آیا زامبی شدن در The Last Of Us واقعی‌تر از انتظار ماست؟

آیا زامبی شدن در The Last Of Us واقعی‌تر از انتظار ماست؟

مقدمه

سریال The Last Of Us یکی از بهترین فیلم های پسا آخرالزمانی با تم زامبی در چند سال اخیر بوده. این سریال هم خوش‌ساخت است و هم یک داستان قوی دارد که بیننده را تا انتها میخکوب خود می‌کند. اگر به زامبی‌ها علاقه دارید، زامبی‌های لست اف اس منحصربه‌فرد هستند و احتمال قریب‌به‌یقین مشابه آن را جایی ندیده‌اید.

در فیلم آخرین بازمانده از ما، زامبی‌ها فقط مرده‌های متحرک عادی نیستند؛ بلکه انسان‌هایی هستند که به‌دلیل عفونت قارچی، وحشی شده‌اند. همین موضوع این سریال را در مقایسه با فیلم‌های زامبی دیگر، جذاب‌تر و البته خاص‌تر می‌کند. در این مقاله از اسکیپ زوم در مورد داستان و شخصیت‌های سریال آخرین بازمانده از ما صحبت می‌کنیم. علاوه‌بر این، نحوه‌ زامبی شدن، ویژگی‌ها و انواع زامبی های لست اف اس را کامل توضیح می‌دهیم. اگر می‌خواهید با دنیای «الی» و «جوئل» بیشتر آشنا شوید این مقاله را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید!

آشنایی با سریال The Last Of Us

 آشنایی با سریال The Last Of Us

شبکه HBO بعد از بازی تاج و تخت، با ساخت این سریال وهم‌آلود و دلهره‌آور توانست مجدد ذهن هزاران نفر را در دنیا درگیر خود کند. سریال آخرین بازمانده از ما، به نظر بسیاری از منتقدان جزو بهترین فیلم های زامبی ترسناک در دهه‌ی اخیر به‌حساب می‌آید.

بعد از سریال واکینگ دد، HBO با فیلمLast Of Us  جان تازه‌ای به این سبک از فیلم های پسا آخرالزمانی دمید. آخرین نفر از ما، علاقه‌مندان را وادار کرد که هر هفته منتظر یک قسمت هیجان‌انگیز از این سریال باشند. در حال حاضر فصل اول این سریال با 9 قسمت به پایان رسیده و داستان آن‌قدر جذاب است که همگی منتظر فصل دوم آن باشیم.

The Last Of Us اقتباسی موفق از بازی به‌همین‌نام است و مانند تمام ساخته‌های این شبکه خانگی از نظر داستان، فیلم‌برداری و بازیگری کیفیت خارق‌العاده‌ای دارد. بازیگران معروفی نیز همچون «پدرو پاسکال» و «بلا رمزی» (همان شیردختر سریال بازی تاج و تخت) در آن ایفای نقش می‌کنند.

 چیزی که این سریال را بیش از سایر سریال‌های مشابه، متمایز می‌کند، شیوه‌ی داستان‌سرایی و نوع زامبی‌های آن است. در ادامه مفصل‌تر در این باره صبحت خواهیم کرد.

سریال آخرین بازمانده از ما؛ حکایت بقا و رستگاری!

داستان سریال با روایت شروع «فاجعه» آغاز می‌شود. در سال 2003 عفونت قارچی باعث می‌شود تا مردم دیوانه شوند و به دیگران حمله کنند. زامبی های سریال آخرین بازمانده، مرده‌های متحرک نیستند؛ بلکه انسان‌هایی هستند که تحت‌تاثیر قارچ‌های وحشی قرار می‌گیرند.

 شیوع این بیماری جامعه را از هم می‌پاشد و بیست سال بعد یعنی در سال 2023 بازمانده‌های کمی زیر سلطه‌ی حکومت دیکتاتور نظامی FEDRA در مناطق قرنطینه زندگی می‌کنند. «فدرا» با مشت آهنین مردم را کنترل کرده و هر مخالفتی را سرکوب می‌کند. در این بین «جوئل» (با بازی پدرو پاسکال) قاچاقچی مأموریتی را می‌پذیرد که برای همیشه تغییرش خواهد داد.

او باید «الی» دختر نوجوانی را که کاملا در برابر عفونت مصون است، به پایگاه شورشیان کرم‌های شب تاپ (fireflies) برساند. این دو، سفری مهیج را آغاز می‌کنند و ما به‌عنوان بیننده با آن‌ها و ماجراهایی که برایشان اتفاق می‌افتد، همراه می‌شویم. دو قهرمان داستان باید در برابر زامبی‌ها و آدم‌ها جان سالم به‌در ببرند و درعین‌حال با تاریکی درون خود نیز مبارزه کنند. سفری که در انتها ممکن است نیاز به پرداخت هزینه‌ای سنگین برای نجات بشریت داشته باشد!

 سریال The Last Of Us فقط یک فیلم زامبی با تم فرار و بقا نیست. روابط شخصیت‌ها، داستان قوی و مهیج و صحنه‌های خیره‌کننده از پایان جهان، همه‌‌وهمه جزو عواملی هستند که ببینده را میخکوب خود می‌کنند. قطعا به‌همین‌دلایل، دیدن این سریال تجربه‌ای دلپذیر و خوب خواهد بود!

بخشی از موسیقی زیبای سریال:

:تریلر سریال آخرین بازمانده از ما (فصل اول)

آشنایی با شخصیت های سریال لست اف اس

در طول سریال شخصیت‌های مختلفی معرفی می‌شوند؛ اما محوریت داستان بر روی دو شخصیت اصلی داستان متمرکز است: جوئل (Joel) و الی (Ellie).

جوئل یک قاچاقچی است که آخرالزمان همه‌چیزش را از او گرفته است. در ابتدای شیوع بیماری، جوئل دخترش را از دست می‌دهد و اکنون او یک بازمانده سرسخت است که فقط به منافع خودش اهمیت می‌دهد. او برای نجات برادرش می‌پذیرد تا الی را تا مقصدی مشخص اسکورت کند.

الی دختر نوجوانی است که پس از گاز گرفته‌شدن به‌صورت معجزه‌واری به زامبی تبدیل نمی‌شود و در برابر قارچ‌ها مصون است. او هم، خانواده‌ای ندارد و با جوئل همسفر می‌شود تا به پایگاه شورشیان نقل مکان کند.

این دو، راهی سفری می‌شوند که زندگی‌شان را برای همیشه تغییر می‌دهد. همان‌طورکه جوئل و الی در سراسر آمریکا سفر می‌کنند، با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌شوند. آن‌ها توسط آلوده‌شده‌ها (Infected) موردحمله قرار می‌گیرند، توسط سایر بازماندگان شکار می‌شوند و دست به انتخاب‌های دشوار می‌زنند.

این سفر هر دو را وادار می‌کند تا با گذشته خود روبه‌رو شوند و با شیاطین درونی خود کنار بیایند. جوئل متوجه می‌شود که هنوز ظرفیت دوست‌داشتن و مراقبت از دیگران را دارد. او یاد می‌گیرد که از الی مراقبت کند و برای او پدری کند. جوئل و الی در این ماجراجویی امید به آینده را پیدا می‌کنند، هرچند که دنیا ویران شده است.

شخصیت های سریال آخرین بازمانده از ما

تجربه بی‌نظیر و به‌یادماندنی بازی اتاق فرار در

.

راهنمای زامبی های لست اف اس به زبان آدمیزاد!

در سریال آخرین بازمانده از ما، با این‌که تمرکز داستان بر روی شخصیت‌ها و قصه‌گویی است؛ اما هنوز زامبی‌ها در آن از اهمیت زیادی برخوردارند. سریال تا جایی‌که توانسته در مورد ماهیت بیماری توضیح داده است، کاری که این سریال را از باقی فیلم‌های زامبی متمایز می‌کند. در فیلم های زامبی معمولا سعی می‌شود تا با صحنه‌های هیجان‌انگیز و دلهره‌آور ببینده را میخکوب کنند. از آن‌جا‌که در این فیلم‌ها زمان کمتری هم در اختیار فیلمنامه‌نویس است، کمتر سراغ توضیح جزئیات بیماری می‌رود.

سریال لست اف اس این‌گونه نیست و از همان قسمت اول ماهیت واقعه‌ی فاجعه‌باری را که در حال رخ‌دادن است، برای بیننده روشن می‌کند. همین موضوع یکی از نقاط قوت این سریال به‌حساب می‌آید. البته این اطلاعات را یک‌جا و حوصله‌سَربَر منتقل نمی‌کند و کم‌کم و در طول داستان بیننده آن‌ها را به‌دست می‌آورد.

جالب است بدانید که در دنیای الی و جوئل یک حمله بیولوژیکی یا پدیده‌ای عجیب و غریب باعث نابودی تمدن نمی‌شود! در ادامه برایتان کامل توضیح می‌دهیم که نوع بیماری چیست؟ چگونه آدم‌ها در این سریال زامبی می‌شوند؟ و چند نوع زامبی لست اف اس وجود دارند؟ برای کامل‌تر بودن این اطلاعات از بازی لست آو اس هم کمک گرفته‌ایم!

راهنمای زامبی های لست اف اس

قارچ های موزی؛ بلای جان ساکنان دنیای فیلم The Last Of Us

عامل اصلی زامبی شدن آدم‌ها در فیلم آخرین بازمانده از ما، قارچ‌های مهاجم سر چماقی (Cordyceps fungus) هستند که مغز آدم‌ها را برای رشد و نمو خود انتخاب کرده‌اند. در تاریخ فیلم های زامبی آخر الزمانی معمولا ویروس‌ها هستند که آدم‌ها را به زامبی‌های گرسنه تبدیل می‌کنند. همین تفاوت در اتفاقات پسا آخر الزمانی و تم داستانی، باعث شده تا این سریال متفاوت و منحصربه‌فرد باشد.

سریال The Last Of Us اولین داستانی نیست که قارچ‌ها باعث به‌وجودآمدن آخرالزمان می‌شوند. فیلم «دختری با تمام موهبت‌ها» (The Girl with All the Gifts) در سال 2016 نیز زامبی‌های قارچی داشت! ولی هیچ‌کدام به جذابیت و خوبی این سریال HBO نیستند.

شروع همه‌گیری در سریال، از جاکارتا پایتخت اندونزی شروع می‌شود و دلیل جهش قارچ‌ها نیز گرمایش جهانی است. موضوعی که بسیار ملموس است، این‌طور نیست؟ برخلاف سایر فیلم های زامبی، سریال The Last Of Us از اِلمان‌هایی استفاده کرده که همین‌الان هم با آن دست به گریبان هستیم! همین موضوع باعث می‌شود تا داستانی سیاه باشد که لرزه بر اندامتان می‌اندازد!

قارچ های موزی؛ بلای جان ساکنان دنیای سریال The Last Of Us

عامل اصلی زامبی شدن در سریال آخرین بازمانده از ما

در مصاحبه تلویزیونی سکانس اول سریال، عامل اصلی زامبی‌شدن، توضیح داده می‌شود. در یک مصاحبه تلویزیونی کارشناس توضیح می‌دهد که قارچ، گونه‌ی خطرناک‌تری نسبت به ویروس‌ها و انگل‌ها هستند. در همان صحنه مشخص می‌شود که اگر قارچ‌ها بتوانند در بدن انسان زنده بمانند، امیدی به بشریت دیگر وجود نخواهد داشت. واقعه‌ای که در دنیای این سریال رخ می‌دهد و عملا انسان‌ها را به مرز نابودی می‌کشاند.

عامل اصلی زامبی شدن در سریال آخرین بازمانده از ما

به زبان ساده نحوه زامبی شدن آدم‌ها در این سریال این‌گونه است:

قارچ وارد بدن فرد می‌شود و به مغز حمله می‌کند. میسلیوم‌های قارچ در مغز ریشه می‌کنند و سلول‌های آن را یکی‌یکی از بین می‌برند. این کار خاطرات فرد را از بین می‌برد، انسان را دیوانه کرده و او را به یک حیوان پرخاشگر تبدیل می‌کند. وقتی قارچ بر فرد تسلط پیدا می‌کند؛ او دیگر هدفی جز تغذیه و پراکنده کردن هاگ‌ها ندارد!

قربانی، دیگر قدرت استدلال ندارد و فقط به هر جنبده و انسانی که ببیند حمله می‌کند تا هم تغذیه کرده و هم هاگ‌ها را به میزبان جدید منتقل کند. در نهایت و پس از تکامل کامل، قارچ، میزبان خود را می‌کشد و هاگ‌های خود را پخش می‌کند تا بدن جدیدی برای خود پیدا کند.

قارچ‌ها به‌شدت در برابر عوامل بیرونی مقاوم هستند و همین موضوع زامبی های لست اف اس را خطرناک‌تر و وحشتناک‌تر می‌کند؛ زیرا امیدی به درمان وجود ندارد. به‌همین‌دلیل «الی» کورسوی امیدی برای دنیای این سریال به‌حساب می‌آید؛ زیرا در برابر این مهاجم موزی مصونیت دارد!

چگونه عفونت قارچی منتقل می‌شود؟

در سریال آخرین بازمانده از ما مانند سایر داستان‌های زامبی‌محور، عفونت و بیماری از طریق تماس مستقیم ترشحات بیمار با فرد سالم منتقل می‌شود. گازگرفتن یکی از روش‌های اصلی انتقال عفونت قارچی در فیلم لست اف اس است. مدت زمانی که قارچ کنترل فرد را به‌دست می‌گیرد بستگی به شرایط گاز گرفته‌شدن دارد:

  • اگر گردن، صورت یا سر گاز گرفته شود، فرد ظرف مدت 15 تا 20 دقیقه تبدیل به زامبی خواهد شد.
  • اگر گازگرفتگی بر روی تنه، بازو، شانه یا دست‌ها باشد، بین 2 تا 8 ساعت طول می‌کشد تا قربانی زامبی شود.
  • اگر پاها گاز گرفته شوند، فرد بعد از 12 تا 24 ساعت، داغ زامبی‌بودن به پیشانی‌اش می‌خورد.
 در فیلم لست آف آس چگونه عفونت قارچی منتقل می‌شود؟

در فیلم لست آف آس، قارچ‌ها ماهیت انگلی دارند و به‌همین‌دلیل فقط افراد زنده را آلوده می‌کنند!

 هنگامی که فرد آلوده می‌شود علائمی مانند سرفه، اسپاسم عضلانی، اختلال در تکلم و تغییرات در خلق‌وخو را تجربه می‌کند. این علائم ادامه‌دار است تا زمانی که قارچ کنترل کامل مغز میزبان را به‌عهده بگیرد و فرد کاملا به یک زامبی تمام‌عیار تبدیل شود! به غیر از این علائم، سگ و دستگاه بیومتریک الکترونیکی می‌توانند عفونت قارچی را تشخیص دهند.

«الی» تنها شخصیتی است که با وجود آلوده‌شدن تبدیل به زامبی نشده است و قارچ‌ها نتوانسته‌اند مغزش را در اختیار بگیرند. علاوه‌براین او نمی‌تواند عفونت را به دیگران منتقل کند.

معرفی انواع زامبی لست آو اس

در مدتی که قارچ در بدن فرد خانه کرده است، مدام جهش پیدا می‌کند و در هر مرحله، بیمار، ویژگی‌های متفاوتی پیدا می‌کند. همین موضوع باعث شده تا در دنیای فیلم آخرین بازمانده از ما، با انواع مختلف زامبی طرف باشیم. در ادامه با انواع زامبی لست اف اس بیشتر آشنا می‌شویم:

مراحل زامبی شدن

رانر (Runner)

رانرها، زامبی‌هایی هستند که به‌تازگی آلوده شده‌اند و حدود 24 تا 48 ساعت از آلوده‌شدنشان می‌گذرد. رانرها در مراحل اولیه‌ی عفونت قارچی هستند و هنوز شباهت‌شان به انسان‌ها زیاد است. از نظر ظاهری چشمان گشاد و خون‌گرفته‌ای دارند و هزاران پیچک میسلیوم قارچی از دهانشان بیرون‌زده است. عفونت از طریق همین پیچک‌ها به دیگران منتقل می‌شود.

این گروه از زامبی‌ها بسیار تهاجمی هستند و با سرعت زیاد به افراد حمله می‌کنند. قارچ رانرها را وادار می‌کند تا به هر قیمتی شده به انسان‌ها حمله کنند تا بتوانند به‌سرعت در بدن میزبان‌های تازه، قرار بگیرند. رانرها رفتارهای بی‌عقلانی و تهاجمی دارند و به‌همین‌خاطر، قابل‌پیش‌بینی هستند و سروکله زدن با آن‌ها راحت‌تر است. رانرها معمولا به‌صورت گروهی حمله می‌کنند.

در این مرحله از زامبی‌شدن، ماجرا وقتی وحشتناک می‌شود که فرد هنوز متوجه اطراف خود می‌شود؛ ولی نمی‌تواند جلوی قارچ را برای کنترل رفتارش بگیرد. در قسمت 5 سم (پسر جوان) از الی می‌پرسد: «اگه تبدیل به هیولا بشی، بازم خودت، درونت هستی؟»

انواع زامبی های لست آو اس: رانر (Runner)
رانر

استاکر (Stalker)

استاکرها بین دو هفته از زامبی‌شدنشان می‌گذرد و در مرحله دوم عفونت قارچی هستند. این مرحله ممکن است تا یک سال ادامه پیدا کند. استاکرها همان‌طورکه از نامشان مشخص است در تاریکی از شکار خود پنهان می‌شوند و در لحظه‌ای که فرد اصلا انتظار ندارد، حمله می‌کنند.

از لحاظ ظاهری استاکرها تا‌حدودی شکل انسانی را حفظ کرده‌اند. این زامبی های لست اف اس چشمانی گشاد و زرد دارند و بر روی پوستشان شیارها و برجستگی‌های چندش‌آوری دیده می‌شود که ماده سبز‌رنگی از خود ترشح می‌کنند. در برخی موارد استاکرها به دیوار می‌چسبند تا طعمه‌ای نزدیک شود و حمله کنند یا در همان‌جا بمیرند. در قسمت اول فیلم آخرین بازمانده از ما، جوئل و تس با این نوع زامبی مواجه می‌شوند.

انواع زامبی های لست آو اس: استاکر (Stalker)
استاکر

کلیکرها (Clickers)

شاید بتوان گفت که یکی از هولناک‌ترین زامبی‌هایی که در سریال ظاهر می‌شوند همین کلیکرها هستند (صحنه هیجان‌انگیز و ترسناک موزه‌ی متروکه بوستون اولین برخورد با این نوع زامبی‌ها اتفاق می‌افتد). کلیکرها بیشتر از یک سال از آلوده‌شدنشان می‌گذرد و دیگر شباهتی به انسان‌ها ندارند.

به‌دلیل رشد بی‌رویه قارچ در مغز، جمجمه آن‌ها شکافته شده و می‌توان قارچ‌های بیرون‌زده را دید. علاوه‌براین، کلیکرها نابینا هستند و مانند خفاش‌ها از طریق صوت و بازگشت پژواک موقعیت طعمه خود را شناسایی می‌کنند. این کار را از طریق ایجاد صداهای کلیک‌مانندی انجام می‌دهند که از دهانشان خارج می‌شود و به‌همین‌دلیل نامشان کلیکر است.

 قارچ‌ها بر روی قسمت‌هایی از بدن این زامبی‌ها رشد کرده‌اند و مانند پولک (فلس)، پوستشان را سخت می‌کند. به‌همین‌دلیل کشتنشان سخت است و یکی از قوی‌ترین زامبی های سریال لست اف آس به‌حساب می‌آیند. جوئل، الی و تس پدرشان درمی‌آید تا بتوانند دوتا از آن‌ها را سربه‌نیست کنند!

 کلیکرها سرعت زیادی دارند و به‌محض شنیدن صدا به‌سمت منبع آن حمله می‌کنند. بهترین گزینه در مواجه با کلیکرها این است که بی‌سروصدا از دستشان فرار کنید! جوئل و الی حسابشان فرق می‌کند؛ چون نقش اول سریال هستند و نویسنده و کارگردان هوایشان را دارند!

انواع زامبی های لست آو اس: کلیکرها (Clickers)
کلیکر

بلوترها (Bloaters)

مرحله چهارم عفونت قارچی در سریال The Last Of Us چند سالی از آلوده‌شدنشان می‌گذرد. این نوع زامبی نادرتر از مدل‌های قبلی هستند؛ زیرا بدنِ میزبان باید به‌قدری قوی باشد تا بتواند در این مدت از دست قارچ‌ها دوام بیاورد. این زامبی‌ها، بزرگ، تهاجمی و قدرتمند هستند و لایه‌ای کامل از قارچ روی بدنشان را پوشانده است که مانند زره و سپری قدرتمند عمل می‌کند.

بلوترها نسبت به زامبی‌های دیگر کندتر هستند؛ ولی قدرت زیادی دارند و همان‌طورکه در صحنه‌های سریال شاهدش هستیم، به‌راحتی حریف 9 نفر هم‌زمان می‌شوند! زره‌ی روی بدن این نوع زامبی آن را در برابر گلوله مقاوم می‌کند و به‌همین‌دلیل کشتنشان بسیار مشکل است. بر روی بدن این زامبی مواد سمی ترشح می‌شود و حتی می‌توانند اسپورهای قارچ را به‌سمت طعمه‌ی خود پرتاب کنند.

برای مقابله با بلوترها باید از کندی آن‌ها استفاده کنید و به‌سرعت از دستشان در بروید. علاوه‌براین به‌دلیل قارچ‌هایی که روی بدنشان قرار دارد، در مقابل آتش، آسیب‌پذیر هستند.

انواع زامبی های لست آو اس: بلوترها (Bloaters)
بلوتر

شامبلرها (Shamblers)

در فصل اول سریال The Last Of Us با این نوع زامبی برخورد نداشتیم و اطلاعاتی که برایتان می‌آوریم براساس بازی لست آف آس است. شامبلرها چندین سال است که آلوده شده‌اند و معمولا در جاهایی که آب دارد و مرطوب است، سروکله‌شان پیدا می‌شود!

از نظر فیزیکی شامبلرها به قدرتمندی بلوترها و کلیکرها نیستند؛ اما می‌توانند موادی به‌سمت طعمه پرتاب کنند که پوستش را مانند اسید ذوب و می‌سوزاند! هنگامی‌که این زامبی کشته می‌شود، با یک انفجار کلی هاگ در فضا منتشر می‌کند. شمبلرها به‌صورت دسته‌ای حرکت می‌کنند و کشتنشان مانند دیگر زامبی‌ها سخت است!

 انواع زامبی های لست آو اس: شامبلرها (Shamblers)
شامبلر

پادشاه موش (The Rat King)

این نوع زامبی را هم در فصل اول سریال نمی‌بینیم. پادشاه موش (The Rat King) در فصل دوم بازی The Last Of Us معرفی شد. پادشاه موش بیشتر از بیست سال از آلودگی‌اش می‌گذرد و یک زامبی است که از ترکیب استاکر، بلوفر و کلیکر تشکیل شده است! پادشاه موش از نظر اندازه بزرگ است، قدرت زیادی دارد و برای اولین‌بار در بیمارستان سیاتل مشاهده می‌شود.

این زامبی حتی اگر در اثر بمب و تجهیزات سنگین صدمه ببیند، نمی‌میرد و به‌همین‌دلیل تاحدودی شکست‌ دادنش کار حضرت فیل است! پادشاه موش یکی از دلهره‌آورترین زامبی‌ها در دنیای الی و جوئل به‌حساب می‌آید.

مرحله پادشاه موش در سریال لست اف اس
پادشاه موش

مرحله نهایی: مرگ

یکی از ویژگی‌های زامبی های The Last Of Us این است که بالاخره می‌میرند! وقتی قارچ به‌اندازه‌ی کافی رشد کند، در اکثر موارد میزبان در گوشه‌ای تاریک می‌میرد. در این حالت قارچ به رشد خود ادامه می‌دهد و درنهایت به‌صورت هاگ در فضا آزاد می‌شود که می‌تواند آدم‌های اطراف را آلوده کند. وحشتناکی ماجرا زمانی است که مشخص می‌شود، بدن آدم‌ها برای این قارچ‌های لعنتی فقط نقش غذا را دارند!

نور خورشید در این‌جا ناجی بشریت است؛ زیرا در این مرحله قارچ‌ها با برخورد نور خورشید خشک می‌شوند و از بین می‌روند. به‌همین‌دلیل است که در هنگام مرگ، قارچ، میزبان را وادار می‌کند تا به‌گوشه‌ای تاریک و نمناک برود!

 مرحله نهایی عفونت قارچی: مرگ

دیدار با زامبی‌های The Last Of Us در اتاق فرار گلیچ

حال‌که با مراحل زامبی ‌شدن در سریال آخرین نفر از ما آشنا شده‌اید، دوست دارید آن‌ها را از نزدیک ببینید و هیجان و دلهرۀ فرار از دستشان را با همۀ وجود تجربه کنید؟ درست است که تماشای زامبی‌های این فیلم از قاب تلویزیون و یا گریز از دست آن‌ها در دنیای مجازی بازی‌های کامپیوتری مهیج است ولی همۀ این‌ها به گَرد پای دیدن واقعی و از نزدیک آن‌ها نمی‌رسد. خوشبختانه در دنیای واقعی زامبی‌های The Last Of Us فعلا وجود خارجی ندارند ولی شما می‌توانید با حضور در اتاق فرار گلیچ با آن‌ها هم‌بازی شوید! تجربۀ بی‌خطر فرار از دست زامبی‌ها قبل‌از آنکه شما را گیر بیندازند و گاز بگیرند، می‌تواند به‌یادماندنی‌ترین خاطرۀ عمرتان شود!

دیدار با زامبی‌ها در اتاق فرار گلیچ
ژانرلوکیشنلینک رزرو
تخیلی – فانتزیکرج – شاهین ویلااتاق فرار گلیچ

جمع‌بندی

هنگام دیدن سریال The Last Of Us احساسات متنوعی را تجربه خواهید کرد. در بعضی صحنه‌ها ترس وجودتان را دربرمی‌گیرد، در صحنه‌هایی دلهره و هیجان را تجربه خواهید کرد و در برخی دیگر اشک خواهید ریخت. شاید بتوان گفت که این سریال بهترین فیلم زامبی آخر الزمانی در 2 سال اخیر به‌حساب می‌آید.

در این مقاله در مورد شخصیت‌ها و داستان سریال لست اف اس صحبت کردیم و انواع زامبی‌ها، نحوه مبتلا شدن و عامل اصلی بیماری را توضیح دادیم. زامبی‌های فیلم‌های دیگر، مردگان متحرک هستند و به‌همین‌دلیل باورشان سخت‌تر است؛ ولی زامبی های لست اف اس آدم‌هایی هستند که قارچ‌ها کنترلشان را به‌دست گرفته‌اند.

 متاسفانه این ایده به‌دلیل وجود قارچ در دنیای واقعی باورپذیر است و همین موضوع این داستان را واقعا وحشتناک می‌کند. چه می‌شود اگر واقعا انسان‌ها آلوده قارچ‌ها شوند؟ آیا برای دنیای از هم‌پاشیده بعد از آن و مقابله با زامبی‌ها آمادگی دارید؟

 توصیه می‌کنیم که برای تجربه هیجان، فقط به دیدن این سریال بسنده نکنید! سری به اتاق فرار های سبک زامبی بزنید تا هم هیجان مواجه با خطرات را تجربه کنید و هم شاید در کنارش چیزی برای آینده‌ی محتمل و بقا در آخرالزمان یاد بگیرید! اسکیپ زوم (EscapeZoom) مرجعی برای معرفی، انتخاب و رزرو اتاق فرار در ایران است که می‌تواند به شما کمک کند تا اتاق فرار مدنظر خود را پیدا کنید.

در انتها برایتان آرزو می‌کنیم تا همیشه، قارچ‌ها خوراک شما باشند، نه شما خوراک قارچ‌ها!

نویسنده
 
نوشتن را دوست دارم و چند سالی است که درباره موضوعات مختلف می‌نویسم. اعتقاد دارم که با کلمات می‌توان جذاب‌ترین ماجراجویی‌ها را تجربه کرد. امیدوارم با مقاله‌هایم، شما نیز ماجراجویی هیجان‌انگیزی را تجربه کنید.
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.8 / 5. تعداد: 1126

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

5 نظر

  1. خیلی منتظر فصل دوم این سریالم، توضیحات در مورد انواع زامبیها تو گذر زمان هم خیلی جالب بود، دمتون گرم

    8
    0
  2. با اینکه سریال The Last Of Us آخرین نفر از ما خوب بود ولی سناریو زامبی‌محور هنوز هم جای کار داره و میشه فیلم و سریالهای خوبتر و قوی تری ازش درآورد.

    9
    1
  3. زامبی فقط مرحله پادشاه موش آدم بهش فکر هم میکنه مور‌مورش میشه 😣☹👽

    9
    2
  4. یکی از سریال های زامبی که واقعا خوب کار کرده بود همین فیلم The Last Of Us بود این که تو میتونستی مرحله به مرحله پیش بری برام جالب بود . توصیه میکنم بازیش رو هم حتما انجام بدید

    11
    0
  5. سریال آخرین نفر از ما The Last Of Us واقعن عالی بود قشنگ زامبی شدن رو میتونی درک کنی با همه وجودت😖😳

    12
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *