اتاق فرار نوجوان

اتاق فرار برای نوجوانان

مقدمه

ماجراجویی در دو قدمی شما!

  اگه دلتون لک‌زده برای یه چالش هیجان‌انگیز با دوستاتون، این یادداشت برای شماست. قراره بهتون تفریح مهیجی به نام اتاق فرار ویژه نوجوان‌ها معرفی کنیم که برای تجربه کردنشون نیاز به طی راه طولانی یا صرف زمان زیاد ندارید. فقط کافیه دوستانتون باشن و تمام!

داستان اول:

دقیقا دو ساعت پیش گزارش یه سرقت از بانک مرکزی شهر شده. به ما دستور دادن به عنوان تیم تجسس باید ورود کنیم به پرونده. بنظر میاد تعداد سارقین سه نفر بودن. هرلحظه ممکنه از شهر یا کشور خارج بشن و زمان زیادی برای شناسایی این سارقین نداریم. ظاهرا اون احمق‌ها یک سری سرنخ از خودشون به جا گذاشتن که با هوشمندی و سرعت عمل، می‌تونیم مهارتمون رو به همه اثبات کنیم. یک شهر منتظر ماست. باید سریع بجنبیم!

داستان دوم:

در این اتاق سه ساله که بسته‌ست. هر بار که در مورد اون شب شوم، از پدربزرگ سوال می‌پرسیم، فقط تا جایی‌رو برامون بازگو می‌کنه و از گفتن ادامه ماجرا طفره می‌ره. بعد از مرگ مرموز پدر، همه چی توی این خونه عوض شده. گاهی اوقات احساس می‌کنیم یه نیروی نامرئی توی خونه در جریانه اما هیچ کدوم از ما جرات نداریم در موردش صحبت کنیم. نه فقط من بلکه هممون دلمون می‌خواد بدونیم توی اون اتاق چه خبره و چه اتفاقی افتاده. پدربزرگ می‌گه تا وقتی من زنده‌ام اون در باز نمی‌شه. ولی امان از کنجکاوی…

اتاق فرار برای نوجوان

داستان سوم:

چند دقیقه بیشتر نیست رسیدیم هتل. یه ساختمون 4 طبقس. الان توی لابی هستیم ولی تصورش‌رو هم نمی‌کردیم یه ساختمون قدیمی وسط یه جاده خلوت باشه. همه چراغ‌های طبقات بالا خاموشه. به جز یک نفر پرسنلی ندیدیم. بهمون گفت منتظر باشیم تا کلید اتاق‌رو بیاره ولی الان بیشتر از 15 دقیقس خبری ازش نیست. در اصلی هم قفله. یه چیز دیگه هم این وسط عجیبه: هیچ مسافری به جز ما نیست. نباید میومدیم نه؟

شاید هم بی‌جهت نگرانم. ولی اگه تا نیم‌ساعت دیگه خبری ازمون نشد بیا به این آدرس که می‌گم… .

شاید دوست داشته باشی:

اتاق فرار نوجوانان

داستان چهارم:

+ آخه کی فکرشو می‌کرد یه روزی به جای اون خرت و پرت‌های همیشگی داخل کیفمون، اسلحه باشه. ما اهلش نبودیم؛ این‌قدر این اتفاقات سریع و غیرمنتظره بود که الان هیچ کدوممون باورمون نمیشه اینجاییم و چه فکرهایی توی سر داریم … .

– ولش کن. راه برگشت که نداریم. فقط کافیه اونا قبل از ما برنگردن به ساختمون. همه چی حله… فقط یک لحظه چشماتو ببند و به اون پول فکر کن.

قرار ما فردا ساعت 2 میدان ناقوس. بزرگترین تبهکاری در تاریخ این شهر…

اسکیپ روم نوجوان

آیا این داستان‌ها واقعی هستن؟ برای کی قراره اتفاق بیفته؟ تصورش در عین دلهره‌آور بودن مهیج هم هست. دوست دارید به جای خوندنشون، خود شما بازیگر و کاراکتر اصلی این داستانا باشید؟
این‌ها در واقع تنها بخشی از فضاسازی داخل بازی اتاق فرار یا اسکیپ روم (escaperoom) هست. سناریو یا داستان، به این موارد محدود نمی‌شه. بلکه هر بازی، داستان، ژانر، معما و فضاسازی منحصر به فرد خودشو و می‌تونه بسیار متنوع باشه. برای همینه که می‌گیم پاسخگوی سلیقه‌های مختلفه.

اتاق فرار بازی هست که می‌شه گفت هر نوجوانی دوستش داره. از اتاق فرار علمی تخیلی گرفته تا معمایی، مهیج، ترسناک و… . درصد نسبتا زیادی از بازیکنان اتاق‌های فرار رو نوجوون‌ها تشکیل می‌دن. 

چرا این بازی تا این حد جذابه؟

شاید اصلی‌ترین دلیل جذابیت و پرطرفدار بودن این تفریح، چالش برانگیز بودنشه. اغلب افراد دوست دارن به چالش کشیده بشن، توی موقعیت هیجان‌انگیز قرار بگیرن و علاوه بر اون با دیگران در تعامل و ارتباط باشن. البته همینجا لازمه توصیه کنیم اگه اولین باره که می‌خواید توی این بازی شرکت کنید، از انتخاب اتاق‌هایی با معمای سخت که ویژه بزرگسالان هست بپرهیزید. 

اتاق فرار ویژه نوجوانان

ماموریت ما در اتاق فرار نوجوانان چیه؟

بایستی وارد یه بازی استراتژیک 60 تا 90 دقیقه‌ای بشیم که در اون بازی‌ها، پازل‌ها، معماها و کدهایی ارائه می‌شه. باید تو مدت زمان تعیین شده، همه موانع‌رو پشت سر بذاریم. ممکنه افراد یا نیروهایی سعی کنن جلوی مارو بگیرن و شکستمون بدن. حل کردن معما توی شرایط دلهره‌آور یا هیجان‌انگیز خیلی هم راحت نیست. اینجا نیاز به کار گروهی، منطق، و استدلال متفکرانه‌ست و وقت برای تلف کردن نداریم. تا قبل از اتمام زمان، یک راه حل سریع می‌خوایم و باید برنده بشیم و خودمون‌رو ثابت کنیم وگرنه… .

از تلفن همراه و بازی‌های کامپیوتری خسته شدید؟

 این روزا اغلب ما زمان زیادی‌رو صرف کار با کامپیوتر، درس خوندن یا مطالعه و… کردیم و به‌نظر میاد زمانی‌رو به تفریح مهیج و سالم اختصاص ندادیم. اگه بتونیم بازی یا تفریحی‌رو پیدا کنیم که این چهار ویژگی‌رو داشته باشه، آدم خوش شانسی هستیم:

  • بدون نیاز به استفاده از گوشی تلفن همراه و هر گونه وسایل ارتباطی باشه
  • جمعی باشه و بتونیم علاوه بر سرگرمی، از بودن در کنار دوستانمون لذت ببریم
  • وقت زیادی ازمون نگیره و مقدماتش سریع فراهم بشه
  • با سلیقه جمع هم‌خونی داشته باشه و به همه خوش بگذره

خوشبختانه مجموعه اتاق فرار نوجوانان یکی از تفریحاتیه که هر چهار تا ویژگی‌رو با هم داره.

اسکیپ روم نوجوانها

یه ایده جذاب: تولد در اتاق فرار !

همیشه سورپرایز کردن برای تولد برای افراد جذاب بوده. تقریبا کسی‌رو نمی‌شناسیم که این روز براش اهمیت نداشته باشه. پس چقدر خوبه که بتونیم توی این روز دوستان یا اعضای خانوادمون‌رو شگفت‌زده کنیم. اگه تولد غیرمنتظره و مهیج‌ باشه، قطعا خاطره منحصربه‌فردی توی ذهن طرف مقابل حک می‌شه. یکی از ایده‌های ناب  برای شگفت‌زده کردن، جشن در پایان بازی اتاق فراره. شما فقط کافیه کیک تولد، هدیه یا کارت پستال‌رو به گیم مستر بازی (گرداننده بازی اسکیپ روم نوجوانان) بسپارید تا با تدارکاتی که انجام می‌دن، پایان بازی شما بیش از پیش شگفت‌آور و هیجانی‌تر باشه. اگه دوست دارید یکی از هم گروهی‌هاتون‌رو به این شیوه سورپرایز کنید پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر رو مطالعه کنید و از نکاتش بهره ببرید. امیدواریم که خاطره بی‌نظیری براتون رقم بخوره. علاوه بر اون، این بازی برای یه دور همی خانوادگی، معاشرت با دوستان و یا همکلاسی‌ها عالیه.

مگه بازی برای بچه‌ها نبود؟

این‌طور نیست. مطالعات نشون می ده که با نزدیک شدن به دهه بیست سالگی، مغز دستخوش تغییرات فوق‌العاده‌ای می‌شه تا اطمینان حاصل کنه که برای رویارویی با چالش‌های آینده آماده‌ست. یکی از کارهایی که برای موفقیت لازمه اینه که در کنار زمان مدرسه، کلاس یا هر فعالیت دیگه، زمانی هم برای کارهای سرگرم‌کننده داشته باشیم تا مغز به رشد لازم برسه.

امروزه پیش از پیش هوش‌های چندگانه مورد توجه قرار گرفتن.  هشت هوشی که گاردنر تعریف کرده عبارت‌اند از: هوش زبانی، منطقی-ریاضی، فضایی، موسیقیایی، بدنی و حرکتی، درون فردی، بین فردی و هوش طبیعی. توی اتاق‌های فرار معمولا لازمه چندین مورد از این هوش‌هارو ترکیب کنیم. این کار سازگاری بین افراد تیم‌رو بیشتر می‌کنه و به شما این امکان‌رو می‌ده ظرفیت‌هایی‌رو کشف کنید که معمولا توی موقعیت‌های دیگه خودش‌رو نشون نمی‌داد.  ضمنا چی بهتر از یه بازی گروهی که هم روابط دوستانه‌مون‌رو تقویت کنه و هم کمک کنه که اعتماد به نفس و شجاعتمون بالا بره؟

البته اتاق‌فرارهای زیادی در سطح شهر وجود داره ولی شرکت در اغلب این بازی‌ها به دلیل محدودیت‌های سنی بالای هجده سال، معماهای پیچیده‌تر و یا ترس بسیار زیاد، توصیه نمی‌شه و ممنوعه. به همین علت در این یادداشت لیستی از بهترین مجموعه اتاق فرار نوجوان و اتاق فرار برای 12 سال به بالا برای شما آورده شده:

اتاق فرار تفریحی مهیج برای نوجوانان

لیست بهترین اتاق فرار های مخصوص نوجوانان

1. اتاق فرار توطئه

اتاق فرار توطئه

پدر رامین، در حالی که منتظر بازگشت پسر 8 سالش از مدرسه هست، یه ویدیو دریافت می‌کنه که حاکی از گروگان گرفته شدن رامینه. فرد گروگان‌گیر انگیزه خودش‌رو عنوان نکرده اما یک سری شواهد می‌گه که کار سعید میرایی هست؛ شخصی که به جرم قتل فرزند و همسر خودش تحت تعقیب پلیسه.

شاید بگین چرا رامین برای این ربایش انتخاب شده؟ در همین حد می‌دونیم که سعید میرایی سال‌ها پیش کارمند پدر رامین بوده. علت این ربایش‌رو نمی‌دونیم دقیقا.

باید قبل از منفجر شدن بمب ساعتی که به رامین وصل شده، از محل گروگان‌گیری سردربیاریم!

ژانرتعداد نفراتلوکیشنلینک رزرو
جنایی – هیجانی4 تا 9 نفرتهران – حقانی – باغ کتاباتاق فرار توطئه

2. اتاق فرار منشور کوروش

اتاق فرار منشور کوروش

متوجه شدیم که منشور اصلی کوروش، توی منزل یه باستان شناس ایرانی-انگلیسی نگهداری می‌شه و منشور کوروش موزه بریتانیا کاملا تقلبیه. تیم تحقیقاتی تونسته نقشه سیستم امنیتی‌رو پیدا کنه. ماموریت شما اینه که وارد منزل این باستان شناس شده و منشور کوروش‌رو به موزه بریتانیا برگردونید. 

ژانرتعداد نفراتلوکیشنلینک رزرو
هیجانی – غیرترسناک3 تا 9 نفرتهران – حقانی – باغ کتاباتاق فرار منشور کوروش

3. اتاق فرار محفل

اتاق فرار محفل

در اطراف تالاب ارواح مازندران، یه جادوگر وجود داره که به گفته ساکنین روستاهای اطراف اون منطقه، قادر به برآورده کردن هر آرزویی هست. می‌دونم شما هم قصد دارید برای برآورده شدن آرزوهاتون بهش مراجعه کنید اما این هشدار رو باید جدی بگیرید که آخرین افرادی که بهش مراجعه کردن، دیگه برنگشتن. بهتون توصیه می‌کنم به اون‌جا نرید… در هر صورت تصمیم با خودتون.

ژانرتعداد نفراتلوکیشنلینک رزرو
هیجانی – ترسناک2 تا 7 نفرتهران – حقانی – باغ کتاباتاق فرار محفل

4. اتاق فرار دیوانه باهوش

اتاق فرار دیوانه باهوش

اگه به کیفیت معما اهمیت می‌دید و علاوه بر اون دنبال یه بازی هیجانی و رقابتی هستید، این بازی بهتون پیشنهاد می‌شه. داستان از این قراره که شما باید دزد باشید! بله قراره که یک سری الماس که توی خونه یه فرد پنهان شده‌رو بدزدید. 

ژانرتعداد نفراتلوکیشنلینک رزرو
هیجانی – ترسناک5 تا 8 نفرتهران – نارمکاتاق فرار دیوانه باهوش

5. اتاق فرار جزیره گنج

اتاق فرار گنج پنهان

سال 1700 هست و یه کِشتی پُر از آدم که رفته بودن برای پیدا کردن گنج حالا برگشته اما خالی! هیچ‌کسی نمی‌دونه دقیقا چه اتفاقی براشون افتاده مگه طوطی خوش‌صدایی که توی کشتی بوده. حالا نوبت شماست که با تیم خودتون راه بیفتید طرف جزیرۀ اسرارآمیزی که می‌گن توش گنجه!

ژانرتعداد نفراتلوکیشنلینک رزرو
هیجانی – غیرترسناک3 تا 6 نفرتهران – قیطریهاتاق فرار جزیره گنج

6. اتاق فرار نجات از تاسیسات

اتاق فرار نجات از تاسیسات

همیشه از غرق شدن می‌ترسیدید! انگار قدیمی‌ها راست می‌گفتن که آدمی‌زاد از هر چی بترسه سرش میاد. شما چند طبقه زیر زمین گیر کردید و سیلابی که شهر رو برداشته تا حدود یه ساعت دیگه می‌رسه به جایی که الان هستید و شما رو توی خودش غرق می‌کنه. یادتون نره که فقط یه ساعت وقت دارید تا خودتون رو از اینجا نجات بدید.

ژانرتعداد نفراتلوکیشنلینک رزرو
هیجانی – غیرترسناک3 تا 6 نفرتهران – قیطریهاتاق فرار نجات از تاسیسات

7. اتاق فرار عملیات ویژه

اتاق فرار اوپن مپ عملیات ویژه

تا حالا برای ماموریت به لوکیشن برج آزادی رفتید؟! این خلاصۀ چیزیه که شما توی اتاق فرار عملیات ویژه  باید از پس اون بربیاین. فقط باید حواستون به اعضای اون تیم تروریستی که…!

ژانرتعداد نفراتلوکیشنلینک رزرو
تعاملی – غیرترسناک4 تا 10 نفرتهران – میدان آزادیاتاق فرار عملیات ویژه

در این یادداشت تلاش کردیم مجموعه کاملی از اتاق فرار نوجوانان بهتون معرفی کنیم. اگه هرکدوم از این بازی‌هارو رفتید خوشحال می‌شیم نظر خودتون‌رو برامون کامنت کنید تا ما هم از نظرات ارزشمند شما بهره ببریم. امیدواریم که از این بازی‌ها لذت ببرید!

نویسنده
 
همیشه عاشق چیزهایی بودم و هستم که می‌توانستند ذهنم را به سمت دنیاهای دیگری ببرند. شاید برای همین تصمیم گرفتم که گاهی به عالم خیال بازگردم و بروم به سراغ معجون‌سازی با کلمات. با وجود این‌که مهندسی مواد و متالورژی را با علاقه خواندم، اما به همان اندازه هم کوشیدم سرکی به دنیای زیبای ادبیات کلاسیک و نو فارسی بکشم تا با مخاطبانم بهترین ارتباط را برقرار کنم؛ چرا که تفریح و سرگرمی اجزای جدانشدنی زندگی ما هستند.
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.6 / 5. تعداد: 3004

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *