Skip to main content

جزئیات “جیغ” سیامک انصاری؛ رقیب جدید جوکر!

رئالیتی شو جیغ سیامک انصاری
وقتی که سیامک انصاری جیغ همه رو درمیاره!

سریال بازی مرکب (Squid Game) رو یادتونه؟ چه هیجان و دلهره‌ای موقع تماشاش داشتید! اگه بهتون خبر بدیم که همچین بازی مهیجی داره توی ایران برگزار می‌شه، تازه شما هم می‌تونید توش شرکت کنید، چه حسی بهتون دست می‌ده؟! طبیعیه که از هیجان ذوق‌زده بشید پس بهتره زودتر بریم سراغ معرفی «اسکویید گیم ایرانی»!

چند سالی هست که ترند شدن بعضی برنامه‌های شبکه‌های خانگی اتفاق متداولی شده. بعضی از سکانس‌های فیلم‌ها، دیالوگ‌های خاص یا حتی بازی‌های جدیدی مثل مافیا و رئالیتی‌شو جوکر؛ علاوه‌بر شبکه‌های پخش خانگی، توی سوشال‌مدیا هم سرو‌صدای زیادی به پا کردن. تازگی‌ها خبر ساخت یه گیم‌شوی جدید به نام «جیغ» که رنگ‌و‌بوی اتاق فرار و هانتد‌هاوس هم داره خیلی به گوش می‌رسه. حتما شما هم خیلی دوست دارید که دربارۀ این برنامه اطلاعات بیشتری رو داشته باشید، پس تا پایان متن ما رو همراهی کنید.

تیزر رئالیتی شو جیغ

«هتل‌عمارتی» که به «جیغ» ختم شد!

رئالیتی ‌شو جیغ (Jeegh TV Show)، قبلا قرار بود اسمش «هتل عمارت» باشه ولی ازاونجایی‌که کانسپت بازی رو اون‌جور که باید منتقل نمی‌کرد، تغییر نام داد. عنوان جیغ اتفاقا نام درخوریه که براش انتخاب شد و توی کوتاه‌ترین زمان به مخاطب می‌رسونه قراره با چه برنامه‌ای مواجه بشه! نگفته پیداست که اسم جیغ از فرنچایز اسلشر-وحشت هالیوودی گرفته شده و همین باعث افزایش تماشاچی‌های این برنامه شده.

عوامل سازندۀ سریال جیغ

سیامک انصاری که قبلا گیم‌مستر برنامۀ جوکر بوده و به‌حق هم به بهترین شکل از پس اجراش براومده، کارگردانی و بازی‌گردانی رئالیتی ‌شوی جیغ رو به عهده داره. توی طول این برنامه بازیگرهایی چون رضا شفیعی‌جم و نصرالله رادش هم توی گردانندگی بازی به سیامک انصاری کمک کردن. تهیه‌کنندگی رئالیتی‌گیم‌شوی جیغ بر عهدۀ جواد نوروزبیگی بوده و افشین اربابی هم کارگردانی تلویزیونی این کار رو به عهده داشته.

سیامک انصاری گیم مستر برنامه جیغ
سیامک انصاری؛ گیم‌مستر برنامۀ جیغ

برنامه جیغ رو از کجا می‌شه دید؟

سریال جیغ که برچسب «بزرگ‌ترین و متفاوت‌ترین مسابقۀ خاورمیانه» به پیشونیش خورده، اول قرار بود به‌صورت هفتگی از پلتفرم تماشا پخش بشه ولی بعدا شبکه نمایش خانگی پلی (Play) جایگزین تماشا شد. پلتفرم پلی، یه شبکه نمایش خانگی جدیده که کار خودش رو می‌خواد با پخش برنامۀ جیغ شروع کنه [چه شروع مهیجی!].

زمان پخش گیم شو جیغ

فیلم‌برداری فاز اول این رئالیتی شو چند ماهیه که تموم شده و الان توی مرحلۀ تدوین قرار داره. چیزی که از طرف عوامل این برنامه رسما اعلام شده اینه که به‌زودی اکران اون شروع می‌شه. بنا بود که روزهای پایانی بهار 1403 قسمت اول برنامۀ جیغ پخش بشه که به‌خاطر بعضی موارد این تاریخ به روزهای پایانی تابستان 1403 موکول شد.

ژانر و تم بازی جیغ

خیلی‌ها معتقدن مهم‌ترین عامل اینکه برنامه جیغ نیومده، این همه گردوخاک به پا کرده، ژانر اونه. این سریال خانگی با ژانر «ترسناک»، «کمدی» و «هیجانی» ساخته شده و تم «جن و روح» و «اسلشری» داره. تا امروز توی هیچ کدوم از پلتفرم‌های نمایش خانگی مسابقه یا برنامه‌ای نبوده که رنگ‌و‌بوی اتاق فرار و هانتد هاوس داشته باشه، برای همین رئالیتی شوی جیغ با پیش‌قدم شدن توی این زمینه تونسته توجه نسل جوون رو به خودش جلب کنه. تماشای بعضی از واکنش‌های عجیب پلیرها موقع مواجه شدن با اکت‌های جامپ‌اسکیر بازی جیغ، اون‌قدر جذابه که تا مدت‌ها حتی از یادآوریش خندتون می‌گیره!

اکتورهای رئالیتی شو جیغ
اکتورهای رئالیتی‌شو جیغ با کاستوم ارواح

شرایط بازی هتل عمارت جیغ

پلیرهای هر قسمت بازی جیغ که تا این لحظه خاص‌ترین گزینه توی کتگوری مسابقه و سرگرمی به حساب میاد، از دو تا تیم دونفره تشکیل می‌شن. هر تیم از بازیکن‌ها یه لیدر یا راهنما دارن که از بین بازیگرها یا ورزش‌کارهای معروف انتخاب می‌شن. هر لیدر باید تلاش کنه تا تیم خودش رو از چالش‌هایی که توی هر اتاق باهاش مواجه می‌شن بگذرونه تا بتونه برندۀ بازی بشه.

دکور و فضای بازی

مپ این برنامۀ مهیج، یه هتل بزرگ و قدیمی توی یه زمینی به مساحت چند هزار متره. ساخت فضاسازی و دکور سریال جیغ که تا حالا هیچ نمونۀ مشابهی توی ایران و حتی منطقه نداشته، حدود شش ‌ماه طول کشیده. این هتل ترسناک 21 اتاق داره و پلیرها باید از لابی، بازی رو شروع کنن و توی هر اتاق با یه چالش خاص روبه‌رو بشن. این بازی ریسک و خطرهای زیادی داره که بازیکن‌ها باید از پس اون بربیان تا گیم‌اُور نشن.

برنامه گیم شو جیغ

نحوۀ ثبت‌نام توی رئالیتی‌شو جیغ

پلیرهای این بازی مردم عادی هستن ولی اولویت ثبت‌نام با دانشجوهاییه که خرج تحصیلشون رو خودشون با کار کردن درمیارن. پس هر کسی می‌تونه برای شرکت توی این بازی مهیج و ترسناک ثبت‌نام کنه. از‌اونجایی‌که تقاضا برای شرکت توی این برنامه خیلی زیاد بوده، دیگه پلیر جدیدی برای فصل اول گرفته نمی‌شه ولی شما می‌تونید از الان برای فصل دوم برنامۀ جیغ پیش‌ثبت‌نام داشته باشید.

برای شرکت توی برنامۀ جیغ باید روی لینک زیر کلیک کنید:

جای خالی سیامک انصاری توی «جوکر2»

بدون هیچ تردیدی، یکی از امتیازهای رئالیتی شوی جوکر 1 گیم‌مستری خوب سیامک انصاری بوده. توی قسمت اول جوکر 2، احسان علیخانی با اعلام اینکه سیامک مشغول تهیه و تدوین گیم شوی خودشه، خبر از عدم‌همراهی سیامک توی جوکر2 و البته نزدیکی اکران جیغ داد!

احسان علیخانی توی شبکه‌های مجازی گفت: «از سیامک عزیز ممنونم که چند سال پیش دعوت من رو برای بازیگردانی جوکر1 قبول کرد. اما امسال زودتر از ‘جوکر ۲’، رئالیتی‌شوی خودش رو توی پلتفرم دیگه‌ای شروع کرده که براش خیلی هم زحمت کشیده و قراره برنامۀ ‘جیغ’ یا همون هتل عمارت سیامک انصاری سابق رو اجرا کنه و به‌زودی هم پخش می‌شه. به همین خاطر نشد که کنارمون باشه.»

تجربۀ واقعی برنامۀ جیغ توی اتاق فرار

اگه به هر دلیلی نتونستید توی رئالیتی شو جیغ ثبت‌نام و بازی کنید اصلا ناراحت نباشید، شما می‌تونید دقیقا همون اتفاقات رو با همون دوز از هیجان و ترس توی اتاق فرارهای اسکیپ زوم (EscapeZoom) تجربه کنید. از امتیازهای اتاق فرار و هانتدهاوس‌های اسکیپ زوم اینه که شما خودتون سطح و درجۀ ترس و هیجان بازی رو با توجه به سلیقه و خواست شخصیتون تعیین می‌کنید.