او دوران محکومیت خود را می‌گذراند.

تصاویر قبل از قتل
یک قربانی در حال شکنجه توسط قاتل BTK

5.      آرواره‌‌های عجیب کوسه‌ی باستانی

ماهی‌گیر روسی، «رومن فدورتسوف» طی سال‌ها غواصی و ماهی‌گیری انواع مختلفی از گونه‌های دریایی شگفت‌انگیز را صید کرده است. با این‌حال هیچ‌کدام به‌اندازه‌ی کوسه‌ای که در تصویر مشاهده می‌کنید، ترسناک نبوده‌ است. فسیل این کوسه به‌مدت هشتاد میلیون سال بدون‌تغییر باقی‌ مانده و همان‌طور که مشاهده می‌کنید دارای 300 دندان تیغی است. این دندان‌ها به کوسه کمک می‌کردند تا هرچیزی از ماهی مرکب گرفته تا کوسه‌های دیگر را بتواند ببلعد.

دندان ترسناک کوسه
دندان‌های ترسناک فسیل یک کوسه‌

6.      پیغام قاتل روی دیوار خانه‌ی مقتول

هنگامی‌که پلیس در روز 10 دسامبر 1945 وارد آپارتمان فرانسیس براون، زن 32 ساله شد؛ او را در حالی پیدا کرد که چاقویی در پشتش فرو رفته بود. نکته‌ی جالب این‌جاست که قاتل با ماتیک مقتول، روی دیوار این یادداشت تکان دهنده را نوشته بود: «به بهشت قسم؛ لطفا قبل از این‌که آدم‌های بیشتری را بکشم من را دستگیر کنید، نمی‌توانم خودم را کنترل کنم.» ویلیام هیرنز با نام مستعار «قاتل رژ لب» قبل از این‌که در سال 1946 دستگیر و محاکمه شود، سه زن دیگر را هم به‌ قتل رساند. البته هیرنز ادعا کرد که توسط پلیس مجبور به اعتراف شده که این شک را به‌وجود می‌آورد که آیا ممکن است قاتل واقعی فرد دیگری باشد؟!

متن نوشته شده توسط قاتل رژلبی

تجربه وحشتناک‌ترین تجربه‌های بی خطر! 

.

7.      منزلگاه آخر جادوگران

یکی دیگر از وحشتناک ترین عکس دنیا مربوط به سلول موقت (قرنطینه پیش از اجرای اعدام) زندان جادوگران است. بین سال‌های 1692 تا 1693 بیش از 200 نفر به رمالی و جادوگری متهم شدند که 19 نفر از آن‌ها به اعدام محکوم شدند. این جادوگران ساعات پایانی عمر خود را در سلول‌هایی مشابه چیزی که در عکس می‌بینید، می‌گذراندند.

تصویر سلول جادوگران در آخرین شب عمرشان

8.      تصویر استخوان‌ قربانیان «قاتل کلیولند»

قاتل کلیولند که به‌نام «قاتل دیوانه کینگزبری ران» هم شناخته می‌شد، حداقل 12 نفر را بین سال‌های 1935 تا 1938 به‌قتل رساند. روش به‌قتل رساندن او بسیار وحشیانه و شامل عقیم و قطعه‌قطعه (مُثله) کردن قربانیان بود. در دنیایی که هنوز اثری از تد باندی وجود نداشت، حضور چنین فردی وحشت را در سراسر کلیولند گسترش می‌داد. در این تصویر که یکی از ترسناک‌ترین عکس‌های تاریخ بوده قطعات بدن قربانیان او را مشاهده می‌کنید. نکته ترسناک‌تر این‌که هیچ‌‎گاه عامل این قتل‌ها دستگیر نشد.

عکسهای تکان دهنده تاریخی
کنکاش استخوان‌ قربانیان «قاتل کلیولند»

9.      آخرین پرتره خانوادگی لاوسون‌ها

کمتر کسی در جهان است که بتواند عکس‌های خانوادگی را در شمار تصاویر عجیب و رعب‌آور بیاورد. متاسفانه بعضی وقت‌ها انسان در طول عمر خود چیزهایی می‌بیند و می‌شنود که برایش قابل‌تصور نیست. این تصویر فقط یک پرتره‌ی خانوادگی معمولی نبوده و در لیست ترسناک ترین عکس های دنیا گنجانده شده است. این عکس تنها چند روز قبل از این‌که چارلی لاوسون که پدر خانواده محسوب می‌شود (ایستاده از سمت راست، نفر دوم) تمام افراد حاضر در تصویر را به قتل برساند، گرفته شده است. این قتل در کریسمس 1929 رخ داده و تنها آرتور 16 ساله که در بالا سمت چپ تصویر ایستاده، از این قتل‌عام وحشیانه جان سالم به‌در می‌برد.

ترسناک ترین تصاویر دنیا
آخرین عکس دسته‌جمعی خانواده لاوسون‌

10.      فوران آتشفشان کوه ساکوراجیما

کوه ساکوراجیما درحال‌حاضر به‌عنوان یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های دنیا شناخته می‌شود. این کوه برای بیش از صد سال در خاموشی به‌سر می‌برد تا این‌که در سال 1914 فوران کرد. این فاجعه آتشفشانی که در کیوشو ژاپن رخ داد، ویرانی‌های شدیدی را از خود به‌جای گذاشت. چندین روز قبل از آتشفشان، چند زمین‌لرزه‌ی شدید اتفاق افتاد و ساکنان مجبور به تخلیه‌ی خانه‌های خود شدند. با این وجود حدود شصت‌نفر جان خودشان را در اثر این حادثه از دست دادند. نکته‌ی جالب در مورد این تصویر که یکی از وحشتناک‌ترین عکس‌های دنیا بوده این است که در پی این رخداد، یک تنگه‌ی آبی به‌وجود آمد و سرزمین اصلی را تبدیل به یک شبه‌جزیره‌ی دائمی کرد.

فوران آتشفشان کوه در ژاپن
 کوه ساکوراجیما در حال آتشفشان

11.      شکنجه‌های شیطانی به‌اسم آزمایشات علمی

یکی از تکان‌دهنده ترین و ترسناک ترین عکس های تاریخ، تصویر زن اسیر چینی است. در بین سال‌های 1935 تا 1945 پزشکان امپراتوری ژاپن روی زندانیان چینی، آزمایش‌های علمی وحشتناک انجام می‌دادند. عنوان این آزمایش‌ها، واحد 731 بود که روی جنگ بیولوژی و اثرات هیپوترمی تحقیق می‌کرد. در اینجا پرسنل واحد 731 سوژه‌ی آزمایش را با یک باکتری ناشناخته مواجه می‌کنند تا صرفا بتوانند نتایج تحقیق را بعدا، به‌دست بیاورند. دانشمندان و دکترهایی‌ که در این بخش کار می‌کردند، برای آزمایش‌های علمی هیچ محدودتی نداشتند و می‌توانستند هرگونه عملی را با اسیران انجام دهند. آن‌ها برای این کار از داروی بیهوشی استفاده نمی‌کردند و متاسفانه گزارش‌های وحشتناکی بعد از سقوط امپراتوری ژاپن از این شکنجه‌ها منتشر شد. آن‌ها در یکی از پرونده‌های تحقیقاتی، زنی را تعمدا باردار کردند و چند ماه بعد برای تایید یا رد فرضیه‌های علمی خود، شکم زن را پاره کردند.

وحشتناک ترین تصاویر تاریخ
شکنجه‌ی زن اسیر چینی توسط پزشکان ژاپنی

12.      دستکش‌هایی از پوست انسان

«اد جین» که در اواسط دهه 1950 قتل‌ها و کشتارهای بی‌رحمانه‌ای را انجام می‌داد، فردی بود که منبع الهام فیلم‌ها و داستان‌های ترسناک (مثل روانی و سکوت بره‌ها) شد. بیشترین شهرت اد جین به‌خاطر اعمال وحشتناکی بود که با جنازه‌ها و اعضای بدن مردگان می‌کرد. بعد از دستگیری او در سال 1957 در منزلش اجساد مُثله‌شده و وسایل خانه‌ی دست‌ساز پیدا شد. برخی از این وسایل ظرف غذاخوری ساخته‌شده از جمجمه اجساد، سطل‌زباله‌ی روکش و تودوزی‌شده از پوست انسان، کمربند تزئین‌شده با ناخن، آباژور با پوست انسان، چهارپایه از استخوان و… بود.

او برای تامین مواد اولیه برای ساخت لوازم خانگی‌اش، زنان میانسال را می‌ربود و بعد از کشتنشان از اعضای بدن آن‌ها استفاده می‌کرد. گاهی هم پیش می‌آمد که شبانه به گورستان روستاشان برود و جسد مردگان تازه را از گور بیرون بکشد و به‌خانه ببرد. جالب این‌جاست که او بعد از دستگیری توسط دادگاه، به‌خاطر نداشتن سلامت روانی، تبرئه و به یک تیمارستان برای بستری و گذران مابقی عمر فرستاده شد. شما در این عکس، تصویر دستکشی را می‌بینید که جین از پوست دست یک جسد، آن‌را ساخته است.

دستکش با پوست دست
دستکش‌های ساخته‌شده از پوست انسان

13.      عکس مبهم از قاتل، آخرین پیام مقتول بود!

انسان در دوران جوانی میل به کشف و شهود دنیای اطرافش دارد؛ ولی این عطش به شناخت جهان پیرامون می‌تواند خطرآفرین هم باشد. در 27 فوریه 2015 دیلن پوآی هفده‌ساله اهل هاوایی، تصمیم می‌گیرد تا از پله‌های هایکو بالا برود. این مسیر که به‌نام «پلکان بهشت» هم شناخته می‌شود منظره‌ای طبیعی و نفس‌گیر است. دیلن هرگز از این مسیر بازنگشت. از همه‌بدتر، آخرین پیامی که به والدینش ارسال کرده بود شامل این تصویر تار از مردی بوده که او را دنبال می‌کرده است. حس تنهایی، سکوت، استرس، خوف و استیصال را می‌توان به‌راحتی در این عکس وحشتناک احساس کرد. خیلی‌ها معتقدند که علت برنگشتن دیلن همین فرد است که تا به‌امروز شناسایی نشده است.

ترسناک ترین عکس های دنیا
آخرین عکس دیلن پوآی

14.      عمیق‌ترین دره یخچالی جهان؛ پیش پای توست!

در این تصویر که یکی از وحشتناک ترین عکس های دنیا بوده، پاهای عکاس آرون هیوی را مشاهده می‌کنید. تصویر مقابل آن دره‌ی بزرگ یخچال روث آلاسکا بوده که عمیق‌ترین دره یخچالی جهان است. این حفره 3700 فوت (1127 متر) عمق دارد و بخش‌هایی از آن بیش از هزار سال قدمت دارد. برای این‌که بتوانید ژرفای این دره را درک کنید شاید بهتر باشد که بگوییم این دره 25 برابر ارتفاع برج آزادی تهران، عمق دارد. شما با دیدن این عکس، حس نمی‌کنید که پایتان دارد سُر می‌خورد؟!

عمیق‌ترین دره یخچالی جهان
عمیق‌ترین دره یخچالی دنیا

15.      مهندسان هلندی در آغوش مرگ

در اکتبر 2013 این توربین بادی در هلند ناگهان آتش گرفت. در همین زمان چهار مهندس تعمیر و نگهداری، بالای توربین بودند که دو نفر از آن‌ها توانستند در همان لحظات اولیه از شفت توربین فرار کنند. دو مهندس دیگر که 19 و 21 سال داشتند به‌دلیل آتش‌سوزی در آن بالا محبوس شدند. متاسفانه بالگرد دیرتر از آن زمانی که باید، به محل ‌رسید و کار از کار گذشته بود. این تصویر‌ آخرین لحظات عمر این دو مرد را نشان می‌دهد که قبل از سوختن همدیگر را در آغوش گرفته‌ بودند.

مرگ مهندسان هلندی در بالای توربین
تصویر مهندسان هلندی پیش از مرگ

16.      زندگی با جسد مومیایی مردگان

مردم برخی نقاط اندونزی مرگ را اتفاقی در اثنا‌ی زندگی می‌دانند و معتقدند که روح افراد پس از مرگ هم در کنار زندگان به حیات خود ادامه می‌دهد. آن‌ها جسد مردگان خود را مومیایی کرده و لباس‌ تنش می‌کنند و کنار خود، در همان خانه، نگه‌می‌دارند. در بعضی قبایل، بعد از مدتی اجساد به‌خاک سپرده می‌شوند و در جشنی که ویژه‌ی مردگان است، از گور خارج و بعد از تمیز و مرتب‌شدن، به‌جشن بُرده می‌شوند. این نوع زندگی با جنازه‌ی مومیایی‌شده چیزی است که برای خیلی از مردم فرهنگ‌های دیگر قابل‌هضم نیست. مردی که در تصویر مشاهده می‌کنید، یکی از همین اجساد مومیایی است. شما اگر بودید، می‌توانستید شب کنار جنازه‌ی مومیایی‌شده‌ی پدربزرگتان راحت بخوابید؟!

مومیایی کردن اجساد در اندونزی
جنازه مومیایی‌شده‌ی مردگان در اندونزی

17.      جسد مومیایی مرد تنهای دریا

به‌تصویر کشیدن مرگ در انزوا و تنهایی همیشه تلخ و البته ترسناک است. این عکس، بار سنگینی از این تلخی و وحشت را به‌دوش می‌کشد. در 25 فوریه 2016 ماهی‌گیران فیلیپینی چشمشان به یک لنج ظاهرا متروکه می‌افتاد که در میان آب‌های اقیانوس آرام شناور بود. حس کنجکاوی باعث شد درون لنج بروند و بعد از گشتن آن، یک جسد که به‌صورت طبیعی مومیایی شده بود را در اتاقک قماره‌ی آن پیدا کنند.

اسنادی که در داخل قایق وجود دارد به مقامات پلیس محلی کمک کرد تا هویت مرد را مشخص کنند. این مرد مانفرد فریتز بایورات، کهنه‎‌ملوان آلمانی بوده که ظاهرا هنگام تلاش برای برقراری ارتباط و درخواست کمک، جان خود را از دست داده است. فرضیه‌ها حاکی از آن است که او عارضه‌ی قلبی داشته و مرگش به‌خاطر ایست قلبی بوده است. این فرضیه به‌جهت حدس پزشکان، به این‌خاطر به‌وجود آمد که هنگام پیدا شدن جسد، چشمان این دریانورد باز و خیره‌ مانده بود. تا‌به‌امروز دقیقا مشخص نشده که او چگونه و چرا مرده یا چقدر طول کشیده که جسدش مومیایی شود!

هولناک ترین تصاویر تاریخ
جنازه‌ی مومیایی مانفرد فریتز بایورات

18. 25 سال اسارت در اتاق زیرشیروانی

یکی از ترسناک ترین عکس های دنیا در سال 1901 گرفته شد. در این سال یکی از همسایگان خانه‌ی مادری بلانش مونیه، به‌صورت ناشناس با پلیس فرانسه تماس گرفت و خبر داد که در خانه‌ی اشرافی آن‌ها در پوآتیه کسی زندانی‌ست. پلیس محلی زمان وارسی خانه‌، یک جنازه‌ی زنده (که از آن فقط استخوان‌هایش مانده بود زیر  روکشی از پوست) در اتاق زیر شیروانی پیدا می‌کند.

بعد از انجام تحقیقات مشخص شد که این فرد دختر خانواده‌ی مونیه است که به‌دلیل مخالفت مادرش با ازدواج او با یک وکیل، 25 سال در آن اتاقک محقر زندانی شده بود. بلانش جوان که قصد داشته هر جوری شده با معشوقه‌ی خودش ازدواج کند، تصمیم به فرار از خانه می‌گیرد. مادر خانواده که از قصد دخترش آگاه می‌شود، دست و پای او را می‌بندد و در اتاقک زیرشیروانی محبوسش می‌کند. اطرافیان، بستگان و همسایگان همگی غیبت یک‌باره‌ی دختر جوان را به‌حساب فرار او از دست خانواده‌‎اش می‌گذارند و ربع‌قرن طول می‌کشد تا حقیقت ماجرا را بفهمند. خانم مونیه که به‌جرم حبس دخترش، به زندان محکوم شد، چند سال بعد در سلول انفرادیش می‌میرد. بلانش بیچاره هم که بعد از آزادی دیگر نتوانست رَدی از دوست‌پسر سابقش پیدا کند، بعد از مدت‌کوتاهی در یک آسایشگاه، خودخواسته به‌ زندگیش پایان می‌دهد.

ترسناک ترین عکسهای دنیا
عکس «بلانش مونیه» قبل و بعد از اسارت

19.    ماهی خارق‌العاده‌ی اقیانوس اطلس

شاید ابتدا تصور کنید که این ماهی یک موجود افسانه‌ای بوده اما جالب‌ است بدانید که این ماهی واقعا در اعماق اقیانوس اطلس و خلیج مکزیک زندگی می‌کند. ماهی که در این عکس مشخص است، به‌دلیل این‌که زیستگاهش، عمق 16400 فوتی دریاست، خطری برای انسان‌ها ندارد! ظاهر عجیب و ترسناک و البته توانایی او برای بلعیدن طعمه در دهانش، جزو ویژگی‌های وحشتناک او به‌شمار می‌رود.

تصویر ترسناکی از ماهی اقیانوس اطلس
عکس ترسناک‌ترین ماهی اقیانوس اطلس

20.    خاکستر به‌جا مانده از یک انسان در هیروشیما

«پل تیبت» اگر می‌دانست که با صدور فرمان انداختن بمب اتمی «پسر کوچک» دقیقا چه بلایی سر 220 هزار نفر قربانی هیروشیمایی می‌آید، شاید آن لحظه سکوت می‌کرد! یکی از وحشتناک ترین عکس های دنیا متعلق به خاکستر به‌جا مانده از مرد جوانی است که در 6 اوت 1945 در اثر انفجار بمب اتمی هیروشیما، به‌معنی واقعی «نابود» شد. ژاپنی‌ها به لطف جبر روزگار با بمب‌های مختلفی آشنا شدند. بمب اتمی چهار تُنی که بر سر ژاپنی‌ها افتاد، 60 کیلو اورانیوم غنی‌شده داشت. این انفجار با دمای 10 هزار درجه فارنهایت رخ داد که سطوح در معرض خود را سفید کرده و قربانیان را به‌طور کامل از بین برد. در این اتفاق که به‌گواه شاهدان، به‌خاطر حجم آتش ناشی از انفجار، برای لحظاتی دو خورشید در آسمان تشکیل شد، دو‌سوم ساختمان‌های شهر ویران شدند. به امید روزی که پس‌دادن تاوان اختلاف سیاستمداران، گردن مردم عادی نیفتد!

ترسناک ترین عکس های تاریخ
خاکستر یک انسان در کشتار هیروشیما

21.    کوهنوردانی که فرازمینی‌ها آ‌ن‌ها را کشتند!

در ژانویه 1959 گروهی از کوهنوردان جوان به‌سمت کوهستان اورال شمالی در شوروی رفتند؛ رفتنی که برگشت خوشی نداشت! سن افراد این گروهِ ده نفره (هشت مرد و دو زن) بین بیست تا سی سال بود. بعد از مدتی یکی از مردان گروه به‌دلیل ناتوانی در ادامه‌ی مسیر، از گروه جدا شده و مسیر رفته را برمی‌گردد و گروه با نُه کوهنورد، به صعودشان ادامه می‌دهند. این که دقیقا به افراد این گروه چه‌گذشته؟ سوالی‌ست که تا به‌امروز بی‌جواب مانده است. چیزی که مشخص است گروه در منطقه‌ای که محلی‌ها به آن «کوه مرگ» می‌گفتند، اردو می‌زنند و بعد همگی طی اتفاقی نامشخص از کمپ فرار می‌کنند.

گروه حقیقت‌یابی که برای کاوش به‌منطقه اعزام شده بود، گفتند که در چادرها از داخل باز شده بودند و اطراف اردوگاه هم ردپایی به‌جز از کوهنوردان پیدا نشده. حال این‌که چه‌‌چیزی باعث شده آن‌ها پابرهنه بیرون بدوند و بدون این‌که آثاری از حمله یا… روی بدنشان بماند دچار صدمات داخلی شوند، هیچ‌کس نمی‌داند. حدود دو ماه طول کشید تا گروه کمکی بتواند جنازه‌ی همه‌ی افراد را در منطقه پیدا کند. چیزی‌که در نگاه اول باعث تعجب نیروهای کمکی شد این بود که چرا پوست همه‌ی آن‌ها نارنجی شده و موهایشان به خاکستری تغییررنگ داده؟ برخی از آن‌ها بدون چشم، برخی بدون زبان و تعدادی با یک وسیله‌ی تندرو زیر گرفته شده بودند.

درنتیجه قوی‌ترین فرضیه برای علت مرگ آن‌ها، حمله فرازمینی‌ها و نیروهای ناشناخته غیرقابل‌توضیح، شد. بعدتر برای ادای احترام به «قربانیان دیتلوف» اسم آن منطقه از «کوه مرگ» به‌اسم رهبر گروه «ایگور دیتلف» تغییرنام داد. این آخرین عکسی بوده که از کوهنوردان قبل از وقوع آن اتفاق نامشخص، گرفته شده است. برخی عکاسان از این تصویر باعنوان «پیش به‌سوی مرگ» یاد می‌کنند!

آخرین تصویر ثبت شده از کوهنوردان پیش از مرگ
مرگ مشکوک کوهنوردان

22.    جسد ملوان یخی

یکی از ترسناک‌ترین عکس‌های تاریخ متعلق به «جان تورینگتون»، ملوان جوانی بوده که در کنار بیش از صد نفر دیگر در جریان یک اکتشاف، جان خود را از دست داد. این اکتشاف در سال 1845 قرار بود یک سفر تاریخی برای یافتن گذرگاهی به شمال‌غربی آسیا از طریق قطب شمال باشد. در عوض یکی از دلخراش‌ترین بلایای دریایی قرن نوزدهم شد، زیرا حدود 130 ملوان در یخ‌های قطب گرفتار شده و مردند. جسد تورینگتون در سال 1986 توسط محققان در حالی کشف شد که در زیر یخ‌های جزیره بیچی در شمال کانادا دفن شده بود. او به امید یافتن راه نجاتی برای گروهش، تنهایی به دل آب‌های منجمد زد که متاسفانه نتیجه نداشت و همگی مردند.

جسد یخ‌زده‌ی جان تورینگتون

23. سوت قطار مرگ در ایستگاه نیشابور

 بیشتر از دو دهه از بزرگ‌ترین سانحه‌ی ریلی ایران می‌گذرد، اتفاقی که 352 کشته و 469 زخمی از خودش به‌یادگار گذاشت و به نوعی این خبر، در میان اخبار زلزله بم گم شد. 29 بهمن 1382 بود که صدای انفجار یک قطار باری که در چند کیلومتری نیشابور از ریل خارج شده بود، تا نزدیکی‌های مشهد شنیده شد. قدرت این انفجار که با منفجر شدن 180 تُن TNT برابری می‌کرد، باعث شد تا اعضای بدن قربانیان تا مسافتی حدود بیست کیلومتر آن‌طرف‌تر هم پرتاب شود! دستگاه‌های زلزله‌نگار در آن لحظه (از شدت لرزش) زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی 3.6 ریشتر را ثبت کردند. این قطار در ایستگاه ابومسلم بدون لوکومتیوران، شروع به حرکت می‌کند و در طول مسیر دو ایستگاه کاشمر و خیام را بدون حادثه‌، رد می‌کند. در طول این مسیر خوشبختانه دو قطار مسافربری که در مسیر روبه‌رو در حرکت بودند، با تلاش پرسنل وقت راه‌آهن به ریل دیگری هدایت شدند.

 

 

 

در چند کیلومتری ایستگاه نیشابور، قطار باری از ریل خارج می‌شود و چند واگن آن آتش می‌گیرد که با اعزام اکیپ آتشنشانی، در همان ساعت اولیه، مهار می‌شود. درست در همان زمان که خیال همه از بابت عدم‌وقوع انفجار و حادثه راحت می‌شود، به‌خاطر ترکیب شیمیایی محموله با خاموش‌کننده‌ها انفجار رخ می‌دهد. این رخداد به‌جهت نزدیکیش با چند روستا، تلفات انسانی زیادی را به‌جا گذاشت. طبق اعلام جراید رسمی و براساس بارنامه، محتویات 25 واگن این قطار به‌ترتیب واگن اول تا آخر به این شرح بوده است. 4 واگن اول خالی، 5 واگن بنزین، 10 واگن پنبه، 1 واگن بنزین، 9 واگن گوگرد، 7 واگن نیترات آمونیوم، 2 واگن خالی، 8 واگن گوگرد و 5 واگن انتهایی هم خالی و بدون‌محموله بوده است.

شاید برایتان جالب باشد که تا به‌امروز در منطقه‌ی انفجاری، یک گودالی به ابعاد 100×100 و با عمق 20 متر که حاصل آن انفجار مهیب بوده، هنوز وجود دارد. متاسفانه هیچ‌گاه مشخص نشد که در واگن‌های آن قطار مرگ، دقیقا چه موادی بوده که چنین انفجار بزرگی را به‌وجود آورد!

ساعاتی پس از حادثه انفجار قطار باربری در نیشابور

جمع‌بندی

«ترس» مظروفی‌ست که می‌تواند در هر ظرفی ریخته ‌شود. در این مقاله ترس و وحشت را در قالب و ظرف «عکس» بررسی کردیم و آلبوم ترسناک‌ترین عکس‌های جهان را با‌ هم  ورق زدیم. اگر تا به ‌این‌جای مقاله همراه ما بودید، پس به‌جرات می‌توان گفت به موضوعات ترسناک و هیجانی علاقمندید. به‌شما پیشنهاد می‌کنیم تا برای تجربه‌ی واقعی و البته بی‌خطر ترس و هیجان، بازی اتاق فرار را برای یک‌بار هم شده، امتحان کنید. شما می‌توانید برای این منظور، از طریق سایت اسکیپ زوم (EscapeZoom) که مرجع معرفی و رزرو انواع اتاق فرار در ایران است، اقدام نمایید. تجربه‌ی ترس بی‌خطر، خوش بگذرد!

نویسنده
 
زندگی فقط یک بار بوده و انسان را راهی برای خلاصی از این حقیقت نیست. تنها کلمات هستند که می‌توانند به ما تجربه زندگی‌های مختلفی را هدیه بدهند. من هم تصمیم گرفتم تا با استفاده از همین کلمات، در کسب تجربه‌های مختلف به دیگران کمک کنم.
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.7 / 5. تعداد: 1546

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

4 نظر

  1. توی همین ایران خودمون مثل خانواده لاوسون کم نداریم . طرف به هر خاطری خیلی راحت میاد بچه خودشو میکشه البته تو کشور ما قتلهای ناموسی زیاده مثل اتفاقی که تو فیلم خانه پدری افتاد . اگه بنا باشه اونها اینجا گفته بشه که هزاران عکس ترسناک واقعی میشه نشون داد.

    15
    9
  2. به نظر من ترسناکترین عکس، عکس شماره 2 بود که پدر و مادره بچه هاشون رو کشته بودن و گوشت تن بچه ها رو داشتن میفروختن

    26
    0
  3. چقدر دلم برای کوهنوردا سوخت، از این اتفاقها توی کوههای خود ایران هم کم نمی‌افته. کلا کوهنوردی ورزش خطرناکیه که البته اگه عشقش باشه به همه خطر و ترسش می‌ارزه.

    15
    7
  4. فقط اون دستکشی که با پوست یه آدم ساخته بودن، خیلی خیلی عکس ترسناکی بود به نظر من

    18
    11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *