اتاق فرار بقا محور

اتاق فرار بقا محور (survival)

مقدمه

تصور کنید توی موقعیتی قرار گرفتید که با خطر مرگ روبه‌رو هستید. باید به هر ریسمانی چنگ بزنید تا خودتون رو نجات بدین. اتاق فرار بقا محور (survival) شرایط رو برای شما مهیا کرده تا خودتون رو محک بزنید. یادتون باشه زمان کمه و اگه دیر بجنبید معلوم نیست بتونید زنده بمونید یا نه.

اتاق‌فرار بقا محور چیه؟

اتاق فرارهای بقا محور به بازی‌هایی اطلاق می‌شه که توی اون بازیکن بایستی به هر طریقی که شده سرنخ‌ها رو پیدا کنه، معماها رو حل کنه و خودش رو نجات بده تا بتونه مانع شکست یا مرگ خودش بشه. هنر این بازی‌ها در اینه که طوری فضاسازی کنن و همه عناصر رو واقعی جلوه بدن که بازی برای مخاطب باور پذیرتر بشه. این سبک بازی به اتاق‌فرارهای آخر الزمانی یا جنگی هم شباهت داره و عموما جز ژانر اکشن یا هیجانی هستن.

اتاق فرار بقا محور

هر اتاق فرار یا اسکیپ رومی یه سناریو و داستان داره که بازیکنان بر اساس اون داستان بایستی ماموریت خودشون رو تکمیل کنن. این ماموریت می تونه رویارویی با افراد شرور باشه یا کشف سرنخ‌های یه قتل مرموز. اما اصلی‌ترین هدف و ماموریت توی اتاق فرار بقا محور زنده موندنه!

احتمالا فیلم‌های معروف ژانر بقا رو دیدید و شاید تا حد بسیاری با کاراکترها احساس همذات پنداری کردید. بازی عطش، جنگ جهانی Z ، دور افتاده، 127 ساعت ، جاده ، جاذبه، اورست، زندگی پای، قطار بوسان، خاکستری و… فیلم‌هایی هستن که تو این ژانر ساخته شدن و محبوبیت زیادی داشتن. یکی از فیلم‌هایی که اخیرا که تو این ژانر ساخته شده و از قضا خیلی هم مورد استقبال قرار گرفته فیلم بازی مکعب (Squid Game) هست. تو این فیلم، شخصیت‌های داستان یا باید بازی کنن و برنده بشن و یا باید بمیرن..

فیلم بازی مرکب squid game - معرفی اتاق فرار بقا محور

میل به بقا در انسان

اگر چه انسان‌های امروزی توی دنیای کاملا مدرن و واقعیت‌های مجازی زندگی می‌کنن اما این کار رو با ذهنیت شکارچی عصر حجر انجام می‌دن. بر اساس روان شناسی تکاملی، مردم امروزه هنوز به دنبال عناصری هستن که براشون بقا رو به ارمغان بیاره. بعنوان مثال مبارزه شدید هنگام تهدید، میل به تجارت و به اشتراک گذاشتن اطلاعات و… .

با توجه به غریزه و میلی که انسان‌ها به بقا و زندگی دارن، سبک بقا توی فیلم‌ها و بازی‌ها همیشه مورد توجه قرار گرفته. شما توی اسکیپ‌روم بقامحور مثل قهرمان فیلم هستید و تو یه فضای واقعی قرار گرفتید. فقط 90 دقیقه فرصت دارید سرنخ‌ها رو کشف کنید و ماموریتی که بهتون سپرده شده رو تکمیل کنید. وگرنه معلوم نیست چه بلایی قراره سرتون بیاد. هر چی فضاسازی بازی به واقعیت نزدیک‌تر باشه، موقعیت خطر رو بیشتر حس خواهید کرد.

معرفی بهترین اسکیپ روم های بقامحور

وبسایت اسکیپ زوم لیستی از برترین بازی‌های بقامحور رو در اختیار شما قرار داده. شما می‌تونید با کلیک کردن بر روی اسم اتاق فرار، از جزئیات بازی مطلع بشید. این بازی‌ها مناسب افرادی هست که علاوه بر حل معما و محک زدن خودشون، عاشق هیجان هستن.

اتاق فرار بقا محور پرژ

اتاق فرار پرژ در سبک بقا

شب پاکسازی شروع شده. هیچ قانونی وجود نداره. مردم مجازن هر جرم و جنایتی که دوست دارن رو مرتکب بشن… امشب کیا می‌تونن جون سالم به در ببرن؟

اسکیپ روملوکیشنژانررزرو
پرژ (پاکسازی)تهران – جنت آبادهیجانی – ترسناکرزرو اتاق فرار پرژ

اتاق فرار بقا محور 513 (رشت)

اتاق فرار بقا - 513

اینجا شهر رشته و سال 1513 ست. رشت هم مثل بقیه نقاط جهان ویروسی شده. انسان‌ها تبدیل به آدمخوار شدن. از سمت پایگاه شماره 13 که یکی از مناطق امن و پاکسازی شده رشته، یه پیغام اومده: من دکتر علی بیگی به کمکتون نیاز دارم و دارم بهتون اعلام می‌کنم که اینجا دیگه امن نیست. سریع به کمک من بیاید….

اسکیپ روملوکیشنژانررزرو
513رشت – معلمهیجانی – دلهره‌آوررزرو اتاق فرار 513

شاید علاقمند باشید:

نویسنده
 
همیشه عاشق چیزهایی بودم و هستم که می‌توانستند ذهنم را به سمت دنیاهای دیگری ببرند. شاید برای همین تصمیم گرفتم که گاهی به عالم خیال بازگردم و بروم به سراغ معجون‌سازی با کلمات. با وجود این‌که مهندسی مواد و متالورژی را با علاقه خواندم، اما به همان اندازه هم کوشیدم سرکی به دنیای زیبای ادبیات کلاسیک و نو فارسی بکشم تا با مخاطبانم بهترین ارتباط را برقرار کنم؛ چرا که تفریح و سرگرمی اجزای جدانشدنی زندگی ما هستند.
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.8 / 5. تعداد: 413

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *