روستا های جن زده در ایران و دنیا

سفری به روستاهای جن زده در ایران و دنیا

مقدمه

همیشه شهرها و روستاهای جن‌زده یکی از موضوعات جذاب برای ساخت فیلم و سریال و نوشتن کتابه، اما اگه این مکان‌ها فقط تو فیلما نباشن چی؟ روستاها و شهرهایی که واقعا به تسخیر ارواح دراومدن و رفتن به اون‌جا دل پرجراتی می‌خواد. ما توی این مقاله قصد داریم تا سفری به روستاهای جن‌زده در دنیا و ایران داشته باشیم و ببینیم دلیل ترسناک بودن هرکدومشون، چیه.

بطور کلی وقتی اسم روستا، شهر و مکان ترسناک میاد، قطعا یاد یک سری از تجربیاتی می‌افتیم که آشنایان یا دوستان برای ما بازگو کردن و شاید ممکنه مارو به فکر فرو برده باشن. اما با این حال نمی‌تونیم مطمئن باشیم که واقعین یا فقط ساخته و پرداخته ذهن انسان‌ها هستن چرا که ذهن انسان بسیار قدرتمنده. 

ترسناک ترین روستاهای جن زده در ایران و جهان

نشونه‌ روستا های جن زده چیه؟

با اینکه هنوز از دیدگاه علمی، وجود روستاهای جن‌زده تایید یا رد نشده بازم یه سری نشونه‌ها وجود داره که بین همشون مشترکه. بنابراین اگه تا حالا به خونه‌ها، قلعه‌ها و روستاهای متروکه سر زده باشین، این نشونه‌هارو می‌تونین همه‌جا ببینین.

  • بوی خاص

در روستای ارواح و مکان‌های جن‌زده، بوی خاصی به مشام می‌رسه. این بو نه منبع مشخصی داره و نه تا حالا مشابهش به مشامتون خورده. با وجود تحقیقات مختلفی که موسسات ماورالطبیعه انجام دادن، هنوز نتونستن منشا این بوهارو پیدا کنن اما بعضیا می‌گن احتمالا به خاطر عدم سکونت افراد و ساکن بودن هوای آن مکان است.

  • تغییر ناگهانی دما

یکی دیگه از نشونه‌های روستا های جن زده در دنیا اینه که دما تغییر ناگهانی داره. از اون‌جایی که ارواح و اجنه، بعد فیزیکی ندارن معلوم نیست که چجوری حضورشون توی یک فضا می‌تونه باعث تغییر ناگهانی دما بشه. اینطور گفته می‌شه که دلیل تغییر دما می‌تونه ساطع شدن انرژی خاصی باشه که ارواح به همراه خودشون دارن.

  • صداهای مرموز

در خانه‌ها و روستاهای ارواح و بطور کلی در مناطق جن‌زده ، همیشه صداهای ترسناک و مرموزی به گوش می‌رسه که باعث وحشت مردم می‌شه. حالا محققای موسسه ماورالطبیعه نیویورک دارن تلاش می‌کنن ببینن منشا این صداها چیه و در چه فرکانس‌هایی شنیده می‌شه و شامل چه نویزهایی هست.

  • احساس عجیب پشت گردن

تجربه مشترک همه کسانی که به روستاهای متروکه سر زدن اینه که احساس عجیبی رو پشت گردنشون حس می‌کنن. بعضی از کارشناسای ماورا الطبیعه معتقدن که نه تنها خونه‌ها و روستاها، بلکه افرادهم می‌تونن جن زده بشن. واسه همین ممکنه وقتی به این مکان‌ها سر می‌زنین، احساسات عجیبی‌رو تجربه کنین.

روستای جن زده با شهرها یا مکان‌های متروکه چه تفاوتی دارن؟

برای بعضی از آدما، روستاهای جن‌زده بسیار هیجان‌انگیزه و سفر به اون‌جا یک گردش فوق العاده به حساب میاد، اما برای یه سری از افراد همچین جاهایی استرس‌زا هستش و دلشون نمي‌خواد در طول تعطیلات با همچین جایی روبه‌رو بشن. اگر بخوایم به حرف هرکسی بابت اینکه فلان روستا جن‌زده است گوش بدیم، تعداد همچین روستاهایی در ایران، از کل اروپا هم بیشتر میشه. باید واقع بین بود و و بین روستای جن‌زده در ایران با روستای متروکه تفاوت قائل شد.

به خاطر اینکه روستاهای متروکه وجه شباهت زیادی با روستاهای جن‌زده دارند، اغلب افراد این دو مورد رو با همدیگه اشتباه می‌کنن، اما نکته اصلی در این بین فراموش می‌شه. روستای متروکه، کاملا خالی از سکنه است و اگر بعد از سال‌ها دوباره به همراه دوستان خود به اون‌جا سفر کنید، تفاوتی نمی‌بینید جز تاثیر طبیعت بر اون. اما در روستاهای جن‌زده می‌شه دید که برخی جزئیات مدام در حال تغییر هستند و اکثر افرادی که به آن‌جا سر می‌زنند، با کلی داستان ترسناک بر می‌گردن. اگه بخوایم لیستی از تفاوت‌های بین این دو روستا بنویسیم، چیزی شبیه به موارد زیر ساخته می‌شه.

مشهورترین روستاهای جن زده در دنیا

روستا های ترسناک در دینا
روستای Oradour-Sur-Glane

1. روستای Oradour-Sur-Glane در فرانسه

این روستا سابقا به ماهیگیری معروف بوده و ساکنین اون زندگی ساده‌ای داشتن اما در طی جنگ جهانی دوم و در سال 1944 اتفاقی در اون‌جا رخ داد که تمام اروپا و حتی جهان در بهت فرو رفت. ارتش نازی با محاصره و نفوذ به این روستا، تمام مردان را به رگبار بست و زنان و کودکانی که در کلیسا پناه گرفته بودن رو منفجر کرد. هرکسی هم که سعی در فرار داشت، از پشت به ضرب گلوله کشته شد. جنایت رخ داده در این روستا به حدی شدید بود که جامعه جهانی به این روستا دست نزد و در نزدیکی آن روستای دیگری برای یادبود ساخته شد.

افراد زیادی ادعا کردن که با نزدیک شدن به این روستا، دمای هوا به شدت عوض شده و حتی میشه هنوز بعد از این همه سال صدای ضجه اهالی‌رو شنید. برخی دیگر نیز می‌گویند هنوز بوی باروت در هوا شناوره و نفرین این مردم باعث شد که آلمان در جنگ شکست بخورد. اگر قرار باشه روستایی توسط ارواح تسخیر بشه، این دهکده قطعا یکی از اونا خواهد بود.


روستای جن زده
روستای  Wharram Percy

2. روستای  Wharram Percy در انگلیس

یکی از معروف‌ترین مناطق و روستاهای جن‌زده در انگلستان، دهکده ورام پرسی است که مربوط به دوران قرون وسطا بوده و نزدیک به 500 ساله که خالی از سکنه شده. این روستای متروکه در میان جنگل‌های زیبای یورکشایر قرار گرفته و هنوز میشه بخشی از عمارت‌های ساخته شده توسط خاندان پرسی و کلیسای اون‌رو دید. ساکنین این روستا بعد از مدتی روز به روز کمتر شدند و همین موضوع باعث ترس بقیه شد و تصمیم گرفتند که به طور کامل روستارو تخلیه کنند.

برخی می‌گن که موضوع مهمی در میان نبوده و افراد برای دامپروری و پرورش گوسفند از این دهکده کوچ کردند، اما برخی می‌گن که اشباح جنگل به سراغ افراد رفته و اونارو یکی یکی با خودش برده. این مجموعه توسط اداره میراث فرهنگی انگلیس محافظت می‌شه و می‌تونید به عنوان یک توریست از اون بازدید کنید، اما باید این تذکر رو به شما بدیم که با صحنه‌ای وهم انگیز و ترسناک روبه‌رو خواهید شد. سکوت حاکم بر این روستا و فضای جنگلی اطراف آن حالتی مخوف داره و احتمالا شما هم حدس خواهید زد که اتفاقات غیر عادی باعث شده که ساکنین به جای دیگه‌ای مهاجرت کنن، البته اون دسته از افرادی که موفق به این کار شده باشن!

ترسناک ترین روستاهای دنیا
روستای کراکو

3. روستای کراکو در ایتالیا

اگر از طرفداران فیلم‌های هیجان انگیز باشید، حتما فیلم جیمز باندی که در سال 2008 اکران شدرو  به خاطر دارید که در قسمت‌های انتهایی خودش توی شهر ارواح زندانی شده بود. معماری عجیب و سرگیجه آور این روستا باعث شده به یک نقطه ایده‌آل برای عکاسی و فیلم برداری تبدیل بشه. به دلیل زیاد بودن تعداد خانه‌ها و آپارتمان‌های رها شده، قدم زدن در خیابان‌های این شهر بسیار ترسناک بوده و هرکسی جرات نمی‌کنه از مرکز این شهر عبور کنه.

کافیه چند دقیقه‌رو به تنهایی داخل این شهر سپری کنید تا آخر عمر خود هربار که به این روز فکر کنید، طعم ترس‌رو در دهان بچشید. خالی از سکنه بودن این شهر باعث شده جدای از منظره دلهره‌آور، صداهای عجیبی‌هم در تمامی ساعات روز شنیده بشه و از هر خیابان که عبور می‌کنید، این احساس را به شما می‌ده که ارواح به دنبال شما در حرکت هستن. تبدیل شدن این شهر به یکی از جالب‌ترین روستا های جن زده دنیا بسیار تاسف برانگیزه، اما از طرفی منظره‌ای که خلق شده هم بسیار زیباست.


جزیره هاشیما - روستا های جن زده
جزیره هاشیما

4. جزیره هاشیما در ژاپن

از دیگر روستاهای جن‌زده، جزیره هاشیما که در سواحل ناکازاکی قرار گرفته به نام جزیره کشتی هم شناخته میشه. این جزیره بین سال‌های 1887 تا 1974 یه تاسیسات بزرگ و فعال استخراج زغال سنگ بود، اما وقتی تقاضا برای اون کم شد، کم‌کم تبدیل به یه نقطه متروکه شد. الان بعد از گذشت دهه‌ها، هیچ آدمی توی این جزیره زندگی نمی‌کنه و تصویر وهم‌انگیز اون باعث میشه تا یکی از مناطق و روستاهای جن‌زده در دنیا باشه.

مردم فقط با تورهای گردشگری و در روشنایی روز به این جزیره میرن و سریع هم از اون‌جا خارج می‌شن. یکی دیگه از دلایل ترسناک بودن هاشیما، اینه که در طول جنگ جهانی دوم به عنوان اردوگاه کار اجباری برای اسرای جنگی و مردم غیرنظامی بوده که در نهایت همونجا هم کشته شدن، پس میشه واقعا بهش گفت یه جزیره تسخیر شده.


روستای جن زده پلاکلی در انگلیس
روستای پلاکلی

5. روستای پلاکلی در انگلیس

در حومه شهر کنت، پلاکلی تسخیر شده قرار دارد. باور اینکه روستای پلاکلی با طبیعت زیبا و چشم‌نواز، در صدر لیست ترسناک‌ترین روستا های جن زده در دنیا قرار گرفته کار سختیه. این روستا در سال 1989 به عنوان ترسناک‌ترین روستای دنیا توی کتاب گینس ثبت شده. خیلی از مردم محلی و کسانی که برای بازدید رفته بودن، میگن 12 تا 16 روح توی این دهکده زندگی می‌کنن!

یکی از داستان‌هایی که باعث شهرت پلاکلی شده اینه که می‌گن زمان‌های قدیم، زنی تو این روستا زندگی می‌کرده که کارش جمع آوری سبزی شاهی و فروشش بوده. یه روز که روی پل پینوک نشسته بوده و داشته پیپ می‌کشیده، خوابش می‌بره و پیپ روی خودش میوفته. چیزی نمی‌گذره که کل بدنش آتیش می‌گیره و می‌سوزه. از اون به بعد می‌گن این زن پل‌رو تسخیر کرده و اگه برای بازدید از روستا برید می‌تونین درخشش صورتش‌رو اون‌جا ببینین.

روستاهای جن زده در ایران

برای تجربه وحشت نیازی نیست تا به کشورای دیگه سفر کنین، می‌تونین با یه سفر چند ساعته به گوشه و کنار کشور خودمون هم اونو تجربه کنین. خونه‌ها، عمارت‌ها و روستاهای جن زده در ایران زیادن که هرکدوم به یه دلیل معروف شدن. در ادامه چند تا از مشهورترین روستاهای جن‌زده در ایران رو بهتون معرفی می‌کنیم.

روستا های جن زده در ایران - کلبه تسخیر شده

1. کلبه تسخیرشده

روستای صومعه‌سرا که توی استان گیلانه، یه منطقه جنگلی و ترسناک به اسم هفت دغان داره که سال‌هاس تسخیر شده. خیلی از آدمای محلی می‌گن از این روستا و جنگلای اطرافش صداهای عجیب و غریب می‌شنون، برای همین بیشتر افراد ترجیح می‌دن تا از کنار اینجا رد نشن.

یه افسانه محلیه که می‌گه اگه یه نفر بتونه شب تا صبح توی یه کلبه متروکه اون‌جا بمونه، ارواح اونو به آدم ثروتمندی تبدیل می‌کنن. البته نکته مهم اینه که الان چند ساله ورود به این کلبه و محل ممنوع شده و فقط می‌تونین از دور تماشا کنین.


من آسیه هستم. تو یه روستای دور افتاده به دنیا اومدم . از مردم ترسناک اون روستا متنفرم ….

مامان‌رو که دق دادن و مرد. بعد از اون هم، بابا همش نشسته یه گوشه و به یه گوشه خیره شده …

خواهرم سایه هم خیلی وقته ازش خبری نیست. نه جواب تلفن می ده که نامه. باید برم پیداش کنم . باید بفهمم چه اتفاقی براش افتاده. باید یه جوری از این روستای لعنتی رها بشیم…

2. روستای جیغ

روستای سربرج که به روستا یا جنگل جیغ‌هم شناخته می‌شه، یکی دیگه از روستاهای جن‌زده متروکه و ترسناکه. بعد از تاریک شدن هوا و موقع وزیدن باد، صدای جیغ مانندی از بین جنگل اطراف این روستا به گوش می‌رسه. خیلی‌ها باور دارن که این صداها بخاطر حضور ارواح ترسناکه اما هنوز هیچکس نمی‌دونه که دلیل این سروصداها چیه. این روستا یکی از مناطق گردشگری ایران محسوب می‌شه ولی پیشنهاد ما اینه که اگه خواستید به این منطقه سفر کنید تو روشنایی روز برید و به تاریکی شب نخورید.


روستاهای جن زده ایران - روستای بوینی یوغون
بوینی یوغون

3. بوینی یوغون

یکی دیگه از مناطق و روستاهای جن زده در ایران، معروفه به بوینی یوغون. بوینی یوغون یه قلعه متروکه توی روستایی به اسم کور عباسلوئه. در مورد این روستا، داستان‌ها و افسانه‌های زیادی هست که میگه آدمایی که برای بازدید از قلعه می‌رفتن، هیچوقت دیگه برنمی‌گشتن. برای همین هم مردم فکر می‌کنن ناپدید شدن مرموز آدما، به خاطر اینه که اینجا به تسخیر ارواح دراومده.


ریگ جن سمنان
ریگ جن

4. ریگ جن

کمتر کسی رو می‌تونین پیدا کنین که اسم «ریگ جن» به گوشش نخورده باشه. این منطقه که در 200 کیلومتری سمنان قرار داده، جزئی از کویر بزرگ ایرانه. این مکان به “مثلث برمودای ایران” معروفه. نکته جالب در مورد این منطقه، اینه که یکی از گرم‌ترین جاهای زمینه و پر از تپه‌های شنی و باتلاق‌های نمکیه، برای همین کمتر موجود زنده‌ای اون اطراف دیده می‌شه.

از اون‌جایی که این منطقه مسیر صعب العبوری داره و باتلاق‌های نمکیش، آدما و موجودات زیادی رو طی سال‌ها به درون خودش کشیده؛ به ریگ جن معروفه. خیلی از ساکنای محلی معتقدن که اینجا تسخیر شده واسه همین به یکی از مناطق و روستاهای جن‌زده در ایران تبدیل شده.


شاید شما هم شرایط رفتن به همچین روستاهایی رو نداشته باشید اما یه راه دیگه وجود داره. شایعه شده که توی یکی از روستاهای دور افتاده ایران، یه اتفاق عجیب افتاده که باعث شده مردم اون روستا دیگه فرد غریبه‌ای رو به روستا راه ندن. هر فرد غریبه‌ای بخواد وارد روستا بشه به سمتش سنگ پرتاب می‌کنن. جالبه بدونید که ساکنان این روستا ظاهری عجیب دارن حتی تازه متولد شده‌ها.
حالا شما باید راز این روستا رو کشف کنید. چجوری؟ سری به اسکیپ روم زیر بزنید:

آیا تا به حال کسی در روستا جن دیده؟

جواب این سوال‌رو باید اینطور بدیم که اگر کسی همچین چیزی ندیده بود، پس چرا در سراسر دنیا این‌همه روستای جن‌زده وجود داره؟ بهتره که اینجوری جواب بدیم که کسی نمی‌تونه ادعا کنه حرفش درسته، چون مدرک علمی بابت وجود اجنه وجود نداره، از طرفی کسی هم نمی‌تونه عدم وجود این موارد رو اثبات کنه چون تعداد افراد بسیار زیادی تجربه مشابهی داشتن و همین به خودی خود موضوع قابل بحثی است.

شما هم تصاویر و فیلم‌های زیادی دیدید که داخلش یا تصویری از یک جن وجود داشته یا یک روستای تسخیر شده هست که هر کسی داخلش می‌شه و فیلم می‌گیره دوربینش از کار می‌افته و… ، اما باید این احتمال‌رو هم داد که تعدادی از این تصاویر و محتواها صرفا برای سرگرمی ساخته شدن و هیچوقت جنبه واقعی نداشتند و حتی ممکنه خیلی از آدم‌هایی که به روستاهای جن‌زده سفر کردن، فقط به خاطر ترس زیاد، چیزهایی رو توی ذهنشون تجسم کردن. اگه می‌خواید از بابت این موضوع مطمئن بشید، بهترین کار اینه که خودتون دست به کار بشید و یک گروه تجسس از دوستانتون بسازید و عازم مناطق و روستای جن‌زده در ایران بشید.

آیا وجود روستاهای جن زده اثبات شده؟

در تمام این مقاله مکان‌ها و روستاهایی‌رو معرفی کردیم که به عنوان «جن‌زده» شناخته می‌شن اما سوال اصلی اینه که اصلا چنین چیزایی اثبات شده؟؟ آیا علم وجودشون رو تایید می‌کنه؟ در پاسخ باید بگیم که همه این موارد نیاز به تحقیق بیشتر دارن تا واقعی بودنشون ثابت بشه. مساله مهم اینه که خیلی از این روستاها و شهرها توسط موسسات ماورالطبیعه مورد بررسی قرار گرفتن اما هنوز هیچ مرجع علمی اونارو تایید نکرده.

گاهی ترسناک بودن یه مکان یا منطقه به سلسله اتفاقات ناگوار و ترسناکی مربوطه که بدون هیچ قصدی، به صورت تصادفی پشت هم رخ دادن. مرگ یه بچه، کشته شدن یه دختر نوجوان یا مردن اهالی یه خونه می‌تونه هرکدوم بخاطر دلایل متفاوتی باشه اما مردم اکثرا دوست دارن تا این رویدادهارو به همدیگه ربط بدن. گاهی هم دلیل شهرت یه روستای متروکه ناشی از قدرت ذهن آدما بوده که تونسته از یه منظره طبیعی و قشنگ یه داستان ترسناک و وهم انگیز بسازه.

با همه این‌ها، اگر برای تفریح و سرگرمی دنبال چنین مکانایی هستین، خیلی هم خوبه و میتونه یه عالمه خاطره جالب براتون بسازه اما اگر قصدتون اینه که روی این مکان‌ها تحقیق کنین و ازش به عنوان یه دلیل علمی و تایید شده استفاده کنین، بهتره دنبال یه موضوع دیگه بگردین.

نویسنده
 
زندگی فقط یک بار بوده و انسان را راهی برای خلاصی از این حقیقت نیست. تنها کلمات هستند که می‌توانند به ما تجربه زندگی‌های مختلفی را هدیه بدهند. من هم تصمیم گرفتم تا با استفاده از همین کلمات، در کسب تجربه‌های مختلف به دیگران کمک کنم.
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.5 / 5. تعداد: 4693

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

پاسخ به “سفری به روستاهای جن زده در ایران و دنیا”

  1. اتاق فرارهای تم روستا رو حتما امتحان کنید، تجربه جالبی میتونه براتون باشه😉👻

    5
    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *