ترسناک ترین خوابگاه های جهان

در این خوابگاه‌ها با چشم باز بخوابید!

مقدمه

همیشه دایره‌ی مکان‌های ترسناک به گورستان‌ها و کشتارگاه‌ها محدود نمی‌شود و برخی اتفاقات رعب‌آور می‌توانند از فضاهای مختلف، خوفناک‌ترین مکان‌ها را بسازند! یکی از این مکان‌ها که دست‌مایه‌ی موضوع داستان، فیلم و نمایش‌های ترسناک زیادی هم بوده‌، خوابگاه‌ها هستند. برخی از این تعداد خوابگاه ترسناک روی قبرستان‌های باستانی ساخته شده‌اند، بعضی‌های دیگر شاهد خودکشی‌های غم‌انگیز و مرگ‌های غیرقابل‌توضیح با رنگ‌وبوی متافیزیکی بوده‌اند و… . پس احتمالا جای تعجب ندارد که بسیاری از خوابگاه‌های دانشگاهی، آبستن ترسناک‌ترین اتفاقات بشری باشند.

می‌توان گفت با در نظر گرفتن همه‌چیز از اشیا و افراد تسخیرشده تا پولترژیست‌های شیطنت‌آمیز و… افسانه‌های ارواح خوابگاه‌ها به‌همان اندازه که دلهره‌آور هستند، تنوع هم دارند. درحالی‌که به نظر می‌رسد برخی خوابگاه‌ها و دانشگاه‌ها از تاریخچه‌ تسخیرشده‌ی خود چشم‌پوشی می‌کنند، برخی دیگر به‌طور فعال، شهرتی را که برای همه‌چیزهای ماوراءالطبیعه دارند، می‌پذیرند. در همین حال، دانشجویان از تعریف چنین داستان‌هایی لذت برده و از سال‌های گذشته تاکنون دهان‌به‌دهان چرخیده و امروز نیز در این مقاله برای شما بازگو می‌شوند. حال سوال این است که در این لیست بلندبالا کدام‌یک می‌توانند ادعا کنند که ترسناک ترین خوابگاه در جهان هستند؟ جوابِ سوال‌مذکور با شما! برای این‌که شما نیز با این خوابگاه‌های ترسناک و دلهره‌آور آشنا شوید، فهرستی را که در ادامه برایتان آورده‌ایم، مطالعه کنید.

از آن‌جایی‌که معمولا خوابگاه دانشگاه‌های خارجی در خود محیط دانشگاه قرار دارند، بنابراین در این مقاله تفاوتی میان خوابگاه و دانشگاه نام‌برده، قائل نمی‌شویم.

ترسناک ترین اتاق فرارهای ایران با یک کلیک: 

.

خوابگاه‌هایی که هیچ‌کس نمی‌تواند در آن‌ آسوده بخوابد!

     1. خوابگاه دانشگاه اوهایو

 گفته می‌شود که پردیس اصلی دانشگاه اوهایو در آتن، ترسناک ‌ترین خوابگاه جهان است. این مورد می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد به‌ویژه اتفاقی که در اتاق بدنام 428 ویلسون هال افتاد. جایی‎که در سال‌های ابتدایی دهه‌ی 1970، یک دختر ساکن در آن، رفتارهای عجیبی از خود نشان داد. آن دانشجو با زبانی عجیب شروع به صدازدن یک فرد مجهول کرد و باعث نگرانی دوستانش شد. قبل از این‌که آن‌ها بتوانند او را آرام کنند، دختر از پنجره به‌شدت سقوط کرده بود و جان خود را از دست داد. در آن زمان، گزارش ‌شد که او در حال تمرین «فرافکنی اختری یا همان برون‌فکنی اثیری» (OBE: out of body experience) (به‌معنای خروج موقت روح از بدن) بوده. شاید برای شما هم جالب باشد که او قبل از پریدن، روی دیوار اتاقش حروف عجیبی با خون (که بعدا مشخص شد خون خودش بوده) نوشته بود. گفتنی‌ست که درِ این اتاق، به‌خاطر گزارش‌هایی مبنی بر وقوع پدیده‌های ترسناک مانند صداهای غیرقابل توضیح، اشیاء پرنده و… که به حضور روح دختر در آن مکان نسبت داده می‌شود، تا به‌امروز بسته‌ مانده.

در جای دیگر دانشگاه، ساختمانی نود ساله به‌نام «ریجز» قرار دارد که به «ساختمان تسخیر شده» معروف است. این بنا قبلا بیمارستانی بوده که دانشجوهای پزشکی دروس و دوره‌های عملی خود را در آن‌جا می‌گذراندند. در این ساختمان افراد زیادی به‌خاطر قصور و کم‌تجربگی دکتر و پرستارهای جوان جان خودشان را از دست داده‌اند. این اتفاقات ممکن است بر تصمیم دانشگاه برای تخریب آن در سال 2013 (علی‌رغم اعتراض محافظان محلی) تأثیر گذاشته باشد. در نهایت همه‌ی این‌ها باعث شده که اسم این خوابگاه در صدر لیست مخوف‌ترین خوابگاه‌های جهان بیاید.

خوابگاه ترسناک دانشگاه اوهایو

شما توی یه خوابگاه دخترانه‌ی سوت‌وکور توی شرق تهران هستید. روی همه‌ی وسایل خاک نشسته. انگار خیلی‌وقتِ کسی اینجا زندگی نمی‌کنه. از این‌که الان اینجایید پشیمونید، ولی پشیمونی دیگه فایده‌ای نداره! شما باید ته ماجرا رو دربیارید، چون‌که به آسیه قول دادید که خواهرش رو پیدا کنید.

آسیه مدتیه که از خواهرش سایه بی‌خبره و به‌شدت هم نگران! نه نامه‌ای، نه زنگی، نه خبری و نه هیچ‌ نشون دیگه‌ای. بی‌خبری به‌معنی واقعی کلمه!

تنها ردی که می‌تونه آسیه رو به خواهرش برسونه یه شماره تماس هست که به اون خوابگاه ترسناک مربوطه. شما پی همون رد تا این‌جا اومدید.

     2. خوابگاه قدیمی دانشکده گیاه‌شناسی پنسیلوانیا

ساختمان خوابگاه قدیمی گیاه‌شناسی در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا ممکن است جذاب به‌نظر برسد، اما افسانه‌ای شوم و رعب‌آور به آن پیوسته است. گفته می‌شود این خوابگاه (که قدمت آن به سال‌های آغازین سده‌ی 1900 بازمی‌گردد) روح فرانسیس آترتون، بیوه‌ی رئیس سابق دانشکده‌ی جورج دبلیو آترتون را در خود جای‌ داده است. پس از مرگ او در سال 1906، جسد آقای آترتون درست در کنار سالن نمایش شواب، که دقیقا روبه‌روی خوابگاه گیاه‌شناسی قدیمی قرار دارد، به خاک سپرده شد. این اتفاق به بیوه‌ی عزادار اجازه داد تا از اقامتگاه آجر قرمز روبه‌رویی، مراقب قبر شوهر مرحومش باشد. افسانه‌ها حاکی از آن است که روح او هنوز از پنجره‌ی طبقه‌ی بالای این ساختمان، این کار را انجام می‌دهد. حال سوال اینجاست که روح این بانو چرا و به‌ چه علتی نگران گور و جسم پوسیده‌ی شوهر خود است؟ ناگفته نماند که مشاهدات ارواح متعددی در خود سالن نیز ثبت ‌شده است.

 ریچی موزر، رئیس انجمن تحقیقات ماوراءالطبیعه مستقر در محوطه‌ی دانشگاه پنسیلوانیا، گفته که به نظر می‌رسد در ساختمان خوابگاه، روح یک سرایدار خانم وجود دارد. او فکر می‌کند که این روح همیشه‌حاضر، نمی‌تواند کسی باشد جز فرانسیس داستان ما! در بین دانشجویان این دانشکده این جمله زبانزد است که «احتمال خواب خوب و بدون کابوس در این خوابگاه محال است!»

خوابگاه قدیمی دانشکده گیاه‌شناسی پنسیلوانیا

    3.خوابگاه ترسناک دانشگاه ‌هالینز

براساس کتاب راهنمای دانشگاه ‌هالینز (از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دخترانه‌ی ویرجینیا) در سال 2012، تعدادی افسانه‌ در مورد خوابگاه پردیس روانوک وجود دارد که اکثر آن‌ها مربوط به ارواح هستند. درواقع، این نشریه بیان می‌کند که تقریبا هر ساختمانی که قدمت آن بیش از یک قرن بوده، روح یک دانش‌آموز گذشته را در خود جای‌ داده است. زیرا درحالی‌که موسسه ویرجینیا هویت کامل دانشگاهی خود را در سال 1998 به‌دست آورد، ریشه‌های آن به‌عنوان یک کالج، به سال 1842 بازمی‌گردد. پردیس امروزی دارای ساختمان‌های تاریخی بسیار (مانند Presser Hall که در سال 1925 تکمیل شد) و دپارتمان موسیقی است.

داستان ازاین‌قرار است که در این خوابگاه قدیمی، یک دانش‌آموز دختر با معلم پیانو خود رابطه برقرار کرده و بعدتر در حین تمرین، او را به قتل می‌رساند. این ماجرا شروع رخ‌دادن اتفاقات ترسناک در این خوابگاه بوده تا حدی که برخی به‌جای خوابگاه، اسم «خوفگاه» را به آن داده‌اند! طبق گفته‌های دانشجویان و پرسنل اداری، روح او به‌عنوان یک پیکره‌ی تاریک، در پشت یک پنجره (که قابل‌مشاهده است) ساختمان را تسخیر کرده است.

از اتفاقات ترسناک دیگر این مجموعه این است که در اتاق نشیمن سبزرنگِ ساختمان مرکزی دانشگاه، یک دانشجو به خود شلیک کرد. بعد از این اتفاق، حوادث عجیب و رعب‌انگیزی در این اتاق پیش آمد. نهایتا غالب افراد به این نتیجه رسیدند که روح او همچنان در آن‌ مکان حضور دارد و به این زودی‌ها تصمیم به ترک محل جدایی جسم از روحش را ندارد.

ترسناک ترین خوابگاه دانشگاه ‌هالینز

   4.خوابگاه دانشگاه ایالتی تنسی شرقی

یکی دیگر از ترسناک‌ترین خوابگاه‌های جهان، خوابگاه دانشگاه تنسی شرقی است. از ویژگی‌هایی که می‌توان به‌خاطر آن، سیدنی گیلبریث، رئیس سابق دانشگاه و خوابگاه ایالتی تنسی شرقی (ETSU) را ستود، تعهد او به وظیفه است. گیلبریث در سال 1961 درگذشت، اما ظاهرا روح او هنوز در سالن گیلبریث، در خوابگاه جانسون‌سیتی این دانشگاه زندگی می‌کند. دلیل این حضور نه برای ترساندن دانش‌پژوهان، بلکه برای خاموش کردن چراغ‌های روشن اضافی و بستن پنجره‌های باز است!

داستان حضور ارواح در این خوابگاه به این‌جا ختم نمی‌شود! یکی دیگر از روح‌های کمتر عملی در خوابگاه دانشگاه تنسی شرقی «لوسیل کلمنت هال» است. ساکنان می‌دانند شبحی که اسمش را «پسر مرمری» گذاشته‌اند، با شنیدن صدای غلتیدن تیله‌ها در سالن بالا، آمده تا به آن‌ها سلام کند. وقتی دانشجوها به طبقه‌ی بالا می‌روند، هیچ‌کسی در آن‌جا دیده نمی‌شود. هر چه‌قدر مسئولین اداری ساختمان می‌گویند که این روح خبیث نیست، ولی کسی این حرف را نمی‌پذیرد. شاید علتش این باشد که شب‌هنگام در خوابگاهی که سکوت مطلق آن را فراگرفته، شنیدن چنین صداهایی می‌تواند باعث ایجاد رعب و وحشت در ساکنان آن شود؛ تا حدی که نتوانند تا صبح چشم‌روی‌هم بگذارند.

خوابگاه دانشگاه ایالتی تنسی شرقی

     5.خوابگاه دانشگاه کلرادوی شمالی

براساس اعلام وب‌سایت دانشگاه شمالی کلرادو، تقریبا برای هر ساختمان، یک داستان ارواح‌محور در محوطه‌ی دانشگاه گریلی (نام دیگر این دانشگاه) وجود دارد. مسلما شناخته‌شده‌ترین روح دانشگاه، روح «ادیت» است، یک مشاورِ ساکنِ سابقِ افسرده که گفته می‌شود خود را در اتاق زیرشیروانی خوابگاه ویبکینگ هال، حلق‌آویز کرد. ظاهرا، ادیت در مدتی که در سرزمین زنده‌ها بود، تمایل خاصی به تیله‌ داشت و دانش‌جویان گزارش می‌دهند که هنوز می‌توان صدای تیله‌بازی او را در انبار ساختمان شنید.

افسانه دیگر مربوط به اتاقک «فلورانس» است. او که یکی از اولین پزشکان زن حرفه‌ای بود، نامش به‌عنوان محققی برجسته، برده می‌شود. علاوه بر این، علی‌رغم این‌که او در هیچ مقطعی واقعا استاد دانشگاه نبود، اتاقک هال به نام این دانشمند پیشگام نام‌گذاری و تصویری از او نیز در این مرکز آویخته شد. با این ‌وجود، یک روز پس ‌از آن‌که نقاشی ناپدید شد، در این مجموعه اتفاقات غیرقابل‌توضیح و ترسناکی پیش آمد. شاهدان می‌گویند که درها به‌خودی‌خود باز شده‌اند و صدای تق‌تق و صدای جیرجیر وهم‌آوری نیز در ساختمان متروکه بشنیده می‌شد. هیچ‌کسی نمی‌داند که واقعا چرا روح فلورانس از این ارج نهادن به مقامش ناراضی است؟!

خوابگاه خوفناک دانشگاه کلرادوی شمالی

    6.خوابگاه ترسناک کالج کنیون

کالج کنیون که در سال 1824 تاسیس شد، قدیمی‌ترین مدرسه آموزش عالی خصوصی اوهایو است. بنابراین، شاید تعجب‌آور نباشد که زمین‌های مستقر در Gambier آن آبستن داستان‌های ارواح فراوانی باشند. این داستان‌ مربوط به ورودی خوابگاه (واقع در محوطه‌ی جنوبی کالج) می‌شود که به «دروازه‌های جهنم» نیز شهرت دارد. افسانه‌ها حاکی از آن است که بدبختانی که نیمه‌شب از دروازه‌ها می‌گذرند، درحالی‌که ناقوس‌های کلیسای روح‌القدس (واقع در مجاورت خوابگاه) شروع به تکان‌خوردن، می‌کنند، خطر فرستاده شدن مستقیم به جهنم را دارند! این اعتقاد در غیب شدن ناگهانی و تعجب‌برانگیز چند دانشجو (در سال‌های ابتدایی تاسیس کالج) در آن مکان ریشه دارد.

 دیگر داستان‌های ارواح این مجموعه از رویدادهای واقعی‌تری بیرون آمده‌اند. ازجمله‌ی این داستان‌ها می‌توان به آتش‌سوزی سال 1949 اشاره کرد که در پی آن، ساختمان خوابگاه اولد کنیون در این مجموعه ویران شد. این اتفاق شوم منجر به مرگ غم‌انگیز نُه دانشجو و شروع برخی اتفاقات بدون توجیه عقلانی و منطقی گردید. در همین حال، استودیوی رقص شفر، ظاهرا توسط چیزی که ملقب به «شبح گلخانه‌ای» بوده، تسخیر شده است. آن‌طورکه گفته می‌شود، شبح گلخانه‌ای روح دانشجویی است که در یک حادثه‌ی غواصی جان خود را از دست‌ داده است. گفتنی است که این سالن رقص، سقف شیشه‌ای استخری که شبح گلخانه ای در آن غرق شده را در خود جای ‌داده است.

خوابگاه رعب آور کالج کنیون

ترسناک‌ترین خوابگاه دخترانه ایران در فیلم «خوابگاه دختران»

هنگامی‌که حرف از خوابگاه ترسناک و مخوف می‌شود، محال ممکن است که یاد فیلم ایرانی «خوابگاه دختران» در ذهن افراد نقش نبندد. با این‌که دو دهه از ساخت این فیلم می‌گذرد ولی هنوز هم، دیدن آن عرق سرد به پیشانی افراد می‌نشاند. داستان خوابگاه دختران به این صورت است که دو دانشجو به‌نام‌های رویا و شیرین به‌ناچار در یک خوابگاه قدیمی و متروکه ساکن می‌شوند. سکونت در این خوابگاه همانا و شروع ماجراهای وحشتناک همانا! این فیلم از آن محصولاتی است که چندبار دیدنش، چیزی از لذت ترس آن کم نمی‌کند.

فیلم ترسناک خوابگاه دختران

جمع‌بندی

اتفاقات ترسناک می‌تواند در مکان‌های مختلفی بی‌افتد ولی یکی از وحشتناک‌ترین آن‌ها خوابگاه‌ها هستند. در محیط خوابگاه،‌ اتفاقات گوناگونی مثل خودکشی، قتل و… می‌تواند نقطه‌ی شروع رخدادهای ماورالطبیعه باشد. برای عموم مردم حتی شنیدن و یا مطالعه در مورد این وقایع، ترسناک است چه برسد به این‌که بخواهند خودشان از نزدیک با آن‌ها روبه‌رو شوند و یا تجربه‌شان کنند. از طرف دیگر همه‌ی ما به‌نوعی، ‌دنبال هیجان برای فرار از روزمرگی زندگی هستیم. برای این منظور، چیزی که این روزها بین افراد (به‌ویژه جوانان) باب شده، تجربه اتاق فرار است. اتفاقا به‌خاطر هیجان بالای لمس وقایع ترسناک در لوکیشن خوابگاه، اتاق فرار خوابگاه هم در لیست بلندبالای اسکیپ روم‌های تهران گنجانده شده است. شاید برایتان جالب باشد که این اتاق فرار به‌خاطر هیجان و جذابیت زیادی که برای بازیکن‌ها دارد، در صدر لیست «پرفروش‌ترین بازی‌های اتاق فرار» جای خوش کرده است.

امروزه اتاق فرارها در ژانر، سبک و سناریو‌های مختلف طراحی شده و این قابلیت را دارد که افراد با هر سلیقه‌ای را پاسخگو باشد. شما می‌توانید برای آشنایی با انواع بازی‌های اتاق فرار به سایت اسکیپ زوم (EscapeZoom) که مرجع معرفی و رزرو اتاق فرار در ایران است مراجعه کنید.

نویسنده
 
هانیه بابایی هستم و شیفته‌ی فرهنگ و ادبیات شرق، به‌ همین خاطرم توی دانشگاه زبان کره‌ای خوندم. همین شیفتگی باعث شد تا من دست‌به‌قلم بشم و نوشتن بشه حرفه‌ی اول زندگیم.
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.7 / 5. تعداد: 186

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

7 نظر

  1. من یه بار توی خوابگاه دانشجویی تنها بودم . همه رفته بودن تعطیلات بین دو ترم . یه سری صداهای ترسناک می شنیدم هم شب هم روز

    5
    0
  2. بازی اتاق فرار خوابگاه واقعا به معنی واقعی کلمه ترسناک بود ، ما یه تیم 7 نفره بودیم که سه تا از بچه ها از ترسشون انصراف دادن البته حال اون 4 نفر هم همچین تعریفی نداشت آب قند لازم بودن مخصوصا که اسکیپ روم طبقاتی هم بود که دیگه هیچی. بهتون حتما توصیه میکنم برید. تا زنده اید نمیتونید فراموشش کنید

    5
    0
  3. من اون زمان که تهران دانشجو بودن خوابگاهمون توی خیابون تخت جمشید بود، یه سال عید تو خوابگاه موندم و نیومدم شهرستان. واقعا سکوت خوابگاه تو شب ته دل آدم رو خالی میکنه

    5
    0
  4. واااااای فیلم خوابگاه دختران اون سالی که اومد چقدر طرفدار داشت. اون موقع من آخر دبستان بودم چقدر التماس کردم تا تونستم برم فیلم رو ببینم.

    6
    1
  5. یه جوری می گی انگار الان توی ایالت تنسی هستی.
    البته من که کلا از بیخ این جور داستانا رو باور نمی کنم
    جور در نمیاد با عقل

    2
    5
  6. خوابگاه ترسناک فقط «خوابگاه ایالتی تنسی شرقی». فکر کن جرات نمیکنی چراغ روشن کنی، پنجره باز کنی میاد میبنده. بیشتر از اونی که رئیس نمونه‌ای باشه یه پدر به معنی واقعی کلمه است!

    7
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *