Skip to main content
سانس‌یاب
سانس‌های موجود
امروز فردا پس‌فردا
از ساعت + -
تا ساعت + -
از ساعت + -
تا ساعت + -
از ساعت + -
تا ساعت + -

+ - نفر

حداقل
حداکثر

سال

دقیقه

مشاهده نتایج

شاید باورش براتون سخت باشه ولی طرفداران اتاق فرار علمی تو ایران هر روز دارن بیشتر می‌شن و این ژانر یواش‌یواش داره جایگاه خودشو تو عرصه‌ی اسکیپ روم کشورمون پیدا می‌کنه. توی این صفحه می‌تونید تمام بازی‌های اتاق فرار علمی رو بررسی و رزرو کنید.

جولان علم در دنیای بی‌انتهای بازی اتاق فرار!

همون‌طور‌که می‌دونید نهال اتاق فرار توی کشور ما همین‌طور داره شاخ و برگ زیاد می‌کنه و هر روز بزرگ و بزرگتر می‌شه. یکی از ژانرهایی که توی چند سال اخیر خیلی‌خوب پیشرفت کرده، اتاق فرار علمی بوده. می‌شه گفت که معمولا بازی‌های اتاق فرار ژانر علمی، انتخاب پلیرهای حرفه‌ای هستن که اتاق فرارهای ژانرهای دیگه به‌خصوص اسکیپ روم ترسناک رو قبلا تجربه کردن. اون‌ها توی این وادی از ترس‌ و معماهای معمولی خسته شدن و الان دنبال تجربه‌ی جدید و چالش منحصربه‌فردی هستن. این پلیرهای حرفه‌ای از این‌که علم، به دنیای اتاق فرار هم ورود کرده واقعا خوشحالن چون به دایره‌ی انتخابشون، شدیدا وسعت داده.

اتاق فرار علمی؛ ترکیب دلچسب هیجان و دانش!

از نظر عموم مردم دیگی که توش هیجان و لذت با علم و دانش قاطی بشه، نمی‌جوشه. ولی باید بگیم که وقتشه که عموم مردم توی پیش‌فرض‌های ذهنیشون تجدیدنظر کنن. اتاق فرار علمی که خیلی وقت‌ها رنگ‌وبوی تخیلی هم به خودش می‌گیره، نمونه‌ی قابل اتکایی برای این مورده. این بازی‌ها با این‌که ظاهر علمی داره ولی پر از هیجان و لذته تا جایی‌که عموم پلیرها بعد از امتحان این ژانر اعتراف می‌کنن که واقعا ورای چیزی بوده که حدس می‌زدن و چرا زودتر از این‌ها، ژانر علمی‌تخیلی رو تجربه نکرده بودن؟!

ویژگی‌های اتاق فرار علمی

  1. فضاسازی و دکور خاص: یکی از ویژگی‌های اتاق فرارهای علمی، فضاسازی و دکور منحصربه‌فرد اونه که باید با توجه به سناریو، به‌طور ویژه برای همون اسکیپ روم طراحی و ساخته بشه. مثلا فکر کنید که توی یه اتاق فرار شما باید با سفینه به کهکشان سفر کنید، طبیعیه که این سناریو، یه فضاسازی و دکور ویژه‌ای رو بطلبه. استفاده درست و هوشمندانه از ابزارهای فضاسازی و دکور، کمک زیادی به باورپذیری داستان توسط پلیرها می‌کنه.
  2. خلاقیت در طراحی سناریو: از ویژگی‌های دیگه اسکیپ روم‌هایی که تو ژانر علمی اجرا می‌شن، می‌شه به حساسیت داستان و سناریو اون‌ها اشاره کرد. داستان‌پردازی برای این بازی‌ها معمولا بیشتر از بقیه اتاق فرارها وقت و دقت می‌طلبه و طراح بازی باید به ریزترین جزئیات اون توجه کنه که بازی باگی از این بابت نداشته باشه.
  3. نقش متفاوت اکتور در جریان بازی: معمولا بازی اتاق فرار علمی یا به اون صورت اکتور نداره یا بازی روی محور اکتور نمی‌چرخه و صرفا از بازیگر به‌عنوان چاشنی بازی استفاده می‌شه. بعضی وقت‌ها هم پیش میاد که اکتور توی این بازی‌ها نقش کلیدی و متفاوت از بقیه اتاق فرارها داره. مثلا ممکنه اکتور با نقش یه پروفسور یا دانشمند کل بازی در کنار تیم باشه و اکت‌هاش باعث بشه بازیکن‌ها تجربه‌ی بی‌تکراری رو توی اون بازی داشته باشن.
  4. نیاز به اطلاعات و دانش عمومی: معمولا توی بازی اتاق فرار علمی خیلی به اطلاعات عمومی پلیرها اتکا می‌شه. البته این مورد جای نگرانی نداره و اگه بازیکن‌ها جایی از بازی نیاز به کمک داشته باشن، خیلی‌راحت هینت دریافت می‌کنن.
  5. استفاده از مباحث علمی در طراحی معماها: توی این اسکیپ روم‌ها تلاش بر اینه که معماها و چالش‌ها بر پایه‌ی سوالات علمی و دانش کلی طرح بشه تا هویت اتاق فرار علمی حفظ بشه. برای همین معمولا معماهای اسکیپ روم علمی، خیلی خاص و فراموش‌نشدنی می‌شن و بعد بازی به دانش بازیکن‌ها هم اضافه می‌شه.