دیگه وقتشه حرفهای بشی! تا کی می خوای فقط واسه سرگرمی توی بازی اتاق فرار شرکت کنی؟ این روزا که دیگه خیلیها با این بازی آشنان. الان بهترین تایمه واسه این که اتاقهای بیشتری رو به چالش بکشی. تو این مقاله میخوایم 13 تا نکته واسه حل معماهای اتاق فرار رو بهت معرفی کنیم که اگه خوب و هوشمندانه ازشون استفاده کنی، میتونی کلید فرار از هر اسکیپ رومی رو پیدا کنی. پس با آموزش اتاق فرار همراه باش. بزن بریم…
فهرست مطالب
- نکات مهمی که برای حل معماهای اتاق فرار باید حتما توجه کنید:
- 1) تیم خودتو هوشمندانه انتخاب کن
- 2) ده لایه لباس نپوش!
- 3) به دقت به حرفهای گیممستر گوش کن
- 4) یه آلفا برای تیم پیدا کن
- 5) اتاقهای خطی و غیرخطی رو تشخیص بده
- 6) اهداف رو شناسایی کن
- 7) دوباره بگرد!
- 8) ارتباط موثر، رمز موفقیت!
- 9) نظم، نظم، نظم…
- 10) جواب همیشه توی اتاقه!
- 11) فعال باشید!
- 12) راهنمایی خواستن جرم نیست!
- 13) مثل یه نویسنده فکر کن!
- 14) از زور زیاد استفاده نکنید!
15) راهنمای حل معماهای اتاق فرار
- A- معماهای منطقی یا Logic
B- چالش و معمای ریاضی
C- چالشهای مکانیکی
D- اشیای پنهان
- E- نور و صدا
F- چالشهای پازلی
- 16) اینم از توصیه آخر…
- سخن پایانی
ممکنه دوست داشته باشی:
بهترین و محبوب ترین اسکیپ رومهای ایران رو از اینجا پیدا و رزرو کن!
رزرو اتاق فرار
نکات مهمی که برای حل معماهای اتاق فرار باید حتما توجه کنید:
1) تیم خودتو هوشمندانه انتخاب کن
تعداد افراد ایدهآل برای گروه اسکیپ روم دقیقا مشخص نیست. این موضوع تا حد زیادی بستگی به فضای اتاق و ژانر بازی داره. ولی در اغلب موارد کار شما با 4 نفر راه میافته. اما فراتر از بحث تعداد، باید به یه چیز مهمتر فکر کنی. افرادی که توی بازی باهات هستن، باید سریع و خلاقانه فکر کنن.
نسل جدید اسکیپ رومها، پازلها و معماهای جالبتر و خلاقانهتری دارن. در ضمن، خیلی وقتا نیاز به چابکی بدن و اینجور مسائل هم هست. این روزها دیگه خیلی از اتاقها به صورت موازی و غیرخطی طراحی میشن. یعنی مسیرهای مختلفی روی میتونی برای حل پازلها و معماهای اتاق فرار به کار بگیری. پس مطمئن شو که هم تیمیهات از مهارتهای ریاضی، هوش و قدرت بدنی (به مقدار لازم) برخوردار باشن.
ولی خب، از این نکته غافل نشیم که همیشه بازی با دوستایی که ترسو هستن و یه کم دست و پا چلفتی تشریف دارن، یه حال دیگهای میده! خلاصه که همیشه هم لازم نیست چارتا سوپرمن جمع شین برین اتاق فرار!
اینو هم بخون:
2) ده لایه لباس نپوش!
کلمۀ اُوِردُز (Overdose) رو شنیدی؟ معنیشم که صد در صد میدونی. حالا امروز می خوام با کلمۀ OverDress آشنات کنم. واسه افرادی استفاده میشه که زیاد از حد لباس میپوشن. برای بازی اتاق فرار لازم نیست اُوِردِرِس کنی و ده لایه لباس بپوشی. گوشی و اینا هم که اجازه نمیدن ببری داخل. پس راحت باش. یه دست لباس باحال که توش احساس چابکی میکنی بپوش و بزن به دل اتاق.
3) به دقت به حرفهای گیممستر گوش کن
قوانین بازی اتاق فرار و راهنماییهای اولیه، فقط چند تا حرف پوچ و بلا استفاده نیستن! با گوش دادن به همین حرفهاست که شما درک می کنین چه کاری باید انجام بدید. به علاوه، ممکنه سرنخهایی ارائه بشه که بعداً مفید باشه…
بعضی وقتها، برای حل معماهای یه سری اتاق فرار خفن باید با دیدگاه منحصر به فرد شخصیتی که توی سناریو جاش هستید فکر کنین. یعنی با نگرش اون به مسئله نگاه کنین.
حالا اینو به من بگو:
کجا قراره با شخصیت و سناریو آشنا بشی؟ آفرین! همین قبل بازی و لابهلای صحبتهای گیم مستر. پس بهتره خوب دقت کنی به حرفاش.
کدتون کار نمیکنه؟ با گیم مسترتون صحبت کنید.
اگه فکر میکنید که کد رو درست وارد کردین اما هیچ قفلی باز نمیشه؛ از طریق گیم مستر تائید کدتون رو بگیرین.
این موضوع بهتون کمک میکنه که فوراً بدونید باید یه کد جدید پیدا کنید یا اینکه فقط قفل بیمعناست. این مورد برای قفلهایی که به دستورالعمل نیاز دارند، مثل قفلهای ترکیبی یا قفلهای جهتدار، یا قفلهای صفحه لمسی با عملکرد واضح به دردتون میخوره
اگه دوست داشتی این رو هم بخون:
4) یه آلفا برای تیم پیدا کن
قبل از ورود به اتاق یه “آلفا” برای تیم انتخاب کنین. این شخصیت، علاوه بر حل معما یا پیدا کردن سرنخ وظایف دیگهای هم داره. سنجش میزان زمان باقی مونده، تمرکز روی کارهای انجام نشده، دادن وظایف به دیگران و اطمینان از برقراری ارتباط موثر بین اعضای تیم از وظیفههای آلفاست. در حالت ایده آل، بهتره آلفا یه بازیکن با تجربه و دارای قابلیت رهبری باشه.
5) اتاقهای خطی و غیرخطی رو تشخیص بده
این چیزیه که بلافاصله بعد از ورود به اتاق باید متوجه بشی. بعضی از اسکیپ رومها خطی هستن. یعنی قفلها به صورت خطی چیده شدن و واسه رفتن به قفل بعدی، باید قبلی رو باز کنی. تو این حالت، بهتره همه گروه همزمان روی همین چالشی که وسط هست کار کنن که سریعتر تموم شه بره پی کارش.
اما در مقابل، ممکنه اتاق غیر خطی باشه. اون وقت باید روی هر چند تا قفلی که توی اتاق هست به طور جداگانه کار کنید. طبیعتا اون موقع بهترین استراتژی اینه که تقسیم کار کنید. هر کسی با توجه به استعدادش، بره سراغ معمای مورد علاقهاش.
ممکنه به کارت بیاد:
6) اهداف رو شناسایی کن
وقتی مقصدت رو نشناسی، چطور میخوای به سمتش قدم برداری؟ وقتی برای اولین بار وارد یه اسکیپ روم شدی، مکانهایی که به هر طریقی باید چیزی واردشون بشه رو پیدا کن. صفحه کلید، انواع قفل، کامپیوتر یا هر چیز دیگهای. همۀ اینا رو توی ذهنت یادداشت کن. بعدش به همراه گروهت مراحل لازم برای حرکت رو مشخص و طبق نقشه شروع کن. البته بهتره همه اینا سریع انجام بشه.
بذار یه مثال ساده برات بزنم. فرض کن که یه دری پیدا میکنی که به منطقه (یا مرحلۀ) بعدی منتهی میشه. واسه باز کردن قفل این در، نیاز به یه کلید داری. کلید هم توی یه گاو صندوق شفاف روبهروت قرار گرفته. قفل این گاوصندوق هم با یه رمز 4 رقمی باز میشه.
پس اولین هدفت میشه همین گاوصندوق که باید رقمهای رمزش رو پیدا کنی. بعد اون هم که میدونی که باید کجا بری .
7) دوباره بگرد!
به سختگیرانهترین شکل ممکن اطمینان حاصل کنین که اشیا و پازلهای اتاق رو جستجو کرده باشید. البته یه سری وسیلهها و مکانها هست که قوانین بازی ایجاب میکنه نزدیکشون نشید. منظور من اونا نیست.
سعی کنید به جستجوی نقاط مخفی و حیلهگرانه مشغول بشید. میگیرید چی میگم؟ جایی که حدس میزنید طراحای بازی واقعاً یه میلی به سمتشون داشتن. اگه قبل از بازی، گیم مستر به شما گفته که برای حل معماهای اسکیپ روم نیازی به استفاده از زور بازو و نیروی فیزیکی ندارید، اینو جدی بگیرید. نزنید دکور اتاقو به فنا بدید!
تجربه ثابت کرده توی بازی اتاق فرار، همیشه دقیقههای ارزشمند اولیه واسه جستجوی جاهای بیربط از دست میره. دلیلش هم اینه که دستورالعمل ها نادیده گرفته میشن. اگه خیال میکنید خوب همهجا رو گشتید و خبری از سرنخ نیست، دوباره بگردید. خیلی وقتا این دوباره گشتنه، راه حل مشکلاته. نه فقط توی اتاق فرار، همه جای زندگی!
اشیای استفاده شده و استفاده نشده رو جدا کنید.
وسایل داخل بازی رو به دو دستهی «استفاده شده» و «استفاده نشده» تفکیک کنید. این موضوع بهتون کمک میکنه که اعضای تیمتون یه وسیله رو چند بار بررسی نکنند. البته وقتی چیزهای استفاده نشده رو کنار هم بذارید احتمالاً میتونید ارتباط بین اونها رو هم متوجه بشین. در نظر داشته باشین که ممکنه توی بعضی اتاق فرارها بعضی اشیا چند بار استفاده بشن.
وسایل رو منظم سازماندهی کنید.
این مورد هم به تمیز نگه داشتن اتاق کمک میکنه تا بتونید اون چیزی که نیاز دارید رو پیدا کنید هم توی بالا بردن سرعت حل معماها موثر هستش.
به طور مثال اگه توی اتاق کم نور هستید، اشیای استفاده نشده رو توی نور زیاد بذارید.
یا کاغذها و اشیای مرتبط رو توی فاصله کم از همدیگه قرار بدین تا بتونید همشون رو ببینید.
8) ارتباط موثر، رمز موفقیت!
دکتر “اسکات نیکلسون” استاد طراحی و توسعه بازی و متخصص اتاق فرار یه سخن طلایی داره که میگه:
برقراری ارتباط توی اتاق فرار ضروریه. عدم ارتباط موثر، بیشتر اوقات منجر به شکست میشه.
از این جمله نتیجه می گیریم که وقتی چیزی رو پیدا کردی، معمایی رو حل کردی، یا حتی فقط نظریه ای در مورد قدم بعدی داری، تیمو مطلع کن. با صدای بلند مطرحش کن تا همه بشنون. بازی اسکیپ روم کار تیمی می طلبه. واسه همین اطلاعاتی که پیدا می کنی رو پیش خودت نگه ندار.
قرار نیست کسی با خودش بگه شما چقدر باهوشید که فلان چیزو فهمیدید و نگفتید. بلکه همه شما رو یه آدم خودخواه می بینن که منافع شخصی رو به منافع گروه ترجیح میده. به فکر رسیدن به هدف نهایی باش. یعنی برنده شدن “گروه”.
9) نظم، نظم، نظم…
بازی اتاق فرار یه قانون نانوشته داره که میگه:
شما هرگز از یک شیء دو بار استفاده نمیکنید.
شاید یکم خندهدار بنظر بیاد اما به وفور توی اتاق فرارها مشاهده شده که بازیکنان به دنبال حل معماهایی هستن که چند دقیقه پیش توسط هم تیمیهاشون حل شده! برای همین نظم داشتن در اتاق فرار و کنار گذاشتن معماها و قفلهای حل شده خیلی مهمه. واسه همین یه مکانی رو انتخاب کنید که همه اشیای از قبل استفاده شده رو اونجا بذارید. این کار باعث میشه کسی در مورد عملکرد اون اشیا دچار سوء تفاهم نشه. هر چقدر منظمتر باشید، کمتر گیج میشید و کمتر اشتباه میکنید.
چیزی پیدا کردی؟ داد بزن!
ممکن این کار توی نگاه اول کمی آشفتگی درست کنه اما خیلی موثر هستش.
توی بازیهای اتاق فرار براساس اینکه اعضای تیم بتونند چیزایی که پیدا کردن رو با چه سرعتی به هم تطبیق بدن، برنده و بازنده مشخص میشه. چیزایی که پیدا میکنید میتونه یه کد، یه کلید یا الگویی باشه که در جاهای مختلف به یک شکل ظاهر میشن.
یادتون باشه که اتاقهای فرار معمولاً توسط افراد باهوش و منطقی طراحی میشن. یعنی معمولاً منطق خاصی توی حل معماهای اتاق فرار وجود داره. منطق خاص هم یعنی شما باید الگوهایی رو دنبال کنید تا به کلید نهایی برسید.
اگه براتون مقدور بود، اشیای مرتبط رو کنار هم قرار بدید. بازیکنای حرفه ای بلافاصله میتونن تشخیص بدن چی مرتبطه به معما و چی نامرتبطه. به عبارت دیگه چی به جلو رفتن کمک می کنه، چی کمک نمیکنه.
10) جواب همیشه توی اتاقه!
بعضی اوقات دونستن حقایق ساده ممکنه توی بازی اسکیپ روم مفید باشه. مثلا این که مرداد ماه 31 روزه و 30 روز نیست. اما در بیشتر موارد شما فقط باید روی اطلاعاتی که میتونید توی اتاق پیدا کنید، تمرکز کنین.
معمولاً هیچ دانش تخصصی قبلی یا تجربۀ خاصی از خارج لازم نیست. این یه اقدام عمدی از طرف طراحای بازیه. اونا میخوان مطمئن شن تقریبا هر کسی شانس یکسانی توی بازی اتاق فرار داشته باشه. چون تمامی معماها بر اساس در نظر گرفتن افراد و تیمهای مختلف (با مهارتهای مختلف) طراحی میشه. واسه همین معماها رو بیش از حد واسه خودتون پیچیده نکنید. بیشتر اوقات راه حل سادهتر از اونیه که فکر میکنین.
شاید دوست داشته باشی
لذت حل معما و چالش های جذاب رو بدون ترس و دلهره در این اتاق ها تجربه کنید!
11) فعال باشید!
تماشاچی نباشید! اصلا تو کَتَم نمیره که توی حل معماهای اسکیپ روم مشارکت نداشته باشید! قبلا هم گفتم. این خیلی مهمه که مدام توی اتاق بچرخید و دوباره بررسی کنید. بعضی اوقات واسه پیدا کردن یه سرنخ، یک جفت چشم تازه و سرحال لازمه! یکی از بزرگترین اشتباهات توی بازی اتاق فرار، توجه نکردن به چیزیه که همه خیال میکنن قبلاً بررسیش کردن.
12) راهنمایی خواستن جرم نیست!
بهتره که خیلی هم فاز غرور و افتخار برندارید! تجربه ثابت کرده بازیکنا معمولا تمایلی به درخواست کمک از خارج اتاق ندارن. اما یکی از رازهای بازی اسکیپ روم اینه که اگه مجبور شدید، سوال استراتژیک بپرسید از گیم مستر. البته فقط وقتایی که مدت زمان نسبتاً زیادی رو پشت یه معما گیر کردید و دیگه داره میره روی مختون. یادتون نره زمان خیلی مهمه.
13) مثل یه نویسنده فکر کن!
همیشه یه روایتی توی بازی اتاق فرار وجود داره. یعنی همه چیز به هم پیوند خورده. اگه بتونید ذهن طراح سناریوی اتاق رو بخونید و خودتونو بذارید جاش، حتما میتونید یه استراتژی یا راه جدید برای بیرون رفتن از اتاق پیدا کنید! در واقع سناریوی داستان، معماها و روایتها رو به هم پیوند میده و توجه به سناریو میتونه بهت کمک کنه که استراتژی حل معما رو حدس بزنی.
14) از زور زیاد استفاده نکنید!
شکستن اشیا هم برای اتاق فرار و هم برای بازیکنان از جهت اختلال در عملکرد بازی، ایمنی بازی و توالیهای مهم بازی اتفاق بدیست. در نتیجه درهای بسته و اشیای روی دیوار رو به زور تکون ندین. بالای مبل نرید به سقف هم دست نزنید. گیم مسترها معمولاً قبل بازی درباره کارهایی که نباید انجام بدین بهتون هشدار میدن. حتماً به حرفاشون با دقت گوش بدین.
حالا که با انواع مختلف قفلهای اتاق فرار آشنا شدیم، یادگیری چند نوع از معماهایی که ممکنه با اونها روبهرو بشید هم بد نیست. بعضی از این چالشها کدی رو برای وارد کردن توی قفلها به شما ارائه میدن. اما بعضیهای دیگه به شما کمک میکنن بدون استفاده از قفل، توی ماجراجویی بازی پیشرفت کنید.
اینو هم حتما بخون:
15) راهنمای حل معماهای اتاق فرار
برای برنده شدن توی بازی اسکیپ روم، باید علاوه بر نکاتی که گفته شد، این نکات روهم برای حل چالشهای اتاق فرار در نظر بگیرید. بطور کلی توی اتاق فرار با این معماها روبرو می شید:
A- معماهای منطقی یا Logic
تا دلتون بخواد چالشهای مبتنی بر منطق توی اتاقهای فرار پیدا میشن. این چالشها فعالیت فیزیکی خاصی ندارن، اما در عوض شما رو ملزم به فعالیت ذهنی میکنن. دنبال کردن شواهد چند قتل مرموز، خوندن نقشه، به هم وصل کردن سرنخهای چند تا کتاب یا بقیۀ معماهایی که مثل اینها هستن، چالشهای منطقی محسوب میشن.
این سبک چالشها اغلب در ترکیب با انواع مختلف قفلهای اسکیپ روم استفاده میشن. چرا؟ چون پاسخ بیشتر این معماها کدهای عددی و حرفی هست. معماهای منطقی در اشکال مختلف و در سطوح مختلف دشواری ظاهر میشن. برای حل کردن این معماها به آرامش فکری خوبی نیازه. پس وقتی بهشون رسیدید، خیلی سر هم دیگه داد و فریاد نزنید و به جاش سعی کنید فکرتونو به کار بندازید.
B- چالش و معمای ریاضی
حتی اگه چند سال از دوران دبیرستان و دانشگاه فاصله گرفتید هم نباید نگران باشید! چون برای گذشتن از چالشهای ریاضی توی اتاق فرار، شما به حسابهای دیفرانسیل پیچیده یا مثلثات نیاز ندارید. از این گذشته، اکثر اتاقها به گونهای طراحی میشن که اگه شما 15 سالتون باشه یا 85 سال، به راحتی می تونید بازی کنید. پس اصلا و ابدا نگران این نباشید!
معمولاً مسلط بودن به قوانین جمع و ضرب، تمام چیزیه که شما برای اسکیپ روم نیاز دارید. بعیده که مشکلات ریاضیاتی مانعی برای تیم شما به وجود بیاره. مثلاً ممکنه لازم باشه تعداد بادکنکهای توی اتاق رو بشمارید و برای دریافت کد، شمارههایی که روی اونها نوشته شده رو با هم جمع کنید. در همین حد!!
C- چالشهای مکانیکی
بعضی از چالشها به قفل یا کد احتیاج ندارن، اما در عوض، برای گذشت از اونها لازمه یه سری وسایلی که توی اتاق هست رو دستکاری کنید.
این چالشها همیشه باعث میشن اتاق فرار پیچیدهتر به نظر برسه. چون شما نمیتونید بلافاصله اونها رو به عنوان چالش یا معما شناسایی کنید.
نکتهای که باید توی این نوع معماها و چالشها بهش توجه کنید اینه که معمولا تو این موارد نیاز به زور و قدرت زیاد نداره. اشیایی که باید جابجا کنید سنگین و حجیم نیستن و خلاصه بیشتر از زور بازو به کشف وسیله مورد نظر نیاز دارید.
برای گذشتن از این قفل های اسکیپ روم ، مثلاً شاید لازم باشه مجسمهها رو جابهجا کنید یا از آینهها برای منحرف کردن نور لیزر استفاده کنید. این معماها به نوعی منطقی به حساب میان. با این تفاوت که به جای دریافت کد بعد از حل معما، مستقیماً شما رو به مرحلۀ بعدی میبرن. یعنی کد یا کلیدی دریافت نمیکنید. اما ممکنه یهو یه در مخفی اون گوشۀ اتاق باز شه.
D- اشیای پنهان
این دسته از معماها هم یه جورایی زیر دسته مورد قبلی قرار میگیره. منتها با این تفاوت که به جابجایی و تغییر چیدمان وسایل خاصی نیاز نیست. یکی از محبوبترین راهها برای پنهان کردن شیئی مثل کلید، سوراخ کردن صفحات کتاب و قراردادن کلید در اون و نوشتن یک یادداشت زیر میز یا در قوری یا هر ظرف دیگه هست.
E- نور و صدا
برای جلو رفتن توی سناریوی بازی، حداکثر استفاده از محیط اتاق و استفاده از چاشنیهای صوتی و بصری، یکی از اولویتهای طراحای اسکیپ رومه. برای همین هم این بازی میتونه چراغها و اسپیکرهای مخفی رو به طرز شگفت انگیزی برای به چالش کشوندن شما وارد میدون کنه!
الف: رمزگشایی پیامها
با یه کلید مناسب شما میتونید این نوع معماها رو رمزگشایی کنید. کدها و رمزهای سفارشی رایجترین معماها توی اتاق فرار هستن. کد مورس به خاطر انعطاف پذیری (در فرم صوتی و نوری) و شناخت عمومی بیشتر، دومین کد محبوب در جهانه.
مثلا چراغ چشمکزنی که اون گوشۀ اتاق هست، ممکنه از طریق کد مورس با شما صحبت کنه یا پرندههایی که صداشون از بلندگوها میاد، شاید یه پیام مخفی واسه شما داشته باشن.
در کد مورس، سیگنالهای کوتاه با نقطه و سیگنالهای طولانی با خط تیره نشونه گذاری میشن. اگه در کل به کدهای مخفی و رمزگشایی زبانهای مخفی علاقه دارید، در ادامه پیشنهاد می کنیم مقاله جذاب رو بخونید.
خیلی وقتها یه نور کوچیک به شما نشون میده توی مسیر درست هستید یا یه ترانه ممکنه دارای شعری باشه که قراره یه معما رو به شما انتقال بده. حواستون باشه که سازندگان بازی هیچ چیز رو به طور تصادفی توی اتاق فرار قرار نمیدن.
سایر کدها و رمزهای معروف عبارتند از Pigpen Cipher، Caesar Cipher یا Book Cipher (معمولا رمز آرنولد).
ب: سایه انداختن
گاهی اوقات معماها به شکلی طراحی میشن که وقتی نورافکن به اجسام خاصی تابیده میشه، یک سری عدد، حروف و یا جهت خاص توسط سایهها نمایان میشه. معمولا تو این حالت، بایستی یک سری معما رو حل کنید تا دسترسی به کلید نورافکن داشته باشید، و پس از زدن کلید نورافکن، مسیر برای حل معمای بعدی باز میشه.
F- چالشهای پازلی
اتاقهای فرار معمولاً به پازلهای کلاسیک پیچوتاب خاص خودشون رو میدن تا برای بازیکنها جذابیت بیشتری داشته باشن. مثلاً به جای کنار هم قرار دادن قطعات پازل، بازیکنها مجبورن تیکههای کاغذ رو کنار هم بذارن تا یه کد حرفی به وجود بیاد یا مثلاً تابلوهای نقاشی روی دیوار رو از نو تنظیم کنن تا به یه حالت معنیداری برسن. معمولا همه تکههای پازل یا نقاشی رو توی یه اتاق قرار نمیدن و برای پیدا کردن تکههای گم شده ممکنه بک بزنید. بدیهیه که وقتی شما قطعات پازل رو به درستی کنار هم مرتب کردید، اونها سرنخ خاصی رو به شما میدن.
16) اینم از توصیه آخر…
بعضی از جالبترین تجربیات اتاق فرار مربوط به تجربیاتی هستن که شرکتکنندگان از اونها فرار نکردند. وقتی معماها را با آرامش حل کنید و از تمام نشدن وحشت نکنید بازی براتون سرگرمکننده خواهد بود.
اتاق فرارها با اینکه ممکنه سخت باشن اما همزمان هیجانانگیز و رضایتبخش هم هستن. قبل هر بازی سری مقالات آموزش اتاق فرار رو در سایت اسکیپ زوم بخونید و یه سری نکات رو از ذهن بگذرونید. در نهایت از گذروندن وقتتون با دوستاتون لذت ببرید.
سخن پایانی
منو ببین. تهِ تهِ تهش، قراره لذت ببری و سرگرم شی. پس خیلی به خودت سخت نگیر. با رعایت همین نکتههایی که امروز باهم بررسی کردیم، میتونی خیلی راحت معماهای اتاق فرار رو حل کنی، خوب بازی کنی و بینهایت از بازیت لذت ببری. پیشنهاد میکنم یکی دوبار دیگه این نکتهها رو مرور کنی تا خوب ملکۀ ذهنت بشن. اینطور میتونی خیلی قشنگتر بازی کنی. توصیههایی که برای موفقیت در اتاق فرار به کارت میاد و بهتره هم تیمیهات هم بخونن. حکم تقلب واسه نمونه سوالات اتاق فرار رو داره. پیروز باشی دوست من!
اسکیپ روم به نظرم اعتیاد داره منو دوستام هفته ای یکبار نریم آخره هفته هامون ناقص میمونه 😂
واقعا سطح آدرنالینی که به آدم میده رو تو هیچ تفریحی نمیشه پیدا کرد، خوبیش اینه انواع و اقسام خیلی زیادیم داره. امروز یه رپورتاژ خوندم انگار یه بازی سفینه ای با تم سفینه فضایی ساختن توی اقتصاد ژورنال خوندم اگه کسی رفته تجربه ش رو بگه ممنون ❤️