اتاق فرار سنتینل Sentinel

Devil Escape
120 دقیقه
5 تا 12 نفر
از 300 هزارتومان
+16 سال اتاق فرار سنتینل Sentinel
سطح سختی
میانگین امتیاز از 29 رای

رزرو اسکیپ روم سنتینل Sentinel

سناریو

امید، حتی کورسویی برای رسیدن کمک، انسان را در سخت‌ترین شرایط هم‌ زنده نگه می‌دارد.
در حین سفری در دل طبیعت، خودروی شما و همسفرانتان بعداز احساس زمین‌لرزه و مشاهدۀ برخورد صاعقه با زمین در فاصلۀ ۱ کیلومتری، ناگهان از حرکت می‌ایستد. هنگامی‌که کنجکاوی شما بر‌حس ترستان غلبه می‌کند، تصمیم می‌گیرید که ماجراجویی خود را در دل شب و امتداد مسیر خاکی ادامه دهید و… .

 

توضیحات

  • حداقل تعداد نفرات برای تجربۀ سنتینل 5 نفر و حداکثر 12 نفر است.
  • اتاق فرارسنتینل تنها برای افراد با تجربۀ حداقل ۱۰ اتاق فرار قابل اجرا است.
  • از پذیرش افراد در حالات غیرطبیعی معذوریم.
  • در صورت داشتن آلرژی، بیماری‌ یا فوبیای خاص، ما را در جریان بگذارید.
  • به دلیل وجود چالش‌های فیزیکی، دکور‌ و شرایط خاص بازی، حتما با لباس‌های بسیار راحت و پرانرژی برای بازی حاضر شوید.
  • بیش از ۸۰ درصد دکور بازی کاملا طبیعی است. دوستی با طبیعت و مراقبت از آن را فراموش نکنید.
  • به دلیل گیم‌پلی با درجه سختی بالا و توضیحات نسبتا طولانی، حتما راس ساعت سانس در لوکیشن حضور پیدا کنید. تاخیر بیش از 20 دقیقه باعث کنسلی سانس شده و مبلغ پیش‌پرداخت‌ عودت داده نمی‌شود.
  • هزینۀ سانس در ابتدای بازی به‌ طور کامل تسویه خواهد شد.

تیزر


معرفی

اتاق فرار سنتینل

ماجراجویی، خصلتیه که از بچگی داشتید و به‌اشتباه بزرگ‌ترها بهش می‌گفتن فضولی! از اون وقتی که یادتون می‌آد همش دنبال کندوکاو و کشف‌وشهود بودید. از این‌که همه‌چیز رو شسته‌رفته تحویلتون بِدن، بدتون می‌اومد و دوست داشتید خودتون تجربه‌ش کنید.

همیشه عاشق این بودید که رازورمز همه‌چی رو دربیارید و بدونید پشت‌پرد‌ه‌ش چه‌خبره. آسمون شب، طبیعت، درخت‌ها، حیوانات، دریا، دنیای موازی، هر کدوم براتون مثل یه صندوقچۀ اسرار بود که باید برای پی بردن به رازهاش به دلش سفر می‌کردید.

الان سال‌ها از اون روزها می‌گذره ولی همچنان عاشق تجربه کردن چیزهای جدید هستید. طبق همین فرمول با یه گروه از دوستاتون راهی کشور «72ملت» شدید. مقصد شما برای گشت‌و‌گذار ایالت «آندرا پرادش» توی جنوب هند بود. البته که به‌خاطر حرف‌هایی که دربارۀ جزیره‌های اطراف این ایالت توی خلیج بنگال شنیده بودید، تشویق شدید که یه سری هم به این جزایر بزنید. براتون اصلا چیزهایی مثل وحشی بودن بومی‌های این جزیره، زندگی عصر حَجریشون، آدم‌خور بودنشون، آتش‌فشان‌های فعال اون منطقه و حیوانات درنده‌ای که توی جزیره زندگی می‌کنن مهم نبود و فقط به تجربۀ هیجان‌انگیزی فکر می‌کردید که می‌تونستید داشته باشید. یه روز که با دوستاتون یه پاترول کرایه کرده بودید و داشتید اطراف ساحل می‌چرخیدید، در اون اتفاقی که منتظرش بودید، براتون باز می‌شه!

دم‌دمای غروب بود. هوا کم‌کم داشت تاریک می‌شد و ابرهای سیاه توی آسمون، با خبر دادن از رگباری که احتمالا به‌زودی قرار بود شروع به باریدن کنه، یه دل‌شورۀ بدی هم به جونتون می‌انداخت. چند دقیقه بیش‌تر طول نمی‌کشه که برق یه آذرخش توی نزدیکی‌تون به یه درخت می‌خوره و باعث آتیش گرفتنش و قالب‌تهی‌کردن همتون می‌شه. البته زمین‌لرزه‌ای که به موازات همون صاعقه، ماشینتون رو تکون داد و بعدش هم از حرکت وایسوندش، چشم‌هاتون رو بیش‌تر از قبل گِرد می‌کنه و تَه ‌دلتون رو هم حسابی خالی!

حدود یه ساعتی می‌شه که همتون همین‌جور بهت‌زده توی ماشین نشستید و دارید به اطرافتون نگاه می‌کنید که دیگه الان توی تاریکی هوا چیزی ازش پیدا نیست. تقریبا حوصلۀ همتون از این کار عبث سر رفته و می‌دونید که نمی‌تونید تا ابد توی همین وضعیت بمونید! حالا‌ که دیگه اون ترس اولیه فروکش کرده، وقتشه وسایل رو بردارید و پیاده راه بیفتید برای ادامۀ مسیر و البته این‌که کمک هم پیدا کنید. ماشین رو همون‌جا ول می‌کنید و مسیر خاکی پیش‌ روتون رو می‌گیرید و جلو می‌رید. تنها نوری که جلوی پاتون رو روشن می‌کنه، نور هدلایتتونه.

تقریبا همین موقع‌هاست که می‌فهمید به‌خاطر اون زمین‌لرزه، آب‌های اطراف جزیرۀ اسرارآمیز سنتینل به‌طور تعجب‌آوری فروکش کرده و به خشکی‌هایی متصل شده که شما روش بودید. شما هم ازخدا‌خواسته فرصت رو غنیمت می‌شمرید و وارد سرزمین سنتینل می‌شید.

همه‌چیز سنتینل براتون جذابیت داره. از آبگیرهای طبیعیش گرفته تا علف‌زارهای بزرگ و طبیعت بکر و دست‌نخوردش. حدود یه ساعتی می‌شه که دارید پاکوب‌های خاکی رو با دست‌اندازهای زیادی که داره، طی می‌کنید. این‌که این سرزمین ناشناخته رو دارید با همۀ وجودتون درک می‌کنید، براتون لذت غیرقابل‌وصفی داره. باید برای گذروندن شب، دنبال اون غارهایی بگردید که قبلا شنیده بودید لابه‌لای صخره‌های جزیره، زیادن. توی همین حال‌و‌هوایید که یهو یه صدایی از توی نیزار اطراف، شما رو سر جاتون خشک می‌کنه. سر می‌چرخونید که منبع صدا رو پیدا کنید که ناگهان…!

همیشه ماجراجویی، با همۀ خطراتش، هیجان خاص خودش رو داره. توی سنتینل تا می‌تونید از این هیجان لذت ببرید!

 

توضیحات بازی:

قدم زدن توی یه سرزمین دورافتاده و دست‌نخورده که واقعا نمی‌دونید تا چند دقیقه دیگه قراره براتون چه اتفاقی بیفته یا با چه‌چیزی مواجه بشید، هیجان و دلهرۀ شیرینی داره که حیفه افراد توی زندگیشون تجربه‌ش نکنن! مجموعۀ دویل ‌اسکیپ (Devil Escape) تلاش کرده تا با طراحی و اجرای بازی اتاق فرار سنتینل، حلاوت این مزه رو به افراد بچشونه.

طراحی و اجرای درست بازی‌های سبک ماجراجویی، شق‌القمریه که گیم‌دیزاینر اسکیپ‌روم سنتینل به‌حق از عهده‌ش براومده. بازی Sentinel با ژانر هیجانی، سبک ماجراجویی و تئاتر تعاملی و تم فضای باز اجرا می‌شه. گیم‌پلی این بازی‌ها [بازی‌های محیطی و فضای باز] به‌مراتب سخت‌تر از اتاق فرارهاییه که توی مکان‌ بسته ران می‌شن و به‌طبع چالش‌های بیش‌تری هم دارن. مثل تاثیر آب‌وهوا روی شرایط بازی.

با همۀ این‌هایی که گفته شد، بیش‌تر بازیکن‌هایی که این اتاق رو تجربه کردن، معتقدن برجسته‌ترین امتیاز اتاق فرار سنتینل همین منحصر‌به‌فردبودن مپ بازیه. پیدا کردن یه اتاق فراری که توی یه باغ بزرگ ساخته شده باشه و بشه فضاهای متنوعی مثل برکه، غار، بیشه و نیزار رو به‌ شکل طبیعی از توش درآورد، خیلی سخته. تازه توی پلۀ بعدی اهمیت، کیفیت و طبیعی بودن دکور مطرح می‌شه. باید فضاهایی که با توجه به سناریوی بازی نیازه و داستان توی اونجاها جریان پیدا می‌کنه یه‌جوری ساخته بشه که حین بازی، پلیر واقعا خودش رو توی دل یه سرزمین ناشناخته حس کنه و با چاشنی دلهره و شهوتِ شناخت محیط جدید، فضاها رو یکی‌یکی پیش بره. تقریبا می‌شه گفت که دکور و فضاسازی بازی اتاق فرار سنتینل چیزی کم نداره و سازندۀ بازی تلاشش رو کرده که سنگ‌تموم بذاره. البته اگه خیلی ریزبین و نکته‌سنج باشید، می‌تونید از دکور بازی یه سری باگ‌هایی هم دربیارید ولی این ایرادات اون‌قدر ناچیز و کوچک هستن که نمی‌تونن توی مقام نمره‌دهی به این آیتم، خودی نشون بِدن و قد عَلَم کنن.

پلیرها توی بازی اتاق فرار سنتینل گروه‌بندی می‌شن و هر کدوم باید یه نقش یا وظیفه‌ای رو عهده‌دار باشن. بازیکن‌ها، هر کدوم از ماموریت‌های رهبری، حفاظت و تدارکات تیم رو که قبول کنن، باید حواسشون به چک‌لیست کارهایی باشه که روی دوش اون رُل قرار می‌گیره. نگفته پیداست هر تیمی که نتونه درست وظایفش رو انجام بده، مثل یه سرعت‌گیر توی مسیر بازی می‌مونه و نمی‌گذاره چرخ بازی درست، سریع و رو‌به‌جلو بچرخه.

داستان‌سرایی، چینش و روند درست بیان سناریو یکی دیگه از کارت‌امتیازهاییه که می‌شه بدون هیچ دودلی به بازی سنتینل داد. زمینه‌سازی ذهنی متن سناریو، توضیحات پرزنت بازی، اطلاعاتی که مثل لقمه‌های کوچک، حین بازی توی دهن پلیر گذاشته می‌شه و… همه‌ و همه باعث می‌شه که تمام پلیرها موقع خروج از بازی هیچ نقطۀ کور یا ابهامی، گوشۀ ذهنشون از سناریو باقی نمونه. درحال‌حاضر کمتر اسکیپ رومی پیدا می‌شه که این‌قدر شهرزادانه قصۀ بازی رو بی‌نقص روایت کنه.

حالا بریم سراغ بررسی اکت و اکتورهای بازی. سنتینل توی مقام طراحی اکت‌ها، اون‌قدری خوب عمل کرده که علاوه‌بر گرفتن نمرۀ قبولی، می‌شه ازش روی سِن تقدیر کرد. تقریبا توی همون اوایل بازی، یه تئاتر و اکت تعاملی با پلیرها شروع می‌شه که دامنه‌ش تا انتهای بازی ادامه پیدا می‌کنه. درست و لذت‌بخش درآوردنِ همراهی یه اکتور با پلیرها اونم توی حدود 70درصد از تایم بازی مهارتی می‌طلبه که هر اسکیپ‌رومی اون رو نداره و خیلی وقت‌ها همین ویژگی، برای یه بازی، نقطه‌ضعف به حساب میاد. با توجه به بازخورد بازیکن‌های قبلی اتاق فرار سنتینل، تعامل و ارتباط این رُل با پلیرها و حتی با اکتورهای دیگه، توی افزایش لذت و به یاد موندنی شدن بازی تاثیر زیادی داشته. نوع خاص تعامل پلیرها با اکتور توی لحظاتی از روند بازی [به‌خاطر محروم نشدن از لذت سوپرایز توی بازی، اینجا گفته نمی‌شه] که برای اولین بار توی یه اتاق فرار دیده شده، مُهر تایید دیگه‌ای هست روی کاربلد بودن تیم سازندۀ این بازی. اکت‌های خاصی که پلیرها توی این اتاق فرار تجربه می‌کنن، تاثیر زیادی روی هیجان‌دهی به ریتم بازی داره. توی سنتینل، پلیرها با کاستوم‌های خاصی روبه‌رو می‌شن که باعث می‌شه موقع تقدیر از این بازی، ایستاده براش دست بزنن.

اگه فکر کردید که دیگه جوایز اعطایی به سنتینل تموم شده باید بهتون بگیم که سخت در اشتباهید! یکی از مراحل سخت طراحی اتاق فرار، ایده‌پردازی برای دیزاین معما و چالش‌های بازیه. اینکه معماها مثل یه لباس، قوارۀ تن بازی باشه و توی بدنش زار نزنه یا اصطلاحا روی بازی خوش بشینه، خیلی مهمه. توی بازی اتاق فرار، معمایی استاندارده که به باورپذیری پلیر کمک کنه و اون رو بیشتر توی بازی فرو ببره نه اینکه بدتر از حال‌و‌هوا و جَو (اتمسفر) بازی بیرونش بیاره. باید بگیم که اتاق فرار سنتینل توی این مرحله هم با ساخت و پیاده‌سازی معما و چالش‌های مبتکرانه و بدیع، سربلند بیرون اومده. می‌شه گفت معماهای خلاقانۀ این بازی، حس‌های بیشتری از حواس پنجگانۀ پلیرها رو نسبت به باقی اتاق فرار‌ها، به کار می‌گیره تا افراد رو توی بازی سرذوق بیاره و از هیجان لبریزشون کنه. با توجه به درجه سختی بالای معماهای اتاق فرار سنتینل [سطح سختی 4 از 4]، این بازی گزینۀ مناسبی برای پلیراولی‌ها نبوده و نیست.

زمان این بازی با توجه به سناریو و خط داستانی، مپ بزرگ و شرایط بازی؛ کمی طولانیه [دو ساعت] ولی ازاونجایی‌که توی یه بازی حرفه‌ای قرار می‌گیرید، تایم‌هایی برای رفع‌ خستگی و نفس‌تازه‌کردن توی داستان براتون در نظر گرفته شده. احتمالا همون‌طور که تا الان متوجه شدید این بازی شبیه هیچ‌کدوم از بازی‌هایی نیست که تا الان تجربه کردید پس بهتره هر فوبیا (ترس‌مرضی) یا بیماری خاصی که دارید رو قبل از شروع بازی به گیم‌مستر اطلاع بدید تا بازی براتون مناسب‌سازی بشه. توصیه مهم دیگه هم اینه، با توجه به چالش‌هایی که باید حین بازی پشت‌سر بگذارید، حتما لباس راحتی که دوستش ندارید رو بپوشید تا اگه آسیب دید ناراحت نشید. البته باید حواستون باشه که با توجه به اجرای اتاق فرار سنتینل توی فضای باز، تن‌پوشتون باید متناسب با شرایط آب‌وهوایی وقت باشه [مثلا لباس گرم توی فصل سرما].

با همۀ این‌هایی که گفته شد، خیلی طبیعیه که این بازی تونسته توی نظرسنجی از پلیرها نمرۀ بالایی رو بگیره و اسمش توی لیست بازی‌های محبوب جا خوش کنه. بازی اتاق فرار سنتینل [کنار بازی‌های قبلی مجموعه دویل اسکیپ] ثابت کرد که با یه مجموعۀ کاربلد طرفیم، اون‌قدری که توی ضیافت رنگین اتاق فرار ایران، می‌تونیم صاحب‌کرسی بدونیمش، اونم بالای مجلس!

 

لوکیشن بازی:

بازی اتاق فرار سنتینل توی منطقۀ جنت‌آباد شمالیه. اگه بخواین با ماشین شخصی خودتون رو به محل بازی برسونید باید به بلوار سیمون بولیوار برید و بعد از ورود به خیابون کوهستان، مسیر خاکی رو‌به‌روی ساختمان کوهسار رو حدود پنجاه متر جلو برید تا به لوکیشن بازی برسید. خیالتون هم می‌تونه بابت پیدا کردن جای پارک راحت باشه چون جلوی لوکیشن بازی همیشه پارکینگ خالی وجود داره.

ولی اگه بخواین با مترو خودتون رو به محل بازی اتاق فرار سنتینل برسونید، باید توی ایستگاه ستاری پیاده بشید و با گرفتن یه تاکسی اینترنتی، وارد سرزمین سنتینل بشید. فقط یادتون باشه که از مترو تا بازی سنتینل حدود چهل دقیقه راهه.


آدرس



نظرات


  • 912×××××99[1403-04-01]

    سلام وخسته نباشيد
    خيلي خوش گذشت و تجربه بي نظيري وپراز هيجاني بود واكتورها فوق العاده حرفه اي وپرانرژي بودند به همه پيشنهاد مي كنم فضاسازي هم عالي

    1
    0

  • 912×××××85[1403-04-01]

    خیلی خوب واقعا فضا دکور عالی بود فقط به نظر من و دوستانم اون تایمی که برای استراحت در نظر گرفته بودید طولانی بود آدمو فس میکرد همون یه آب سریع بخوریم ادامه کافیه به نظرم باید برای آب خورردنم یه مرحله بزارید که هر وقت کسی آب خواست تلاش کنه برای آب مثلا یه نفر بک بده یه مسیری رو آب بیاره برای همه باحال میشه

    1
    0

  • 905×××××76[1403-04-01]

    خیلی خوبه حتما تجربه کنید

    1
    0

  • 933×××××68[1403-03-16]

    تجربه جدید و باحالی بود خوش گذشت با همه هیجان و بدو بدوهاش واقعا خوش گذشت

    2
    0

  • 939×××××98[1403-03-16]

    یکی از خفن ترین اتاق فرارای ایران ، اصلا شک نکنین حتما امتحان کنین ، اکتور ها همه باحال ، خفن و کار درست❤️‍🔥

    2
    0

  • 912×××××04[1403-03-05]

    عالی بود پر از هیجان و لذت
    بازی اکتور هم عالی بود
    پیشنهاد میکنم حتما برید
    ما که خیلی حال کردیم و بهمون خوش گذشت

    0
    0

    • پاسخ Devil Escape: نظر لطف شماست ❤️

  • 913×××××54[1403-03-03]

    بسیار خفن بود هم طراحیه مپ هم اکتور ها هم سناریو بینظیر بود

    0
    0

    • پاسخ Devil Escape: لذت بردن شما از تایمی که برای بازی اختصاص میدید وظیفمون هست.... خوشحالیم که موفق بودیم🙏

  • 938×××××67[1403-03-02]

    موضوع نو و متفاوت بود جالب و پر هیجان … برخورد پرسنل و اکتور ها عالی

    0
    0

    • پاسخ Devil Escape: نظر لطف شماست ❤️ بازی جدید M19 بزودی در خدمتتون هستیم.....

  • 935×××××88[1403-02-10]

    عالی

    1
    0

    • پاسخ Devil Escape: ممنون از شما 🙏

  • 912×××××37[1403-01-05]

    اتاق فراری بود که انگار واقعا توش داشتیم زندگی میکردیم واقعا داشتیم برای رهایی تلاش میکردیم همه چیز عالی بود سناریو عالی بود همه رو همراه کرده بود داستان و یه باریکلا و خسته نباشید داره شخصیت تعاملی بازی و خسته نباشید به کادر این مجموعه و ممنون از پذیرایی که زمان استراحت کردید همه چی عالی بود ♥️

    1
    0

    • پاسخ Devil Escape: واقعا خوشحالیم که توی این ایام عید همچین تجربه رو داشتید❤️

  • 993×××××54[1403-01-04]

    خوب اکتور های پر انرژی

    0
    0

    • پاسخ Devil Escape: ممنون از شما 🙏🙏

  • 910×××××02[1402-12-22]

    ممنون از شب فانی که برامون ساختین

    0
    0

    • پاسخ Devil Escape: خوشحالیم که لذت بردید ❤️

4.59 از 5
میانگین امتیاز اتاق فرار سنتینل Sentinel از نظر29کاربر

تجربه اتاق فرار را داشته اید؟

  • فضاسازی
  • کیفیت معما
  • تازگی و خلاقیت
  • بازیگردانی و اکت
  • برخورد پرسنل