آخرالزمان زامبی ها

آیا ما مغلوب زامبی های آخر الزمانی خواهیم شد؟

مقدمه

شاید تماشای زامبی های آخرالزمانی در فیلم‌ها و سریال‌های پرطرفداری از قبیل Last of Us، The Walking Dead و World War Z  که به‌دنبال شخصیت اصلی فیلم می‌دوند و قصد دارند با گاز گرفتن قهرمان داستان را هم تبدیل به زامبی کنند جذاب و هیجان‌انگیز باشد. بیایید فرض کنید که قهرمان داستان خود شما باشید و دفعه‌ی بعد که زنگ در به صدا درآمد یک زامبی پشت در باشد، آن‌وقت چه؟ آیا همچنان هیجان‌انگیز است یا رنگ وحشت به‌خود می‌گیرد؟ تصور دنیایی که زامبی‌ها تبدیل به واقعیت شده‌اند شما را نمی‌ترساند؟ بدون‌شک تجربه‌ی نگران‌کننده‌ای خواهد بود. در شرایط واقعی، قهرمانان قصه‌ی آن فیلم‌های پرمخاطب (مثل سریال مردگان متحرک) نیز نمی‌توانند با یک حرکت سریع از موقعیت نجات پیدا کنند، مگر با خوش‌شانسی غیرقابل توصیف.

در ادامه‌ی این مقاله می‌خواهیم شما را بیشتر با آخرالزمان زامبی ها آشنا کنیم تا ذهن‌تان برای رستاخیز زامبی ها آمادگی لازم را داشته باشد. بهتر است که در خانه را حتما قفل کنید چون بعید است که زامبی ها برای ورود به خانه، زنگ در را بزنند و از شما اجازه بگیرند؛ هرچه باشد این موجود دوست‌داشتنی قصد جان‌تان را دارد!

رستاخیز زامبی ها

زامبی چیست؟

زامبی‌ (Zombie) برای دهه‌ها موضوع محبوب داستانی بوده‌، اما در سال‌های اخیر، ایده ارتش زامبی ها از قلمرو تخیل به قلمرو واقعیت منتقل شده است. مفهوم زامبی ریشه در  وودوی هائیتی و اعتقاد به قدرت بوکور دارد، جادوگری که می‌تواند مرده‌ها را برای انجام خواسته‌هایشان زنده کند. با گذشت زمان، مفهوم زامبی تکامل یافته و انواع مختلفی از موجودات را شامل می‌شود که از طریق ابزارهای مختلف مانند ویروس یا تشعشع دوباره زنده می‌شوند. بسیاری از مردم به زامبی‌ها به‌عنوان راهی برای کشف عواقب بالقوه بلایای طبیعی، بیماری‌های همه‌گیر و سایر تهدیدات جهانی علاقه‌مند شده‎‌اند. در برخی موارد، مردم حتی با ذخیره کردن وسایل و یادگیری مهارت‌های بقا، خود را برای رستاخیز زامبی ها یا همان آخرالزمان زامبی ها آماده کرده‌اند.

 ممکن است ایده زامبی‌ها به‌عنوان یک تهدید واقعی، دور از ذهن به‌نظر برسد، اما برخی از رویدادهای دنیای واقعی وجود دارند که به تغییر در این تفکر کمک کرده‌اند. به‌عنوان مثال، شیوع ویروس‌هایی مانند کرونا نگرانی‌هایی را در مورد پتانسیل همه‌گیری و نیاز به کسب آمادگی برای پخش گسترده بیماری ایجاد کرده است. ظهور فرهنگ زامبی نیز در این مورد تاثیرگذار بوده است. فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و بازی‌های ویدیویی با حضور زامبی‌ها به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند و بسیاری از مردم را جذب ایده زامبی های آخرالزمانی کرده‌اند. قابل‌ذکر است علی‌رغم این واقعیت که زامبی‌ها یک خلقت تخیلی هستند، مفهوم زامبی‌ها به استعاره‌ای قدرتمند برای طیف وسیعی از مسائل اجتماعی تا مصرف‌گرایی تبدیل شده است.

حمله بیولوژیکی زامبی ها

زامبی های آخرالزمانی

آخرالزمان یا Apocalypse به‌معنای نابودی و فناپذیری دنیا و پایان دوران حیات برای انسان‌هاست. این مفهوم در فرهنگ عامیانه، به یک تصور از هرج و مرج، بحران، تباهی و بُروز چندین ماجرای ترسناک و مهیج که باعث نابودی و دگرگونی جهان می‌شود، اشاره دارد. یکی از موضوعاتی که با مفهوم آخرالزمان گره خورده، رستاخیز زامبی ها هستند. زامبی های آخرالزمانی نسبت به زامبی‌هایی که در فیلم‌ها و سریال‌های قدیمی به تصویر کشیده شده‌اند، دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. برای مثال، زامبی های آخرالزمانی معمولا بسیار سریع‌تر و قدرتمندتر از زامبی‌های قدیمی‌اند و قادر به حرکت و پرش بلند هستند.

زامبی های آخرالزمانی دارای رفتارهای پیچیده‌تری هستند و توانایی‌های شنا، شکار و تعقیب را دارند. به‌طور کلی، آخرالزمان زامبی ها به‌دلیل داشتن ویژگی‌های خاص و پیشرفته، برای افراد بسیار ترسناک و مهیب‌تر به‌نظر می‌رسند. وجود زامبی ها در پایان دنیا یک احتمال وحشتناک است که می‌تواند با انتشار یک مخاطره زیستی مرگبار آغاز شود. در چنین سناریویی، افراد آلوده، به زامبی های آخرالزمانی تبدیل شده و باعث وحشت گسترده، ویرانی و تلفات جانی می‌شوند. مهار زامبی ها در آخر الزمان دشوار است و ویروس، به‌طور بالقوه می‌تواند به‌سرعت گسترش یابد و دنیایی را بسازد که در آن مردگان متحرک آزادانه پرسه می‌زنند. پیامدهای اجتماعی و اقتصادی چنین رویدادی فاجعه‌بار خواهد بود و منجر به فروپاشی جامعه و از دست‌دادن جان افراد بی‌شماری می‌شود.

زامبی های آخرالزمانی

حمله‌ بیولوژیکی، احتمالی که نمی‌توان رد کرد!

پیش‌تر داستان‌ آخرالزمان زامبی ها به‌عنوان سرگرمی و تفریحی برای علاقه‌مندان به ژانر ترسناک ساخته شده‌ بود که به‌مرورزمان رنگ واقعیت به‌خود گرفت. این سوال همیشه در ذهن باقی می‌ماند که آیا می‌توان در صورت حمله بیولوژیکی زامبی در زندگی واقعی، از آن، جان سالم به‌در بُرد؟ برای مثال اگر همین حمله‌ها‌ی اخیر با گازهای شیمیایی به مدارس دخترانه، موجب پخش یک آلودگی فراگیر شبیه به سناریوهای سریال‌های آخرالزمانی هالیوودی با موضوع زامبی می‌شد، عکس‌العمل ما چه بود؟ هنوز با گذشت بیش از چند سال از شروع پاندمی کرونا، نسبت به منشا ویروس کووید19 و واکسن‌های مقابله با آن بحث‌های زیادی وجود دارد. به‌عقیده‌ی عده‌ای از مردم و کارشناسان، در موضوع کروناویروس ما با یک حمله‌ بیولوژیکی مواجه بوده‌ایم. باید توجه داشت که داستان‌های زامبی به‌عنوان سرگرمی ساخته شده‌اند و در دنیای واقعی، شیوع یک بیماری ویروسی مانند زامبی‌شدن تا حد زیادی غیرممکن است. هرچندکه تجربه‌ی شیوع پاندمی کرونا در سرتاسر دنیا باعث می‌شود احتمال شیوع هرنوع ویروسی حتی از نوع زامبی شدن را نتوانیم رد کنیم.

آمادگی برای مقابله با جهان تحت سیطره‌ی زامبی های آخرالزمانی

ایده سناریوی رستاخیز زامبی ها ممکن است شبیه طرح یک فیلم هالیوودی به‌نظر برسد، اما تهدید تروریسم بیولوژیکی بسیار واقعی است. زنده‌ماندن در چنین سناریویی کار دشواری خواهد بود زیرا کشتن افراد آلوده به‌نظر سخت نمی‌رسد. در جهانی که توسط زامبی‌ها تسخیر شده، شرایط شدیدا ترسناکی وجود دارد که می‌تواند تاثیر زیادی بر روان و توانایی افراد در تصمیم‌گیری منطقی داشته باشد. فردی که در محیطی تحت‌سلطه‌ی زامبی‌ها قرار دارد، قطعا احساس ترس، اضطراب و پریشانی می‌کند و درنتیجه قادر به تصمیم‌گیری منطقی نیست. این تاثیر روانی می‌تواند باعث تخریب توانایی افراد در تصمیم‌گیری و همچنین افزایش خطرات و احتمال ناکامی در مواجهه با زامبی‌ها شود. برای آمادگی در آخرالزمان زامبی ها، ضروری است که افراد در مواجهه با تهدیداتی مانند زامبی‌ها، توانایی‌های زیر را تمرین کنند:

  • سکوت: اولین نکته برای این‌که یک زامبی نتواند شما را پیدا کند، سکوت است.
  • حفظ تمرکز: سعی کنید با چند نفس عمیق بر ترس و استرس خود مسلط شوید تا تصمیمات بهتری بگیرید.
  • فرار: درگیری فیزیکی با یک زامبی ایده‌ی منطقی‌ای به‌نظر نمی‌رسد. اما بهترین راه‌حل چیست؟ فرار! پس تا جایی‌که ممکن است، از دست آن فرار کنید. برای تقویت مهارت فرار کردن از دست زامبی‌ها، اتاق‌های فرار با تم زامبی را به‌شما پیشنهاد می‌کنیم.
آخرالزمان زامبی ها

اتاق فرار با حضور زامبی

در سال‌های اخیر، زامبی‌ها به‌عنوان یک تم محبوب برای اتاق‌های فرار (Escape rooms) نیز مطرح شده‌اند. اتاق‌ فرار زامبی برای بازیکن‌ها یک تجربه‌ی هیجان‌انگیز و منحصربه‌فرد است که بتوانند با ترکیب عناصر ترس، استراتژی و همکاری با یکدیگر فرار از دست زامبی‌ها را تجربه کنند. یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های اتاق‌ فرار با تم زامبی، عامل ترس است. انتظار روبه‌رو ‌شدن با یک زامبی در هر لحظه، لایه‌ای از اضطراب و هیجان را به بازی اضافه می‌کند. بازیکنان باید از ذهن خود استفاده کنند و با کمک‌گرفتن از قوه تفکر و البته تعامل با هم‌تیمی‌هایشان، از دست زامبی‌ها جان سالم به‌در ببرند. احساس شکار شدن توسط زامبی‌ها هیجان‌انگیز است و می‌تواند برای کسانی که عاشق ترس و ماجراجویی هستند، شیرین باشد.

بازی در این اسکیپ‌روم‌ها می‌تواند تمرین خوبی برای افراد در مواجهه با ارتش زامبی ها باشد و توانایی آن‌ها را در این زمینه به چالش بکشد. شما می‌توانید برای لمس دنیای ترسناک آخرالزمان زامبی ها با بازی اتاق فرار با تم زامبی، از سایت اسکیپ زوم (EscapeZoom) که بزرگ‌ترین مرجع معرفی و رزرو اتاق فرار در ایران بوده، اقدام نمایید.

اگر عاشق دیدن زامبی در اتاق فرار هستید، سری به لینک زیر بزنید:

اتاق فرار سبک زامبی
ارتش زامبی ها

نتیجه‌گیری

در حالی که ایده آخرالزمان زامبی ها ممکن است مفهومی دور از ذهن به‌نظر برسد و به‌عنوان یک رخداد تخیلی محسوب شود ولی درواقع به چیزی بسیار پیچیده‌ و تفکربرانگیز تبدیل شده است. این روزها تهدید ترور بیولوژیکی و احتمال انتشار یک ویروس کشنده یا عاملی مشابه ‌آن در بین مردم را نمی‌توان نادیده گرفت. چه طرفدار فرهنگ زامبی باشید و چه نباشید، واضح است که تغییر ماهیت زامبی‌ها از یک مفهوم خیالی به مفهومی امکان‌پذیر، تاثیر قابل‌توجهی بر جامعه و درک ما از دنیای اطراف‌مان دارد. مقابله با زامبی‌ ها در آخر الزمان پیش‌شرط‌هایی دارد که باید از قبل به آن فکر کرد و برای فرار از تبعات آن هوشمندانه رفتار کرد.

نویسنده
 
من به‌عنوان یکی از شهروندان دنیای کلمات، از قدرت جادویی واژه‌ها برای خلق محتواهایی تاثیرگذار استفاده می‌کنم. در تلاش هستم که با آفرینش متن‌های جذاب و متنوع، خوانندگان را با خود همراه کنم.
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.6 / 5. تعداد: 56507

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

45 نظر

  1. شما برو تحقیق کن
    اصلا فلسفه زامبی برای دو علت به وجود آمده
    تخریب شخصیت ظلم ستیزی با فامیلی زامبی که آمریکا رو قبل ترورش بدبخت کرد
    و خراب کردن داستان رجعت بعد از ظهور که مردم بترسن و سمت امامشون نرن
    تو زرنگ باش هرچیزی رو سریع قبول نکن لااقل اگر اشتباه انتخاب کردی با تحقیق انتخاب کن
    زورم نزن منو حرص بدی اون فحش هایی که تو سرت میگذره من اینقدر شنیدم که الان از خودتم بیشتر فحش بلدم

    23
    14
  2. سعید داداش خیلی با منطق بات حرف میزنم معمولا تو فیلما زامبیا وقتی میان شهرو نابود میکنن ماشینکاری داغون میکنن خونه هارو داغون میکنن آدمارو هم میکشن این برات آشنا نیست ؟ همون اعتراضاتی که شما میکنید خیلی شبیه به این نیست آدم های عادی و نظامی رو می‌کشید ماشینا رو آتیش میزنید در خونه هارو میشکونید
    خواستم بگم که من یه ایرانی مسلمونم نبینم بهم بگی آدم بی احساسی که به فکر خودشه من بدون توهین به شما اینو گفتم ولی تو چی یهو میومدی فحش ک دار میدادی دیگه

    20
    37
    • قول وقتی زامبیا پیداشون شد خلاصت کنم تا سریع به آرامش برسی

      15
      2
  3. شماها اومدین این مردم رو از وجود زامبی آگاه کنی،برو وجود این مردم رو به زامبی ها خبر بده.صدبرابر خطرناک تر از زامبی همین مردم هستن با مسلمون بودنشون ذره ای به همدیگر رحم نمیکنن و آشغال تولید میکنن به قیمت فضایی میفروشن،گرونی فساد اختلاص و…..اینا مثل زامبی سریع خودشونو با شرایط همسازی میکنن
    این مردم بدتر از زامبی هستن موجودات بی احساس و بی وجدان فقط به فکر خودشونن

    569
    69
    • اشتباه گفتی زامبی ها همین مردم هستن که شهر رو بهم میریزند بخاطر آزادی

      184
      322
      • اتفاقا شما اشتباه گفتی
        زامبی ها امسال تو هستند که این شرایط افتضاح رو به شرایط زندگی در دبی و امارات تشبیه میکنند

        16
        29
      • خلایق هر چه لایق ، برای امثال تو دلار باید بشه ۲۰۰ هزارتومان

        8
        16
      • درست میگه، تو اگر قبول نکنی اینگفته رو حرام خوار و بی عرضه ایی

        4
        6
      • دقت کنید ایشون با گرانی و اختلاس مشکل نداره با آزادی مردم مشکل داره
        ای جیره خوار

        19
        4
      • امثال تو زامبین که یه ذره وجدان تو وجودشون نیستو یه ذره عقل ندارن

        7
        3
      • بَده از فقر و فلاکت در بیای … بامیه فروش؟ خسته نشدی از بس رفتی در این مغازه اون مغازه این دکون اون دکون این بساطی اون بساطی این دکه اون دکه و و و و و.. ؟ حتما باید تا چند سال دیگه به قحطی و خشکسالی و گرونی های بدتر از این بیوفتیم پول یه نون نداشته باشیم بخوریم از دست این … تا به خودت بیای؟

        6
        0
  4. اقا میتونم بگم این ویروس که داره میاد و میاد همین ویروس زامبی کنندس چرا چون دارن با یه جنگ بد تهدید میکنن ماهم باید اماده باشیم چون این داستان راسته تا اخر این سال همه چی معلوم میشه ما نباید این چیزارو دست کم بگیریم چون خیلی از این فیلم ها سخته شد ب ما بگن آقا 😲این فیلم هاروساختیم که ب شما بگیم اماده باشین با چه زبونی😤 دیگه بیایم بگیم زامبی میاد این فیلم هارو ساختیم برای شما که اماده باشین پس زامبی هم میاد ارههههههههه وقتی میگم اماده باشین بگین چشم دیگه ععععععع

    4
    1
  5. زامبی پروژه غرب برای اسلام حراسی و ترس مردم از این دینه
    اگه به تمام موضوعات داخل فیلمهای خالی وود بنگرید می‌بینید بیشتر این اتفاقات افتادند میخان ذهن ها رو آماده یسری وقایع نادرستی کنند که مربوط به اعتقادات مذهبی ادیان الهی میشه
    مخصوصاً دین اسلام
    اصلا اینطور بگم بخش بزرگی از رسانه دست شیاطین من النّاس و قشر بزرگی از جامع جهان برده ذهنیه اون
    تو روایات ما شیعیان اومده که حضرت مهدی امام زمانمون وقتی ضهور میکنه یسری از مردگان به ازن خدا برای یاریه اون حضرت زنده میشن و این شیاطین ازین امر کاملا آگاه هستند
    بهمین خاطر تمام تلاششون رو میکنند تا با ساخت این فیلمها افسار ذهن مخاطبانشون رو در دست بگیرند
    امیدوارم ازین جهل مدرن که خیلی درش غرق شدن بیرون بیان و چشمشون به حقایق دنیا باز بشه
    اللهم عجل لولیک الفرج

    2
    13
    • خب داداش ببین میگن تعییرات اقلیمی شده درست؟
      باعث گرم شدن هوا و آب شدن یخ های قطبی میشه
      ولی قلش یچیزی بگم […] و اینا همش خرافاته و صحت نداره که طرف از […] اومده باشه بیرون بعد ۲ هزار سال یجا بمونه که اگه […] کنه این چیزای تخیلی آخوندا میگن
      بگذریم کلی ویروس که سالیان سال هست تو یخ های قطبی منجمد و ضعیف شدن پس با آب شدن یخ ها کلی ویروس خطرناک و ناشناخته وارد آب های آزاد میشه
      کشورایی که طرف دریا هستن بیشتر در معرض این ویروس قرار میگیرن چون میره طرف دریا و بعدش با گرمای شدید و آفتاب مستقیم آب حاوی ویروس زامبی تبدیل به بارون میشه و دوباره میریزه تو سد ها
      ماعم که داریم از آب لوله کشی میخوریم آب لوله کشی از کجا میاد؟ از سد ها پس در نتیجه یه همچین چیزی ممکنه حدودا ۱۷ تا ۲۰ سال دیگه یخ های قطبی کاملا ذوب میشن اونموقع ببین با عقیده […] برو ببینم چجوری میخوای وسط یه گله زنده بمونی

      1
      1
  6. من درباره زامبی تحقیق کردم زامبی انجوری نیس که بیاد کارت بگیرم ادم تا حد امکان میزنه و درجه بدنس تا 89بلا نیره و درد حس نمیکنه

    4
    0
  7. سلام و درود.
    باید گفت تنها تجربه و تهدیدی که با دیدن کل سریالها و فیلمهای زامبی،توخالی ،واکر و …….!!بای گفت مشکل خود ما هستیم و باید از هم بترسیم .برای زنده موندن همدیگه رو بکشیم.🙋🙋🙋7️⃣

    58
    14
  8. از اول تا آخرش چرت و پرت میان خودشون رو با کامپیوتر شکل زامبی می کنن مارو بترسونن زامبی به کسی می گن که چرت پرت زیاد بگه من علکی علکی بیام باور کنم زامبی وجود داره حتما می خاید بگید ما می دونیم زامبی ازچی درست شده پس یعنی خیلی باهوشیم نه آقا جم کن چرت پرت نگو جم کن آقا جم کن باهوشی به انجور چیزا نیست تمام.

    54
    43
    • اسکل قارچ سمی میدونی چیه حمله بیولوژیکی میدونی چیه یا مغزت پشکله تو یه لحظه فکر کن اصلا همین کرونا بجای سرما خوردگی مغز میزبان خودشو تحت کنترل می‌گرفت و برای اینکه بتونه تا ابد تو مغز میزبان زنده بمونه به پروتئین نیاز اون وقت جز ما و حیوان کجا دیگه گوشت هست

      5
      0
    • اقای کارشناس اول برو مدرسه نوشتن یاد بگیر بعد شیر بخور بزرگ بشی بعد مشقات بنویس بعد برو گوشی رو از مامانت بگیر بیا نظر بده 😂

      5
      0
  9. انشالله به امید خدا این بیماری و این ویروس جدید زامبی بیاد و مارو راحت کنه از این زندگی از این آدما الهی امین

    178
    110
  10. خرافات!؟؟؟ همین قضیه کرونایی که پیش اومد نشون داد این قضیه هم میتونه جدی بشه یه روزی و هشدارهایی هم داده شده

    7
    0
  11. من که میگم همه اینها خرافاته و واقعیت نداره. زامبی ها بیان ما رو تو خیابون بخورن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه داریم؟

    24
    60
    • خرافات!؟؟؟ همین قضیه کرونایی که پیش اومد نشون داد این قضیه هم میتونه جدی بشه یه روزی و هشدارهایی هم داده شده

      7
      0
    • ویروسشو ساختن . اگر ویروس آزاد شه تمو مه. همه زامبی میشیم یا میمیریم

      6
      0
  12. اره واقعن من فکر می‌کنم این حمله هایی که به دخترهای دانش آموز این روزها دارن می‌کنن هم یه جورایی حمله بیولوژیکی باشه!!!!!!

    42
    10
    • برید درباره حمله بیولوژیکی و شیمیایی که سال 2005 به مدارس دخترونه چِچِن شد سرچ کنید. خیلی ها به این نتیجه رسیدن به خاطر نزدیک بودن رئیس جمهور وقت چچن به روسیه و برخی دلایل دیگه این یه جور آزمایش بود که روی دخترها انجام شد و هیچ وقت هم تحقیقات جدی درموردش صورت نگرفت و در سکوت کامل پرونده اش بسته شد.
      تاریخ همیشه تکرار میشه!!!

      4
      0
  13. بله؛ این‌جوری که شما دارید می‌گید ما مغلوب زامبی های آخرالزمانی خواهیم شد!

    32
    20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *