اتاق فرار باغ کتاب تهران

اتاق فرار باغ کتاب (لیست کامل + رزرو آنلاین)

مقدمه

توی این صفحه لیست کاملی از اتاق فرار باغ کتاب براتون فراهم کردیم. شما می‌تونید با توجه ژانر مورد علاقه، ظرفیت، سانس‌های خالی و… اقدام به رزرو اتاق فرار توی این مجموعه کنید و کنار خانواده یا دوستان خودتون خاطرات منحصربه‌فردی رو رقم بزنید. امیدواریم که بهتون خوش بگذره.

تصویر باغ کتاب تهران

باغ کتاب رو بهتر بشناسیم!

باغ کتاب یه مرکز فرهنگی تفریحی با کاربردهای متفاوته و هدف اصلی احداث اون، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی بوده. این مجموعه سال 1396 افتتاح شده و با توجه به فضای وسیع و معماری دل‌نشینی که داره، تونسته توجه افراد زیادی رو به‌سمت خودش جلب کنه.

البته خیلی از ما با این مجموعه آشنا هستیم و می‌دونیم، کنار اتاق فرار باغ کتاب، امکانات و مراکز فروشگاهی، آموزشی، تفریحی و فرهنگی دیگه‌ای هم وجود داره که ما می‌تونیم ازش بهره ببریم. توی این صفحه ابتدا سراغ معرفی و نحوۀ رزرو اسکیپ روم‌های باغ کتاب می‌ریم و بعدش به‌صورت خلاصه به معرفی سایر بخش‌های باغ کتاب تهران می‌پردازیم.

سفری به دنیای مهیج اتاق فرار باغ کتاب تهران (آپدیت فروردین 1403)

 

 

اگه تابه‌حال توی هیچ اتاق فراری بازی نکردید یا نمی‌دونید که اتاق فرار چی هست، بهتره قبل‌از معرفی مجموعۀ اتاق فرار باغ کتاب تهران در موردش اطلاعات کسب کنید. اتاق فرار در واقع یه بازی گروهی براساس حل معما و باز کردن قفل‌هاست و کنار این موارد، شما با جلوه‌های ویژۀ صوتی، نوری و… روبه‌رو می‌شید. علاوه‌بر اون با احساساتی نظیر ترس، دلهره، هیجان هم سروکار دارید. غالبا این اتاق‌ها بدون حضور اکتور [بازیگر یا موجود زنده داخل بازی] نیستن. به‌طور مثال ممکنه توی یه فضای تاریک و کم‌نور مشغول حل معما و تقلا برای باز کردن قفلی باشید که ناگهان با یه موجود گریم‌شده که به‌شکل زامبی یا روح دراومده، مواجه بشید. حل معما کنار غلبه بر احساس ترس و هیجان قطعا می‌تونه تجربۀ بی‌نظیر و متفاوتی برای افرادی باشه که دلشون می‌خواد از روزمرگی فاصله بگیرن و لحظاتشون رو با چاشنی شور و هیجان بگذرونن. در ادامه به معرفی این اتاق‌ها می‌پردازیم:

مایندرو اسکیپ روم باغ کتاب

1- محفل

شاید اسم تالاب ارواح مازندران رو شنیده باشید و از کنار اون بی‌تفاوت گذر کرده باشید. اما بذارید داستان این تالاب رو بهتون بگم:
در اطراف این تالاب یه مکان خیلی مرموز وجود داره که می‌گن محفل یه جادوگر پیره.
افرادی که ساکن روستاهای اطراف هستن، می‌گن که قدرت این ساحره به‌اندازه‌ای هست که هر آرزویی رو به‌وسیلۀ شیاطین و موکل‌ها برآورده می‌کنه؛ اما آخرین افرادی که به این جادوگر مراجعه کردن دیگه برنگشتن…!
شما این داستان رو باور نمی‌کنید و می‌خواین به هر طریقی که شده شما هم شانستون رو امتحان کنید و برای برآورده شدن آرزوهاتون برید پیشش. امیدواریم به آرزوهاتون برسید…!

اتاق فرار دو نفره باغ کتاب
ژانرتعداد نفرات پلیرلینک رزرو و مشاهده
ترسناک – هیجانی2 تا 7 نفررزرو اتاق فرار محفل

2- توطئه

ظهر دیروز رامین 8ساله از جلوی مدرسه‌ش ربوده شده و دقایقی بعد، یه ویدیو برای پدر رامین ارسال می‌شه. ظاهرا توی ویدیو به رامین بمب ساعتی وصل بوده. گروگان‌گیر خودش رو سعید میرایی معرفی کرده؛ جالبه که این فرد به جرم قتل همسر و فرزندش تحت‌تعقیب هست. ارتباط سعید میرایی به این داستان چیه؟
می‌گن سعید میرایی سال‌ها پیش کارمند پدر رامین بوده. باید سعی کنیم انگیزه و علت این ربایش رو پیدا کنیم و اصلا وقت نداریم. باید هرچه سریع‌تر محل گروگان‌گیری مشخص بشه.

اتاق فرار توطئه
ژانرتعداد نفرات پلیرلینک رزرو و مشاهده
جنایی – هیجانی4 تا 9 نفررزرو اتاق فرار توطئه

3- منشور کوروش

خبر جدیدی به دستمون رسیده حاکی از این که منشور کوروش حاضر در موزۀ بریتانیا کاملا تقلبی بوده و نسخۀ اصلی اون، توی منزل یه باستان‌شناس ایرانی-انگلیسی نگهداری می‌شه. تیم تحقیقاتی پس از تلاش فراوان تونسته نقشۀ سیستم امنیتی رو پیدا کنه. ماموریت شما اینه که به‌عنوان تیم عملیاتی وارد منزل این باستان‌شناس شده و گنجینۀ منشور رو به دست بیارید.

اتاق فرار منشور کوروش
ژانرتعداد نفرات پلیرلینک رزرو و مشاهده
هیجانی3 تا 9 نفررزرو اتاق فرار منشور کوروش

4- معبد سلیمان

نامیرا شدن قدرت ویژه‌ای هست که اگه بخواین به دستش بیارید باید بهاش رو پرداخت کنید. جدیدا یه پیغام از شیطان بزرگ «بائل» به دستتون رسیده که اگه به کمکش برید و اون رو از معبد سلیمان که توش زندانی شده، آزاد کنید، عمر جاودان بهتون می‌ده.

شما باید انگشتر حضرت سلیمان که روش مُهری با نشان ستاره داوود داره رو پیدا و با کمک اون طلسم پنج‌گانه رو باطل کنید. می‌دونید که کاخ سلیمان راه و بیراهه‌های مخفی زیادی داره؛ امیدوارم بتونید از پس این کار بربیاین که اگه نه معلوم نیست چه بلایی سرتون بیاد!

اتاق فرار معبد سلیمان
ژانرتعداد نفرات پلیرلینک رزرو و مشاهده
دلهره‌آور – کمدی4 تا 10 نفررزرو اتاق فرار معبد سلیمان

چه‌جوری بریم اتاق فرار باغ کتاب تهران؟

بسته به این که با مترو یا سایر سرویس‌های حمل‌و‌نقل عمومی بخواین به این مجموعه برید یا با ماشین شخصی، چند تا مسیر وجود داره که توی ادامه بیان می‌کنیم:
اگه با اتومبیل شخصی می‌رید:
آدرس اول: بزرگراه همت، مسیر شرق به غرب، پس‌از خروجی بزرگراه حقانی، خروجی باغ‌موزۀ دفاع مقدس، باغ کتاب تهران
آدرس دوم: میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، پس از تقاطع بزرگراه مدرس، خروجی کتابخانۀ ملی، باغ کتاب تهران

اگه با مترو قصد رفتن به اتاق فرار باغ کتاب تهران رو دارید:
آدرس سوم: خط 1 متروی تهران، ایستگاه حقانی، به‌سمت باغ‌موزۀ دفاع مقدس، پس‌از پنج دقیقه پیاده‌روی، سمت چپ، مسیر مستقیم، باغ کتاب تهران

اگه با اتوبوس قصد دارید به باغ کتاب برید:
آدرس چهارم: میدان ونک، اتوبوس ونک به رسالت، ایستگاه باغ کتاب و کتابخانۀ ملی
در نظر داشته باشید توی مسیر برگشتن از باغ کتاب، این اتوبوس توی ایستگاه باغ کتاب توقف نداره و بایستی از مترو، تاکسی یا ماشین شخصی بگیرید و برگردید.

ساعت بازدید از باغ کتاب

نیمۀ نخست سال:
شنبه تا چهارشنبه: 9 الی 23
پنج‌شنبه و جمعه: 9 الی 24

نیمۀ دوم سال:
شنبه تا چهارشنبه: 9 الی 21
پنج‌شنبه و جمعه: 9 الی 22


پیشنهاد می‌کنیم سری به این صفحه بزنید:

آشنایی با سایر امکانات باغ کتاب تهران

فروشگاه کتاب بزرگسال

لوکیشن: طبقۀ همکف بلوک D

یکی از بزرگ‌ترین پاتوق‌های کتاب‌خوانی و فرهنگی تهران به‌ویژه توی پایان هفته، کتاب‌فروشی ویژۀ بزرگ‌سالان باغ کتاب هست. پس متوجه شدیم که «سروستان» فقط یه مرکز خرید کتاب نیست و کلی برنامه‌های فرهنگی هم داره. مساحتی که این مجموعه به خودش اختصاص داده 7000 متر مربعه. ضمنا این فروشگاه شاهد مراسم‌های رونمایی از کتب ناشران متفاوت توی روزهای مختلف ساله. لازمه بدونید که مراجعه به این بخش، از ساعت 9 الی 22 امکان‌پذیره. بدون شک حضور توی این فضا می‌تونه شما رو برای ساعاتی از فضای بیرون و هیاهوی زندگی امروزه جدا کنه.

فروشگاه کتاب بزرگسال باغ کتاب

فروشگاه کتاب و لوازم التحریر کودک و نوجوان ماه‌پیشونی  

لوکیشن: طبقۀ همکف بلوک A

توی این قسمت می‌تونید کتاب‌های کودک و نوجوان با موضوعات علمی، ادبیات، سرگرمی، فلسفی، مذهبی و کلاسیک رو خریداری کنید. البته امکانات این فروشگاه به کتاب محدود نمی‌شه و لیست بلندبالایی از لوازم‌التحریر جذاب مثل بازی فکری، دفترچه، کوله‌پشتی، ماگ، مدادرنگی و… در انتظار شماست. یکی از خوبی‌های این فضا اینه که می‌تونید با خیال راحت داخلش چرخ بزنید، به محتوای کتاب‌ها نگاهی بندازید و اگه خسته شدید برید به لم‌کده و استراحت کنید و مجدد برگردید به این فضا.

ضمنا از کتاب‌های پارچه‌ای و کتاب حمام ویژۀ کودکان زیر سه سال و البته کتاب‌های پازلی و عروسکی این بخش هم غافل نشید. توی یک کلام این بخش اون‌قدری جذاب هست که بازدیدش برای دوست‌داران کتاب و لوازم‌التحریر دست‌کم یکی‌دو ساعت زمان ببره.

فروشگاه کتاب کودک و نوجوان باغ کتاب

پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب

لوکیشن: طبقۀ زیرهمکف، بلوک D
این مکان، برای اجرای تئاتر و ضبط قطعات موسیقی طراحی شده. از امکاناتش هم می‌شه به سن گردان اشاره کرد و معماری آکوستیک اون. پردیس تئاتر و موسیقی از چهار بخش کرهال، بلک باکس، استودیو موسیقی و کافه تشکیل شده و فضای حدود 1600 متر مربع رو به خودش اختصاص داده. سالن تئاتر هم با 260 صندلی، سن گردان و سیستم‌ صوتی، ویدئو پروژکتور، اتاق گریم و کارگردانی و اتاق فرمان، یکی از به‌روزترین و با امکانات‌ترین سالن‌های تئاتر محسوب می‌شه.

پردیس موسیقی و تئاتر باغ کتاب تهران

باغ علم کودک

لوکیشن: طبقۀ اول، بلوک C یا نگارستان

باغ علم کودک مخصوص کودکان 5 تا 13 ساله هست و برای بازدید از این بخش بایستی دو ساعت زمان در نظر بگیرید. توی این قسمت، کودک با چهار داستان همراه می‌شه: داستان بدن، داستان خانه، داستان شهر و داستان زمین. بعد‌از اون یه نمایش علمی جذاب در انتظار کودک شماست و در انتها هم به کمک عینک‌های سه‌بعدی، سری به کهکشان‌ها می‌زنه. ضمنا توی باغ علم کودک، یه ربات نقاش وجود داره که می‌تونه از چهرۀ کودک، نقاشی حرفه‌ای بکشه. مساحت این فضا حدود 2000 متر مربعه و بدون شک مراجعه به این بخش می‌تونه خاطرۀ جذابی به یادگار بذاره.

باغ علم کودک در باغ کتاب تهران

باغ علم نوجوان

لوکیشن: طبقۀ اول، بلوک D
این بخش به‌نوعی بزرگ‌ترین پارک علم ایرانه و مساحتی حدود 4000 مترمربع به خودش اختصاص داده و بزرگ‌ترین مزیتش، تبدیل آموزش و علم به یه سرگرمی جذاب و به دور از فرمول و قوانین پیچیده هست. از امکانات این بخش می‌شه به هواپیما، تماشای آسمان شب، تفنگ لیزری و اسکلت نهنگ هست. ضمنا توی این بخش شما می‌تونید جشن تولد علمی هم برگزار کنید.
این باغ دارای 3 گالری هست و دستگاه و بازی‌های مرتبط با عمده تصاویری که توی این بخش می‌بینید [مثل آینه، اهرم و خطای بینایی] توی باغ علم نوجوان نیز هست. از مهم‌ترین مزیت این قسمت می‌شه به افزایش تحرک بدنی با Gamification اشاره کرد.

باغ علم نوجوانان

باشگاه همکارا

لوکیشن: طبقۀ اول بلوک A
این باشگاه در واقع فضایی مجهز به میزهای پژوهش و مطالعه هست که به‌صورت فردی یا گروهی می‌شه از اون استفاده کرد. این فضا مناسب دانشجویان یا افراد شاغل هست که برای انجام پروژه‌های خودشون نیاز به فضای عمومی دارن. البته برای استفاده از این فضا بایستی ثبت‌نام و حق اشتراک تهیه کرد.

باشگاه همکارا

سرزمین فکر‌بازیا

لوکیشن: طبقۀ اول، بلوک A
سرزمین فکربازیا باغ کتاب یه مجموعۀ آموزشی و تفریحی برای کودکان 3 تا 14 ساله هست و می‌تونه توی هر ساعت میزبان 150 نفر باشه. جالبه بدونید که این مجموعه براساس نظریۀ هشتگانه روانشناسی به نام گاردنر طراحی و ساخته شده که به تقویت هشت هوش مختلف توی کودک کمک می‌کنه. توی این سرزمین آموزش براساس بازی هست و کودک، مدت زمانی که اونجا هست احساس نمی‌کنه که توی کلاس آموزشی نشسته. فضای 2000 مترمربعی ویژۀ سرزمین فکربازیا در نظر گرفته شده.

سرزمین فکربازیا در باغ کتاب

باشگاه رباتیک باغ کتاب

لوکیشن: طبقۀ اول، بلوک A
فرقی نمی‌کنه که توی چه محدوده سنی باشید، اگه به علم رباتیک علاقه‌مند هستید، باشگاه رباتیک باغ کتاب میزبان شماست. این مجموعه به‌صورت تخصصی، علم رباتیک رو به مخاطبان آموزش می‌ده. مخاطبان این بخش طیف وسیعی از افراد به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان هست. البته لازم به ذکره که این بخش دارای سرگرمی‌های رباتیکی هم هست و لازم نیست لزوما از علم رباتیک بهره‌مند باشید. مساحت این فضا حدود 1000 مترمربعه و ظرفیت 70نفری داره.

رباتیک باغ کتاب

جاذبه‌های گردشگری و تفریحی اطراف باغ کتاب

  • باغ کتاب از سمت شمال‌شرق به فرهنگستان علوم، زبان و ادبیات فارسی، از شمال‌غرب به باغ هنر و باغ‌موزۀ دفاع‌مقدس و از سمت شرق به کتابخانۀ ملی می‌رسه. ضمنا بعد‌از اتاق فرار باغ کتاب، با حدود 20 دقیقه پیاده‌روی می‌تونید به پارک آب و آتش، پل طبیعت و آسمان‌نمای گنبد مینا برید و از فضای سرسبز و دلنشین این بخش هم لذت ببرید. به‌صورت لیست‌وار جاذبه‌های اطراف باغ کتاب رو براتون آوردیم:
  • باغ هنر: 500 متر
  • کتابخانه ملی ایران: 800 متر
  • موزۀ انقلاب: 1 کیلومتر
  • پل طبیعت: 4 کیلومتر
  • فرهنگستان علوم، زبان و ادبیات فارسی: 7 کیلومتر
نویسنده
 
همیشه عاشق چیزهایی بودم و هستم که می‌توانستند ذهنم را به سمت دنیاهای دیگری ببرند. شاید برای همین تصمیم گرفتم که گاهی به عالم خیال بازگردم و بروم به سراغ معجون‌سازی با کلمات. با وجود این‌که مهندسی مواد و متالورژی را با علاقه خواندم، اما به همان اندازه هم کوشیدم سرکی به دنیای زیبای ادبیات کلاسیک و نو فارسی بکشم تا با مخاطبانم بهترین ارتباط را برقرار کنم؛ چرا که تفریح و سرگرمی اجزای جدانشدنی زندگی ما هستند.
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.6 / 5. تعداد: 1606

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

5 نظر

  1. بازی «اتاق فرار محفل» که معرفی کردید خوبیش اینه که میشه دونفره هم رفت. کمتر پیش میاد یه بازی امکان ران شدن با دو نفر رو هم داشته باشه

    10
    0
  2. خیلی جالب بود برام. واقعا باغ کتاب تهران مجموعه خوبیه که البته باید خیلی قبلتر ساخته میشد. گل سرسبدش هم که قطعا اتاق فرارهاشه.

    12
    1
    • سلام دوست عزیز

      اتاق فرار نفرین فرعون قبلا توی باغ کتاب بود اما در حال حاضر متوقف شده. به روز ترین لیست اتاق فرارهای باغ کتاب تهران در همین صفحه آورده شده و به محض اضافه شدن اتاق فرار جدید، آپدیت می کنیم.

      14
      0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *