شکست در اتاق فرار

7 نکته برای شکست در اتاق فرار!

مقدمه

همه بازیکنان اتاق فرار دوست دارن که به موقع از اتاق فرار خارج بشن و حتی شاید رکورد کوتاه‌ترین زمان‌رو هم ثبت کنن. اما این یادداشت برای پلیرهایی هست که دوست دارن توی بازی اسکیپ روم (escaperoom) طعم شیرین شکست‌رو بچشن. اگر جز این بازیکنان هستید، ما به شما توصیه‌هایی می‌کنیم که اگر انجامشون بدین، تضمین شکست در اتاق فرار خواهد بود. پس با ما همراه باشید.

شکست در اتاق فرار

به توضیحات گیم مستر بازی بی توجه باشید

صحبت‌های راهنمای بازی (استاد بازی) یا کلیپ‌های ویدیویی، صرفا یک سری اطلاعات اضافه به درد نخور و جهت سرگرمی هستن. توی این توضیحات هیچ اطلاعاتی که به درد حل معما در بازی بخوره پیدا نمی‌شه . پس انتخاب این که به صحبت‌های بازی گوش بدین یا نه به انتخاب خودتونه و تاثیری در روند بازی نداره. مبادا فکر کنید سرنخ‌ها و نکات اصلی بازی توی این توضیحات هستن. پس اگه حوصله نداشتید به این صحبت‌ها گوش ندید.
بعلاوه ممکنه یک سری نکات ایمنی در میان این توضیحات پیدا بشه. یا توضیحاتی از این دست که به چه چیزی دست بزنید و به چه وسایلی دست نزدید. این نکات هم مهم نیستن. از یه گوش بشنوید و از گوش دیگری بدید بیرون.

عدم موفقیت در اتاق فرار

سرنخ‌‎ها رو احتکار کنید

حواستون باشه که رکورد حل معما رو خودتون به تنهایی باید بزنید. خیلی به عبارات کار گروهی یا فعالیت تیمی توجه نکنید. مهم اینه که همه سرنخ‌هارو شخص شما پیدا کنید. مبادا کسی از هم تیمی‌های شما از شما پیشی بگیره! اگه هرگونه الگو، سرنخ یا ابزاری که پیدا کردید رو با بقیه به اشتراک بذارید، اون وقت به هدفتون که کسب لقب سلطان حل معما ست نمی‌رسید. در نتیجه این سرنخ‌هارو برای خودتون نگه دارید و به تنهایی سعی کنید معمارو حل کنید. بالاخره شما یگانه قهرمان تیمتون هستید!

لیست بهترین اسکیپ روم‌های ترسناک ایران با یک کلیک:

[   اتاق فرار ترسناک   ]

هینت گرفتن ممنوع!

در راستای هدف قبلی (شکست در اتاق فرار) که عنوان شد، حتی اگر فکر کردید که قادر به حل معما نیستید، به هیچ عنوان از گیم مستر هینت (راهنمایی) نگیرید. حتی اگر زمان زیادی‌رو صرف فکر کردن به معما کرده باشید.  چون قراره رکورد بازی به اسم تیم شما تموم بشه و براتون افت داره که معمایی‌ رو با راهنمایی گیم مستر حل کنید.

هرکول باشید!

اگر راهنمای بازی بهتون گفت که همه سرنخ‌ها جلوی چشم هستن و برای پیدا کردن وسایل و سرنخ‌ها، نیاز به گشتن زیاد نیست، باور نکنید. محاله سرنخ‌ها به این راحتی و آسونی پیدا بشن. هدف طراح بازی اینه که به این زودیا نتونید معماهاشو حل کنید و رکورد بزنید. شما برای رسیدن به هدفتون به زور بازو نیاز دارید نه قدرت فکری و حل معما. تمامی مجسمه‌ها و وسایل تزئینی اعم از سبک یا سنگین رو از روی زمین بلند کنید و زیرشون‌رو نگاه بندازید. اگر فرشی وجود داره می‌تونید تا انتها جمع کنید و بررسی کنید. شاید رمز قفل دقیقا همون‌جا باشه. بالای لوسترها هم فراموش نشه. در مرحله بعدی، تک تک کشوهارو بیرون بیارید و فضای پشت قاب‌های بزرگ‌رو هم یه نگاهی بندازید. اگر هم به دکور آسیبی رسید یا وسیله‌ای شکست فدای سرتون! در نهایت اگه به هدفتون نرسیدید، یه سر به اطرافتون بچرخونید و روی میز، دیوارها و … دنبال نماد یا نشانه باشید. شاید حالا سرنخ پیدا شد!

تمرین ذهنی در اتاق فرار

کظم غیظ ممنوع!

عوامل مختلفی وجود داره که می‌تونه شما یا هم تیمی‌ها رو عصبانی کنه. مثلا گیر کردن روی یک معمای طولانی یا اصرار یکی از بازیکنان که حق با اونه. گاهی اوقات توی اتاق فرار خانواده، ممکنه بی‌اعتنایی والدین به ایده‌های فرزندان باعث ایجاد مشاجره و بحث بشه. اگه با همچین مسئله‌ای مواجه شدید، سعی بر حفظ کردن آرامش تقریبا نتیجه‌ای نمی‌ده. هدف تمام جر و بحث‌ها اینه که شکست بخورید و رکورد حل معما در اتاق فرار رو در بیشترین زمان ممکن بزنید.

شکست در اتاق های فرار

کی گفته تعداد بازیکن مهمه؟!

معمولا ظرفیتی که خود بازی‌ها اعلام می‌کنن صرفا یه عدده. هر چی تعداد شما در یک بازی بیشتر باشه، بهتره. حتی اگر بعضی از بازیکنان اصلا نیازی به مشارکت در حل معما نداشته باشن. فقط کافیه در نقش مهندس ناظر ظاهر بشن و انگشتان دست خودشون‌رو بدون هیچ کاری در هوا بچرخونن و به نمادها و دکور بازی نگاه کنن.

البته تصمیم در مورد تعداد مناسب تیم به عهده خودتون هست. شما تنها کسانی هستید که می‌تونید تشخیص بدین برای اتاق فرار به تیم چند نفره نیاز دارید. موفقیت یا عدم موفقیت در بازی خیلی ارتباطی به این موضوع نداره.

سعی کنید اکثر معماها رو بدون اطلاعات حل کنید

شما زمان کافی برای بررسی تک‌تک اطلاعات‌رو ندارید. چرا که بعضی از قفل‌ها ترکیبی هستن و حلشون نیاز به صرف زمان و انرژی بالا داره. پس شروع کنید به حدس زدن جواب معماها و رمز قفل‌ها. بالاخره یکی از حدس‌ها درست در میاد. این کار شمارو زودتر به سمت هدفتون سوق میده.

البته نکات بیشتری برای عدم موفقیت در اتاق فرار وجود داره. اما ما به نکات اصلی اون اکتفا کردیم. اگه شما هم توصیه‌ای به دیگر بازیکنان بازی اتاق فرار دارید، توی بخش کامنت‌ها برامون بنویسید.

به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.8 / 5. تعداد: 422

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *