اتاق خشم چیست؟

این جا هر چقدر که دوست داری خشمت رو خالی کن!

مقدمه

خسته از روزمرگی، خسته از اعصاب خردی‌های همیشگی سر کار، شاید هم خسته از خودمون! همه ما حداقل یه جایی تو زندگیمون حس کردیم که احتیاج داریم خودمونو تخلیه کنیم و قضاوت نشیم. یه جایی مثل یه فضای دربسته یا یه اتاق که خشم و عصبانیمون رو خالی کنیم و سبک بشیم؛ سرمون رو راحت روی بالش بذاریم و راحت بخوابیم. بدون کوچک‌ترین احساسی از عصبانیت یا اضطراب توی وجودمون…
اکثر ما این قدر به اشیای اطرافمون وابستگی پیدا می‌کنیم که دلمون نمیاد اونا رو تخریب کنیم و بشکنیم یا حتی اگر هم این کار رو بکنیم، از عذاب وجدان بعدش بی‌نصیب نیستیم. عذاب وجدان هم اگه نباشه، سرزنش اطرافیان حتما هست. قطعا شما هم تجربه‌اش رو دارین! :))
بیاید رو راست باشیم، ما توی دنیای تخیلی زندگی نمی‌کنیم که یه باشگاه مشت زنی وجود داشته باشه و آخر هفته‌ها بریم و خشم خودمونو از دنیای اطراف و بی ‌انصافی‌هاش تخلیه کنیم و این یه راز باقی بمونه!
پس تکلیف ما و خشم فرو خورده‌مون چی میشه؟ جایی که بتونیم خودمون رو از فشارهای روزمره، خشم و اضطراب درونمون خالی کنیم، اونم بدون هیچ عواقب و سرزنشی؟
خب خبر خوب اینه که چنین جایی واقعا وجود داره! یه سری اتاق‌هایی پر از وسایل جذاب شکستنی که برای ما یه محیط امن رو فراهم می‌کنن که خشم و اضطراب درون‌مون رو تخلیه کنیم و نگران عواقب احتمالی نباشیم و حتی از این هم بهتر، نگران تمیزکاری‌های بعدش نباشیم! (البته دور سناریو Fight Club و باشگاه مشت زنی خط بکشید، این مورد فعلا شدنی نیست)!

کجا می تونیم خشم خودمون رو خالی کنیم؟

ممکنه دوست داشته باشی:

چقدر حاضری واسه بقا بجنگی؟؟ این بازی‌ها رو امتحان کن!

خشم، یه غریزه‌ کاملا طبیعی!

احساس خشم، یکی از ابتدایی‌ترین غریزه‌های انسان برای دفاع از خودش در مواجه با تهدیدهای بیرونی بوده و به عنوان یه عکس‌العمل دفاعی محسوب میشه. احساس خشم با ترشح مقدار زیادی هورمون آدرنالین همراهه که معرف حضورتون هست! قدرتی که این هورمون در بدن ایجاد می‌کنه نیازمند یه راه امن برای رهاییه. البته پر واضحه که حس خشم باید در یک محدوده امن بمونه و خطری برای خود شخص و اطرافیان ایجاد نکنه. اما هیچ وقت نباید از حس خشم در وجودمون احساس شرمندگی کنیم، بلکه باید به دنبال یه راه امن برای تخلیه این حس و دور شدن از اون باشیم.

راه رهایی از خشم برای افراد مختلف متفاوته؛ برای بعضی رفتن به باشگاه انجام تمرینات ورزشی می‌تونه راه حل خوبی باشه، در حالی که برای بعضی از افراد یک جلسه مدیتیشن و ارتباط با درون می‌تونه جواب رهایی از احساس خشم باشه. این روزها یه گزینه دیگه هم روی میزه که میشه امتحانش کرد و تاثیرش رو حس کرد؛ رفتن به اتاق خشم و رهایی از این حس به وسیله تخریب و شکستن وسایل مختلف!

اتاق تخلیه خشم چیه؟

اتاق تخلیه خشم یه محیط از پیش آماده شده، مملو از وسایل شکستنی جذاب برای شماست. کافیه لباس محافظت مخصوصی که در اختیار شما قرار می‌گیره، بپوشید، مسلح بشید و برای رویارویی با حس خشم و اضطراب درونتون آماده باشید! اتاق خشم، یک محیط امن برای از دست دادن کنترله؛ پس بدون کوچک‌ترین عواقبی، وسایل اطرافتون رو تخریب کنین و از این هرج و مرج لذت ببرین.

اتاق خشم یک امپراتوری تخریب و ویرانی قانونیه و شما فرمانروا هستید! فضایی که می‌تونید بدون هیچ محدودیتی تنش‌های داخلیتون رو از بین ببرید. مشکل رو با قدرت فیزیکی بدون لحظه‌ای فکر کردن حل می‌کنید! اون جا فرصتی برای شما فراهم میشه که همه وسایل توی اتاق رو بدون در نظر گرفتن هیچ ملاحظه‌ای خرد کنید. شما به هیچ همراهی نیاز ندارید، فقط به ابزاری برای از بین بردن، قدرت فیزیکی و در صورت نیاز، نیمه تاریک وجودتون نیاز دارین!


وسایل داخل اتاق فرار طیف گسترده‌ای رو شامل میشه. تلویزیون و گیتار الکتریکی، ظروف آشپزخانه، سرامیک و هر چیزی که فکرش رو بکنین، حتی اتومبیل‌ها! کافیه خودتون انتخاب کنین که تصمیم به تخریب چی دارین؟

آیا واقعا لازمه که از کوره در بریم و خودمون رو تخلیه کنیم؟

تخریب درمانی یک تکنیک مدیریت استرس ثابت شده‌ است که در اوایل قرن 21 در اسپانیا شروع شد و مردم رو تشویق می‌کنه تا احساسات درونی خودشون رو به روش‌های مثبت تخلیه کنن.

از نظر کاتسویا هارا، سرپرست تیمی از متخصصین کایروپزشکی که در فضا کار می‌کنن، شکستن اشیا (همون طور که همه ما حداقل یک بار تجربه کردیم) خیلی هیجان‌انگیزه و به کم شدن خشم فرو رفته کمک می‌کنه.

چرا لازم است تا خشم خودمان را تخلیه کنیم؟

اتاق‌های خشم ؛ اتاق‌های فرار جدید!

چالش‌های روزمره، وجود ما رو به حس رهایی از استرس وابسته می‌کنه. ما بیش از حد کنترل می‌شیم ، از نظر جسمی کمتر فعال هستیم و از نظر ذهنی بیش از حد مشغولیم. وجود یک راه حل امن برای رهایی از حس فشار و اضطراب جمع شده در وجودمون، بیشتر از گذشته ضروریه.



شاید توی نگاه اول خرد کردن همه چیز اونم داخل یه فضای محافظت شده با تجهیزات فردی و به صورت قانونی براتون خنده‌دار باشه اما بعضی وقت‌ها همین حرکت خنده‌‎دار به خیلی‌ها برای کنترل خشمشون یا بروز بی‌خطر اون کمک می‌کنه. در واقع باعث می‌شه که جایی مثل یه سرگرمی خشم رو نشون بدین تا به بقیه آسیب نرسونید.
البته یادتون باشه که ممکنه این نحوه بروز خشم باعث بشه شما هر دفعه برای اینکه نمی‌تونید به درستی خشمتون رو بروز بدین به این روش‌ها روی بیارید و در جهت اداره‌ی احساسات خودتون دیگه تلاشی نکنید.

شما هم از کار، مشغله فکری، جهان اطراف و حتی از خودتون خسته شدید؟  احساس می‌کنین نیاز به آرامش عمیقی دارید؟ یه خواب راحت مثل بچه‌ها بدون کوچک‌ترین دغدغه‌ای چطوره؟ گزینه های زیادی برای مبارزه با تنش داخلی وجود داره. ما دو مورد از اون‌ها رو زیر ذره بین گذاشتیم تا شما انتخاب کنین که کدوم برای شما مناسب تره و به آرامش درونی شما کمک بیشتری می‌کنه!

اتاق خشم یا اتاق فرار. کدومش بیشتر حال میده؟؟

یک فعالیت گروهی داستان دار و پر از معماهای هیجان انگیز  که در کنار دوستانتون با هم سعی می‌کنین اون‌ها رو حل کنین و سعی کنین برای بقا از محیط‌های شبیه سازی شده مثل زندان، سردخونه یا قصر جن زده فرار کنین و یا دوست دارین به صورت انفرادی مسلح بشین و همه چیز داخل اتاق رو از بین ببرین؟

مقایسه اتاق فرار و اتاق خشم

اتاق فرار و اتاق خشم، هر دو برای افزایش آدرنالین خون شما و رهایی از حس فشار و اضطراب درونی طراحی شدن، اما تفاوت اون‌ها در چیه؟

اتاق فرار، کاملا عکس اتاق خشم هست و فقط کمی شباهت بین اونا وجود داره. برای اتاق فرار، شما به قدرت فیزیکی و چکش نیاز ندارین، بلکه دست‌های توانای شما با کمک سلول‌های خاکستری مغزتون ابزار شما برای حل معماهای اتاق فرار حس کردن آدرنالین در رگ‌هاتون هست.

امتحان کن:

جدیدترین و محبوب‌ترین اتاق‌های فرار ایران رو از اینجا پیدا کن!

این نکته رو در نظر بگیرید که شما در اتاق خشم به طور یکنواخت اشیای اطرافتون رو تخریب می‌کنین و هرج و مرج ایجاد می‌کنین، اما در یه اتاق فرار با چالش‌های جذاب مختلفی روبه‌رو می‌شید که حس هیجان رو با به کارگیری هوش و ذکاوت شما به وجود میاره!

در اتاق فرار شما می‌تونید انرژی‌های درونی خودتون مثل خشم و اضطراب رو به قدرت ذهنی تبدیل کنین و از پس معماها و چالش‌های جذاب بربیاین. شما با مشکلات جدیدی روبه‌رو می‌شید که ذهن شما رو از همه‌ درگیری‌های روزمره‌تون دور می‌کنه و در کنار دوستانتون و با کمک اونا، احساس قدرت می‌کنین و متوجه می‌شید که در مقابل مشکلات تنها نیستین. ناگفته نَمونه که در جریان اتاق فرار، استعدادهای مخفی خودتون رو در مواجهه با معماها و چالش‌ها کشف می‌کنین، متوجه قدرت ذهن‌تون می‌شین و چه بسا که با عمیق‌ترین ترس‌هاتون روبه‌رو خواهید شد. این در حالیه که در اتاق خشم، شما با قدرت فیزیکی‌ و اشیای اطرافتون تنها هستین.

حرف آخر

اتاق تخلیه خشم و اتاق فرار، هر کدومشون به تنهایی، ویژگی‌های جذابی دارن و با روش منحصر به فرد خودشون می‌تونن شما رو به هیجان بیارن و باعث بشن آدرنالین رو با تموم وجودتون حس کنین. اما بهتره قبل از امتحان کردن هر کدوم از اونا، با ویژگی‌هاشون آشنا بشین و اتاقی رو انتخاب کنین که برای شخصیت خاص شما، بهترین باشه و لذت و هیجان رو بهتون هدیه بده!

نویسنده
 
نویسنده
به این مقاله امتیاز دهید

آیا این پست برای شما مفید بود؟

امتیاز متوسط 4.8 / 5. تعداد: 2124

اولین نفری باشید که رای میدهید.


در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

نظری ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. در صورت ثبت نشانی ایمیل به اشتباه ، نظر شما نمایش داده نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *