دعانویسی در ایران؛ حقیقتی ارزان یا دروغی گران؟!

دعانویسی در ایران؛ حقیقتی ارزان یا دروغی گران؟!

مقدمه

شاید شما هم تا‌به‌حال شنیده باشید که برخی از افراد معتقدند که نباید نام مادرتان را به هیچ‌کسی بگویید! این افراد بر این باورند که اگر کسی اسم مادرتان را بداند، می‌تواند برایتان دعا و طلسم بنویسد و سرنوشتتان را تغییر دهد.

احتمالا بعد از خواندن این جملات برایتان سوال پیش می‌آید که دعانویسی دقیقا چیست؟ یا این‌که ذهن جستجوگرتان پیش‌تر برود و برای سوال‌های بزرگتری دنبال جواب بگردد، پرسش‌‌هایی نظیر این‌که دعا نویسی چه کاربردهایی دارد؟ آیا دعانویسی حقیقت دارد؟ دعانویسی می‌تواند برای ازدواج تاثیر داشته باشد؟ فرق طالع‌بین، عراف و افسونگر چیست؟ آیا واقعا علم رمل و علم غیب وجود دارد؟ اگر بله فرق آن‌ها با علوم غریبه و علوم خفیه چیست؟ آیا با استخاره و سرکتاب باز‌کردن، می‌شود آینده را پیش‌بینی کرد؟ آیا مهره مار وجود خارجی دارد؟ آیا دعای محبت و دعای کارگشا، باطل سحری برای چشم‌زخم و زبانبند محسوب می‌شود؟ آیا مهره‌انداز، بوریاگر و ساحره می‌تواند دفع بلا کند و گشایش بخت انجام دهد یا همه‌ی این‌ها خرافه‌پرستی است؟ و سوالاتی از این قبیل. در ادامه‌ی این مقاله تلاشمان بر این است که تا حد ممکن به این سوالات پاسخ دهیم. پس اگر از ماجراهای دلهره‌آور لذت می‌برید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا کوله‌بار التذاذتان را حسابی سنگین کنیم.

آیا دعانویسی حقیقت دارد؟

ورود به دنیای فالگیری و دعانویسی

دعانویسی، فالگیری، رمالی و کارهایی شبیه به آن، دنیای گسترده و عجیبی دارد. ارتباط با اجنه و ارواح، جن‌گیری، احضار روح، آینه‌بینی، کف‌بینی، جادوگری و انجام باطل السحر تنها بخش کوچکی از این دنیای گسترده بوده که در ادامه، آن‌ها را با جزئیات توضیح خواهیم داد.

شاید تا‌به‌حال وسوسه شده باشید که برای رسیدن به بعضی از اهداف و خواسته‌هایتان در زندگی به دعانویس مراجعه کنید. داشتن چنین قدرتی تقریبا برای همه جذاب و وسوسه‌برانگیز است. بااین‌حال احتمالا نمی‌دانید که پا به چه مسیر مرموز و پررمزوراز و حتی گاهی‌اوقات ترسناکی می‌گذارید. دنیایی که انتهایی برای آن وجود ندارد و ممکن است اتفاقات عجیبی را برایتان به‌همراه داشته باشد. برای آن که قسمت ترسناک‌تر ماجرا را بهتر درک کنید، برایتان مثالی می‌زنیم. تصور کنید که فرد دیگری که ممکن است به شما حسادت کند یا با شما خصومتی داشته باشد، بدون اطلاعتان، به دعا نویس مراجعه کند و برایتان دعا و طلسم بگیرد. آن فرد از این راه بخواهد که مسیر زندگی شما را تغییر دهد یا به‌اصطلاح قدیمی‌ها قفل‌البختتان کند، حتی فکرش هم ترسناک و عجیب است. به‌همین‌دلیل است که می‌گوییم اگر وارد این دنیای مرموز شوید، دیگر نمی‌توانید تصور کنید که چه اتفاقاتی در انتظارتان خواهد بود!


اتفاقات ماوراطبیعه و ترسناک را در دنیای واقعی رقم بزنید:

.

 کاربردهای دعا و فال در زندگی

فالگیری و دعانویسی از یک تفریح ساده تا اعتقادی قوی

در گذشته بسیاری از مردم، فالگیری و حتی دعانویسی را به‌عنوان یک تفریح انجام می‌دادند. برخی هم از قدیم‌الایام به‌چنین کارهایی اعتقاد داشتند و تاثیر آن را در زندگیشان دیده بودند. مثلا در زمان حکومت قاجار بر ایران اغلب زنان، چه فقیر و چه ثروتمند به‌سراغ دعانویس‌ها می‌رفتند تا دعاهای مختلفی بگیرند. یکی می‌خواست که شوهرش عاشقش شود، دیگری برای بچه‌دار شدن دعا می‌گرفت. بعضی‌اوقات مادران برای دختران یا پسران دم‌بختشان به‌سراغ دعانویس‌ها می‌رفتند و از آن‌ها درخواست دعا نویسی برای گشایش‌بخت را داشتند. کارهایی مانند دعانویسی، طلسم و جادو در آن زمان طرفداران زیادی داشت. اگر اهل فیلم و سریال و یا مطالعه‌ی کتاب‌های تاریخی باشید، حتما می‌دانید که اغلب زنان حرمسرا، فالگیرها و دعانویس‌های مخصوص خود را داشتند. این دعانویسان در ازای دریافت اشرفی‌های طلا یا زیورآلات گران‌بها، ادعیه‌ی مختلفی برای شاه و بقیه زنان حرمسرا (عقدی و صیغه‌ای) می‌نوشتند. چه سوگلی‌ها که با همین دعاها و جادوگری‌ها از چشم شاه نیفتادند!

البته عمر دعانویسی در ایران به دوره‌ی قاجار محدود نمی‌شود. نوشتن این‌گونه طلسم‌ها قدمت چندین هزارساله دارد. با این وجود در برخی دوره‌ها محبوبیت آن کم یا زیادتر شده است

تاریخچه فالگیری و دعانویسی در ایران

در اتاق دعانویس قرار است با چه‌چیزهایی روبه‌رو شوید؟

اگر دقت کرده باشید در بیشتر فیلم‌ها وقتی می‌خواهند که جادوگران و محل‌کارشان را نشان دهند، یک مکان تاریک و پر از مه و دود را نشان می‌دهند. سپس می‌بینیم که یک پیرزن بداخلاق با لباس‌های سیاه و گیس ژولیده، پشت یک میز نشسته و جلوی او یک گوی جادویی قرار دارد. احتمالا این تصویرسازی را بتوانید در اتاق‌ فرارهایی که با موضوعات رمالی و دعانویسی هستند، ببینید. مثلا در چنین بازی‌هایی احتمالا یک آکتور به‌عنوان جادوگر، رمال یا دعانویس به این شکل درمی‌آیند تا بازی را برایتان جذاب و البته مهیج کنند.

اما در واقعیت چنین چیزی را نخواهید دید. در دنیای واقعی به‌جز دود و مه‌آلودگی، ممکن است بقیه مواردی که در فیلم‌ها نشان داده می‌شوند را نبینید. درواقع دود، بخش جدانشدنی از دنیای جادوگری است. در دعانویسی هم یک اصطلاح باعنوان «بخورات» وجود دارد. بخورات شامل دود حاصل از آتش‌زدن برگ گیاه خاص، پوسته‌ی درختان و یا صمغ آن‌ها می‌شود. دعانویسان، این بخورات را برای دفع سموم و انرژی‌های منفی و حتی خوشبوکردن فضا استفاده می‌کنند. البته بخورات کاربردهای دیگری هم دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. به‌جز در مورد دود و مه، اتاق‌های اغلب دعانویسان، یک اتاق معمولی است که با یک سری از وسایل ترسناک و دلهره‌آور، آذین شده است.

شخص دعانویس یا فالگیر هم معمولا ویژگی ظاهری خاصی ندارد. اما چیزی‌که ماجرا را عجیب و پیچیده می‌کند این است که بیشتر کسانی که به دعانویس مراجعه می‌کنند، در ابتدا که به اتاق مخصوص وارد می‌شوند، دلهره‌ی خاصی کل بدنشان را فرامی‌گیرد. اغلب آن‌ها حالتی مانند دلشوره و ترس را تجربه می‌کنند. البته میزان و حجم این موارد برای اشخاص، می‌تواند متفاوت باشد.

اتاق فرار با سناریو دعانویسی و رمالی

ابزارهای رایج دعانویسی؛ از نعل اسب تا دندان گرگ!

اگر تا‌به‌حال درباره‌ی ابزارهای مخصوص دعانویسی جستجو کرده باشید، احتمالا دیده‌اید که لوازم مورد‌نیاز برای انجام چنین کارهایی بسیار عجیب و غریب هستند. ابزارهای مخصوص یک دعانویس از نعل اسب، موم عسل، فلزات خاص تا بخش‌هایی از بدن حیوانات را شامل می‌شوند. به‌طورمثال بخش‌هایی از بدن حیوانات مانند دندان گرگ، پوست آهو، ناخن گربه، بدن پودرشده‌ی مورچه و پرطاووس را در دعانویسی استفاده می‌کنند. شاید باورتان نشود ولی دعانویسان ممکن از هر چیزی برای نوشتن طلسم و دعا بهره ببرند. برخی حتی دعاهایشان را در پشت رکاب انگشتر یا دستبند خاصی پنهان می‌کنند.

احتمالا از مادر بزرگ‌هایتان شنیده‌اید که دعانویس‌ها در قدیم به مردم تجویز می‌کردند که ادرار کودکان را داخل غذا یا وسایل شخص دیگری بریزند تا او را جادو کنند. البته این کارها فقط مربوط به گذشته نیستند. هنوز هم دعانویسان چنین راه‌هایی را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند و آن‌ها هم با فرض این‌که به هدفشان می‌رسند، ممکن است به هر کاری دست بزنند. درواقع همین مسئله نشان می‌دهد که ورود به این کارهای عجیب و ترسناک ممکن است عواقب عجیبی برای هر فرد داشته باشد.

همان‌طور‌که پیش‌تر گفتیم، انواع بخورات، یکی از ابزارهای مهم کار برای دعانویسان است. این وسایل که شامل بخش‌هایی از گیاهان و درختان خاص می‌شوند، کاربردهای فراوانی دارند. ممکن است دعانویس مواد مختلف را برای بخور باهم ترکیب کند یا یکی از آن‌ها را به‌تنهایی استفاده کند. هرکدام از انواع بخورات کاربرد خاصی دارند. به‌طورمثال یکی از آن‌ها محیط را سم‌زدایی کرده و دیگری اجنه را از آن محل دور می‌کنند. اما داستان جایی ترسناک‌تر می‌شود که ادعیه‌نویس‌ها ادعا می‌کنند که این بخورات را برای احضار موکل‌هایشان می‌سوزانند. اگر نمی‌دانید موکل چیست، اشکالی ندارد، ادامه این مقاله را بخوانید تا مفهوم موکل در دعانویسی و رمالی را بدانید.

 میز و ابزار دعانویسی در ایران

موکل دعانویس کیست؟

در دنیای جادو و کارهای ماورالطبیعه اسامی زیادی وجود دارد که مهم‌ترین و پرکاربردترینشان «موکل» است. موکل درواقع به‌موجودی نامرئی گفته می‌شود که با دعانویس یا فالگیر ارتباط نزدیکی دارد. دعانویس‌ها ادعا می‌کنند که با ارتباط گرفتن با این موجودات می‌توانند از اسرار دنیای ماورائی مطلع شوند. حتی برخی از آن‌ها به موکل‌هایشان ماموریت خاصی می‌دهند که برایشان انجام دهد. مثلا بسیاری از افراد زمانی که چیزی را گم می‌کردند، سراغ دعانویس می‌رفتند. دعا نویس هم موکل خود را احضار می‌کرد و از او می‌پرسید که آن شی گم‌شده کجاست؟ سپس دعانویس یا فالگیر ادعا می‌کرد که موکل به او گفته که آن وسیله در چه مکانی قرار دارد. البته باید بگوییم که رمال‌ها و دعانویسان خودشان ادعا می‌کنند که موکل‌هایشان دو دسته هستند. برخی از آن‌ها از دسته موجودات خوب و برخی دیگر هم جزو دسته شیطانی‌اند.

موکل دعانویس کیست؟

مراحل نوشتن دعا و سحر

تصور کنید فردی می‌خواهد برایش دعا به‌جهت سَرگرفتن ازدواج نوشته شود و به دعانویس مراجعه می‌کند. در آن‌جا دعا نویس از آن شخص سوالاتی می‌پرسد و اطلاعات کمی هم به او می‌دهد. سپس مراجعه‌کننده باید مشکلش را مطرح کند. در بسیاری از موارد بعد از آن که شخص درخواستش را می‌گوید باید آن محل را ترک کند و چند روز بعد برای گرفتن دعا بیاید. این کار برای آن است که دعانویس برای نوشتن دعا باید آماده باشد؛ همان‌طورکه می‌دانید، نوشتن دعا شرایط خاصی دارد. مثلا باید در محیط ساکت، بدون رفت‌و‌آمد اضافی و هنگام سَحر، دعا نوشته شود یا رو به قبله و با وضو دعانویسی را شروع کند. همچنین این افراد معتقدند که دعا را معمولا شب‌ها نمی‌نویسند و نوشتن آن زمان خاصی دارد (اکثرا به‌زمان قبل از طلوع اعتقاد دارند).

بعد از آن‌که دعا حاضر شد، دعانویس از شخص می‌خواهد که آن دعا را یا در زمین و خاک چال کند یا آن‌را در جایی از خانه پنهان نماید. گاهی هم باید کارهای دیگری مانند دم‌کردن یک گیاه خاص و نوشیدن آن و یا انداختن دعا در آب انجام شود. البته این کارها گاهی بسیار عجیب‌تر و ترسناک‌تر می‌شوند. مثلا گاهی باید مدفوع یک حیوان مانند الاغ را بجوشانید و بنوشید تا دعا عمل کند!

مراحل نوشتن دعا برای سحر و جادو

دعانویس برای ازدواج یا برای ثروتمند شدن؟ برای چه مواردی دعانویسی می‌کنند؟

همان‌طورکه اشاره کردیم، دنیای دعانویسی انتهایی ندارد و برخی معتقدند که برای هر خواسته‌ای می‌توان دعا نوشت. دعاها معمولا بعد از سه روز باید تاثیر خود را بر زندگی شخص بگذارد. از محبوب‌ترین خواسته‌هایی که برای آن دعا می‌نویسند می‌توان به زیاد شدن رزق، دعانویسی برای ازدواج، درمان بیماری‌ها، ترک اعتیاد، کوراُجاقی، باطل‌کردن سحر، جذب محبت و رفع اختلاف، جن‌گیری، دفع نحسی و رهایی از زندان اشاره کرد. برای برخی از این کارها دعانویس، دعاهای خاصی را روی کاغذ مخصوص (غالبا با آب زعفران) می‌نویسد و به شما می‌دهد. سپس از شما می‌خواهد آن را زیر خاک یک درخت یا گیاه خاص بگذارید.

آیا دعانویسی حقیقت دارد؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که پیش می‌آید این است که آیا دعانویسی حقیقت دارد؟ آیا این طلسم‌ها و جادو‌ها تاثیر دارند؟ بسیاری از افرادی که به دعانویس‌ها مراجعه می‌کنند، ادعا دارند که تاثیر این دعاها را روی زندگی خود یا اطرافیانشان دیده‌اند. برخی دیگر هم می‌گویند که این دعانویسی‌ها نامعتبر است و بیشتر برای کسب درآمد انجام می‌شود و تاثیری در زندگی افراد ندارند. ما صحت و سقم هیچ‌کدام از این دیدگاه‌ها و مواردی که در مقاله ذکر شده را تایید نمی‌کنیم. در این مقام، تنها قصد داریم که شما را با کلیات موضوع و دیدگاه‌های متفاوت، بیشتر آشنا کنیم. جالب است بدانید که برخی از افراد معتقدند که اگر اعتقادی به این دعاها نداشته باشید، برایتان اتفاقی نمیفتد. مثلا اگر شخصی برایتان دعا گرفته باشد و شما از آن مطلع نباشید و اصلا وارد دنیای ماورالطبیعه نشده باشید، احتمالا این سحر و جادوها روی زندگی شما تاثیری نخواهد داشت.

به‌همین‌دلیل است که تاکید می‌کنیم با ورود به دنیای ماورالطبیعه ممکن است اتفاقات عجیب و غیر‌قابل‌پیش‌بینی برایتان بیفتد. نظر بعضی از افراد این است که دعانویسی یک علم از دنیای ماورایی است و برخی دیگر آن را خرافه می‌دانند. بعضی‌ها هم معتقدند که دعانویس‌های خاصی که طبق اصول دین اسلام فعالیت دارند، می‌توانند در رسیدن به اهدافتان به شما کمک کنند.

آیا دعانویسی بر زندگی افراد تاثیر دارد؟
نمونه‌ای واقعی از طلسم و دعانویسی

مراحل ترسناک جن‌گیری توسط دعانویس!

برای این‌که یک دعانویس بتواند به‌مرحله‌ای برسد که جن‌گیری را انجام دهد، قدم‌های زیادی وجود دارد.تقریبا در همه‌ی ادیان سه‌ مرحله برای دفع جن وجود دارد. مرحله‌ی اول آن، دور کردن اجنه با غسل است. مرحله‌ی دوم، متبرک کردن محیطی است که جن در آن وجود دارد. این کار را می‌توان با قرار دادن کتاب آسمانی و ریختن آب‌مقدس در چهارگوشه‌ی آن مکان، انجام داد. اگر این دو مرحله جن را از بین نبرد، باید مرحله‌ی سوم که گرفتن جن است را انجام دهند.

برای مرحله‌ی سوم هم گام‌های زیادی وجود دارد. مثلا دعانویس یا جن‌گیر ابتدا باید زبان جنیان را بیاموزد و بداند چه دعاهایی در مقابل آن‌ها کارساز است. در این مرحله، رمال یا جن‌گیر باید سعی کند که جن را از بدن انسانِ تسخیرشده، بیرون بکشد. برخی اوقات هم با انجام کارهای به‌خصوصی جن را در یک مکان مشخص، زندانی می‌کند. قدرت دعانویس هم در این مسئله اهمیت زیادی دارد. البته منظور از قدرت بدنی جسمانی نیست، بلکه قدرت او برای ایستادگی در مقابل اجنه مهم است. در برخی فیلم‌ها نشان می‌دهند که برای گرفتن جن از بدن انسان نیاز است که دعانویس کارهایی ضد‌دین انجام دهد. مثلا از خدا و پیامبران الهی اعلام بیزاری کند. ولی درواقع ممکن است چنین کارهایی از مراحل واقعی جن‌گیری نباشند.

در بسیاری از ادیان می‌گویند: زمانی که می‌خواهید جن را از بدن انسان خارج کنید او سه واکنش زیر را به‌ترتیب از خود نشان می‌دهد.

  • تظاهر: جن هویت واقعی خود را پنهان می‌کند.
  • نشان دادن هویت: جن خود را نشان می‌دهد.
  • جنگ: جن‌گیر و نیروی شیطانی باهم برای تسخیر بدن انسان می‌جنگند.
  • خارج شدن جن از بدن: اگر جن‌گیر در نبرد پیروز شود، موجود ماورایی بدن انسان را ترک می‌کند.

 جن گیری توسط پدر روحانی اعظم

باطل السحر چیست؟

احتمالا تا‌به‌حال از دوستان و آشنایانتان شنیده‌اید که یک کاغذ را در باغچه یا گلدان خود پیدا کرده‌اند که معنی کلمات نوشته‌شده روی آن را نمی‌دانند. گاهی ممکن است چنین کاغذهایی که نقش و نوشته دارند، دعا باشند. در چنین شرایطی بسیاری از افراد می‌گویند که تنها کافیست که به دعا اعتقادی نداشته باشید و آن را دور یا در آب روان بیندازید. برخی دیگر که به دعانویسی اعتقاد دارند، می‌گویند که حتما باید برای آن باطل‌السحر بگیرید. حالا این سوال پیش می‌آید که اصلا «باطل‌ سحر» چیست؟

باطل‌السحر یک‌سری از دعاهایی هستند که برای باطل کردن دعاهای قبلی نوشته می‌شوند. دعانویس‌ها می‌گویند که اگر دعاها و طلسم‌های قبلی را باطل نکنید، ممکن است بر زندگیتان تاثیر بگذارند.

باطل السحر چیست؟

دعانویسی در ایران چه‌قدر رواج دارد؟

اگر به بعضی از روستاهای ایران سفر کنید، می‌بینید که همه‌ی مردم به دعا اعتقاد دارند. حتی بیشتر مردم آن روستاها دعا و طلسم را در گردنبندها یا وسایلشان همیشه با خود حمل می‌کنند. اگر دعانویس‌های مشهور هر روستا را بشناسید و جلوی در خانه‌هایشان بروید، می‌بینید که صف طولانی از زنان جلوی آن تشکیل شده که فقط دعانویس را برای چند دقیقه ببینند. اگر از هر کدام از کسانی که به دعانویس مراجعه کرده‌اند، بپرسید، می‌گویند که حاجت و هدف خاصی دارند. یکی آمده تا برای پسر بیکارش دعا بگیرد، دیگری مراجعه کرده تا ثروتمند شود و… . ولی بیشتر این افراد به‌منظور دعانویسی برای ازدواج و گشایش بخت به آن‌جا آمده‌اند. جالب است بدانید که برخی از این زنان هر روز به دعانویس سر می‌زنند. از هر کدامشان که بپرسید، می‌گویند که بسیاری از دعاهای قبلی‌شان ثمر نداده، ولی باز هم به دعانویس مراجعه می‌کنند!

اگر با دعانویس‌ها هم صحبت کنید، متوجه می‌شوید که آن‌ها خودشان را مانند پزشک می‌دانند. آن‌ها معتقدند که می‌توانند همه‌ی امراض را با دعاهایی که می‌نویسند درمان کنند. مثلا اگر خانم بارداری به دعانویس مراجعه کند، دعانویس برایش ادعیه‌ای می‌نویسد که آن دعا، اجنه را از مادر دور کند و اصطلاحا جنین دست‌مال نشود. این دعا را معمولا تا وضع‌حمل روی شکم مادر می‌بندند.

دعانویسی در کجا رایج است؟

روستای دعانویس‌ها در ایران کجاست؟

در نزدیکی شهر همدان روستایی به نام روستای «زاغه» قرار دارد. جالب است بدانید که در این روستا تعداد زیادی دعانویس زندگی می‌کنند. وقتی به این روستا وارد می‌شوید متوجه جَو سنگین حاکم‌برآن خواهید شد. در این روستا از هرکسی می‌توانید آدرس چندین دعانویس را بگیرید. اگر از رهگذری آدرس دعانویس را بپرسید، در وهله‌ی اول از شما می‌پرسد که دعا را برای چه‌چیزی می‌خواهید؟ سپس معروف‌ترین دعانویس در همان زمینه را به شما معرفی می‌کند. درواقع هر کدام از دعانویس‌های این روستا ادعا می‌کنند که در دعای خاصی مهارت و تبحر دارند. مثلا یکی بهترین دعاهای بخت‌گشا را می‌نویسد و دیگر بهترین باطل‌السحر‌ها را دارد. یک دعانویس دیگر ممکن است بهترین فردی باشد که بتواند ادعیه‌ برای بچه‌دار شدن بنویسد. حوزه و فیلد کاری رمال دیگری فقط برای گشایش رزق‌وروزی باشد.

در روستاهای استان خراسان و اصفهان هم دعانویس‌های معروف زیادی زندگی می‌کنند. شهرت بعضی از آن‌ها تا شهرهای دوردست هم رفته و خیلی‌ها به‌امید فراوان پیش آن‌ها می‌روند. در اراک و یزد هم دعانویس‌ کم نیست. در این شهرها، کارآمدی هر کدام از رمال‌ها و دعانویسان، با تبلیغات دهان‌به‌دهان مردم عادی، مشخص می‌شود. این افراد ممکن است فقط برای یک دعا، چند ده میلیون از شما پول دریافت کنند. درواقع دعانویسی از گذشته‌های دور در فرهنگ مردمان ایران‌زمین وجود داشته و در همه‌ی مناطق آن ریشه دوانده است. البته بسیاری از مردم براین‌باورند که دعانویس‌های قدیمی، مثلا کسانی که ۲۰۰ سال یا حتی قبل‌تر از این زندگی ‌می‌کردند، قدرت بیشتری نسبت به دعانویس‌های امروزی داشتند. این بیشتر‌بودن قدرت، خودش را در اجابت سریع دعاهایشان نشان می‌داده.

 روستای دعانویسی زاغه در همدان
تصویر روستای زاغه در همدان

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم، همه‌ی نکات جالب درباره‌ی دعانویسی و رمالی را توضیح دهیم. این‌که دعانویسی اصلا چیست؟ وسایل و ابزار کار آن‌ها چه‌چیزهایی است؟ مشهورترین دعانویسان در کدام شهرها سکونت دارند؟ تاریخچه رمالی و علوم مخفی به چه دورانی برمی‌گردد؟ باطل سحر چیست؟ بهترین وقت برای دعا نویسی چه زمانی است؟ مراحل جن‌گیری چگونه است؟ و… . البته همان‌طورکه گفتیم دنیای دعانویسی به‌گونه‌ای‌ست که انتهایی در آن وجود ندارد و نمی‌توان تمام جنبه‌های ترسناک و عجیب و غریب آن را در یک مقاله گنجاند. البته ما صحت و  سقم موارد بازگو شده در این مقاله را تایید یا رد نمی‌کنیم. هدف ما در این نوشتار، تنها همین بوده که شنیده‌های خود از دنیای گسترده و هولناک رمالی و دعانویسی را بیان کنیم.

امروزه اتاق فرار‌هایی با موضوع و داستان رمالی، دعانویسی و فالگیری وجود دارد که می‌تواند وظیفه‌ی شبیه‌سازی مواردی که در این متن خواندید را برایتان ایفا کند. این تجربه می‌تواند بی‌خطرترین نوع به‌چالش کشیدن خود و چشیدن اتفاقات مذکور باشد. اگر شما هم به داستان‌های ترسناک و دلهره‌آور علاقه دارید و از بازی گروهی لذت می‌برید، حتما به سایت اسکیپ زوم (EscapeZoom) سر بزنید. اسکیپ زوم مرجع معرفی و رزرو اتاق فرار (در ژانر و سبک‌های مختلف) در تمام شهرهای ایران است. در آن‌جا می‌توانید اتاق فرارهایی با سناریوی جن‌گیری، رمالی و دعانویسی را پیدا کنید. البته توجه داشته باشید که بعضی از این بازی‌ها ترسناک‌تر از آنی هستند که هرکسی بتواند تجربه‌اش کند! به‌دنیای ترسناک رمال‌ها و دعانویسان خوش آمدید؛ لطفا دق‌الباب کنید!

نویسنده
 
یه معمار که نویسندگی رو دوست داره!
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.8 / 5. تعداد: 1483

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

11 نظر

  1. خیلی از دخترای امروزی، تازه دارن به کار فال تاروت و فال قهوه و … رو میارن. وقتی در جامعه‌ای سرانه مطالعه داره به صفر میرسه، چنین چیزهایی جایگزینش میشن با چهره‌ای مدرن و امروزی ولیکن باطل و توخالی

    8
    1
  2. شاید اکثر شما مسخره کنید امثال ما رو منم اعتقادی نداشتم ولی یه بار رفتم پیش دعانویس و مشکلم حل شد در صورتی که 2 سال بود درگیرش بودم به این که شما چه اعتقاد و باوری هم دارید می تونه بستگی داشته باشه . بعضیا اعتقاد ندارن واسه همین سرکتاب یا دعانویسی هم براشون اثر نداره دیدم که می گم

    13
    2
  3. هنوزم از این دیدگاه ها تو ایران هستش مگه؟؟؟
    مغز آدم سوت میکشه..
    دعانویسی آخه تو سال 2023😑😑😑

    7
    2
  4. روستا زاغه تو شهرستان بهار همدانه و واقعا دعانویسهاش معروفن . یه امامزاده هم داره که اگه برای بار اوله که میرید این روستا و دعانویس خاصی رو نمیشناسید میتونید از خود دعانویسهایی که توی امامزاده هستن ذکر بگیرید.

    8
    2
  5. بسته شدن پرونده دعانویسها و رمالها توی ایران، نیاز به یه آگاهی همه‌گانی مردمی داره. هر چی علم و دانش ملت بالاتر بره میفهمن که این چیزها خرافاته به‌طبع هر چی هم بیسوادتر باشند، بیشتر به این چیزها رو میارن.

    11
    0
    • انسان ها از منظر روانشناختی، همیشه نیازمند و مجذوب نیروهای قدرتمند تر از خودشون هستن . شاید به همین دلیله که ادیان و مذاهب و اسطوره ها هم به وجود میان . بنابراین این نیاز هیچ گاه از بین نمی ره و با وجود ماشینی شدن زندگی، گاهی بر خلاف تصور، کشش و میل به نیروهای برتر (درست یا غلط) بیشتر هم میشه. اگر از منظر روانشناسان کارکردگرا به این مسئله نگاه کنیم، می بینیم که دعانویسی یا گرفتن سرکتاب اونقدر هم شاید مذموم نیست. مهم اینه که این کار به جهت اعتقاد، باور و یا تلقین، می تونه در زندگی بعضی از افراد کارکرد مثبت داشته باشه. البته منظورم این نیست که جایگزین شدن دعانویسی با مراجعه به مشاور، متخصص و روانشناس اصلا معضل نیست و نباید نقد کرد . با توجه به این که روانشناسی خوندم خواستم از دید خودم به این مسئله نگاه کنم .

      8
      0
      • دیدگاه جالبی بود نگین عزیز و با نگاهت تا حد زیادی موافقم، به نظر من با توجه به تکنولوژی ممکنه تا چندین سال آینده این نیروی قدرت برتر ماهیتش با توجه به تغییر سبک زندگی به صورت جدی دستخوش تغییرات جدی بشه و در دنیا با اسطوره های سبک جدید مواجه بشیم و اونها باشن که به نوعی تکیه گاهی برای ترس مردم باشن

        6
        0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *