اتاق فرار سبک زامبی

زامبی‌ها در دنیای واقعی به شما خوشامد می‌گویند!

مقدمه

خیلیامون فکر می‌کنیم زامبی‌ها فقط توی فیلما وجود دارن. زامبی، مردگان متحرک یا اجساد زنده شده، هر چی دوست دارید صداشون کنید ولی در هر حال این موجودات از قبر بلند شدن تا روی زمین راه برن و شمارو وحشت‌زده و شاید آلوده کنن. و در نهایت باعث به وجود اومدن جنگ‌های وحشیانه‌ای می‌شن که زمین‌رو به سرزمینی بایر،  ویرانه و خرابه تبدیل خواهند کرد.  البته تصورش خیلی هم مهیج و سرگرم کنندس ولی به شرطی که این موجودات تو همون دنیای سینما باقی بمونن! تا حالا فکر کردید تو دنیای واقعی ممکنه با همچین موجوداتی روبه‌رو بشید؟؟ یکم عجیب بنظر می‌رسه اگه این موجودات خارج از فیلم‌ها هم وجود داشته باشن.

رویارویی با موجوداتی که چشماشون از حدقه بیرون زده و خون از دهنشون می‌چکه خیلی ترسناکه. اونم وقتی که هدفشون کشتن و تبدیل شما به موجودی مثل خودشون باشه.

اتاق فرار سبک زامبی

ترسناک‌های محبوب!

زامبی‌ها به چهره‌های اصلی فرهنگ عامه تبدیل شدن. احتمالا وقتی کلمه آخرالزمان به گوشمون می‌خوره، یکی از نمادهاش زامبیه. ولی این موجودات ترسناک، اونقدر پرطرفدار بودن که تا الان بیش از صدها فیلم و سریال در موردشون ساخته شده. شاید علت جذابیتش این باشه که هر کاراکتر یا داستانی که ما رو با مرگ مواجه کنه و تداعی‌گر ویژگی‌های انسانی باشه، برامون خاطره‌انگیزه و در عین حال بهمون تلنگر می‌زنه. حرکت این اجساد متحرک روی زمین داره به ما یادآوری می‌کنه که حتی اگه بعد از مرگ هم زنده نشیم تا زمانی که روی کره زمین وجود داریم ، اینطوری به نظر می‌رسیم.  احتمالا موقع دیدن فیلم‌هایی با محوریت زامبی مثل جنگ جهانی Z یا Walking Dead به این مسئله فکر کردیم اگه خودمون هم تو این موقعیت گیر بیفتیم برای زنده موندن دست به هر کاری خواهیم زد یا نه؟

اتاق فرار تم زامبی

اتاق فرار: جایی که زامبی‌ها منتظر شما هستن!

یکم غیرمنطقی به نظر می‌رسه اگه بگیم خیلی از علاقه‌مندان به فیلم‌های با محوریت این مردگان متحرک، دوست دارن خودشونم توی همچین موقعیت هیجان‌انگیزی قرار بگیرن و قدرت خودشون رو در مبارزه با چالش‌ها محک بزنن. اگه شما هم هیجان و ترس رو دوست دارید باید بهتون بگیم زامبی‌ها منتظر شمان.

تا این‌جا اومدید و دیگه راه برگشتی نیست. شما باید مبارزه کنید. محبوس شدید. هر لحظه ممکنه پیداتون کنن و اتفاقات بدی بیفته . تنها هدف شما یافتن راهی برای خروج از اتاق‌های قفل شده در محدوده زمانی معینه. حواستون باشه اون‌ها به نور و صدا حساسن. قبل از این که زنده زنده توسط مردگان متحرک خورده بشید، باید راهی برای خلاص کردن خودتون پیدا کنید.

شما یک تیم هستید و باید برای حل معماهای منطقی، کشف سرنخ‌ها، و دنبال کردن خط داستانی برای کشف راز و رمز با هم همکاری کنید. هر قفلی که باز می‌شه، شما رو یک قدم به فرار نهایی نزدیک‌تر می‌کنه. توی اسکیپ روم تم زامبی جایی برای اشتباه نیست. حواستون باشه.

هیچ مانعی بین شما و سرگرمی وجود نداره

اتاق‌های فرار شما رو دقیقا یاد یه بازی اکشن ویدیویی می‌ندازن ولی با این تفاوت که هیچ صفحه نمایشی بین شما و مناظر، صداها و اشیایی که برای حل پازل استفاده خواهید کرد، وجود نداره! برای برنده شدن در بازی، باید به عنوان یک تیم برای حل معماها، کشف سرنخ‌ها و در نهایت شکست دادن زامبی‌ها کار کنید!

اسکیپ روم سبک زامبی

در ادامه قصد داریم شما رو با چند تا از بهترین اتاق فرارهای سبک زامبی یا همون اسکیپ روم تم زامبی آشنا کنیم. انتخابش با شماست ولی در هر صورت امیدواریم که لحظات خوبی رو در کنار مردگان متحرک سپری کنید!

1_ خاموشی

اتاق فرار خاموشی سبک زامبی

شما توی شهری که پر از زامبی‌هاست گیر افتادید و از هلیکوپتری که کمک کرده اکثر مردم از اون شهر فرار کنن، جاموندید. خبر خوب این که زامبی‌ها توی تاریکی نمی‌بینن و شما می‌تونید از این ویژگی برای محافظت از خودتون استفاده کنید و حدود یک ساعت طاقت بیارید تا هلیکوپتر برسه.

شما مجموعا سه تا زندگی دارید. هر بار که زامبی یکی از اعضای تیم شما رو بگیره، یه زندگی مصرف می‌شه و اگه هر سه زندگی رو از دست بدید، می‌بازید و در برابر زامبی‌ها شکست می‌خورید. در اسکیپ روم خاموشی باید علاوه بر این که با هوش و خلاقیتتون قفل‌ها رو باز می‌کنید باید راهی برای دور کردن زامبی‌ها به کار بگیرید.

اتاق فرار خاموشی جزو ژانر ترسناک محسوب می‌شه و پر از هیجانه. چهارمین اتاق فرار از مجموعه لوکو اسکیپ در منطقه پونک تهران که طرفدارای زیادی هم داره. این بازی در دو سطح عادی و دشوار در نظر گرفته شده.

ژانرلوکیشنلینک رزرو
هیجانی – ترسناکتهران – پونکاتاق فرار خاموشی

2_ هاری

اتاق فرار هاری سبک زامبی

شما به‌عنوان سرجوخه‌ی شاهین7، همراه با تیمتون عازم یه ماموریت کاملا سری، حوالی شهر آستارا ‌شدید. این وظیفه از طرف ستاد کل فرماندهی آجا به‌عهده شما گذاشته شده و تاکیدموکد شده که اهمیت ویژه‌ای داره. کسی نمی‌دونه دقیقا قراره توی این ماموریت چه اتفاقاتی برای شما و دوستاتون بیفته یا با چه موجوداتی روبه‌رو بشید. به نظرتون سربازهای شما اون‌قدر کارآزموده هستن که از پس این عملیات با موفقیت بربیان؟!

بازی اتاق فرار «هاری» یه اسکیپ روم تو ژانر هیجانی و اکشنه که تم زامبی اون، جذابیت، لذت و هیجان بازیش رو دوچندان کرده. این بازی از مجموعه یونا اسکیپ رومه و توی محدوده‌ی دهکده المپیک قرار گرفته.

ژانرلوکیشنلینک رزرو
اکشن – هیجانیتهران – میدان المپیکاتاق فرار هاری

3_ طلوع مرگ

اتاق فرار طلوع مرگ سبک زامبی

این بار شما توسط مردگان متحرک احاطه شدید. شما محاصره‌اید و باید توی این موقعیت خیلی ترسناک به خودتون مسلط بشید اما دو راه دارید: یا فرار می‌کنید یا راهی برای درمان این موجودات می‌گردید. انتخاب شما کدومه؟

 اسکیپ روم اسکیپ روم تم زامبی طلوع مرگ یک بازی پرطرفدار از بین اتاق فرار سبک زامبی هست در منطقه حکیم نظامی اصفهان قرار گرفته و پذیرای دوست‌داران این موجودات ترسناکه.

ژانرلوکیشنلینک رزرو
ترسناک – هیجانیاصفهان – حکیم نظامیاتاق فرار طلوع مرگ

4_ شیوع ناشناخته

اتاق فرار شیوع ناشناخته سبک زامبی

بعضی وقت‌ها برای نجات حداکثری مردم، باید یه تعداد حداقلی رو فدا کرد! این دقیقا اتفاقیه که قراره توی سیسیل بیفته. مردم شهر، شکل زامبی‌ها شدن. باید قبل از سرایت این ویروس به ساکنین شهرهای دیگه، این شهر با تمام سکنه‌ش به‌طور کامل منهدم بشه ولی قطعا این‌‌کار بعد‌از انجام ماموریت شما صورت می‌گیره. فقط مواظب باشید گوشت تنتون خوراک سیسیلی‌ها نشه!

ژانرلوکیشنلینک رزرو
ترسناک – هیجانیتهران – پونکاتاق فرار شیوع ناشناخته

5_ کروکدیل

اتاق فرار کروکدیل سبک زامبی

بیماری عجیبی که تا‌به‌حال سابقه نداشته، داره هر روز گسترده‌تر می‌شه. بهترین دکترها از سرتاسر کشور دور هم جمع شدن تا بتونن واکسن مخصوصش رو درست کنن اما مسئله اینجاست که این واکسن‌ها بعد‌از ساخت باید روی چه کسانی آزمایش بشن؟ شما می‌دونید؟!

ژانرلوکیشنلینک رزرو
ترسناک – هیجانیاصفهان – خیابان استانداریاتاق فرار کروکدیل

6_ دراگ

اتاق فرار دراگ سبک زامبی

یه هفته‌ای می‌شه که از دانیل خبری نشده و همۀ بچه‌ها نگرانن ولی نمی‌شه همین‌جوری دست روی دست گذاشت! بالاخره فرمانده، حکم ماموریت جدید رو بهتون می‌ده و با گروه تحت‌امرتون راه میفتید سمت شکنجه‌گاه شکار. ورود به مقر داعش و مواجهه با نیروهای زامبی‌صفتش خطرات خودشو داره ولی شما از پَسش برمیاین. مگه نه؟!

ژانرلوکیشنلینک رزرو
ترسناک – هیجانی – اکشنتهران – اندیشهاتاق فرار دراگ

7_ کال آف دیوتی

اتاق فرار کال آف دیوتی سبک زامبی

جنگ جهانی دوم خسارات مادی و معنوی زیادی داشت. بعضی از تبعات این جنگ بین‌المللی هنوزهنوزه بعد‌از سال‌ها ادامه داره. تیم شما به فرماندهی کاپیتان پرایسم موظفه با یکی از تبعات این جنگ که هنوز تموم نشده و از‌قضا یه سرباز ژاپنیه، مبارزه کنه. امیدواریم مغلوب توانایی خارق‌العاده این ژاپنی نشید!

ژانرلوکیشنلینک رزرو
ترسناک – هیجانیکرج – هشتگرداتاق فرار کال آف دیوتی

8_ گمشده در تاریکی

اتاق فرار گمشده در تاریکی سبک زامبی

تجربۀ واقعی از شرایط مشابه بازی The Last Of Us آرزوی شما بوده که توی «گمشده در تاریکی» به واقعیت تبدیل می‌شه. اینکه شما توی این موقعیت چطور تصمیم می‌گیرید و نتیجه رو چه‌جوری تغییر می‌دید چیزیه که حتی خودتون هم نمی‌دونید!

ژانرلوکیشنلینک رزرو
هیجانی – دلهره‌آورمشهد – هاشمیهاتاق فرار گمشده در تاریکی

9_ گلیچ

اتاق فرار گلیچ سبک زامبی

عاشق بازی‌های کامپیوتری هستید ولی از بین اون‌ها بازی «The Last Of Us» براتون یه چیز دیگه‌ست. اصلا اینکه بخواین توی دنیایی شبیه به «آخرین بازمانده از ما» نقش‌آفرین باشید و هیجان و دلهره‌اش رو تجربه کنید براتون یه آرزوی شیرینه! تازگی‌ها شنیدید که می‌شه این خواب خوش رو توی واقعیت تجربه کرد! یه کنسول جدید اومده که می‌تونه افراد رو از دنیای واقعی وارد دنیای بازی‌های کامپیوتری کنه. بهتره وقت رو هدر ندید، زامبی‌های «آخرین نفر از ما» در گلیچ مشتاقانه منتظرتون هستن!

ژانرلوکیشنلینک رزرو
تخیلی – فانتزیکرج – شاهین ویلااتاق فرار گلیچ

10_ رزیدنت اویل زیرو

اتاق فرار رزیدنت اویل زیرو سبک زامبی

چند سالی می‌شه که برای موسسه آمبرلا کار می‌کنید و الان وقتشه که دیگه خودی نشون بدید. باید هرجور‌شده از پس وظیفۀ جدیدتون بربیاین. ماموریتتون اینه که به یه آزمایشگاه متروکه برید برای تحقیق روی یه ویروس. براتون آرزوی موفقیت می‌کنیم!

ژانرلوکیشنلینک رزرو
ترسناک – تعاملیتهران – بیمهاتاق فرار رزیدنت اویل زیرو (غیرفعال)

11_ بازماندگان

اتاق فرار بازماندگان سبک زامبی

فرض کنید دنیا در حال نابودیه. ویروسی کل جهان رو در بر گرفته و شما تنها بازماندگان نسل بشریت و در یک شهر زامبی زده هستید و اکثر مردم توسط ویروس آلفا تبدیل به زامبی شدن. برای بقای خودتون و سایر انسان‌ها چه می‌کنید؟

اتاق فرار هیجان‌انگیز و دلهره‌آور بازماندگان از مجموعه اسپیس در اتوبان ستاری تهران قرار داره .

ژانرلوکیشنلینک رزرو
هیجانی – ترسناکتهران – ستاری شمالاتاق فرار بازماندگان (غیرفعال)

جمع‌بندی

در این مقاله چند اتاق فرار سبک زامبی یا همون اتاق فرار تم زامبی بهتون معرفی کردیم. شما توی وبسایت اسکیپ زوم (EscapeZoom) می‌تونید با توجه به توضیحات درج شده در صفحه هر اسکیپ روم، بازی مورد علاقتون رو انتخاب کنید و از این بازی هیجان‌انگیز گروهی لذت ببرید.

نویسنده
 
همیشه عاشق چیزهایی بودم و هستم که می‌توانستند ذهنم را به سمت دنیاهای دیگری ببرند. شاید برای همین تصمیم گرفتم که گاهی به عالم خیال بازگردم و بروم به سراغ معجون‌سازی با کلمات. با وجود این‌که مهندسی مواد و متالورژی را با علاقه خواندم، اما به همان اندازه هم کوشیدم سرکی به دنیای زیبای ادبیات کلاسیک و نو فارسی بکشم تا با مخاطبانم بهترین ارتباط را برقرار کنم؛ چرا که تفریح و سرگرمی اجزای جدانشدنی زندگی ما هستند.
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.9 / 5. تعداد: 985

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *