غرفه اسکیپ زوم در جهش کاپ 1403

در المپیک بازی‌های فکری و غرفه اسکیپ زوم چه می گذرد؟

مقدمه

اولین المپیک بازی‌های فکری دانشجویان ایران با عنوان «جهش‌کاپ» در سه بخش رقابتی طراحی بازی‌های رومیزی (بردگیم)، طراحی اتاق فرار و طراحی بازی محیطی، از امروز 2 دی و با حضور 170 دانشجوی طراح بازی و بیش از 60 برگزار کننده، داور و طراح بازی به شکل رسمی آغاز شد.

در این رویداد، بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صنعت سرگرمی کشور، از جمله مجموعه‌های سرگرمی اسکیپ زوم، دن کلاب، شریف گیم، چترنگ و مدریک، با برپایی غرفه‌هایی با هدف ارتباط با شرکت‌کنندگان، ضمن اجرا و معرفی ظرفیت‌ها و دستاوردهای خود، به راهنمایی شرکت‌کنندگان در قالب جلسات پرسش و پاسخ خواهند پرداخت.

پوستر جهش کاپ 1403

برنامه ویژه اسکیپ زوم برای مدعوین و شرکت‌کنندگان

  • 1- فرار کنید، جایزه بگیرید!

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های رویداد، طراحی و اجرای دو نوع «اتاق فرار کلاسیک» و «اتاق فرار محیطی» (در محوطه اصلی و فضای بیرونی بوت‌کمپ) توسط تیم اسکیپ زوم بوده که با همکاری مجموعه های نایریکا، ایکس اسکیپ و ژوپین اسکیپ روم طراحی و اجرا گردیده است.

هدف از طراحی اتاق فرار محیطی، شناخت اولیه نسبت به 10 نفر از مفاخر کشور است. مبدا و مقصد اتاق فرار محیطی، غرفه اسکیپ زوم است. معماهای این بازی در قالب QR Code مشخص شده‌اند و بازیکنان پس از اسکن آن‌ها بایستی با استفاده از نشانه‌ها و سرنخ‌ها مفاخر را شناسایی کنند؛ اولین بازیکنی که نام این 10 مفاخر را به غرفه اسکیپ زوم اعلام کند، برنده بازی محسوب می‌شود.  

  • 2- کارآگاه درونتان را کشف کنید!

در غرفه اسکیپ زوم، تعداد زیادی «پرونده جنایی» ارائه شده است و علاقمندان می‌توانند در قالب گروه چند نفره و یا تک نفره، راز جنایت‌های داخل بازی را کشف کرده و جایزه دریافت کنند.
پرونده جنایی نوعی بازی فکری در قالب یک پروندۀ قتل یا جرم است که در اختیار بازیکن یا بازیکنان در نقش کارآگاه خصوصی قرار می‌گیرد. بازیکنان باید با کمک سرنخ‌ها، شواهد، مدارک و بقیۀ محتویات داخل پرونده، معمای آن را حل کرده و قاتل را پیدا کنند.

این رویداد تا روز چهارشنبه ادامه داشته و مراسم اختتامیه نیز در تاریخ پنجم دی‌ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰:۳۰ در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار خواهد شد. در این مراسم، برگزیدگان بخش‌های مختلف المپیک معرفی می‌شوند.

گالری تصاویر و ویدیوها: 

شرکت‌کنندگان در قالب تیم‌های چندنفره، در حال حل معماهای اتاق فرار هستند.
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 5 / 5. تعداد: 3

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *