اتاق فرار اسلشری

اتاق فرار اسلشری : رویارویی با قاتلان جانی (معرفی + رزرو)

مقدمه

اسلشر (Slasher) یه عبارت خیلی آشنا برای اوناییه که عاشق فیلم و سریالای ترسناک و دلخراشن. مفهوم اصلی و کلی اسلشر درباره فیلم و سریالاییه که توی اون یه قاتل روانی قصد کشتن همه‌رو داره. اکثرا هم قربانی‌ها از قبل انتخاب شدن و خیلی وقتا آدمای معمولی و عادی هستن که فقط قاتل از اونا خوشش نمیاد. این سینما در اوایل دهه 60 شروع شد و تا اوایل 2000 نیز خیلی محبوب بود، تا اینکه با پیشرفت جلوه‌های بصری، بیشتر مردم علاقشون رفت به سمت نوع دیگه‌ای از فیلم ترسناک. با همه این‌ها، در چند سال اخیر، اتاق فرار اسلشری جا پای سینمای این ژانر گذاشته و به تجربه متفاوت و جدید رو به شرکت‌ کننده‌ها می‌ده. پس تو این مقاله قراره به جواب سوال اتاق فرار اسلشر چیست برسیم و با بهترین‌های این سبک آشنا بشیم. برای همین ما هم تصمیم گرفتیم تا بهتون لیستی از بهترین اسکیپ روم اسلشر از جمله بهترین اتاق فرار اسلشر تهران‌رو ارائه بدیم، فقط قبلش اجازه بدید یکم با فضای اسلشر آشنا بشیم.

اسلشر در دنیای سینما

معنای اسلشر توی دنیای سینما به فیلم‌های جنایی و ترسناک گفته می‌شه که در اون یه قاتل در حال تعقیب و قتل یه عده از آدماس و معمولا هم این کار رو با استفاده از اره برقی، چاقو و کلا ابزارای تیغه‌دار می‌کنه. البته ممکنه گاهی هم عبارت اسلشررو برای فیلمای ژانر ترسناک و جنایی استفاده کنن اما درستش اینه که حتما باید مشخصه قتل اونم به شکل فجیع داخل فیلم وجود داشته باشه.

اتاق فرار اسلشری‌ رو هم با اقتباس از همین دنیای سینمایی طراحی می‌کنن. این ژانر بین سال‌های 1978 و 1984 به اوج خودش رسید، دوره‌ای که به عنوان «عصر طلایی اسلشر» شناخته می‌شه. در این ژانر، قربانیان اکثرا افراد درگیر با مواد مخدر یا رفتارهای ناهنجار هستند. معمولا هم فیلم با قتل یک زن جوان شروع میشه و یک زن تنها هم بازمانده و قهرمان فیلمه که در نهایت نجات پیدا می‌کنه.

شکنجه در اتاق فرار اسلشری

ویژگی‌های بارز سینمای اسلشر

در فیلم‌های اسلشری قاتل تقریبا همیشه از سلاح‌های غیر متعارف مثل اره برقی و قیچی استفاده می‌کنه، در صورتی که قتل با اسلحه گرم به مراتب راحت‌تره. علاوه بر این غالبا یه داستان پس زمینه هم وجود داره که نشون می‌ده چطوری قاتل که اکثرا هم یه مرده، به حالت جنون می‌رسه و می‌زنه همه شخصیتارو می‌کشه. یه نکته دیگه هم تو فیلمای اسلشری وجود داره اونم اینه که فرقی نداره قربانیا چقدر قوی یا هیکلی باشن، قاتل همیشه می‌تونه از پس همشون بربیاد.

از اون طرف قاتل یه سری توانایی‌های فوق بشری داره که حتی بعد از اصابت گلوله و ضربات چاقو هم نه تنها زنده می‌مونه، بلکه می‌تونه بیوفته دنبال قربانیا تا بکشتشون. توی بعضی از فیلمای این ژانر هم بهمون قاتل‌هایی‌رو نشون می‌دن که قابل ترحم یا حداقل قابل درکن. به عنوان مثال اگه فیلم «Silent Night, Deadly Night» رو دیده باشید می‌تونین تا حدی به قاتل حق بدین!

شاید علاقه‌مند باشید: 

معرفی بهترین فیلم‌های اسلشری

حالا که با مفهوم فیلمای اسلشری آشنا شدین، بهتره بریم سراغ معرفی چندتا از بهترین و معروف‌ترین فیلمای این ژانر. تعداد فیلمای این ژانر خیلی زیاده ولی ما سعی کردیم تا بهترینا رو بهتون معرفی کنیم که انتخاب هم براتون راحت‌تر باشه.

  1. سری فیلم‌های Wrong Turn

مجموعه فیلم‌های Wrong Turn‌ یا پیچ اشتباه اولین بار در سال 2003 اکران شد. این فیلم به نویسندگی آلن بی مک‌الروی، یکی از بهترین فیلمای دنیای اسلشری بوده که در اون همه ویژگی‌های یک فیلم ترسناک رعایت شده. داستان این فیلم درباره 6 تا دوسته که قراره با هم برن یه جایی اعماق جنگلای ویرجینیا و کمپ کنن. اما متاسفانه ماشین‌شون آسیب می‌بینه و باید باقی مسیر رو پیاده طی کنن.

  1. فیلم Halloween

فیلم هالووین محصول 1978 یکی از اولین فیلماییه که توی این ژانر تولید شده. داستانش هم درباره یه شبحه که شب هالووین به زادگاهش برمی‌گرده تا دخترای دبیرستانی‌رو به قتل برسونه. این فیلم هیچ صحنه اکشن عجیب و غریبی نداره و با توجه به سال ساختش هم، امکانات زیادی وجود نداشته اما یکی از ترسناک‌ترین فیلمای این ژانر محسوب می‌شه.

  1. فیلم Psycho

تقریبا 60 سال از این فیلم آلفرد هیچکاک گذشته و هنوز میشه اون رو با لذت و ترس نگاه کرد. تاثیر شگفت‌انگیز هیچکاک روی این فیلم‌رو میشه از اونجایی دید که نه تنها به عنوان نویسنده بلکه به عنوان فیلم‌ساز هم قوی حاضر شده.

داستان این فیلم درباره زنیه که مبلغ زیادی پول‌رو از کارفرمای خودش می‌دزده و فرار می‌کنه به سمت شهر محل سکونت نامزدش. از اون‌جایی که دیروقت می‌رسه به شهر، برای استراحت توی یه متل دورافتاده اقامت می‌کنه. یک مرد جوان و مادرش مدیریت این متل‌رو به عهده دارن ولی دختر داستان نمی‌دونه که چه آینده‌ای در انتظارشه.

  1. فیلم Behind the Mask: The Rise of Leslie Vernon

این فیلم که محصول سال 2006 به شکل مستند ساخته شده که همین موضوع هم جذاب‌تر و هم ترسناک‌ترش می‌کنه. داستان این فیلم توی دنیایی اتفاق می‌اوفته که شخصیت‌ قاتلای فیلمای ترسناک واقعین. یه گروه مستندساز می‌خوان از خونه و زندگی یکی از این قاتلا فیلم تهیه کنن بنابراین وارد خونه و زندگی شخصیش می‌شن اما غافل از اینن که قاتل یه نقشه دیگه‌ای براشون در سر داره.

  1. سری فیلم Scream

آخرین سری فیلم جیغ امسال اکران شده و تا این‌جا تونسته امتیازای خوبی از منتقدا دریافت کنه. داستان این فیلم درباره زنیه که بعد از چند سال به شهر زادگاهش برمی‌گرده تا بتونه قاتل سریالی‌رو پیدا کنه.

بازی اتاق فرار اسلشری

شاید دوست داشته باشی: 

اتاق فرار اسلشری چیست ؟ معرفی انواع اسکیپ روم اسلشر

اتاق فرار اسلشری همونطوری که قبلا هم گفتیم از دنیای سینمای اسلشری الهام گرفته شده. سناریوهای مختلفی‌هم داره اما کلیت داستان اینه که یه گروه قاتل می‌خوان شرکت کننده‌های بازی‌رو تا سر حد مرگ بترسونن.

اگه ویدیوهای اتاق فرار رو توی اینترنت دیده باشین، احتمال متوجه شدین که یه شخصیتی با یه اره برقی توی دستش میوفته دنبال شرکت کننده‌های بازی. اون‌ها هم از ترس به جای پیدا کردن راه خروج، می‌خورن توی در و دیوار. این دقیقا تعریف یه اتاق فرار اسلشری هیجان انگیزه. حالا در ادامه قصد داریم تا بهتون بهترین اتاق فرار اسلشری تهران رو معرفی کنیم.


1. اتاق فرار پرژ

رزرو اتاق فرار پرژ (پاکسازی) از اسکیپ زوم

پرژ (Purge) اولین اتاق فرار اسلشری تهران هست که می‌خوایم بهتون معرفی کنیم. اگر سری فیلمای پرژ رو دیده باشین، با مفهوم و داستان این اسکیپ روم اسلشری آشنا هستین. اجازه بدین قبل از اینکه بریم سناریو این اتاق فرار، اول یکم درباره مفهوم پرژ صحبت کنیم.

پرژ یا همون پاکسازی تئوریه که میگه اگه مردم همه خشونتشون رو بتونن توی یه روز خالی کنن، باقی 364 روز سال حالشون خوبه و سطح جرم و جنایت کم می‌شه. تا این‌جا به نظر نمیاد که ایده خیلی بدی باشه، اما مشکل کجاست؟

مشکل اینجاست که توی این 12 ساعت، قراره هر نوع خشونتی‌رو ببینین. هیچ محدودیتی نیست و هرکسی که دستش بهتون برسه می‌تونه هرکاری دلش می‌خواد بکنه. حالا یکم ترسناک شد، نه؟

یه مشکل دیگه هم اینه که شما برای در امان موندن باید کلی هزینه کنین تا خونتون ایمن بشه. این کار نه تنها هزینه خیلی زیادی داره، باعث میشه بازم آدمای قشر ضعیف تحت فشار باشن. اونایی که پول کافی ندارن تا خونشونو ایمن کنن یا افرادی که هیچ خونه‌ای ندارن اولین قربانیای این پاکسازی‌ان.

اگه کنجکاو شدی در مورد شب پاکسازی بیشتر بدونی:

حالا برگردیم سراغ این اتاق فرار اسلشری، فرض کنین الان نیویورک هستین و قراره تا چند دقیقه دیگه پرژ شروع بشه. متاسفانه نتونستین بلیط برگشت گیر بیارین و توی نیویورک هم جایی‌رو ندارید که بمونین. فکر می‌کنین بتونین توی این 12 ساعت جون سالم به در ببرید؟

وسط این استرسا، یادتون می‌افته که عمو ویلی یه جایی اون اطراف زندگی می‌کنه و اگه به موقع پیداش کنین، شاید بتونین این چند ساعت اون‌جا پناه بگیرین. البته این احتمالم وجود داره که شما همون طعمه‌های لذیذ عمو ویلی باشین! باید صبر کنین تا ببینین نتیجه چی می‌شه.

نکته‌ای که در مورد این اتاق فرار وجود داره اینه که نسبتا سخته و به اسکیپ اولی‌ها پیشنهاد نمی‌شه. همچنین به خاطر هیجان بالا بهتره افرادی که بیماری‌های قلبی دارن یا باردار هستن، از رفتن به اینجا خودداری کنن. مدت زمان این اتاق فرار 90 دقیقه‌اس.

ژانرتعداد نفراتلوکیشنلینک رزرو
ترسناک – هیجانی4 تا 12 نفرتهران – شاهین شمالیاتاق فرار پرژ

2. اتاق فرار جنگل نفرین شده

داستان از این قراره که پدربزرگ دنیل گریسون چند سال پیش طی یه ماجراجویی گم شده و هیچ‌وقت برنگشته. دنیل تصمیم می‌گیره از خونه قدیمی پدربزرگ اسباب‌کشی کنه و بره به یه جای دیگه. در همین حال دفترچه خاطرات پدربزرگش رو پیدا می‌کنه که توی این دفترچه از قصدش برای کشف یه الماس گرانبها در جنگل مریسین نوشته بود.

دنیل که این یادداشت‌رو می‌خونه تصمیم می‌گیره به همراه یه تیم جستجو برای یافتن پدربزرگ به اون جنگل بره. شما در واقع توی این ماموریت، تیم همراه دنیل هستید تا پدربزرگ دنیل‌رو پیدا کنید.

بومی‌های اطراف جنگل بهتون می‌گن که ابدا وارد جنگل نشید، اما همین مسئله باعث کنجکاوی بیشتر شما می‌شه و وارد جنگل می‌شید. غافل از این که خطر بزرگی در انتظار شماست.

ژانرتعداد نفراتلوکیشنلینک رزرو
ترسناک – هیجانی4 تا 10 نفرتهران – افسریهاتاق فرار جنگل نفرین شده

3. اتاق فرار توهم

اسکیپ روم اسلشر توهم

اتاق فرار توهم، یکی دیگه از انواع اتاق فرار اسلشریه که سناریو خیلی ترسناکی داره. همه ما انتظارمون از مهمونی، اینه که خوش بگذرونیم و کنار دوستامون باشیم. حالا اگه وسطای این مهمونی، دود اتاق رو پر کنه و دیگه چشم چشمو نبینه، چه اتفاقی میوفته؟

شما به دوستتون اعتماد کردین و همراهش این مهمونی رو رفتین اما حالا دودی که اتاق رو گرفته انگار چیزی بیشتر از یه دود معمولیه. همه افراد حاضر در مهمونی دچار توهم شدن و این فرصت خوبیه تا حمله شروع بشه. متاسفانه هیچی یادتون نمیاد، فقط میدونین که باید از این شرایط خلاص بشین. نکته مثبتش چیه؟ نکته مثبتش اینه که همتون باید به هم کمک کنید تا بتونین از این شرایط خلاص بشین.

ژانرتعداد نفراتلوکیشنلینک رزرو
ترسناک – هیجانی4 تا 10 نفرتهران – نارمکاتاق فرار توهم

4. اتاق فرار نامقدس

اتاق فرار نامقدس

دیوارهای اینجا بعد‌از این همه سال هنوز بوی خون دَلَمه‌شده می‌ده، حالا فکرش رو بکنید به این بوی بد، تاریکی محیط و صدای هوهوی باد هم اضافه بشه؛ واقعا رعب‌آوره! پس این خنجر لعنتی کجاست؟! تا کی باید اتاقک‌های این قربان‌گاه رو بگردیم؟ سوراخ‌سمبه‌های این معبد هم که تمومی نداره. توی همین فکرها هستید که بازدم نفس یه نفر رو پشت‌سرتون احساس می‌کنید، بدنتون یخ کرده و نایی برای برگشتن و نگاه کردن ندارید که یه‌هو…!

ژانرتعداد نفراتلوکیشنلینک رزرو
ترسناک – هیجانی4 تا 8 نفرتهران – میدان رسالتاتاق فرار نامقدس

5. اتاق فرار بانو

اتاق فرار بانو

ببین یه تصادف چه‌جوری همه‌چی رو به‌هم ریخت؟ بیچاره رحمان و بانو، تا لحظه‌ای که می‌خواستن لیلا رو توی گور بگذارن هم شوکه بودن و باورشون نمی‌شد که دختر دلبندشون دیگه بینشون نباشه. این دوساله کم‌و‌بیش ازشون خبر داشتید و گاهی هم بهشون سر می‌زدین ولی چند وقتیه که تلفنشون رو جواب نمی‌دن و دیگه این موضوع داره نگران‌کننده می‌شه. بهتره که با چند نفر از دوست‌هاتون اونجا برید، شاید اتفاقی براشون افتاده باشه و احتیاج به کمک داشته باشه. آخه این مدت بانو…!

ژانرتعداد نفراتلوکیشنلینک رزرو
ترسناک – تعاملی5 تا 10 نفرکرج – گوهردشتاتاق فرار بانو

6. اتاق فرار بافومت

اتاق فرار بافومت

عشق دنیای عجیبی داره، بعضی وقت‌ها آدم رو به کارهایی وادار می‌کنه که نباید! حالا این قرعه به نام لیلیث افتاده و بدجوری پاش توی دام عشق گیر کرده. از شانس بَدش هم عاشق کسی شد که کاش نمی‌شد؛ شیطانی به اسم «بافومت».

شما و دوست‌هاتون می‌خواین هر‌جورشده به لیلیث کمک کنید برای همین هم به استدیو موسیقی اون می‌رید ولی ای کاش نمی‌رفتید! آخر همۀ داستان‌ها، قشنگ و اون‌جوری که شما دوست دارید نمی‌شه و نیست!

ژانرتعداد نفراتلوکیشنلینک رزرو
ترسناک – تعاملی4 تا 10 نفرتهران – چیتگراتاق فرار بافومت

7. اتاق فرار اجنه

اتاق فرار اسلشری بعدی، اجنه ست. اگه طرفدار فیلمای ترسناک باشین میدونین که هیچوقت رفتن به یه خونه‌ای که در اثر آتش‌سوزی و مرگ ساکنین متروکه شده، توصیه نمی‌شه. 

داستان اسکیپ روم اجنه اینه که می‌گن توی شمال شهر، یه خونه ای آتیش می‌گیره و در اثر اون حادثه، پدر و دختری که تو اون خونه زندگی می‌کردن، کشته شدن. اما این اواخر صداهای عجیب و غریبی از اون خونه میاد بیرون و حتی چند نفر ادعا کردن که پدر اون خانواده رو دیدن!

شما باید به عنوان یه تیم تحقیقاتی به این خونه متروکه برید و سر از راز این خونه بردارید. بهتون توصیه نکنم. حواستون به جونتون هست؟؟

ژانرتعداد نفراتلوکیشنلینک رزرو
ترسناک – هیجانی5 تا 15 نفرتهران – پاسداراناتاق فرار اجنه (غیر فعال)

حرف آخر

تا این جا متوجه شدیم اتاق فرار اسلشر چیست و دقیقا چه فضایی داره. اگه اتاق فرارهای دیگه‌ای تو این سبک می‌شناسید شما هم معرفی کنید و در صورتی که بازی‌های معرفی شده تو این مقاله رو تجربه کردید، خوشحال می‌شیم نظرتون رو راجع بهش بدونیم. اگه هم تا حالا تجربه نکردید، رویارویی با قاتلان جانی بهتون خوش بگذره!!

نویسنده
 
زندگی فقط یک بار بوده و انسان را راهی برای خلاصی از این حقیقت نیست. تنها کلمات هستند که می‌توانند به ما تجربه زندگی‌های مختلفی را هدیه بدهند. من هم تصمیم گرفتم تا با استفاده از همین کلمات، در کسب تجربه‌های مختلف به دیگران کمک کنم.
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.8 / 5. تعداد: 759

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *