بهترین اسکیپ رو های جهان

بهترین اتاق فرارهای جهان

مقدمه

ممکنه تا حالا اسکیپ روم‌های زیادی رو تجربه کرده باشی. یا اینکه تازه با این بازی اعتیادآور آشنا شده باشی و فقط یکی دوبار با دوستات به اتاق فرار رفته باشی. در هر حال، حتما واست سوال شده که خفن‌ترین و بهترین اتاق‌های فرارهای جهان کجا هستن و چه حال و هوایی دارن؟ با ما همراه باش تا بریم و با این اسکیپ روم‌ها آشنا شیم.

TRAPOLOGY (بوستون، ماساچوست، آمریکا)

این اتاق فرار، یا بهتره بگم، این جاذبۀ گردشگری مخصوص طرفدارای معما و تعلیقه. Trapology در حال حاضر پنج اتاق مختلف رو برای انتخاب ارائه می‌ده. یه اتاق هم در دست ساخت داره.

معروف‌ترین و سخت‌ترین اتاقی که این مرکز داره، “Crush Depth” هست که حداکثر هشت بازیکن رو جمع می‌کنه برای کنترل یک زیردریایی! اما نه یه زیردریایی معمولی؛ یه زیردریاییِ در حال غرق شدن که توی یه اقیانوس مواج گم شده… .

ترپولوژی میزان دشواری و نرخ موفقیت هر اتاق رو توی سایت خودش ارائه داده. جالب این جاست که نرخ موفقیت هیچکدوم از اتاق‌ها بیشتر از 30 درصد نیست! اما ممکنه سیاست صاحبین این مرکز در مورد دشواری اتاق‌ها توی اتاق شیشم یه ذره فرق کنه.

اسکیپ روم تراپولوژی (TRAPOLOGY)

Real Escape Game (سن فرانسیسکو، کالیفرنیا، آمریکا)

این مرکز در مجموع پنج اتاق فرار داره که هر کدوم گیم مستر خاص خودشون رو دارن. گیم پلی و ماجرای هر اتاق درست مثل یک فیلم سینمایی هیجان انگیز، نویسندگی و کارگردانی شده. همین باعث شده تا Real Escape Game نامی بسیار آشنا بین بهترین‌های اتاق فرار جهان باشه.

اتاق “Spellbound Supper” از جذاب‌ترین‌های این موسسه به شمار می‌ره. توی این بازی بین 3 تا 10 بازیکن، به مراسم شام یه جادوگر دعوت می‌شن. یه جادوگر که اصلا از مهمون و مهمون‌بازی خوشش نمیاد!
یکی دیگه از گزینه‌های بازی که پیش روی شماست، اتاق “The Popstar’s of Doom” هست. توی این بازی 3 تا 9 بازیکن توی یه حلقۀ زمانی گیر می‌کنن و تلاش می‌کنن از قتل ستارۀ محبوب پاپ دهه 90 جلوگیری کنن.

لیست بهترین اسکیپ روم‌های ایران همراه با اطلاعات کامل با یک کلیک:

[   اتاق فرار   ]

رئال اسکیپ روم (Real Escape Game)

Mission: Escape Atlanta (آتلانتا، جوجیا، آمریکا)

جایگاه سوم از بهترین اسکیپ روم‌های جهان، به Escape Atlanta اختصاص داره. این موسسۀ مشهور ادعا می‌کنه که بهترین اتاق فرار توی جنوب شرقی آمریکاست. Escape Atlanta در حال حاضر دو بازی “کتابخونه” و “هتل” رو به علاقمندها ارائه می‌ده. توی بازی کتابخونه، بین 3 تا 10 بازیکن، توی خونۀ یه مغز متفکر میلیونر دنبال جواهر خاصی هستن.
بازی دوم پذیرای 4 تا 9 بازیکن هست که بین سه اتاق تقسیم می‌شن و سعی می‌کنن از دست “موسیو مو” فرار کنن. موسیو مو تا ابد گرفتار یه هتل خوفناک شده و حالا می‌خواد مهمون‌هاش هم مثل خودش، رنج و دلهرۀ ابدی رو تجربه کنن. برای جلوگیری از تبدیل شدن به یه “مهمان همیشگی” فقط 60 دقیقه وقت دارید… .

Sherlocked (آمستردام، هلند)

جایگاه چهارم از بهترین اسکیپ روم‌های جهان، متعلق به Sherlocked هست. کیفیت بازی‌های موسسۀ Sherlocked Mystery Experiences روز به روز در حال افزایشه. این مرکز با ارائه‌ی دو اتاق “The Vault” و “The Architect” تونسته تا حد زیادی خودش رو در سطح جهانی مطرح کنه.
The Vault یه بازی به شدت چالش برانگیز 90 دقیقه‌ای هست توی اون حداکثر 4 بازیکن یا “دزد” قصد دارن یه شیء مرموز رو از یه گاوصندوق پیشرفته بدزدن. نکتۀ جالب اینجاست که گیم مسترهای اسکیپ روم Sherlocked اگه ببینن بازیکن‌ها خیلی سردرگم هستن یا بازی واسشون سخته، یه دستیار به تیم اضافه می‌کنن که اسمش رو “سرباز” (henchman) گذاشتن.
برخلاف بازی اول، اتاق فرار The Architect 60 دقیقه مهلت داره. بازیکن‌ها توی این اتاق که متعلق به یه معمار هست، دنبال سرنخ‌هایی از یک جامعۀ مخفی هستن. هر دو اتاق، اصلا ترسناک نیستن و اگر شما ترس از محیط‌های بسته داشته باشید هم، اوکی خواهید بود. اگه رفتید آمستردام، به نیابت از ما هم بازی کنید 🙁

شرلوک اسکیپ (Sherlocked Escaperoom)

Escapology (نقاط مختلف در جهان)

Escapology ادعا می‌کنه بین موسسات مختلف، تا حالا سریع‌ترین رشد و پیشرفت رو در سطح جهانی داشته. این موسسه بیش از 10 شعبه داره که معروف‌ترین اون‌ها توی آستین، تگزاس و شیلی واقع شدن.
ساده‌ترین بازی بین اسکیپ روم‌های این موسسه، درجۀ سختی 7 از 10 رو از منتقدین گرفته! معروف‌ترین اتاق این موسسه، “Narco” هست که به بازیکن‌ها یک ساعت فرصت می‌ده تا از خونۀ یک موجود شرور شیطانی فرار کنن. این اتاق محدودیت سنی 15 سال داره.

اسکیپ روم اسکاپولوژی (Escapology)

5Wits (نقاط مختلف جهان)

ششمین مورد از بهترین اسکیپ روم‌های جهان، اصلا اسکیپ روم نیست! در واقع، معمولا بازیکن‌ها با توجه به معنای سنتی اتاق فرار، 5Wits رو بین موسسات این بازی طبقه بندی نمی‌کنن.
هر یک از مراکزی که این بازی رو ارائه می‌دن، بیشتر از یک اتاق دارن. ویژگی منحصر به فرد این بازی‌ها، جلوه‌های ویژۀ خاص و روش‌های قصه گویی عملی (Hands-On Storytelling) هست. یعنی کمپانی 5Wits قصد داره شما رو به معنای واقعی کلمه به ستارۀ یه فیلم اکشن تبدیل کنه.
5Wits پنج اتاق فرار داره که معروف‌ترینش “Deep Space” هست. جایی که شما وارد یه کشتی فضایی متروکه می‌شید و فقط 30 دقیقه وقت دارید بفهمید چه اتفاقی افتاده. المان‌های شرور کیهانی و هوش مصنوعی شیطانی از ابزارهای اصلی 5Wits به شمار می‌رن.

اسکیپ روم 5 ویتس (5Wits)

Escape Hunt (نقاط مختلف جهان)

Escape Hunt با داشتن شعبه‌های مختلف در هر قاره، ادعا می‌کنه که بیش از 25 میلیون دقیقه گیم پلی بازی ارائه داده! مضمون این بازی‌ها با توجه به مکانی که اون‌جا واقع شدن، متفاوت هست.
به عنوان مثال، شعبۀ تگزاس، بازی “سرقت تک ستارۀ تگزاس” رو ارائه می‌ده. در حالی که شعبۀ بارسلونا “La Vampiria de Barcelona” نام داره. توی این شعبه شش بازیکن وارد خونۀ وحشتناک Vampira del Raval قاتل زنجیره‌ای می‌شن تا قربانی‌ها رو نجات بدن.

اسکیپ هانت (Escape Hunt)

13th Gate Escape (لوییزیانا، آمریکا)

این بازی مختص شجاع‌ترین و نترس ترین بازیکن‌های اتاق فرار افتتاح شده. دلیل اصلی‌ای که این موسسه در لیست بهترین اتاق فرارهای جهان قرار گرفته، اتاق “Cutthroat Cavern” هست.
طبق توضیحات ذکر شده توی سایت این بازی، شما در حال گذراندن تعطیلات خودتون توی منطقۀ کارائیب هستید و تصمیم می‌گیرید جزیرۀ Isla Mujeres رو جستجو کنید. شایعه‌ها می‌گن دزد دریایی بدنام یعنی Jean Lafitte با ارزش‌ترین گنج خودش رو توی این جزیره پنهان کرده.
شما توی غارهای ترسناک بی‌شمار این جزیره با ویرانه‌های مرموزی روبه‌رو خواهید شد. همون طور که راهنمای تور هشدار داده، با رخ دادن جزر و مد موقع غروب و راه افتادن سیلاب، افراد به راحتی گیر می‌کنن و غرق می‌شن… پس شما باید قبل از اینکه خیلی دیر بشه، راه خودتون ر از معبرهای تاریک جزیره پیدا کنید.
اتاق فرار معروف بعدی که متعلق به 13th Gate Escape هست، “The Collector” نام داره. بازیکن‌ها توی این بازی بعد از ربوده شدن توسط یه قاتل روانپزشک، ته یک چاه عمیق رها می‌شن. شما 60 دقیقه وقت دارید تا معماهای پیچیدۀ قاتل رو حل کنید و قبل از اینکه اون برگرده از خونه‌ش خارج بشید.
این بازی برای افرادی که بیماری‌های قلبی و فشار خون بالا دارن، منع شده.

اسکیپ گیت (13th Gate Escape)

The Basement (سیلمار، کالیفرنیا، آمریکا)

مضمون این بازی بر اساس یک قسمت از مجموعۀ The Bachelorette ساخته شده است که از شبکۀ ABC پخش شد. اتاق‌های این مرکز یکی از مورد استقبال‌ترین بازی‌ها در سراسر آمریکا به شمار می‌روند. شما می‌توانید اتاق‌هایی با تم زیرزمین، آسانسور، اتاق مطالعه و… را انتخاب کنید. جالب است بدانید هیچکدام از این اتاق‌ها درجۀ موفقیت بیش از 34 درصد را نداشته اند!

Trapped in a Room With a Zombie (نقاط مختلف جهان)

همراه با اتاق‌هایی مانند “Escape a 80s Dance Party” و “Da Vinci Lost Meatball” ، موسسۀ Room Escape Adventures بازی “گرفتارِ زامبی شدن در یک اتاق” را نیز ارائه می‌دهد…!
این بازی یک زامبی خیلی مشهور داره که به زنجیر کشیده شده. اول بازی زامبی به دلیل اینکه به دیوار زنجیره شده و زنجیرش هم خیلی کوتاهه، کاری به شما نداره. در واقع نمی‌تونه داشته باشه. اما هر پنج دقیق یک زنگ به صدا در می‌یاد و زنجیر زامبی یه کم آزادتر میشه!
حداکثر 12 نفر می‌تونن توی این بازی در 25 شعبه در سراسر جهان شرکت کنن.

شما چه جاهای دیگه‌ای رو می‌شناسین یا تعریفش رو شنیدین که میتونه جزو بهترین اتاق های فرار جهان و یا ایران باشه؟ تو قسمت نظرات اونا رو به ما معرفی کنید.

نویسنده
 
نویسنده
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.7 / 5. تعداد: 1280

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *