تونل وحشت چیست؟ معرفی بهترین تونل وحشت تهران و سایر شهرها

ترسناک ترین تونل وحشت تهران و ایران + عکس

مقدمه

برای همه‌ پیش آمده که بعضی اوقات از کِرختی مسیر عادی زندگی‌ خسته شده باشند و دل‌شان لک بزند برای یک اتفاق هیجان‌انگیز که بلکه انرژی تازه‌ای به آن‌ها بدهد. تونل وحشت می‌تواند همان دست‌انداز چُرت پاره‌کنی باشد که در این مسیر، خواب از سر افراد بپراند. ورود به سافاری وحشت یک ماجراجویی هیجان‌انگیز است که با حضور موجودات ترسناک و البته رعب‌انگیزبودن مکان، می‌تواند نهایت هیجان و ترس را برای فرد به ارمغان بیاورد.

با وجود این‌که ایده‌ی تونل وحشت قدمت چندانی ندارد ولی توانسته میان کسانی که تشنه‌ی هیجان هستند، محبوبیت بالایی کسب کند. می‌توانیم بگوییم این تجربه‌ی فراموش‌نشدنی قابلیت این را دارد که شور و هیجان فیلم‌های ترسناک هالیوودی را برای لحظاتی هرچند کوتاه به رگ‌ها‌تان تزریق کند.

بهترین تونل وحشت ایران

می‌شود از یک زاویه‌ی دیگر هم به قضیه نگاه کرد؛ زاویه‌ای که بُعد سرگرمی آن زیاد به‌چشم نیاید. می‌توان به تونل وحشت به‌مثابه‌ی اهرمی نگاه کرد که با کمک آن افراد بتوانند به ترس‌ها‌شان غلبه کنند. این تونل شرایطی را فراهم می‌کند که عمیق‌ترین ترس‌های وجودی افراد بیرون کشیده شود و به‌عبارت‌دیگر فرد با آن‌ روبه‌رو شود. اگر شما هم اهل هیجان و ترس هستید یا دوست دارید آن را مزه‌مزه کنید؛ اما تابه‌حال تونل وحشت مدنظر خودتان را پیدا نکرده‌اید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

یک زوج در تونل وحشت پارک ارم – پیش از انقلاب

تونل وحشت چیست ؟

تونل وحشت یا سافاری وحشت و دیگر نام‌های مربوطه همگی به یک مفهوم مشترک برمی‌گردند: محیطی که برای ترساندن و هیجان‌زده کردن افراد طراحی شده است. تونل‌های وحشت می‌توانند تم‌های مختلفی ازجمله ارواح، زامبی، قاتل‌ و شیطان داشته باشند. در اتاق وحشت فرد در یک محیط ترسناک قرار می‌گیرد، از مسیر پرفراز و نشیبی عبور می‌کند و در نهایت با این موجودات روبه‌رو می‌شود. باید حین عبور از موانع تونل‌‌های وحشت، مراقب هم بود! ممکن است فرد مورد حمله‌ی شیاطین یا دیگر موجودات پلید قرار بگیرد و یا با گم کردن مسیر اصلی، در یک هزارتو گیر بیافتد و فرار برایش دشوارتر شود.


لیست بهترین و ترسناک ترین اسکیپ روم‌های ایران همراه با اطلاعات کامل با یک کلیک:

 


آیا تونل وحشت همان اتاق فرار است؟

اولین چیزی که در رابطه با این سوال باید بیان شود این است که تونل وحشت و اتاق فرار، دو تجربه‌ی کاملا متفاوت هستند. به این‌ صورت‌ که افراد در تونل وحشت باید از مسیری رد شوند که ترس و هیجان را برای‌شان به‌ارمغان می‌آورد، انگار که در یک فیلم ترسناک قرار گرفته‌اند و باید تا پایانش ادامه دهند. اینجا خبری از حل معما و تعامل با دوستان و هم‌تیمی‌ها نیست و بیشتر یک تجربه‌ی فردی محسوب می‌شود. در اتاق فرار (اسکیپ روم) تمرکز روی حل کردن یک معما است؛ معمایی که سناریوی بازی حول محور آن یا با حل آن پیش می‌رود.

در اتاق فرار ژانرهای مختلفی اعم از ترسناک، دلهره‌آور، جنگی، اکشن، جنایی، فانتزی، درام، هیجانی، تاریخی و… داریم که هر یک هم می‌توانند سبک‌ و یا تم‌های مختلفی داشته باشند. این تنوع ژانری که در اتاق فرار وجود دارد در سافاری وحشت دیده نمی‌شود و صرفا آن‎‌‌ها فقط ترسناک و وحشت‌آور هستند. اگر به زبان ساده بخواهیم بیان کنیم، تونل وحشت روی بالا بردن آدرنالین و ترساندن افراد مانور می‌دهد. در اتاق فرار تمرکز روی قدرت تفکر، حل کردن معما، تعامل با هم‌تیمی‌ها و گذشتن از چالش‌ در بستری از احساسات مختلف ازجمله هیجان و ترس است.

لیست بهترین تونل وحشت ایران

تونل وحشت به‌واسطه‌ی مسیر طولانی و فضایی که نیاز دارند، اغلب در شهربازی‌ها و پارک‌ها ساخته می‌شوند. خوشبختانه باید بگوییم امتیاز داشتن این تونلهای ترسناک ایران فقط مختص شهر تهران نبوده و در دیگر شهرها هم شاهد تونل های وحشت خوب و هیجان‌انگیزی هستیم. در این بخش قرار است سراغ بهترین تونل های وحشت ایران برویم و ضمن ارائه‌ی معرفی کوتاهی از آن‌ها، آدرس و مشخصات‌شان را در اختیارتان قرار دهیم. با ما در معرفی بهترین تونل وحشت تهران و شهرستان‌ها همراه باشید.

1- تونل وحشت پارک ارم

پارک ارم تهران داری بخش های مختلفی از جمله پارک ارم 1، پارک ارم 2 و پارک ارم 3 است. تونل وحشت پارک ارم 1 مناسب کودکان ساخته شده است و برای استفاده از تونل وحشت بزرگسالان باید به قسمت 3 بروید. 

آدرس: انتهای آزادراه تهران کرج (مسیر غرب به شرق) 

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: ارم سبز در خط 5 مترو تهران

2- سافاری پارک وحشت چیتگر تهران

شاید بتوان تاج زرین «بهترین تونل وحشت تهران» را بر سر سافاری پارک وحشت چیتگر گذاشت. این سافاری یا تونل وحشت شامل اصلی‌ترین اِلمان‌های استاندارد در سافاری‌های وحشت ازجمله نورپردازی حرفه‌ای، جلوه‌های ویژه و بازیگرانی با گریم و پوشش ترسناک می‌شود. این مجموعه یک مسیر هیجان‌انگیز را برای‌تان تدارک دیده که پیشنهاد می‌کنیم لذت این تجربه‌ را با حضور گروهی دوستان‌تان دوبرابر کنید. خوشبختانه دسترسی به مکان تونل وحشت چیتگر آسان بوده و برای رفتن به آن‌جا کافی است به ضلع شمال‌غربی دریاچه چیتگر مراجعه کنید.

آدرس سافاری وحشت چیتگر: تهران، انتهای بزرگراه همت غرب (شهید خرازی)، خروجی دریاچه چیتگر، ضلع شمال‌غربی دریاچه

سافاری وحشت سورتمه دربند
عکس تونل وحشت چیتگر تهران

3- سافاری پارک وحشت سورتمه دربند تهران

در لیست بلندبالای سافاری وحشت تهران، یک مورد هست که بتواند در جلب توجه، از بقیه پیشی بگیرد و آن هم سافاری وحشت واقع در پارک وحشت سورتمه تهران است. این تونل وحشت چند فضای مختلف را برای ترساندن شما تدارک دیده که هرکدام به‌تنهایی توانایی این را دارند که شما را به اوج ترس و هیجان برسانند. ازجمله فضاهای موجود در سافاری وحشت سورتمه می‌توان به تونل متحرک، اتاق سوسکی و حشرات موزی، شکنجه‌گاه بدکاران، سرزمین مردگان، گذرگاه جهنم، اتاق گاز و دیگر فضاها اشاره کرد.

یکی از مزایای این تونل وحشت امکان انصراف از حضور در آن است. ممکن است اتفاقاتی که در این مجموعه برای افراد می‌افتد خارج از توان تحمل‌شان باشد. هر کجای مسیر که فرد احساس کرد دیگر نمی‎تواند ادامه دهد کافی است که دستش را به‌علامت انصراف بالا ببرد تا ترتیب خروج فوری آن از تونل داده شود. شرایط محیطی در این مجموعه به‌صورتی است که اگر انفرادی و یا با گروه‌های کمتر از چهار نفر در آن شرکت کنید برای‌تان لذت‌بخش‌تر می‌شود. این افزایش لذت با افزایش ترشح آدرنالین ارتباط تنگاتنگی دارد!

آدرس سافاری پارک وحشت سورتمه: تهران، دربند، انتهای خیابان اسداللهی (باغ شاطر)، بوستان گلاب‌ دره، مجموعه سورتمه تهران  

عکس تونل وحشت چیتگر
سافاری پارک وحشت سورتمه، مکانی برای ثبت خاطرات خوش

4- سافاری وحشت بوستان نهج‌ البلاغه تهران

شاید برای بعضی افراد این سوال پیش آمده باشد که چرا ورودی تونل وحشت نهج البلاغه با ورودی سافاری وحشت سورتمه تهران این‌قدر به‌هم شباهت دارند؟ در جواب این سوال باید بگوییم که این تونل وحشت تهران در واقع شعبه دوم سافاری وحشت سورتمه محسوب می‌شود؛ به‌همین‌خاطر ورودی هر دو شبیه به‌هم است. این تشابه ورودی با مشابهت امکانات در هر دو مجموعه ادامه پیدا می‌کند ولی اگر فکر کردید که شرکت‌کنندگان در آن‌ها تجربه‌ی یکسانی خواهند داشت، سخت در اشتباهید. ازآن‌جایی که به‌قول قدیمی‌ها هر گلی یک بویی دارد و پنج تا انگشت یک دست شبیه هم نیستند پیشنهاد می‌کنیم تجربه هیچ‌یک از آن‌ها را از دست ندهید.

آدرس سافاری وحشت نهج‌البلاغه: تهران، بزرگراه همت، مابین بزرگراه یادگار امام و بزرگراه اشرفی اصفهانی، بوستان نهج‌البلاغه

بهترین سافاری پارک وحشت
نمای بیرونی تونل وحشت نهج‌البلاغه تهران

5- سافاری وحشت توچال تهران

تفرجگاه توچال از آن تفریحگاه‌هایی است که هر فردی را با هر سلیقه‌ای راضی برمی‌گرداند. در مجموعه‌ی توچال می‌توان انواع و اقسام سرگرمی‌ها اعم از باشگاه تنیس، اسنومبیل، تله‌کابین، تیراندازی، پیست اسکی، کوهنوری، بیلیارد و… را تجربه کرد. پرواضح است که لیست این تفریحات با یک سافاری وحشت می‌تواند کامل شود. سافاری وحشت توچال کنار یک مجموعه سرگرمی به نام کلایمکس واقع شده که علاوه بر خود سافاری می‌توانید از دیگر سرگرمی‌های موجود در کلایمکس هم استفاده کنید.

آدرس سافاری وحشت توچال: تهران، توچال، ابتدای جاده سلامتی، 50 متر بالاتر از ایستگاه اتوبوس، کلوپ کلایمکس

تونل وحشت توچال
نمای بیرونی تونل وحشت توچال

6- کلبه وحشت الماس شرق مشهد

مشهد ازجمله شهرهای توریستی ایران است که اگر در لیست جاذبه‌های گردشگری آن سافاری وحشت نباشد، یک پای قضیه می‌لنگد. در کنار تونل وحشت پارک ملت مشهد، کلبه وحشت الماس شرق بهترین تونل وحشت این شهر به‌شمار می‌رود. تونل وحشت الماس شرق مکانی است که معمولا مسافران برای کامل‌کردن پکیج لذتشان سری به آن می‌زنند و وجود کلبه وحشتی در آن می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای وقت‌گذراندن باشد.

 آدرس کلبه وحشت الماس شرق: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع الماس شرق، آسانسور شیشه‌ای، طبقه چهارم

کلبه وحشت الماس شرق مشهد

7- تونل وحشت پارک ملت مشهد

شهرت پارک ملت مشهد آن‌قدری است که تقریبا هر مسافری، از هر نقطه‌‌ی ایران که به این شهر بیاید، در چک‌لیست مکان‌هایی که می‌خواهد به آن سربزند، نام این پارک می‌درخشد. طبیعی است پارک ملت مشهد یک شهربازی منحصربه‌فرد را در دل خود جا داده باشد و آن شهربازی هم یک سافاری وحشتی ویژه، درخور شهرت خودش را که بهترین تونل وحشت مشهد باشد. تجربه‌ی تونل وحشت مشهد در شب لذت بیشتری دارد که توصیه می‌کنیم آن را از دست ندهید.

آدرس تونل وحشت پارک ملت: مشهد، بلوار امامت، پارک ملت، شهربازی پارک

8- حریم وحشت لونا پارک شیراز

بسیاری از افراد گمان می‌کنند تونل‌های وحشت در تهران و مشهد خلاصه شده‌اند و بس. باید به این افراد بگوییم نه به‌این‌صورت نبوده و شهرهای زیادی دارای تونل وحشت هستند که یکی از آن‌ها شیراز است. لونا پارک شیراز ازجمله شهربازی‌های خوب ایران به‌شمار می‌رود که تونل وحشتی با نام حریم وحشت را در دل خود جای داده است. درصورتی‌که قصد سفر به شیراز را دارید، می‌توانید در اوقات خلوت خود آدرنالین خون‌تان را با سر زدن به حریم وحشت لونا پارک بالا ببرید.

آدرس تونل وحشت لونا پارک: شیراز، دروازه قرآن، لونا پارک

حریم وحشت لونا پارک شیراز

9- قلعه وحشت کیش

قلعه وحشت کیش براساس نظر افرادی که آن را تجربه کرده‌اند یکی از بهترین و محبوب‌ترین تونل‌های وحشت ایران است. در این اتاق وحشت اکتورهایی (بازیگر) هم حضور دارند که از ترساندن و آسیب زدن به افراد لذت می‌برند و طبیعتا می‌توانند این تجربه را هیجان‌انگیزتر کنند. جالب است بدانید افراد با توجه به آستانه‌ی تحمل‌شان می‌توانند سطح ترس و هیجان مطلوب‌ خود را انتخاب کنند؛ فول، متوسط و کم اکشن. گفتنی است که انتخاب سطح فول برای برخی افراد کم‌سن، خانم‌های باردار و افرادی که بیماری قلبی دارند محدودیت دارد. تابه‌حال شده از دست کسی که می‌خواهد با اره برقی سرتان را قطع کند فرار کنید؟ اگر مسیر تونل را اشتباه بروید و به بن‌بست بخورید چه اتفاقی می‌افتد؟!

آدرس قلعه وحشت کیش: شرق جزیره کیش، بلوار داریوش، جنب میدان آبشار، ضلع جنوبی هتل ارم

عکس سافاری وحشت کیش

نکات مهم در بازی تونل وحشت که نباید آن‌ها را فراموش کرد!

برای بازدید از تونل وحشت باید یک سری موارد در‌نظر گرفته شود تا این تجربه به کام پلیرها شیرین باشد و بعدا موقع یادآوری آن حس پشیمانی سراغ‌شان نیاید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین این موارد اشاره می‌کنیم.

پوشیدن لباس راحت: یکی از موارد مهمی که حتما باید در سافاری وحشت به آن توجه داشت، پوشیدن لباس راحت حین بازی است. این مورد باعث می‌شود تا هم دایره‌ی حرکتی فرد محدود نشود و هم در صورت زمین‌خوردن نگران کثیفی لباس نباشد. پوشیدن کفش مناسب هم از مواردی است که در این دسته می‌گنجد. با توجه به شرایط و محیط بازی بعضی‌اوقات پیش می‌آید که بازیکن می‌بایست بدود و یا سریع حرکت کند. در این شرایط اهمیت دارد که پلیر از ناحیه پا آزار نبیند یا دچار آسیب نشود.

داشتن امکان انصراف: برای خیلی از بازدیدکننده‌های سافاری وحشت ممکن است تحمل شرایط و یا میزان ترس بازی تا نقطه‌ی پایان امکان‌پذیر نباشد. در بیشتر تونل‌های وحشت، شرکت‌کنندگان (مانند اتاق فرار) می‌توانند حین بازی با نشان‌دادن علامت ضربدر با دست‌هایشان اعلام انصراف نمایند و سریعا از راه مخفی، سافاری وحشت را ترک نمایند.

ژانرها و تم‌های متنوع: ژانر بیشتر سافاری‌‌های وحشت، ترسناک است ولی تونل‌هایی هم وجود دارند که با درخواست پلیرها مبنی بر کم‌کردن میزان ترس بازی، در ژانر دلهره‌آور اجرا می‌شود. با توجه به سلیقه‌ی طراح اتاق وحشت، سبک و تم‌های بازی‌ها هم می‌تواند جن و روح، زامبی، اسلشری و… یا ترکیبی از تمام آن‌ها باشد.

سطح‌بندی میزان ترس و تاچ: بدیهی بوده که تحمل میزان ترس، هیجان و تاچ بازیکن‌ها با هم متفاوت است و این مورد برای گردانندگان تونل‌های وحشت روشن است. در بسیاری از این بازی‌ها برای این‌که بازدید‌کننده تجربه‌ی شیرینی داشته باشد، میزان و سطح این موارد را از افراد سوال می‌کنند. معمولا تونل‌های وحشت در سه سطح کم، معمولی و زیاد سطح‌بندی می‌شوند.

اعلام شرایط خاص سلامتی: بازی سافاری وحشت برای بعضی افراد مثل خانم‌های باردار، بیماران قلبی، افراد دارای مشکلات تنفسی، اشخاص سالمند، معلولان ذهنی و حرکتی و… مناسب نیست و می‌بایست پیش از بازی مسئول تونل وحشت را از شرایط و محدودیت‌های دقیق خود، مطلع کنند.

اطمینان از رعایت ایمنی و امنیت بازیکن‌ها: یکی از مواردی که در بازی‌های هیجانی چون سافاری وحشت می‌بایست در نظر گرفته شود، ایمن‌بودن مسیر بازی برای بازدیدکنندگان است. تمامی لبه‌های تیز، پله‌ها، آلات ایجادکننده‌ی ترس در بازی (همچون چاقو و اره‌برقی) و… باید ایمن‌سازی شود.

 

شاید علاقمند باشید:

 

سخن پایانی

ترس و هیجان یکی از عناصر جدانشدنی زندگی ما انسان‌هاست که اگر کنترل‌شده باشد می‌تواند لذت‌بخش هم باشد. یکی از سرگرمی‌هایی که می‌شود برای تجربه‌ی این هیجان انتخاب کرد تونل وحشت یا اتاق وحشت است. تونل‌های وحشت یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای تخلیه‌ی انرژی و بالابردن سطح آدرنالین است. هرچند که برخی از افراد ترجیح می‌دهند هیجان را جایی نظیر اتاق فرار تجربه کنند که علاوه بر جنبه‌ی سرگرم‌کننده آن، با استفاده از قدرت تفکر بتوانند معماهایی را هم حل کنند. در اتاق فرار می‌توان هیجان هدفمندتری را تجربه کرد.

اگر تا‌به‌حال تجربه‌ی حضور در اتاق فرار را نداشته‌اید، اسکیپ زوم (EscapeZoom) می‌تواند مرجع خوبی برای شما باشد. کافی است بنا به تمایل خود و افرادی که قرار است به‌عنوان هم‌گروهی همراهتان باشند، اتاق فرار مدنظر خود را از طریق اسکیپ زوم رزرو کنید و لحظات هیجان‌انگیزی را برای خود رقم بزنید. بعضی اوقات خوب است که بترسیم چه در اتاق فرار و چه در تونل وحشت!

نویسنده
 
سلام؛ سارا رمضانی هستم. نویسنده‌ نوپایی که عاشق تکنولوژیه‌؛ اما اگه نتونستین اونجا پیداش کنین بدونین سرش با کتاب و فیلم و سریالای معمایی و ترسناکش گرمه.
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.6 / 5. تعداد: 4976

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

5 نظر

  1. تونل وحشت کلا بچه بازیه مخصوصا توی ایران . واسه زیر 16 خوبه

    6
    0
  2. تونل وحشت چیتگر من رقتم خیلی عادی بود . اتاق فرار نرفتم ولی . دوست دارم اونم تجربه کنم
    البته فکر کنم هیجان تونل وحشت بیشتر باشه

    7
    2
    • ببین فراز جان، هر کدوم خوبی خودشو داره ولی بدون که سافاری وحشت فقط یه ژانر داره و اونم ترسناکه و معما نداره میری تو، ده دقیقه میترسی و میای بیرون. ولی اتاق فرار ژانرهاش زیادتره و هم میتونی ژانر ترسناک انتخاب کنی و هم ژانر هیجانی و کمدی و درام و… . تایم اتاق فرار خیلی بیشتره و اگر دنبال هیجان زیادی بهت اتاق فرارهای هیجانی رو پیشنهاد میکنم مثل لوناتیک، نامتعارف، مونیخ، اکتشاف

      11
      0
      • وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای تو اتاق فرار «مونیخ» اونقدر دویدیم که تا یه هفته تن و بدنمون درد میکرد. یه جاش هم چون اسلشری بود یه بلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااایی سر یکی از هم تیمیهامون آوردن نمیگم بهتون که اسپویل نشه وقتی رفتید سوپرایز بشید

        6
        1
  3. سافاری وحشت به نظر من زیاد حال نمیده، اتاق فرار ترسناک خیلی خیلی بهتره ، هیجان بیشتری داره و ادم ازش بیشتر لذت میبره

    14
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *