کوچکترین اتاق فرار جهان به شکل تابوت

تفریحی به قیمت خوابیدن در تابوت!

مقدمه

فرض کنید توی تفریحی شرکت می‌کنید که هدف اون بازسازی «تشییع جنازه خودتون» باشه! 
شاید هولناک، رازآلود و ترسناک به نظر برسه؛ به‌ویژه اگه ترس از زنده‌به‌گور شدن، گرفتار شدن توی فضای بسته یا همون کلاستروفوبیا و… داشته باشید. وجود چنین ترس و احساساتی، اساس ساخت یه بازی توی اسپانیا شده تحت‌عنوان: «کوچک‌ترین اتاق فرار جهان!».

اتاق فرار چیه؟

اتاق فرار یا اسکیپ روم (به انگلیسی: escape room) یه بازی گروهی حدود 60تا90دقیقه‌ای بر پایۀ حل معماست و دارای ژانر، تم و سناریوی ازپیش‌تعیین‌شده هست. توی اتاق فرار، بازیکنان (پلیرها) توی یه فضای مشخص که معمولا شامل چند تا اتاق می‌شه، محبوس می‌شن و باید توی این زمان محدود، با کشف سرنخ‌ها و حل معماهای داخل بازی، قفل‌ها رو باز و راه خروج از اتاق‌ها رو پیدا کنن.

ویدیوی مربوط به کوچک‌ترین اتاق فرار جهان (تابوت وحشت)

جعبه وحشت؛ کوچک‌ترین اتاق فرار دنیا

شرکت اسپانیایی جعبه وحشت (Horror Box) توی شهر بارسلونا اقدام به ساخت چنین اتاق فراری با تم هیجانی کرده تا شرکت‌کنندگان برای چند دقیقه هم که شده طعم مرگ رو بچشن. توی این اسکیپ روم، یه فرصت 30دقیقه‌ای به بازیکنان داده می‌شه و افراد باید ازطریق بلندگو با هم‌بازی خودشون که توی تابوت کناری خوابیده، تعامل داشته باشن و بتونن معماها رو حل کنن و خودشون رو از مرگ یا همون تابوت نجات بدن.

گیم‌مستر (Gamemaster) یا گردانندۀ بازی، با استفاده از دوربین‌هایی که داخل تابوت‌ها تعبیه شده، به روند بازی اتاق فرار نظارت داره. این گیم‌مستر توی مصاحبه‌اش با رویترز گفته بود هدف از طراحی این اسکیپ روم، بازسازی شرایطی هست که همۀ ما انسان‌ها تجربش می‌کنیم؛ تشییع  و خاک‌سپاری جنازۀ خودمون!

جعبه وحشت، کوچکترین اتاق فرار دنیا

بازخورد بازیکنان از «جعبه وحشت» چی بود؟

یکی از پلیرها به نام میریام، اذعان کرده که وقتی تابوت بسته شد، کمی احساس ترس کردم. هم‌بازی اون به نام کارلوس گفت که قبلا توی 15 تا اتاق فرار شرکت کرده ولی این تجربه براش واقعا خاص و منحصربه‌فرد بوده.

شاید براتون جالب باشه که پلیرها موقع رزرو بلیت، می‌تونن گزینه‌ها و شرایط بازی رو انتخاب کنن مثلا این که آیا دوست دارن دود و آتش [مصنوعی] رو توی تابوتشون تجربه کنن یا نه.

جمع‌بندی

توی این مقاله دربارۀ «جعبه وحشت» یا همون «تابوت وحشت» که کوچک‌ترین اتاق فرار دنیاست با هم صحبت کردیم. البته شاید قرار گرفتن توی چنین فضایی، برای خیلی از علاقه‌مندان تفریحات خاص خوشایند نباشه. اغلب اتاق فرارها بنا‌به تعداد بازیکنان و اهدافشون، فضا و مپ بزرگی دارن. اگه فکر می‌کنید حل معما مورد علاقۀ شماست، می‌تونید توی وبسایت اسکیپ زوم (EscapeZoom) که مرجع معرفی و رزرو اتاق فرار توی سرتاسر ایرانه بازی مناسب خودتون رو انتخاب کنید. اسکیپ زوم، لیست همۀ اتاق فرارهای ایران رو همراه با آدرس، سناریو، تیزر، هزینۀ بلیت و امکان رزرو آنلاین در اختیارتون قرار می‌ده تا حتی باوجود فوبیاهاتون هم بتونید از بازی اتاق فرار لذت ببرید!

نویسنده
 
همیشه عاشق چیزهایی بودم و هستم که می‌توانستند ذهنم را به سمت دنیاهای دیگری ببرند. شاید برای همین تصمیم گرفتم که گاهی به عالم خیال بازگردم و بروم به سراغ معجون‌سازی با کلمات. با وجود این‌که مهندسی مواد و متالورژی را با علاقه خواندم، اما به همان اندازه هم کوشیدم سرکی به دنیای زیبای ادبیات کلاسیک و نو فارسی بکشم تا با مخاطبانم بهترین ارتباط را برقرار کنم؛ چرا که تفریح و سرگرمی اجزای جدانشدنی زندگی ما هستند.
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4 / 5. تعداد: 4

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *