ترسناک ترین و خطرناک ترین تفریحات جهان که مو را بر بدن شما سیخ می کند!

ترسناک‌ترین و هیجان انگیزترین تفریحات جهان که نباید تجربه کنید!

مقدمه

تجربه تفریحات دلهره‌آور و هیجان‌انگیز همیشه می‌تونه برای ما لحظات خاص و متفاوتی رو بسازه. واسه بعضی از ما که عاشق هیجان و تجربه‌های جدید هستیم، بعضی از اون‌ها می‌تونه خیلی جذاب و لذت بخش باشه، اما حتی تصور بعضی از این سرگرمی‌ها هم می‌تونه ما رو به وحشت بندازه و قلبمون توی سینه شروع شروع به تالاپ و تولوپ بکنه. حاضری واسه یه بار هم که شده، این تفریحات عجیب و البته ترسناک رو تجربه کنی؟ امروز میخوایم یه سری از ترسناک‌ترین تفریحات جهان رو برات معرفی کنیم که می‌تونه مو رو به تنت سیخ کنه. خبر خوب اینه که یه سری از این تفریحات توی ایران هم وجود دارن و اگه دل و جراتش رو داشته باشی، میتونی توی شهر خودت هم تجربشون کنی.

پس بزن بریم… .

17 تا از ترسناک‌ترین و عجیب‌ترین تفریحات جهان !

1- سقوط آزاد (Sky Diving)

تا حالا با خودت فکر کردی پرش از هواپیما در ارتفاع ۴۰۰ متری چه احساسی می‌تونه داشته باشه؟ جزو اون دسته افرادی هستی که حاضر باشی این تفریح بی‌نظیر رو تجربه کنی؟ اسکای دایوینگ یکی از ترسناک‌ترین تفریحات جهان به حساب میاد که شما از بالاترین نقطه مجاز در آسمان به طرف زمین سقوط می‌کنید و برای چند دقیقه‌ای هم که شده، می‌تونین تجربه پرواز در آسمان رو داشته باشین.

زمانی که بچه بودیم، پریدن از ارتفاع‌های بلند برامون یه تجربه شیرین و البته ترس‌آور بود. حالا که فرصتش هست، چرا اون رو تجربه نکنیم؟ با قاطعیت بهت می‌گم که مدت زمانی که به سمت زمین طی می‌کنی، می‌تونه ناب‌ترین لحظه زندگیت باشه. یه تجربه خاص و استثنایی، که فقط تعداد محدودی از افراد حاضر اون رو تجربه کنن.

تجربه خطرناک ترین تفریحات جهان : پرش از ارتفاع (اسکای دایوینگ)

2- خطرناک‌ترین استخر دنیا

چقدر از تجربه تفریحات آبی لذت می بری؟ شنا همیشه جزو تفریحات محبوب ما بوده و هست، اما تجربه همنشینی با یک هیولای گرسنه زیر آب می‌تونه یه دیوونگی باشه!

تو قراره توی این بازی با یه کروکودیل غول پیکر آب شور همسفر بشی. هیجان این بازی زمانیه که توی یه قفس مرگ قرار می‌گیری و به عمق آب میری و این کروکودیل گرسنه با دندون‌های تیز و برنده‌اش بهت خوش آمد می‌گه. توی مدتی که زیر آب هستی، می تونی هیجانات و پرش‌های باورنکردنی این موجود عجیب و غریب رو ببینی. ضربه‌هایی که به قفس شیشه‌ای وارد می‌کنه، واقعا می‌تونه قلبت رو توی دهنت بیاره.

حتی تصور اینکه غذای یه کروکودیل گرسنه باشی خیلی میتونه وحشتناک باشه!

هم نشینی با کروکودیل در خطرناک ترین استخر دنیا

3- اتاق فرار

اتاق فرار یا همون اسکیپ روم نوعی بازی ماجراجوییه که بعنوان پلیر باید با کشف سرنخ‌ها و حل یک سری معماها، اهداف و ماموریتی که در قالب سناریو براتون تعریف شده رو به پایان برسونید. اتاق فرار گروهیه و بین 2 تا 10 نفر شرکت کننده داره. این بازی ژانرهای متفاوتی داره اما اتاق فرار های ترسناک بیشترین استقبال رو دارن و اگه دوست دارید حین حل کردن معماها اجنه، ارواح یا هر موجود ماورایی دیگه رو ببینید و وحشت کنید، حتما ژانر ترسناکش رو انتخاب کنید.

4- تونل وحشت

تونل وحشت در واقع یک تونل تاریک و دراز با دکور ترسناک و وحشتناکه که برای ترسوندن و هیجان زده کردن افراد طراحی شده. این تونل‌ها تم‌های متفاوتی مثل زامبی، ارواح یا اجنه دارن. اصلی‌ترین تفاوت تونل وحشت با اسکیپ روم، نداشتن معما و کوتاه بودن زمانشه. شما با ورود به تونل وحشت توی مسیر پرفراز و نشیبی قرار می گیرید و با موجودات ترسناک روبرو می‌شید. حتما عین عبور از موانع مراقب باشید که مورد حمله شیاطین قرار نگیرید!

5- اقامت بر روی طناب در ارتفاع

حتی تصور تجربه این کار هم می‌تونه واسه بعضی از ما غیرممکن باشه. این تفریح یکی از خطرناک‌ترین تفریحات دنیاست که می‌شه تجربه کرد. فرض کن یه شب توی ارتقاع 400 متری از سطح زمین روی طناب معلق موندی و باید تا صبح سر کنی. به نظرت می‌تونی این مدت دووم بیاری؟

توی این تفریح، یه طناب کوهنوردی با طولی معمولا بین 6 تا 100 متر در اتفاع 400 تا 500 متری از سطح زمین قرار گرفته و تو مجبوری یه مدت شب تا صبح رو توی هوا معلق بمونی.

اقامت بر روی طناب در ارتفاع 400 متری زمین!

نمونه ای از این سرگرمی هیجان انگیز در کوه monte ایتالیا قرار داره.


6- شنا در استخر شیطان

از اسم این سرگرمی معلومه که واسه تجربه اون باید شجاعت خیلی خیلی زیادی داشته باشی. آبشار ویکتوریا  روی رودخونه زامبزی در جنوب آفریقا قرار داره و بین صخره‌های بالای آبشار یه استخر طبیعی شکل گرفته  که معروف به استخر شیطانه. توی این تفریح، شما باید بالای لبه پرتگاه قرار بگیرین و مستقیم به داخل این استخر شیرجه بزنید. پرش به داخل این استخر دل و جرات زیادی میخواد، اما تصور این که بعد از پرش به سمت پایین آبشار سقوط کنی، میتونه فکر این کار رو کاملا از سرت بیرون کنه. اما صبر کن! لبه آبشار تخته صخره ای قرار گرفته که مانع از مانع از سقوط به پایین آبشار می‌شه.

پرش به داخل استخر شیطان میتونه تجربه تکرارنشدنی واسه هر کسی باشه، اما آیا حاضری از دایره امن خودت خارج شی و خطرات احتمالی اون رو به جون بخری؟

7- کوهنوردی در کوه هوآشان

یکی دیگه از خطرناک‌ترین هیجانات دنیا، کوهنوردی در کوه هوآشان چین هست. سالانه افراد زیادی جون خودشون رو توی این راه از دست میدن و به همین علت توی لیست ما قرار گرفته. مسیری که برای این کوهنوردی در نظر گرفته شده، مسیر بسیار پر پیچ و خمیه. توی بعضی از قسمت‌ها، باید از روی الوارهای چوبی بدون محافظی که لبه پرتگاه به صخره وصل شده عبور کنی. در واقع وحشتناک‌ترین بخش ماجرا هم همین جاست!

ترسناک ترین سرگرمی جهان کوه نوردی در کوه هوآشان

اما با وجود این همه خطر، چرا باز هم یک سری حاضر میشن تا این کار رو انجام بدن؟

جوابش اینجاست که انتهای مسیر یه مسیر فوق العاده زیبا از طبیعت و معبد تائوسیت در ارتفاعات قرار گرفته که که افراد زیادی حاضرن این مسیر خطرناک رو طی کنن تا به این محل زیبا برسن. علاوه بر این، بعضی از ما حاضریم تا واسه تجربه دلهره و هیجان بیشتر، یک سری کارهایی انجام بدیم که همه حاضر به انجام اون‌ها نیستن!

اگه دوست داشتی اینو هم بخون:

8- پرش آزاد (Base Jumping)

بیس جامپینگ، پرش از ارتفاع بدون طنابه. این پرش مثل پرش از هواپیما در ارتفاعات زیاد نیست، بلکه در ارتفاعات کمتر انجام می‌شه و یکی از پرحادثه‌ترین انواع پرش از ارتفاعه. این کار به دو صورت انجام می‌شه:

پرش به همراه وینگ سوئیت که یک لباس مخصوصه. در هنگام پرش با وینگ سوئیت بایدبه ارتفاع و مکانی که پرش انجام می‌شه، خیلی دقت کرد.

پرش با چتر که در ارتفاع کمتری نسبت به چتربازی انجام می‌شه و نسبت به اون، فوق العاده خطرناک‌تره.

اما این تفریح از اونجایی خطرناکه که زمان پرش، ممکنه شما با چیزهایی که در مسیرتون قرار میگیره برخورد کنید که حتی ممکنه باعث از دست دادن جونتون بشه. مثل برخورد با صخره ها، ساختمان‌ها، درختان یا… .

اوج هیجان و لذت با بیس جامپینگ

9- تماشای کوسه از نزدیک

حاضری از نزدیک با یه کوسه چشم تو چشم بشی؟ به نظر من که حتی فکر کردن بهش هم می‌تونه ترسناک باشه. اما واقعا توی دنیا تفریحاتی واسه کسایی که دوست دارن کوسه‌ها رو از نزدیک ببینن طراحی شده. این تفریح طوریه که افراد درون قفس‌های امنی قرار می گیرن و به عمق آب فرستاده می‌شن تا کوسه‌ها رو از نزدیک ببینن.

به دو صورت میشه کوسه‌ها رو جذب کرد. یکی از راه دادن خوراک گوشتی به اون‌هاست و روش دیگه به کمک لرزش صوتیه؛ که البته اولی میتونه واسه انسان خطرناک‌تر باشه، چون باعث می‌شه کوسه‌ها تهاجمی‌تر بشن.

10- زیپ لاین (Zip Line)

زیپ لاین یکی دیگه از تفریحات هیجان انگیز و صد البته در دسترس برای ماست که پیشنهاد می‌کنیم واسه یه بار هم که شده، تجربه کنین. توی این سرگرمی دلهره آور، شما به یک طناب متصل می‌شید و مسافتی رو به صورت معلق در هوا طی می‌کنین. در طول مسیر ارتفاع متفاوته و از جایی با ارتفاع بلند تو یه مسیر شیب‌دار به سمت پایین حرکت می‌کنید. طول مسیر معمولا بین ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ متره. سرعت حرکت شما هم وابسته به شیب مسیره. هرچی ارتفاع بیشتر باشه، شیب تندتر میشه و سرعت حرکت شما هم بیشتر میشه. زیپ لاین ترسناک‌ترین تفریحات دنیاست، بلکه یکی از پرطرفدارترین‌ها هم محسوب می‌شه.

زیپ لاین یکی از بهترین سرگرمی هایی که می توانید تجربه کنید

این تفریح هیجان انگیز رو می‌تونید توی مجموعه‌های مختلفی مثل پیست توچال، برج میلاد، دریاچه چیتگر و در شهرهای دیگه ایران تجربه کنید.

11- پل شیشه‌ای

یکی از نفس‌گیرترین تفریحات مردم چین پل شیشه‌ایی پارک ملیه. ارتفاع این پل اون قدر زیاده که راه رفتن روی اون دل و جرات زیادی می‌خواد. به خاطر شیشه‌ایی بودن پل راه رفتن روی اون خیلی وحشتناکه. حس این‌که هر لحظه ممکنه زیر پاهات خالی بشه، مانع راه رفتنت روی پل میشه. دوست داری با قدم های آهسته راه بری تا مبادا برات اتفاقی بیفته.

البته توی اردبیل هم یک پل شیشه‌ای به نام هیر وجود داره که سالانه توریست‌های زیادی رو به سمت خودش جذب می‌کنه.

پل شیشه ای هیر اردبیل

12- آسمان نوردی در کوه نیمبوس

کوه نیمبوس در رشته کوه پورسل در کانادا قرار گرفته. بین دو رشته کوه پل چوبی معلقی قرار داره که عبور از اون خیلی سخته. کوهنوردهای کمی حاضرند از این پل رد بشن. از یه طرف، وحشت از ارتفاع پل و از طرف دیگه، لغزنده بودن الوار به خاطر سرمای زیاد مانع از این می‌شه که بخوای این کار رو انجام بدی.

13- ترن هوایی (Roller Coaster)

از زمانی که بچه بودیم و به شهر بازی می‌رفتیم، ترن هوایی همیشه یکی از بازی‌های ترسناک برامون حساب می‌شد. ترس از ارتفاع و سرعت و حرکت‌های موزون این ماشین باعث می‌شد تا نهایت هیجان رو تجربه کنیم. این روزها، دیگه تقریبا توی اکثر شهربازی‌های دنیا می‌شه این تفریح باحال رو تجربه کرد. توی ایران هم بزرگ‌ترین ترن هوای توی شهر تبریزه که تو مجموعه بی‌نظیر ایل گولی قرار داره. با این که نکات ایمنی توی این بازی کاملا رعایت می‌شه، اما باز هم نمی‌شه از قراردادنش توی لیست ما چشم پوشی کرد.

14- چتر بازی در ارتفاع

ترس از ارتفاع واسه خیلی از ماها باعث می‌شه که لذت تجربه خیلی از سرگرمی‌های خفن رو از دست بدیم. اما چرا نباید واسه یه بار هم که شده به این ترسمون غلبه کنیم تا طعم شیرین پرش از هواپیما و چتربازی رو بچشیم؟

اولین کسی که در ایران پرش از هواپیما رو تجربه کرد، آقای محمد علی لوایی بود. ایشون دوره‌های مختلف رو تو کشور فرانسه گذروند و پس از ایشون، مجددا گروهی 7 نفره به فرانسه اعزام شد تا چتربازی رو حرفه‌ای آموزش ببینه. آموزش چتربازی در ایران، برای نخستین بار توسط این تیم در سال 1333 شروع شد.

چتربازی انواع مختلفی داره که هر کدوم هیجانات مختلفی رو به همراه داره، نظیر چتربازی اتوماتیک، غیر اتوماتیک، پاراگلایدر، پاراموتور و… که اگه به هر کدومش علاقه داشته باشید، می‌تونید توی دوره‌های مرتبطش شرکت کنید و یه چترباز حرفه‌ای بشید.

تجربه چتربازی در ارتفاعات (پاراشوتینگ)

به نظرت می‌شه این سرگرمی رو جزو ترسناک‌ترین تفریحات جهان حساب کرد؟

15- چادر زدن لبه صخره (Portaledge Camping)

خیلی از ما زمانی که بچه بودیم، بالای درخت چادر می‌زدیم وکلی هیجان‌زده می‌شدیم، اما این روزها میبینیم که کوه نوردها روی صخره ها چادر می زنند. خیلی وحشتناکه در ارتفاع چند هزار متری رو هوا معلق باشی، اما خیلی‌ها حاضرند هزینه‌های زیادی بکنن تا بتونن فقط برای یک بار هم که شده اون رو تجربه کنند.

معمولا کوه نوردان و صخره نوردان حرفه‌ای بیشتر حاضرن تا هیجان معلق موندن بین زمین و هوا رو از یک شب تا صبح تجربه کنن، اما واسه این کار، نیاز نیست خیلی هم حرفه‌ای باشی!

پورتلیج کمپینگ وحشتناک ترین تفریحات دنیا

16- بانجی جامپینگ (Bungee jumping)

با قاطعیت بهت میگم که هر کس حاضر بشه واسه یه بار بانجی جامپینگ رو تجربه کنه، تجربه تفریحات ترسناک دیگه واسش خنده‌آور می‌شه! این تفریح اون هیجانه. زمانی که لبه پرتگاه قرار گرفتی و به طرف پایین نگاه می‌کنی، هر چقدر هم که نترس باشی یهو ته دلت خالی می‌شه. این تفریح خیلی به صرفه است و معمولا طرفداران زیادی بین ما ایرانی‌ها داره. تو سراسر کشورمون هم خیلی از مجموعه‌ها این تفریح رو ارائه می‌دن.

چرا باید بانجی جامپینگ را تجربه کنیم؟

17- موج سواری (Surfing)

موج سواری علاوه بر این که یه تفریحه،  ورزش هم به حساب میاد. مسابقات موج سواری زیادی تو دنیا برگزار می‌شه. کشور استرالیا قدیمی‌ترین کشوریه که تو این زمینه فعالیت می‌کنه. تو کشور خودمون هم این ورزش تو سواحل دریای خزر طرفدارای زیادی داره. حواستون باشه که اگه تجربه و آمادگی بدنی خوبی نداشته باشین، این تجربه می‌تونه براتون خیلی‌خیلی خطرناک باشه!

سخن پایانی

همه ما عاشق هیجان و تجربه‌های جدید هستیم، اما هر کسی به اندازه شجاعت و حس ماجراجویی خودش از تفریحات مختلف استقبال می‌کنه. بعضی از ما واسه ارضای حس درونی خودمون حاضریم دست به انجام کارها و تجربه‌هایی بزنیم که عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین تفریحات جهان شناخته می‌شن. اما از بین ما، فقط بعضی‌ها حاضر می‌شن به این حس ترس غلبه کنن و لذتی تکرارنشدنی از جنس آدرنالین رو به خودشون هدیه بدن. حاضری واسه یه بار خودت رو در معرض این تجربه‌ها قرار بدی؟

نویسنده
 
نویسنده
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.7 / 5. تعداد: 1429

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *