حقایق ترسناک اهرام مصر

15 مورد از حقایق ترسناک و رعب آور درباره اهرام مصر !

مقدمه

4640 سال از ساخت اولین هرم مصر به دست شخصی به نام «ایهموتب» می‌گذرد. حالا پس از گذشت قرن‌ها، اهرام باستانی مصر همچنان استوار و مستحکم بر فراز چشم‌انداز بیابانی شهر جیزه ایستاده‌اند و انسان را به فکر فرو می‌برند. بازدیدکنندگان لحظه‌ای مجذوب زیبایی و دقت بکار رفته در ساخت اهرام می‌شوند؛ اما بدون شک چند لحظه بعد، حقایق ترسناک اهرام مصر به ذهنشان خطور می‌کند و آن‌ها را به رعب و وحشت می‌اندازد. رازهایی مخوف که با گذشت تاریخ و پیشرفت علم، همچنان ذهن بشر را به خود مشغول ساخته‌اند. در این مقاله به ذکر 15 نمونه از رازها و حقایق ترسناک درباره اهرام مصر می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

اهرام ثلاثه مصر، نماد غرور و جاه‌طلبی انسان!

طبق تحقیقاتی که تا سال ۲۰۰۸ توسط باستان‌شناسان انجام شده، ۱۱۸ تا ۱۳۸ هرم در مصر وجود دارد. همه‌ی این بناها برای دفن فراعنه مصر باستان استفاده می‌شدند. اما آنچه اهرام مصر را در لیست عجایب هفت‌گانه جهان قرار داده است، سه هرم اصلی یا همان اهرام ثلاثه مصر است.

از بین سه هرم اصلی، هرم بزرگ با ارتفاع 139 متر در حدود ۲۵۵۰ قبل از میلاد توسط فرعونی به نام «خوفو» ساخته شده است. این بنا تا سال‌های زیادی بزرگ‌ترین سازه روی زمین بود. اعتقاد بر این است که هرم دوم توسط پسر خوفو یعنی «خفرع» در حدود سال 2520 قبل از میلاد بنا شده است. هرم دوم همچنین شامل مجسمه عجیب «ابوالهول» است. یک بنای آهکی با بدن شیر و سر یک فرعون!

هرم سوم بسیار کوچک‌تر از دو هرم اول است و گمان می‌رود فرعون «منکائوره» آن را 2490 سال قبل از میلاد ساخته است. بدون شک این هرم‌ها نماد غرور و تکبر فراعنه مصر بوده‌اند.  


حقایق ترسناک اهرام مصر

انگار یک چیزی جور در نمی‌آید…!

بسیاری از دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که تنها برای ساختن هرم بزرگ به ۲۰۰۰۰ کارگر و ۲۰ سال زمان نیاز بوده است. این موضوع که کارگران آن زمان فقط وسایل چوبی و طناب و قرقره داشتند، این حقیقت را عجیب‌تر و شگفت‌انگیزتر می‌کند.

با تمام جزئیات علمی و تحقیقات دقیقی که انجام شده، همچنان سخت است باور کنیم در یک دوره ۲۰ساله آن هم با ابزاری بسیار محدود، بتوان چنین شکوهی را رقم زد. تکنولوژی به کار رفته در ساخت اهرام قطعا با تکنولوژی 4500 سال پیش تطابق ندارد.

انسان مدرن در مقایسه با پیشینیان خود هنوز نتوانسته چنین دقت و شکوهی را حتی در مقیاس کوچک‌تر بازآفرینی کند. با این حال، تکنولوژی پیچیده‌ی بکار رفته در ساخت اهرام تنها یکی از حقایق ترسناک اهرام مصر است…

رازهای عجیب و ترسناک اهرام مصر

رازها و حقایق ترسناک اهرام مصر

حقایق و رازهای وهم‌انگیز زیادی در مورد این شاهکار تاریخی وجود دارد. نقل‌قول‌هایی هست که اگرچه کمی با عقل جور در می‌آیند، اما وقتی بیشتر به آن‌ها فکر می‌کنیم، باز هم مثل افسانه به نظر می‌رسند!

مثلاً دانشمندان علت استحکام بالای اهرام مصر را در مواد استفاده شده بین سنگ‌های آن می‌دانند؛ اما تا به امروز ترکیب دقیق مواد سیمانی به کار رفته در ساخت اهرام مصر به اثبات نرسیده است.

این تنها یکی از دلایلی است که مردم باور دارند موجودات فرازمینی در ساخت اهرام نقش داشته‌اند. موجوداتی که خیلی هوشمندتر از مصریان باستان بوده‌اند. ما برای درک بیشتر این شگفتی باستانی و شناخت رازهای ترسناک اهرام مصر فهرستی از 15 حقیقت مرموز و عجایب اهرام مصر را گردآوری کرده‌ایم که هرکسی را به تعجب وامی‌دارند.

1) ماهیت طراحان اهرام مصر همچنان مشخص نیست…

واقع‌گراترین نظریه‌ای که تا کنون درباره‌ی سازندگان اهرام مصر باستان وجود دارد این است که اهرام توسط کارگران مزدبگیر ساخته شده است، نه بردگان.

قبلا نظریه‌ای وجود داشت که توسط «هرودوت» مورخ یونانی منتشر شده بود. هرودوت گفته بود اهرام بزرگ مصر را بردگان مصری ساخته‌اند. اما نظریه فعلی این است که بسیاری از صنعتگران ماهر آن دوران قصد داشتند در ساخت این شگفتی بزرگ مشارکت داشته باشند.

تحقیقات نشان می‌دهند سازندگان اهرام به خوبی تغذیه می‌شدند، دستمزد خوبی داشتند و از افتخارات بالایی برخوردار بودند. برای همین خیلی از آن‌هایی که در حین ساخت اهرام جان باختند، به نشانه افتخار در کنار آرامگاه اصلی فرعون دفن شدند.

با این حال، اگرچه ممکن است اجرای پروژه ساخت اهرام کار انسان باشد، اما طراحی و تکنولوژی پیچیدۀ آن، بدون شک مربوط به مصریان 4500 سال پیش نیست. این مورد یکی از اصلی‌ترین حقایق ترسناک اهرام مصر است که نظریه‌هایی مانند مشارکت فرازمینی‌ها یا سفر در زمان را مطرح می‌کند.


سری به ترسناک‌ترین و وهمناک‌ترین بازی‌های تهران بزنید:


مشارکت موجودات ماوراالطبیعه در ساخت اهرام ثلاثه مصر

2) هرکدام از آجرهای اهرام بیشتر از یک فیل وزن دارند!

مورد دوم از رازهای اهرام مصر وزن آجرهای به کار رفته در این سازه‌هاست. بلوک‌های سنگی 50 تنی را تصور کنید که برای ساخت هرمی به ارتفاع 140 متر جابه‌جا می‌شوند. جالب اینجاست که گفته می‌شود اهرام مرموز مصر با بیش از 2 میلیون آجر ساخته شده‌ است!

نحوه حمل و نقل این مصالح غول‌پیکر در عصری که تکنولوژی و ماشین‌آلات سنگین وجود نداشتند، یکی دیگر از حقایق مرموز اهرام مصر است.  

این 2 میلیون بلوک سنگی هر کدام 2.5 تا 50 تن وزن دارند. به گفته باستان‌شناسان، این بلوک‌ها از یک منبع نزدیک استخراج شده‌اند. با چنین وزن زیادی، کارگران چگونه این بلوک‌ها را جابه‌جا کرده‌اند؟!

این نظریه وجود دارد که گروه‌های بزرگی از کارگران این بلوک‌های عظیم را روی سطح شیب‌دار چوبی فشار می‌دادند تا به مقصد برسد. اما خیلی بعید به نظر می‌رسد؛ چراکه هیچ چوبی نمی‌تواند وزن این سنگ‌های عظیم را تحمل کند.

3) ابوالهول مسئول محافظت از اهرام است!

همان‌طور که بالاتر گفتیم، ابوالهول یک مجسمه اسطوره‌ای با بدن شیر و سر انسان است. در مصر باستان، مجسمه‌ای با طرح ابوالهول در هر جایی که مصری‌ها به دنبال حفاظت در برابر عوامل متافیزیکی بودند استفاده می‌شد.

معروف‌ترین ابوالهول مصر، ابوالهولی است که از هرم بزرگ جیزه حافظت معنوی می‌کند و 73 متر طول، 6 متر عرض و 20 متر ارتفاع دارد. قطر چشمان این مجسمه به‌تنهایی 2 متر است که به نظر می‌رسد به خوبی در حال مشاهدۀ اطراف است…

رازهای مخوف و عجیب اهرام ثلاثه مصر

4) اهرام مصر قبلاً درخشان بوده‌اند

اخیرا باستان‌شناسان گزارش داده‌اند زمانی اهرام ثلاثه در انعکاس نور خورشید می‌درخشیدند. چراکه سازندگان آن‌ها را با سنگ آهکی براق پوشش داده بودند. این پوشش‌ها با گذشت زمان از روی بلوک‌ها افتاده‌اند. بنابراین آن درخشش قدیمی دیگر وجود ندارد.

مورخین معتقدند علت به‌کارگیری پوشش درخشان این بوده که اهرام مصر از بالا مثل جواهراتی غول‌پیکر به نظر برسند و نوعی فخرفروشی برای موجودات فرازمینی باشند! تنها برای درخشان کردن هرم بزرگ بیش از 2 میلیون بلوک سنگ آهک استفاده شده است.

5) اهرام مصر دقیقاً در راستای شمال واقعی کره زمین قرار گرفته‌اند

اهرام مصر در ساحل غربی رود نیل قرار دارند که محل غروب خورشید است. طبق یافته‌های باستان‌شناسان از برخی اساطیر مصری، این مکان با قلمروی مردگان ارتباط زیادی داشته است و ساختن اهرام در این مکان باعث می‌شده سفر فراعنه به دنیای مردگان با آرامش بیشتری انجام شود. بنابراین محل ساخت اهرام مصر به هیچ وجه یک انتخاب تصادفی نبود.

اما یکی دیگر از رازهای وهم‌انگیز اهرام مصر مربوط به جهت‌گیری جغرافیایی این سازه‌ها می‌شود. به نظر می‌رسد مصریان باستان از نحوه تراز کردن سازه‌ها با شمال واقعی آگاهی داشته‌اند. چرا که این سازه‌های اسرارآمیز هم‌ترازی کاملی با جهت‌های جغرافیایی دارند.

هرم بزرگ با دقت یک پانزدهم درجه، در امتداد نقاط اصلی شمال، جنوب، شرق و غرب ساخته شده است. دانشمندان هنوز که هنوز است قادر به توضیح این دقت بالا نیستند.  

6) اهرام مصر برای اسکورت فراعنه به جهان پس از مرگ ساخته شده است

اهرام مصر علاوه بر اینکه مقبرۀ فرعون‌ها و خانواده‌هایشان هستند، برای همراهی معنوی فراعنه به جهان پس از مرگ ساخته شده‌اند. مصریان باستان خیلی مذهبی بودند و اعتقادات جالبی داشتند. یکی از اعتقادات عجیبشان این بود که سازه‌هایی به شکل هرم، ورودی‌های امنی به زندگی پس از مرگ هستند.

مردم مصر به خدایان زیادی اعتقاد داشتند و بعضی از آن‌ها معتقد بودند فراعنه پس از مرگ به خدایان تبدیل می‌شوند. همین باورهای عجیب بوده که در نهایت منجر به ساخت چنین سازه‌های باشکوهی شده است.  

مومیایی فراعنه و دفن در اهرام ثلاثه مصر

تجربه‌ی رعب و وحشت و هیجان در یک خوابگاه متروکه‌ای که صدای جیغ در آن می‌پیچد: 

7) آنچه اهرام را تا کنون سالم نگه داشته، نفرین فرعون بوده است!

بالاتر گفتیم که ابوالهول برای محافظت از فرعون‌های مرده در هنگام عبور آن‌ها به جهان مردگان ساخته شده است. اما اعتقاد دیگری نیز وجود دارد که فرعون برای محافظت ابدی از اهرام و اقلام درون آن، یک طلسم جاودانه درون اهرام قرار داده است.

یکی از حقایق ترسناک اهرام مصر باستان این است که خیلی از باستان‌شناسان و محققانی که به دنبال پرده‌برداری از اسرار اهرام بوده‌اند، با بدشانسی و گاهی اوقات مرگ مواجه شده‌اند. شاید این نفرین بزرگ دلیل این اتفاقات باشد!

8) اهرام مصر آخرین عجایب به‌جامانده از دنیای باستان است…

عجایب هفت‌گانه جهان، فهرستی از هفت بنای عجیب است که هرکدام ارزش تاریخی خاصی دارند. این شگفتی‌ها که بیشتر در اطراف دریای مدیترانه بنا شدند، مربوط به یک یا دو قرن قبل از میلاد هستند. تنها باقی‌مانده از لیست عجایب هفت‌گانه، اهرام مصر است. این سازه‌های عجیب نه‌تنها دست‌نخورده باقی مانده‌اند، بلکه به نظر می‌رسد به این زودی‌ها دچار تخریب طبیعی نشود.

(شش مورد عجیب دیگر عبارت‌اند از: باغ‌های معلق بابل، کلوسوس رودس، معبد آرتمیس، مقبره هالیکارناسوس، فانوس دریایی اسکندریه و مجسمه زئوس در المپیا)

9) داخل هرم بزرگ یک صندوق گرانیتی پیدا شده است!

بله، داخل اتاقک اصلی هرم بزرگ خوفو (هرم بزرگ جیزه) یک صندوق گرانیتی مرموز قرار دارد. در نگاه اول، همه چیز عادی به نظر می‌رسد. اما وقتی دقیق‌تر نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید این صندوق از نظر ابعاد نمی‌تواند از ورودی هرم به داخل آورده شود! آیا این صندوق به شیوه‌ای جادویی وارد هرم شده؟ یا هرم را در اطراف این صندوق ساخته‌اند؟

اطلاعات زیادی از اتاق‌ها و لوازم درون اهرام مصر وجود ندارد. چراکه تحت حفاظت شدید دولت هستند و اطلاعات مربوط به آن با سطح بالایی از محرمانگی نگهداری می‌شوند.

10) هرم بزرگ خوفو برای 3800 سال بلندترین سازه جهان بود

ارتفاع دقیق هرم بزرگ 146.5 متر بود که تا سال 1300 پس از میلاد و ساخت کلیسای جامع لینکلن، بزرگ‌ترین سازه ساخته شده توسط بشر بود. ارتفاع فعلی هرم بزرگ پس از فرسایش جزئی به 137 متر رسیده است. جرم هرم بزرگ 5.9 میلیون تن و حجم آن 2.5 میلیون متر مکعب برآورد شده است.

11) زیر اهرام شبکه پیچیده‌ای از تونل‌ها و اتاق‌ها وجود دارد

یکی دیگر از حقایق ترسناک درباره اهرام مصر ، وجود شبکه پیچیده‌ای از تونل‌ها و اتاق‌های متعدد در زیر اهرام است. قدمت تونل‌ها به اندازه خود اهرام است و هزاران اثر باستانی مختلف در آن دیده می‌شود.

این هزارتوها که از سنگ‌های آهکی ساخته شده‌اند، تا اعماق بیابان پیش می‌روند و رازهای وهم‌انگیز زیادی در دل خود دارند. باستان‌شناس معروف «برایان فورستر» در حین کاوش در هزارتوی زیر اهرام حدود 20 جعبه گرانیتی را کشف کرد که وزن هر جعبه 100 تن است!

بعضی کارشناسان معتقدند این جعبه‌های بزرگ محل دفن گاوهای نر با ارزش بوده‌اند. اما جالب اینجاست که هیچ گاو نری در این صندوق‌ها پیدا نشده است! برخی عقیده دارند مصریان باستان از این سنگ‌ها برای ذخیره نوعی انرژی باستانی استفاده می‌کردند. این گزاره شاید در عین عجیب بودن، منطقی‌تر از دفن گاو نر باشد.

جالب است بدانید اطلاعات زیادی از این تونل‌ها و اتاق‌ها وجود ندارد. چراکه تحت حفاظت شدید دولت هستند و اطلاعات مربوط به آن با سطح بالایی از محرمانگی نگهداری می‌شوند. جزئیات مربوط به کالاهای پیدا شده زیر اهرام مصر هرگز برای عموم منتشر نمی‌شوند و اطلاعات برایان فوستر یکی از معدود یافته‌هایی است که منتشر شده است.

رازهای ترسناک اهرام مصر

12) دمای داخل اهرام همیشه مطبوع است!

یکی از عجایب اهرام مصر این است که با وجود گرما و سرمای شدید بیابان، دمای داخل این سازه‌های مرموز در حدود 68 درجه فارنهایت (یا 20 درجه سلسیوس) ثابت است. مصر سرزمینی است که طی روز گرمای سوزانی دارد؛ اما این حرارت شدید هرگز بر دمای داخل اهرام تأثیری نمی‌گذارد. این مورد هم یکی از حقیقت‌های رازآلود اهرام ثلاثه است که انسان را به شگفتی وامی‌دارد.

13) مواد به کار رفته در ساخت اهرام، همچنان نامشخص!

یک ضرب‌المثل معروف عربی می‌گوید: «انسان از زمان می‌ترسد، زمان از اهرام!»

از حق نگذریم، اهرام مصر واقعا قدیمی‌اند. ما در مورد چهل و پنج قرن صحبت می‌کنیم. ملات فوق‌العاده چسبنده‌ای که برای ثابت کردن بلوک‌ها در کنار هم استفاده شده، دلیل این عمر طولانی است. دانشمندان بارها و بارها این ملات را آنالیز کرده‌اند، اما هنوز نمی‌دانند مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن چیست! برای اتصال آجرهای سنگین اهرام حدود 5 میلیون تن ملات استفاده شده است.  

14) این سطح از کمال در مهندسی قابل توضیح نیست

حقیقت و خلاقیت‌های عجیب و پیچیده‌ای در اهرام مصر نهفته است. این سازه‌ها هم از نظر ریاضی و هم از نظر معماری هنوز که هنوز است بشر را به شگفتی وا می‌دارند. تنها هرم بزرگ جیزه بیش از 20 سال طول کشید تا تکمیل شود. حتی دانشمندان مشهور جهان نیز نمی‌توانند این سطح از کمال در مهندسی را توضیح دهند.

سال 2015 بود که بنیاد تحقیقات باستان‌شناسی «گلن دش» (Glen Dash) با انجمن تحقیقات مصر باستان برای بررسی بیشتر اهرام مصر همکاری کرد. یکی از نتایج تحقیقات این دو مؤسسه این بود که ضلع غربی هرم بزرگ کمی طولانی‌تر از ضلع شرقی آن است. این تفاوت حدودا 14 سانتی‌متر برآورد شد. این یعنی یک طرف هرم 14 سانتی‌متر از طرف دیگر بلندتر است.

با وجود این اختلاف، می‌توان نتیجه گرفت که هرم بزرگ کمی کج است! و این واقعیت باز هم تایید می‌شود که ما با یک شگفتی باستانی طرفیم. این سازه‌ها در زمانی بدون ماشین‌حساب و کامپیوتر ساخته شدند و این خودش یکی از حقایق ترسناک اهرام مصر است.  

جالب است بدانید در نگاه اول، هرم بزرگ مانند یک هرم چهاروجهی عادی به نظر می‌رسد. اما اگر از بالا نگاه کنیم، می‌بینیم هر ضلع فرورفتگی دارد و بنابراین ما با یک سازه هشت‌وجهی طرفیم!

15) درب‌های 20 تنی اهرام مصر با دست جابه‌جا می‌شوند!

تحقیقات نشان می‌دهند بعضی از اهرام مصر دارای درهای چرخان بزرگ بودند. این درهای عظیم در نگاه اول کاملا غیر قابل شناسایی بودند؛ چراکه کاملا در دهانه‌های ورودی اهرام قرار می‌گرفتند. این درب‌های چرخشی زمانی کشف شد که هرم بزرگ برای اولین بار در حال بررسی بود. باستان‌شناسان با یک درب بزرگ با وزن حدود 20 تن مواجه شدند که به راحتی با یک دست جابه‌جا می‌شد!

اینکه چگونه مصری‌ها توانستند این درها را با چنین دقتی برش داده و روی ورودی اهرام سوار کنند، قرار دهند، یکی دیگر از رازهای عجیب اهرام مصر است.


سخن پایانی

همان‌طور که دیدیم، اهرام مصر پر از حقایق و رازهایی است که به نظر می‌رسد خیلی از آن‌ها هنوز کشف نشده باشند. سازه‌هایی که حتی با وجود تکنولوژی مدرن و ماشین‌های پیشرفته، نمی‌توان آن‌ها را تکرار کرد. با هر کشف جدید، معمای دیگری درباره این شگفتی باستانی ظاهر می‌شود و دانشمندان را گیج‌تر می‌کند. مطمئناً حقایق ترسناک اهرام مصر در این 15 مورد خلاصه نمی‌شوند و هنوز رازهای بیشتری در مورد آن وجود دارد…

نویسنده
 
سال‌های کودکی‌ام به تماشا کردن آدم‌ها و تغییرِ واقعیتِ اطراف در ذهنم گذشت. کاری که به نظرم اگر یک بار لذتش را در بچگی بچشید، دیگر نمی‌توانید از آن دست بکشید. شاید همین خصوصیت باعث شد که در نوجوانی به سمت داستان و داستان‌نویسی متمایل شوم و حالا، آن لذتِ دوران بچگی را کمی جدی‌تر و حرفه‌ای‌تر پیگیری کنم. طی چند سال اخیر در کنار نوشتن داستان، به تولیدمحتوا و مقاله‌نویسی برای سایت‌های مختلف نیز مشغول بوده‌ام.
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.7 / 5. تعداد: 13177

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

19 نظر

  1. یکم کجه؟؟؟؟؟؟ بابا لامذهب تو داری از بزرگترین دست سازه بشر تو کل دوران ها صحبت میکنی! بعد اختلاف ۱۴ سانتی متر به نسبت کل ابعاد رو میگی کج؟؟؟؟ دانشمندان میگن ۱۴ سانت اختلافه، که این یعنی هیچ. یعنی نبوغ. بعد تو میگی کج؟؟؟؟؟!!!!!!! فکر کنم شما از اونایی هستی که تو عروسی حسابی بهش خوش میگذره اما آخر سر میگی رنگ صندلی من کمرنگ تر از بقیه بود😑😏

    29
    7
    • اگه14 سانتی متر اختلاف داشته باشه یعنی انسان ساخته چون خیلی دقیق نبوده و انسان این زمان قدیم دقیق نمی تونسته حساب کنه

      16
      7
  2. سلام به نظر من بحس نکنیم بزاریم ببینیم دانشمندان چی کشف میکنن در آینده بعد نظر بدیم شاید به دست کارگر بدبخت بیچاره ساخته شده باشه

    16
    4
  3. عزیزان اینقد بزرگش نکنید به خدا هیچی نیستن تازه اگر تحقیق کنید و چارتا کتاب بخونید در میابید که در زمان فراعنه و مصر باستان مردمان از کمترین فهمو شعور وعقل برخوردار بودن که خیلی راحت میشد مثلا دبدید یه عکس از یک آدم که مثلا یک توپ گرفته دستش وایستاده کنار برج ایفل وداره اون توپو میزاره روی برج .جوری عکس گرفته شده که آدم واقعا یا فکر میکنه برج کوچیک شده یا فکر میکنه آدمه خیلی بزرگه.حالا مثل همین عکسو البته واقعی چون اون زمان عکس نبوده اگر یک جای بخصوصی بایستید طوری که اگر کسی از یک زاویه مشخصی ببینه شمارو فکر میکنه که نه شما رو خیلی بزرگ یا هرمو خیلی کوچیک میبینه که اولی بیشتر صدق میکنه.بعدشم اگر کسی راز اهارم رو میخاست بدونه هر طریقی تونست درخاست بده به این حقیر تا رازهایی رو براش فاش کنم که قرآنی بگید صددرصد این بنده خدا یکی از فرعونهاست زنده شده.وتا حالا اون رازو کسی نشنیده.باشه مثلا راز طرز ساختن هرما داداشیا اون سنگها واقعی هستن ولی نه کوه تراشیده هستن نه سنگی که از جای. دیگر اومده.اون سنگا آهکی ونوعی شبیه ماسه بادی هستن.که باید تو بعضی از کوه و تپها دیده باشید انگار ماسه بادی آب خورده سنگ شده فک. میکتی نرمه وقتی دست میزنی مثل بتن شده.حالا مصریا اون مصاله را از کف رودخانه جمع کرده و با درست کردن مکعب های بزرگ و در حین ساخت هی اضافه میکردن و حرارت میدادن اینو تو قرآن نوشته رفیقا.بعدشم باید اتاقک و راهروهایی به سمت بیرون داشته باشند که داخل اتاقها حوضچه هایی با دیواره ای دیگر دور آنها که داخل آنرا با زغال سرخ و آتش کردن و ریختن آب که از داخل راه هایی که تعبیه شده است حتما در داخل دیوارها به طرف حوضها و در نهایت بخار آب منجر میشود که روز به روز و با گذشت زمان هرچه بیشتر آن سازه محکمتر شده ودر ساعاتی از شبانه روز دور آن هرم ها رو بخار آب احاطه میکرده که فراعنه درآنجا فیلم بازی میکردن. که توسط هرما به داخل خورشید ستاره شمال و ماهو .. میرفتند البطه به چشم مردم انگار این اتفاق می افتاده.گفتم کیی خواست مو به مو براش میگم با مدرک حتی امکان داره رازیو بگم که مدرک آن را هنوز که هنوزه کسی نیافته باشد و شخصا آدرس میدم میگم فلان کار را انجام دهند تا مدرک هم خود را نشان دهد مثل اتاقی که جدیدا پیدا کردند.رازهایی که دانشمندان از نظر خودشان اعلام میکنن حاظرم قسم بخورم که خود فراعنه بی خبر بودند از این داستانها. عزیزان اهارم یک نوع آب انبار یک نوع چیزی که وقتی به داخل خورشید میرفتن مردم با چشم خود میدیدند به این دلیل اورا خدا میخواندند.رازشو من میدونم

    29
    74
    • میشه بهم رازش رو بگی
      من آرزومِ یک روزی باستان شناس بشم برم مصر و داخل هرم هارو بگردن و چیز های جدیدی کشف کنم

      31
      0
      • داداش این معلومه گلی چیزی زده. آره این همه باستان شناس و مورخ و …. نمی فهمن این داداشمون بهزاد می فهمه که تاحالا از ده هزار کیلومتری اهرام مصر هم رد نشده. شاید براتون جالب باشه که یک سری از مورخان فقط و فقط کارشون تحقیق روی اهرام مصره. یعنی بهشون میگن محقق اهرام مصر . یعنی سطح دانش و تحقیقاتشون اونقدر عمیقه که عملا وارد سایر حیطه ها حتی توی رشته خودشون نمی شن. بعد این داداشمون بهزاد ادعا می کنه چیزهایی می فهمه که دانشمندا کشف نکردن :))))))))))))))

        66
        3
      • ووووووووووویییییییییی اره خیلی کیف میده 😋😂 بیا باهم بریم 😆😂🤗

        5
        5
    • دمت گرم انصافا خوب توضیح دادی اگه حوصلشو داری یکم برا منم توضیح بده ایمیل کن

      4
      7
    • داداش تو کل دانش باستان‌شناسی معماری تاریخ و زیر سوال بردی تو از اونایی هستی که هرچی بشینن بکوبن تو سرت باز حرف خودتو میزنی میگی چطوری … جمع کن بابا

      16
      1
    • من خوفو صاحب بزرگترین هرم و با باید اینو بگم؛ دلقک خودتی مرتیکه ما اصلا هم فیلم بازی نمی کردیم واقعا وارد یک بعد از دنیایی دیگر که مغز پراز فضولات مرغ دریایی کاستاریکایی پر کردن اصلا نمیتونه درک کنه

      3
      9
  4. برای ساختش از ملات استفاده شده پس یعنی روی هم کذاشته شدن

    10
    1
  5. به نظر من اونها سنگی جابجا نکردن بلکه کوهها رو تراش زدن وبه شکل سنگ درآوردن…

    31
    65
    • اگر هم کوه رو تراشیده باشن
      باید یه دستگاهی چیزی باشه که بتونن انجام بدن
      اونم با اون دقت بالا ….
      همین هاست که نشون میده اون قدیما ، آدما به حدی از علم دست پیدا کردن ، که ما الان شاید یک دهم اونو بلد نباشیم …
      یعنی اگر علم ده کلمه باشه ما هنوز دو کلمه ش رو هم بلد نیستیم

      11
      0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *