Skip to main content
سانس‌یاب
سانس‌های موجود
امروز فردا پس‌فردا
از ساعت + -
تا ساعت + -
از ساعت + -
تا ساعت + -
از ساعت + -
تا ساعت + -

+ - نفر

حداقل
حداکثر

سال

دقیقه

مشاهده نتایج

در این صفحه لیستی از بهترین اتاق فرار های جنت آباد فراهم شده که شما با مطالعه سناریو و داستان، ژانر ، لوکیشن، ظرفیت و زمان هر بازی می تونید بازی اتاق فرار مورد علاقه تون رو رزرو کنید.

اتاق فرار چیه؟

سایه‌های مبهم و ناشناخته توی فضای تاریک حرکت می‌کنن. به سختی می‌شه نفس کشید. گاهی حتی صدای تپش قلبتون رو می‌شنوید. دستان یخ زده‌تون رو می برید جلو تا از اون فضای عجیب فرار کنید اما دستی شما رو به درون یه سیاهچاله می کشونه… صدای ناخوشایند فلز زنگ زده میاد. زنگ های سیاه رنگ بالا سر شما به صدا درمیان. ناگهان صدای خنده مرموزی می‌شنوید. نمی‌دونید صدای خنده کیه و این موجود ترسناک کجاست. یه خنده وحشتناک و خشن و از سر پیروزی. بله پیروزی نیروهای اهریمنی بر شما… به کمک سوسوی چراغ نفتی کوچه اتاق، به زحمت می‌تونید طلسم‌های روی دیوار رو ببینید. این نوشته ها چی هستن؟؟ عرق سرد روی پیشانی شما جاری شده و الان متوجه شدین که اینجا جاییه که برای شکست شما ساخته شده…

این بخشی از اتفاقاتیه که قراره توی بازی اتاق فرار برای شما بیفته. ترسیدید نه؟ 

اتاق‌های فرار نوعی ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز گروهی هستن شما و هم گروهی‌هاتون بایستی به قدرت حل معما و هم چنین ارتباط تیمی تکیه کنید تا از پس چالش‌ها و معماهای بازی بربیاید و پس از باز کردن قفل ها از اتاق‌ها خارج بشید.  مثل این می مونه که برای مدت زمان معینی به دنیای جدیدی منتقل شده باشید. فضایی مثل خانه ارواح، یه دفتر کار شخصی، کلیسا، بیمارستان متروکه، زندان، پناهگاه، سرزمین زامبی ها یا سفینه فضایی و … .

احتمالا برای شما هم بهترین قسمت اتاق فرار زمانیه که اتفاق غیر منتظره می افته. بعنوان مثال روبرو شدن با یه موجود ترسناک، زامبی، صداهای عجیب و غریب و حتی بوی ناشناخته. پس متوجه شدیم که یه اتاق فرار علاوه بر معما، جلوه ها و اکت‌های متفاوتی هم می تونه داشته باشه.

سناریو و داستان

البته عناصر تشکیل دهنده یه اسکیپ روم، فقط فضاسازی و اکت و معما نیستن. بلکه شاکله اصلی این بازی رو یه سناریو یا داستان تشکیل می ده. در واقع شما کاراکتر اصلی یه داستان هستید و قراره ماجرایی رو به انتها برسونید. یکی از تمایز بین اتاق فرار و سایر سرگرمی ها، درگیر شدن پلیر (بازیکن) با سناریو و غرق شدن در داستانه. زمانی که فیلمی رو تماشا می کنید، شما فقط یه ناظر منفعل هستید اما توی این بازی، خود شما هم عضوی از کاراکترهای این داستان محسوب می شید. پس شوخی نیست. اگه معماها رو حل نکنید و قهرمان داستان نباشید، چه تضمینی هست جون سالم به در ببرید ؟!

نقش‌ها و ویژگی‌ها

همه اعضای گروه قادر به دیدن همه سرنخ‌ها یا حل همه معماها نیستن. هر کس مهارت‌های خاص خودش رو داره و شما باید بدونید که چطوری از اون‌ها استفاده کنید. شاید شما توی اعداد مهارت داشته باشید، ممکنه برای حل معماهای مربوط به عملیات ریاضی بهترین فرد باشید. یکی دیگه از اعضای گروه ممکنه به سرعت الگوها رو ببینه، برای مثال ممکنه کسی باشه که کلمات رو در یک معمای جستجوی کلمه پیدا کنه. این یه استراتژی خوبه که قبل از وارد شدن به اتاق فرار جنت آباد نقاط قوت و ضعف هر یک از اعضای گروه رو بدونید، چرا که انجام برخی از کارها رو آسان می‌کنن در حالی که به سرانجام رسوندن برخی معماها برای اون‌ها دشوار خواهد بود. به همین دلیله که کار باید تیمی باشه.

رقابت در اتاق فرار

بازی‌های اتاق فرار جنت آباد رقابتی نیستن. اگرچه در برخی نقاط کشور «روم‌بیت‌ها» وجود دارن که در اون‌ها تیمی که کمترین زمان رو برای حل داستان صرف می‌کنه، برنده می‌شه. علاوه بر این، می‌شه این بازی رو فقط در یک اتاق بازی کرد که در اون کل طرح داستان باز می‌شه، یا در اتاق‌های متعددی که برای پیشروی باید از اون‌ها عبور و معماهای مختلفی را حل کرد. بازی‌های اتاق فرار رومیزی هم وجود دارن که می‌تونید هر کجا که بخواید اون رو سازماندهی کنید. این بازیا مثل یه بازی رومیزی هستن که تمام عناصر لازم برای بازسازی یک داستان خاص هم در کنارش وجود داره.

اگه اولین باره که اتاق فرار می‌ری :

یک سری قوانین مشترک در همه اتاق های فرار وجود داره، برخی برای امنیت خودمون و برخی دیگر برای اینکه به طور تصادفی چیزی رو نشکنیم، اما همه این قوانین برای اینه که تجربه لذت‌بخش‌تر و سرگرم‌کننده‌تری داشته باشیم. قبل از بازی نگاهی به آن‌ها بندازید حتما.

از زور استفاده نکنید
توی همه فرارها یک قانون طلایی وجود داره: استفاده از زور لازم نیست! و شکستن این قانون می‌تونه باعث کنسلی سانس ما یا پرداخت هزینه بشه.

بالا نرید و به دنبال ارتفاع نباشید
در 99 درصد موارد شما نیازی به برداشتن یا فعال کردن چیزی ندارید که بسیار بیشتر از قد یه انسان باشه. بعبارتی نیاز به پریدن ندارین. این کار بیش از همه یه اقدام ایمنی برای جلوگیری از صدمات یا تصادفات احتمالیه. در صورتی‌که مجبور بودیم از ارتفاع خاصی بالا بریم یا از چیزی در داخل اتاق بالا برویم، استاد یا راهنمای بازی توی جلسه توجیهی یا حین بازی به ما یاداوری خواهد کرد.

اشیای یکبار مصرف
درست مثل قانون قبلی، در 99.99 درصد از بازی‌هایی که انجام می‌دید قانون یکبار مصرف بودن اشیا حاکمه. البته به این معنا نیست که اشیا باید از بین برن، معناش اینه که اگر از وسیله یا سرنخی برای یکبار استفاده کردید، دیگه برای معماهای بعدی به کار نمیاد. این قانون توسعه بازی رو تسهیل می‌کنه.

اشیاء تزئینی 
در بسیاری از اتاق‌های فرار برخی از اشیا و وسایل خاص و متمایز وجود داره، که با برچسب‌های خاص این نشانه گذاری شدن و به این معناست که نه سرنخی برای حل معما هستن و نه راهنمای ضروری برای حل معما در بازی. بنابراین نباید اون‌ها رو لمس کنیم، چرا که فقط بخشی از دکوراسیون هستن.

گرفتن راهنمایی ممنوع نیست
باید به یاد داشته باشید که این بازی صرفا برای لذت بردن و اوقات فراغته. بنابراین، اگر سر یه معما گیر کردیم، بهتره که برای جلوگیری از اتلاف وقت راهنمایی بگیریم.

تلفن همراه و دوربین ممنوعه
خیلی مهمه که موبایل و یا دوربین رو بیرون از اتاق بذاریم. از یک طرف برای اینکه در اجرای بازی اختلال ایجاد نکنن و از طرفی هم راهی برای حفظ اسرار و شگفتی‌های خود اتاق‌های فراره.

جنت آباد تهران کجاست؟

یکی از این مناطق پرتردد، جنت آباده که جز منطقه 5 شهرداری محسوب می شه. این محله به سه منطقه جنت آباد شمالی، جنت آباد مرکزی و جنت آباد جنوبی تقسیم می شه.  با توجه به تراکم جمعیت در غرب تهران و همچنین دارا بودن این منطقه از امکانات رفاهی، تفریحی و … در چند سال اخیر اسکیپ روم های زیادی در این مناطق شکل گرفته. البته لازمه بدونید با توجه به امکانات موجود در این منطقه و پهن بودن خیابون‌ها، میزان ترافیک کمه.

اگه ساکن محله‌های شاهین شمالی،شاهین جنوبی و پیامبر غربی هم هستید، اتاق فرار های جنت آباد به شما نزدیکه و می‌تونید از این دسته بندی نسبت به انتخاب و رزرو اتاق فرار اقدام کنید.

مسیر یابی

بلوار جنت آباد از جاده حصارک شروع شده و به خیابان کاشانی ختم می شه. این بلوار با خیابان 35 متری لاله، خیابان چهارباغ، بزگراه همت و بزرگراه آبشناسان تشکیل چهار راه می ده.

از ایستگاه های مترو فعال نزدیک به محله جنت آباد می تونیم به ایستگاه مترو ارم سبز و ایستگاه مترو صادقیه اشاره کنیم. ایستگاه مترو ستاری (واقع در خط 6 مترو) هم در حال احداثه و برای افرادی که قصد داشته باشن به جنت آباد مرکزی و شمالی برن، گزینه مناسبیه. ضمنا در پایانه مترو صادقیه، چندین خط تاکسی‌رانی و اتوبوس شهری ویژه جنت آباد هم وجود داره که وجود این امکانات، کار رو برای رزرو اتاق فرار جنت آباد ، دسترسی به سرویس حمل و نقل و همچنین بزرگراه ها آسون کرده.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به جنت آباد جنوبی، ایستگاه متروی آیت‌الله کاشانی هست اما هنوز افتتاح نشده و گزینه مناسب در حال حاضر ایستگاه متروی صادقیه‌ست.

همچنین با توجه به عریض بودن خیابون‌های این محله، مشکلی برای پارک کردن وسیله نقلیه نخواهید داشت.

در صورتی که علاوه بر اتاق فرارهای محله جنت آباد، بخواید بازی‌های مناطق مجاور رو هم رزرو کنید می‌تونید روی لینک زیر کلیک کنید:

اتاق فرار سعادت آباد

اتاق فرار های پونک

علاوه بر اتاق فرار در جنت آباد، کجا می تونیم بریم؟

این محله بوستان ها و پارک های زیادی داره که از معروفترینشون می شه به بوستان میثم، شبنم، ایثار، ریحانه ، گلبن، چهارباغ و بزرگمهر اشاره کرد. شهربازی سرپوشیده هورا هم یکی از اماکن تفریحی این محله محسوب می شه. ضمنا اگه به سینما و تئاتر هم علاقه دارید، سری به پردیس سینمایی سمرقند هم بزنید.