تنش و اختلاف در اتاق فرار

اینجا فرصتی واسه تنش و اختلاف نیست!

مقدمه

بازی کردن توی اتاق فرار همیشه یک تجربه لذت‌بخش و به‌یادموندنیه. اما گاهی اوقات با جلو رفتن زمان و کم‌تر شدن مهلت بازی، ممکنه تنش‌ها زیاد بشه. درسته که هر کدوم از اعضای تیم می‌خواد فرار کنه، اما هر یک از افراد ممکنه ایدۀ خودش رو بهترین راه برای انجام ماموریت بدونه. اگه این مشکلات برای شما و تیم‌تون اتفاق افتاد، نیازی به وحشت کردن نیست! چون ما امروز قراره روش حل‌وفصل اختلافات و عبور تنش در اتاق فرار رو به شما بگیم.

یه قدم برو عقب…

بعضی وقت‌ها وقتی مشکلی در مقابل شما قرار می‌گیره، احساس می‌کنید از حد واقعیش خیلی بزرگ‌تره. با این حال، یک قدم به عقب رفتن بهتون اجازه میده به این مسئله از منظر دیگه‌ای نگاه کنید. شاید شما از چیزی عصبانی شدید که در واقع مسئله‌ی چندان مهمی نیست.

یا شاید راهی که برای حل یک معما پیشنهاد می‌دید واقعاً منطقی نباشه. به خودتون مهلت بدید و یه نفسی تازه کنید. این کار مانع از این می‌شه چیزی رو بگید که بعداً بابتش پشیمون بشید. به علاوه، می‌تونید دوباره روی مأموریت خودتون متمرکز بشید و برگردید به کار تیمی که رمز موفقیت توی بازی اتاق فرار محسوب می‌شه.

مشاهده خفن‌ترین اسکیپ‌روم‌های تهران با یک کلیک: 

اتاق فرار تهران

جر و بحث پلیرها در اتاق فرار

فقط نظر خودتو نبین!

وقتی یه کم عصبانی هستید، ممکنه فکر کنید بهترین راه‌حل رو برای مشکل می‌دونید. اما حقیقت اینه که همیشه این‌طور نیست. گاهی اوقات ممکنه حق با هم تیمیتون باشه. برای چند لحظه هم که شده صبر کنید و به اون‌چه که عضو تیم شما سعی در گفتنش داره، فکر کنید.

چرا اون‌ها فکر می‌کنن نظرشون درسته؟ چه توجیهی ارائه میدن؟ شاید با صحبت کردن بفهمید اصلاً کل این مدت حق با اونا بوده! صحبت کردن و به طور کلی آروم بودن توی بازی به شما اجازه میده احترام هم ‌دیگه رو نگه دارید و بتونید توی ادامۀ بازی با هم همکاری کنید.

حفظ آرامش در اتاق فرار

برو سراغ چالش های جدیدتر!

از قدیم گفتن آشپز که دوتا می‌شه، غذا یا شور می‌شه یا بی‌نمک! بعضی اوقات باید فقط از یه چالش خاص دور بشید و روی چیز دیگه‌ای کار کنید. اتاق‌های فرار پر از انواع مختلف پازل و معما هستن. هر عضو تیم باید بتونه کاری برای انجام دادن پیدا کنه.

تنش بین بازیکن‌ها در اتاق فرار

اگه احساس می‌کنید بی‌خود و بی‌جهت دارید با کسی سروکله می‌زنید، برید یه کار دیگه انجام بدید. احتمالاً هم مانع همدیگه نمی‌شید، هم جداگانه پازل‌ها رو بهتر حل می‌کنید. حواستون باشه شما توی اسکیپ روم واقعاً اوقات فراغت ندارید و همه‌ش باید مشغول باشید.

تشویق هم تیمی هات رو فراموش نکن!

همیشه این رو یادتون باشه که بازیکنای دیگۀ گروه، هم‌تیمی‌های شما هستن نه رقیب شما! وقتی خیلی درگیر بازی هستیم، ممکنه این موضوع رو فراموش کنیم. وقتی که گروه در کنار هم کار کنن، احتمال فرار شما خیلی بیشتر میشه. پس همبازی‌های خودتون رو تشویق کنید. توی شرایط پرمخاطره، هیچ چیز بهتر از تشویق و اعتمادبه‌نفس دادن به هم‌دیگه نیست. فرض کنید توی یه اتاق فرار ترسناک باشید و بین اون‌همه دردسر و دلهره، بخواید با هم جروبحث و تنش هم داشته باشید.

هم فکری و کمک رسانی در اسکیپ روم

دنبال سرنخ های جدید بگرد …

بعضی اوقات وقتی تیم درگیر کار بعدی می‌شه، ممکنه یه کم دچار ناامیدی و خستگی بشه. سعی کنید با استفاده از یک سرنخ قدیمی که هنوز حل نشده یا پیدا کردن یه سرنخ جدید، دوباره تیم‌تون رو تقویت کنید و به مرحلۀ بعدی ماموریت برید. سرنخ‌ها تیم شما رو به ‌آرومی به یه مسیر درست راهنمایی می‌کنن.

حرف آخر

یه اتاق فرار ممکنه سخت و طاقت‌فرسا باشه، اما شما نباید واسه خودتون و هم‌بازی‌هاتون استرس و تنش بیش‌ از حد به وجود بیارید. شما در کنار هم فقط و فقط به قصد سرگرمی به اتاق اومدید. برای همین باید تمرکز اصلی‌تون روی خلق کردن یه خاطرۀ عالی باشه. این‌طوری تضمین می‌کنید که چه فرار کنید چه نکنید، اوقات خوبی در کنار هم داشتید…

نویسنده
 
سال‌های کودکی‌ام به تماشا کردن آدم‌ها و تغییرِ واقعیتِ اطراف در ذهنم گذشت. کاری که به نظرم اگر یک بار لذتش را در بچگی بچشید، دیگر نمی‌توانید از آن دست بکشید. شاید همین خصوصیت باعث شد که در نوجوانی به سمت داستان و داستان‌نویسی متمایل شوم و حالا، آن لذتِ دوران بچگی را کمی جدی‌تر و حرفه‌ای‌تر پیگیری کنم. طی چند سال اخیر در کنار نوشتن داستان، به تولیدمحتوا و مقاله‌نویسی برای سایت‌های مختلف نیز مشغول بوده‌ام.
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.8 / 5. تعداد: 441

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *