معرفی 15 اپلیکیشن اتاق فرار - بازی اتاق فرار با موبایل

معرفی و دانلود 15 اپلیکیشن اتاق فرار برای اندروید و ios

مقدمه

زمانی که نیاز به کمی ترس و هیجان داریم، هیچ‌چیز در دسترس‌تر از تجربه یک بازی اتاق فرار با گوشی نیست! برای همه ما این امکان وجود ندارد که هر لحظه‌ای از شبانه‌روز، هوس اتاق فرار به‌سرمان زد در همان لحظه بتوانیم آن را تجربه کنیم؛ در این شرایط انجام بازی اتاق فرار با موبایل بهترین و یا تنها گزینه‌ی پیش رویتان است. این بازی‌ها هیچ‌وقت ما را خسته نمی‌کنند زیرا به‌قدری در ذهنمان رسوخ می‌کنند که وقتی مجبور نشویم، از آن دل نخواهیم کَند. بازی‌های اتاق فرار در بین کاربران اندروید و آی او اس به‌دلیل هیجان‌انگیزبودن، ماجراجویی و ماهیت ترسناکشان بسیار محبوب بوده و تعدادشان نیز روبه‌ افزایش است. پس اگر شما هم دوست دارید از یک بازی اتاق فرار که پر از موجودات عجیب و غریب است خود را نجات دهید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این بررسی، به شما 15 بازی اتاق فرار برای اندروید و آی او اس را معرفی می‌کنیم.

مدتی است که پای بازی‌های گوشی همراه (موبایل) به دنیای عجیب و غریب اتاق فرار هم باز شده و شما می‌توانید با دانلود بازی‌ اتاق فرار برای گوشی، خیلی راحت و سریع این بازی را که اغلب رایگان است، تجربه کنید. این مورد می‌تواند راه‌کار خوبی باشد برای کسانی‌که حوصله ترافیک و رفتن به لوکیشن بازی اتاق فرار در گرما، سرما، برف، باران و… را ندارند. انجام بازی اتاق فرار با موبایل به آن دسته از افرادی که علی‌رغم میل شدید برای رفتن به اتاق فرار، مشکل نداشتن تیم دارند هم شدیدا توصیه می‌شود.

انجام بازی اتاق فرار با موبایل

درست است که امروزه در بسیاری از شهرهای بزرگ اتاق فرار ساخته شده اما هنوز افرادی که وجود دارند که برای تجربه این بازی بایستی به شهرهای دیگر سفر کنند. بازی اتاق فرار با موبایل می‌تواند باعث شود که این افراد بدون نیاز به مسافرت، به راحتی و در خانه خودشان تیم مجازی تشکیل داده و شروع به بازی کنند. برویم به سراغ معرفی بازی‌ها:

لیست بهترین اسکیپ روم‌های ایران با یک کلیک:

معرفی انواع اپلیکیشن اندرویدی اتاق فرار

1- The Room Trilogy

بازی «The Room Trilogy» سزاوار رتبه برتر در میان همه بازی‌های اسکیپ روم برای موبایل است. این اپلیکیشن اتاق فرار دارای سه بازی از جمله «The Room»، «The Room Two» و «The Room Three» است. به عنوان یک بازیکن باید اشیاء مرموز را در یک اتاق پیدا کنید تا قفل پازل‌ها را باز نمایید. «The Room Trilogy» نمونه بارز یک بازی موبایل پازلی فوق العاده جذاب است. این بازی ترکیبی عالی از گیم پلی روان، گرافیک خوب و داستانی جذاب است. هر سه بازی در گوگل پلی و اپ استور در دسترس هستند و «The Room Three» آخرین بازی از این سری است.

اپلیکیشن اتاق فرار The Room
نام بازی(The Room (One, Two, and Three
قیمت0.99 تا 4.99 دلار
دانلود10 میلیون تا 50 میلیون
مجموع امتیازاتبیش از یک میلیون
میانگین امتیازات4.5
لینک دانلودگوگل پلی | اپ استور

2-  Cube Escape Series

«Cube Escape Collection» مجموعه‌ای از اپ‌های اتاق فرار است که حول یک محیط مرکزی به نام «Rusty Lake» روایت می‌شود. اگرچه بازی دارای گرافیک ساده و تاحدودی غیر واقعی است اما داستان جذاب و گیم پلی بسیار تعاملی آن باعث شده تا به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های اتاق فرار برای کاربران موبایل تبدیل شود. شما فقط باید آیتم مورد نظر خود را لمس کنید و روی یک مکان مناسب در صفحه بازی ضربه بزنید. افرادی است که دوست ندارند برای بازی‌های موبایلی پول زیادی خرج کنند، سری «Cube Escape» حدود هشت بازی رایگان دارد.

 بازی اندروید اتاق فرار Cube Escape
نام بازی Cube Escape
قیمترایگان برای نصب و بازی (خریدهای درون برنامه‌ای)
دانلود10 میلیون تا 50 میلیون
مجموع امتیازاتبیش از 10 هزار
میانگین امتیازات4.5
لینک دانلودگوگل پلی | اپ استور

3-  Doors & Rooms Series

«Doors & Rooms» یک بازی اتاق فرار برای اندروید و آی او اس بسیار محبوب است. داستان بازی ساده است، شما در یک اتاق حبس شده‌اید و برای باز کردن هر درب باید در اتاق اشیاء پنهان و غیرعادی را جستجو کنید. بهترین ویژگی این بازی، پیدا کردن یک سرنخ بعد از سرنخ دیگری است که در نهایت به شما کمک می‌کند تا کلید خروج را پیدا کنید. شما نمی‌توانید بلافاصله کلید خروج را به دست آورید. این کار باعث جذابیت بیشتر بازی شده است. به طور کلی، این بازی ذهن شما را همیشه درگیر می‌کند. همچین کیفیت گرافیک «Doors & Rooms» در حد متوسط است.

Doors & Rooms بازی اتاق فرار
نام بازی Doors & Rooms (One, Two, Three, and Four)
قیمترایگان برای نصب و بازی (خریدهای درون برنامه‌ای)
دانلود10 میلیون تا 50 میلیون
مجموع امتیازاتبیش از 10 هزار
میانگین امتیازات4
لینک دانلودگوگل پلی | اپ استور

4- World’s Hardest Escape Game

همانطور که از نامش پیداست، «World’s Hardest Escape Game» یک بازی اینترنتی اتاق فرار بسیار سخت است. با این حال، سخت بودن بازی می‌تواند به تنهایی جذابیت آن را بیشتر کند.  برای حل صدها معما درون بازی باید خیلی فکر کنید. این بازی 20 مکان مختلف دارد که هر مکان دارای پازل‌های خاص خود هستند. این بازی تمرینی برای مغز شماست. «World’s Hardest Escape Game» که سخت‌ترین بازی اتاق فرار است، گیم پلی 10 ساعته دارد. وقتی همه پازل‌ها را حل کردید، چیز زیادی برای کشف کردن باقی نمی‌ماند.

اپلیکیشن اتاق فرار اندروید
نام بازیWorld’s Hardest Escape Game
قیمترایگان برای نصب و بازی (خریدهای درون برنامه‌ای)
دانلود10 میلیون تا 50 میلیون
مجموع امتیازاتبیش از 50 هزار
میانگین امتیازات4
لینک دانلودگوگل پلی | اپ استور

5- Escape Titanic

این اپلیکیشن اتاق فرار با یک میلیون نقد مثبت، «Escape Titanic» یکی از بهترین بازی‌ها در سبک اتاق فرار است. شما باید قبل از اینکه خیلی دیر شود، پازل‌ها را حل کنید تا از کشتی خارج شوید. این بازی دارای بیش از 50 پازل جالب و هیجان انگیز است که هیچ پازلی شبیه به دیگری نیست. به دلیل آنکه بازی دارای یک راهنمایی کاربری است، این امکان را دارید از طریق سرنخ‌ها به پاسخ برسید. شما می‌توانید فرار از تایتانیک را تا یک فصل به صورت رایگان بازی کنید.

بازی اتاق فرار Escape Titanic
نام بازیEscape Titanic
قیمترایگان برای نصب و بازی (خریدهای درون برنامه‌ای)
دانلودبیش از 20 میلیون
مجموع امتیازاتبیش از 1 میلیون
میانگین امتیازات4
لینک دانلود گوگل پلی | اپ استور

6-  Forever Lost Trilogy

اپلیکیشن اتاق فرار «Forever Lost» یک بازی محبوب برای کاربران آی او اس بود. سپس توسعه‌دهندگان بازی توانستند این بازی را به اندروید نیز منتقل کنند. این بازی به دلیل خط داستانی نسبتا منحصر به فردش تفاوت کمی با سایر بازی‌های معرفی شده در این مقاله دارد. در بازی شما به عنوان فردی بازی خواهید کرد که دچار از دست دادن موقت حافظه شده است. با حل پازل‌ها باید خود را از این وضعیت نجات دهید. «Forever Lost» برای دوست‌داران بازی‌های اتاق فرار یک لذت واقعیست، اگرچه بازی پولی است!

اتاق فرار اندروید Forever Lost
نام بازیForever Lost (One, Two, Three)
قیمت3.99 تا 11.99 دلار
دانلود1 میلیون تا 5 میلیون
مجموع امتیازاتبیش از 5 هزار
میانگین امتیازات4
لینک دانلود گوگل پلی | اپ استور

 7- Adventure Escape Series

«Adventure Escape» مجموعه‌ای از شش app اتاق فرار برای اندروید و ios است که بیش از 500 هزار نقد مثبت دریافت کرده است. هر سری از مجموعه بازی‌ها یک داستان منحصر به فردی دارد. آخرین سری بازی با نام «Adventure Escape: Space Crisis» به مجموعه اضافه شده است. بازیکنان باید معماهایی را حل کنند تا پس از یک ماموریت فضایی ناموفق، قهرمان بازی را به زمین بازگردانند. نکته منحصر به فرد بازی این است که بر خلاف بازی‌های دیگر، شخصیت اصلی «زن» است. همچنین داستان‌های قبلی حول محور قتل کالج، پناهندگی، فرقه و اسرار پلیسی بودند.

اپلیکیشن اسکیپ روم Adventure Escape
نام بازی Adventure Escape (One to Six)
قیمترایگان برای نصب و بازی (خریدهای درون برنامه‌ای)
دانلود1 میلیون تا 5 میلیون
مجموع امتیازاتبیش از 5 هزار
میانگین امتیازات4
لینک دانلود گوگل پلی | اپ استور

 8- The Lost City

«The Lost City» ترکیبی از بازی‌های ماجراجویانه فرار و کلاسیک نقطه و کلیک است. داستان بازی حول محور دختر بچه‌ای است که به شهری گمشده می‌رود که مادربزرگش در مورد آن صحبت کرده بود. این بازی سفری به شهری سقوط کرده است که در زیر یک جنگل پنهان شده است. این بازی بسیار فراتر از یک بازی حل پازل است. شما باید بسیاری از اشیاء مرموز را جمع آوری کنید. موسیقی متن بازی بسیار دلنشین است. اگر عاشق بازی‌های فانتزی هستید، پس این بازی باید در لیست بازی‌های اتاق فرار با گوشی موبایل قرار گیرد.

اپلیکیشن The Lost City
نام بازی The Lost City
قیمت1.99 دلار
دانلودبیش از 500 هزار
مجموع امتیازاتبیش از 5 هزار
میانگین امتیازات4.5
لینک دانلود گوگل پلی | اپ استور

9- You Must Escape

این بازی ممکن است در ابتدا بسیار آسان به نظر برسد اما با پیشرفت شما، حل معماها سخت‌تر می‌شود. شما در بازی «You Must Escape» در یک اتاق گیر کرده‌اید و باید سرنخ‌هایی را برای باز کردن دری که به اتاق دیگری منتهی می‌شود پیدا کنید. با داشتن تم جالب هر اتاق، این بازی برای شما بسیار اعتیادآوری خواهد بود. حتی در یکی از اتاق‌ها یک مومیایی وجود دارد که باید با آن روبه‌رو شوید. با این حال، گرافیک بازی می‌توانست کمی بهتر باشد. همچنین این اسکیپ روم دارای تبلیغات است اما کاربران تاکنون از تبلیغات شکایتی نداشته‌اند.

اتاق فرار برای موبایل You Must Escape
نام بازیYou Must Escape
قیمترایگان
دانلود5 میلیون تا 10 میلیون
نظراتبیش از 144 هزار
میانگین امتیازات4.5
لینک دانلود گوگل پلی | اپ استور

10- Can You Escape

«Can You Escape» شاید بزرگترین سری بازی در سبک اتاق فرار برای اندروید و آی او اس باشد. حدود 12 بازی در این مجموعه وجود دارند. هر بازی دارای داستانی منحصر به فرد است. شما باید با حل پازل از مکان‌های تعیین شده فرار کنید. بازی دارای گرافیک شگفت انگیز با گیم پلی بسیار روان است. میلیون‌ها بازیکن «Can You Escape» را بازی می‌کنند و بازخورد بسیار خوبی را ارائه داده‌اند. این بازی برای دانلود و بازی رایگان است اما توسعه دهندگان خریدهای درون برنامه‌ای را نیز ارائه می‌دهند.

اتاق فرار اندروید Can You Escape
نام بازیCan You Escape
قیمترایگان
دانلود5 میلیون تا 10 میلیون
مجموع امتیازاتبیش از 1 میلیون
میانگین امتیازات4
لینک دانلود گوگل پلی | اپ استور

11-  Escape The Mansion

«Escape the Mansion» یک اپلیکیشن اتاق فرار است که توسط  شرکت «GiPNETiX» توسعه یافته که خالق بازی محبوب اتاق فرار «100 Doors» است. بازیکنان باید با حل پازل در اتاق‌ها از عمارت قدیمی و ترسناک فرار کنند. این بازی دارای گرافیک فوق العاده و موسیقی متن شنیدنی است. این بازی دارای 217 پازل متفاوت است. «Escape the Mansion» توسط بیش از یک میلیون نفر دانلود شده است که نشان از محبوبیت زیادی این بازی دارد. اگر عاشق انجام بازی‌های هیجان انگیز هستید، مطمئنا این بازی شما را سرگرم خواهد کرد.

دانلود Escape The Mansion
نام بازیEscape the Mansion
قیمترایگان برای نصب و بازی (خریدهای درون برنامه‌ای)
دانلود1 میلیون تا 5 میلیون
مجموع امتیازاتبیش از 47 هزار
میانگین امتیازات4.5
لینک دانلود گوگل پلی | اپ استور

12- Spotlight Room Escape

«Spotlight Room Escape» یک بازی اول شخص اسکیپ روم برای موبایل است. این بازی حول شخصیت اصلی که یک مرد است ​​که خود را در مکانی نامعلوم می‌بیند. مرد چیزی از زندگی خود به یاد نمی‌آورد. او هیچ خاطره‌ای از اینکه چگونه در این مکان قرار گرفته است ندارد. آیا کسی او را ربود؟ شما باید بازی را انجام دهید تا متوجه داستان شوید. گرافیک بازی فوق العاده بوده و داستان تعاملی آن بیش از هر اپلیکیشن دیگری جذاب است. شما با درک اینکه چه اتفاقی برای شخصیت اصلی افتاده است، وارد یک بازی مبتنی بر تعلیق می‌شوید که ذهنتان را درگیر می‌کند.

اتاق فرار برای موبایل
نام بازیSpotlight Room Escape
قیمترایگان برای نصب و بازی (خریدهای درون برنامه‌ای)
دانلود1 میلیون تا 5 میلیون
مجموع امتیازاتبیش از 67 هزار
میانگین امتیازات4.5
لینک دانلود گوگل پلی | اپ استور

 13- Escape Challenge

برای دانلود یک بازی اتاق فرار اندروید و آی او اس می‌توانید به سراغ «Escape Challenge» بروید. شما با یک اتاق فرار ساده شروع می‌کنید و سپس بازی با بیش از 10 سطح مختلف شما را به چالش می‌کشد. وظیفه شما این است که اشیاء مرموز را پیدا کنید و درب هر اتاق را باز کنید تا به اتاق بعدی بروید. با پیشرفت بازی، فرار از اتاق‌ها سخت‌تر می‌شود. به همین ترتیب بازی برای شما بسیار هیجان انگیز و اعتیاد آور خواهد شد. اما گرافیک بازی چنگی به دل نمی‌زند!

نام بازیEscape Challenge
قیمترایگان برای نصب و بازی (خریدهای درون برنامه‌ای)
دانلود1 میلیون تا 5 میلیون
مجموع امتیازاتبیش از 45 هزار
میانگین امتیازات4.5
لینک دانلود گوگل پلی | اپ استور

14- 100 Doors

«Doors 100» یکی از محبوب‌ترین انواع بازی اینترنتی اتاق فرار است. این بازی داستان پروفسوری است که وسواس زیادی برای ساختن معماهای چالش برانگیز و غیرقابل حل دارد. او به یکباره در پروژه‌ای که به دست خودش ایجاد شده گرفتار می‌شود. به عنوان یک بازیکن، شما باید 100 پازل را حل کنید تا پروفسور آزاد شود. پازل‌های بازی کمی سخت هستند و برای حل آن‌ها باید کمی فکر کنید. گرافیک بازی بسیار تحسین برانگیز است و در این لیست از بهترین‌ها محسوب می‌شود. موسیقی متن بازی نیز به جذابیت بازی افزوده است. تنهای مشکل «Doors 100» این است که تنها در گوگل پلی قابل دانلود است.

دانلود بازی Doors 100
نام بازیDoors 100
قیمترایگان برای نصب و بازی (خریدهای درون برنامه‌ای)
دانلود1 میلیون تا 5 میلیون
مجموع امتیازاتبیش از 70 هزار
میانگین امتیازات4
لینک دانلود گوگل پلی

15- Sleepy Panda: Escape

در بازی « Sleepy Panda: Escape» باید در یک جنگل سرسبز بامبو، مسیرهای برفی یخ زده، غارهای ترسناک و بسیاری از دنیاهای دیگر از دست یک جانور وحشی و سایر موانعی که بر سر راه شما قرار می‌گیرند فرار کنید. آقای پاندا عاشق خوابیدن است اما شکارچیان همیشه او را اذیت می‌کنند. به عنوان پاندا باید از دست جانوران و سایر موارد خطرناک نجات پیدا کنید. گرافیک بازی خیره کننده بوده و گیم پلی بازی بسیار روان است.

اتاق فرار با گوشی
نام بازیSleepy Panda: Escape
قیمترایگان برای نصب و بازی (خریدهای درون برنامه‌ای)
دانلود50 هزار
مجموع امتیازاتبیش از 20
میانگین امتیازات4.3
لینک دانلود گوگل پلی | اپ استور

کلام آخر

انجام بازی اتاق فرار با گوشی موبایل، کوتاه‌ترین راهی است که می‌توان بین قصد انجام بازی و به‌فعلیت رساندنش زد. یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های بازی‌های اتاق فرار با موبایل، هیجان و تنوع گسترده آنهاست. شما در در این بازی‌ها به‌طور مجازی در موقعیتی قرار می‌گیرید که باید خود و دوستانتان را نجات داده و از اتاق فرار کنید. این موقعیت با قرارگرفتن در یک اتاق پر از معماهای جالب و موجودات ترسناک شکل می‌گیرد. شما باید سرنخ‌های مخفی را پیدا کنید و نقشه فرار را بکشید. به‌ویژه برای کاربران گوشی‌های همراه، دانلود یک بازی اتاق فرار می‌تواند به یک سرگرمی هیجان‌انگیز برای آنها تبدیل شوید. ما در این مقاله 15 بازی اتاق فرار اندروید و آی او اس را معرفی کردیم، حالا می‌توانید برحسب علاقه خود یکی از این بازی‌های شگفت‌انگیز را تجربه کنید.

نویسنده
 
چند ساله که در حوزه تولید محتوا مشغول به کار هستم، اما موضوعات مربوط به اتاق فرار، در عین ترسناک بودن، برام جذاب‌ترین موضوع برای نوشتن محسوب می‌شده. این‌که نمی‌شه پنج‌ دقیقه بعد رو پیش‌بینی کرد و هر لحظه ترس به مکانیزمی برای بقا تبدیل می‌شه، حسی هست که فقط توی این وادی می‌شه تجربه‌ش کرد!
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.6 / 5. تعداد: 1241

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *